Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Lubomír » pon 28 bře, 2011 7:27 am

depo: Také jsem uvažoval o vlastní výrobě.

Ovšem po geometrické stránce my EW3 nepříjde až tak katastrofální: http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/projekt/vyhybky.jpg
Na rychlost do odbočky 40km/h, což je většina výhybek ve III. epoše to ujde. Horší je to s výškou kolejnic. To je asi opravdu jediné řešení HO...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pon 28 bře, 2011 10:51 am

a nebo prostě použít jinou výšku prutu
Obrázek

otázka do pléna, jakou?

pěkné srovnání výhybek Lubomíre :!:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » pon 28 bře, 2011 11:02 am

Hm tak tenhle obrázek mě fakt dostal :shock: Něco podobnýho mám taky připravený..ty smrčky jsou jedna báseň. S tím výškovým profilem bych moc neexperimentoval..jednou se mi do ruky dostala "jakási kolejnice" s nižším profilem a vozy drhly novým spřáhlem o pražce..tím zobáčkem .
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Ferda » pon 28 bře, 2011 11:30 am

Lubomír píše:... To je asi opravdu jediné řešení HO...

Vy na to kluci časem příjdete. Nebo přejdete? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » pon 28 bře, 2011 11:55 am

Lubomír píše:...To je asi opravdu jediné řešení HO...

I někteří hánulkáři si pro Zababov staví vlastní vyhybky, koleje atd - ale to je spíš o tom že když chci najít problém tak ho najdu. :D

Pokud jsem našel tak H0 používá Code 100, Code 83 a Code 75, Code 100 je 2,5 mm, Code 83 je 2,1 mm a Code 75 je 1,9 mm, z hlediska modelovosti pokud jde o výšku kolejiva je použitelné Code 83 a Code 75. Ve vyhybkách mají pak na výběr Peco v Code 75, ale ti tam dávají takový příšerný nemodelový zámeček kvůli tomu svému "super přestavníku, takže člověk musí každou vyhybku ořezat, a nebo koupit vyhybky od Tilliga v Code 83, ale ty stojí cca 600-650 kč jedna vyhybky, což je na moje chápaní trochu moc za plastovej výlisek a pár kousku kovovýho profilu. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Ferda » pon 28 bře, 2011 1:12 pm

airwar píše:... vyhybky od Tilliga v Code 83, ale ty stojí cca 600-650 kč jedna vyhybky, což je na moje chápaní trochu moc za plastovej výlisek a pár kousku kovovýho profilu. :mrgreen:

Přečti si popisek u poslední fotky:
http://vlacky.netintra.cz/index.php?opt ... q&Itemid=2
Info o konci prodeje Tilligovic podloží je zatím nepodložená a podloží koupit lze. Jestli ho Tillig přestane dodávat, pak ho dodám já!
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pon 28 bře, 2011 1:19 pm

Code 83 je TT kolejový prut.
ono, když se to zaštěrkuje, tak to není tak hrozné, jak to vypadá
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » pon 28 bře, 2011 1:27 pm

Ferda píše:
airwar píše:... vyhybky od Tilliga v Code 83, ale ty stojí cca 600-650 kč jedna vyhybky, což je na moje chápaní trochu moc za plastovej výlisek a pár kousku kovovýho profilu. :mrgreen:

Přečti si popisek u poslední fotky:
http://vlacky.netintra.cz/index.php?opt ... q&Itemid=2
Info o konci prodeje Tilligovic podloží je zatím nepodložená a podloží koupit lze. Jestli ho Tillig přestane dodávat, pak ho dodám já!


Podloží na co? Na vyhybky? A v jaké velikosti, s tím že by se dalo sehnat podloží na vyhybku EW3 v TT jsem se ještě nikde nesetkal. Otázka je cena podloží, ale stavebnice EW3 stojí v TT cca. 210-220,- kč.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod mnitka » pon 28 bře, 2011 2:25 pm

POZOR :shock: :shock:
depo: Také jsem uvažoval o vlastní výrobě.

Ovšem po geometrické stránce my EW3 nepříjde až tak katastrofální: http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/projekt/vyhybky.jpg
Na rychlost do odbočky 40km/h, což je většina výhybek ve III. epoše to ujde. Horší je to s výškou kolejnic. To je asi opravdu jediné řešení HO...

Modelové kolejivo má jistou geometrii takže když vezmu dvě např. pravé a spojím je odbočnými větvemi do kolejové spojky nepotřebuju už nic k dosažení dostatečné osové vzdálenosti souběžných kolejí.
Skutečná výhybka a výhybka modelová je velký rozdíl :!:
Ve skutečnosti je v tomto případě mezi výhybky vloženo ještě kolejové pole buď přímé nebo do S. Proto vychází srovnání modelových výhybek a skutečných váhybek tak děsivě.
Je třeba srovnávat úhel odbočení v srdcovce :!:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Ferda » pon 28 bře, 2011 2:41 pm

airwar píše:... stavebnice EW3 stojí v TT cca. 210-220,- kč.

Za což jsou dle výše zveřejněného v H0ce 3 vexle EW3. :mrgreen:

Jsem říkal, že máte špatné měřítko.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » pon 28 bře, 2011 2:55 pm

No když tady furt skolňujete tu Hnulku, já zůstávám téčkař i se standardním kolejivem. Pokud bych měl začít do téčka protlačovat reálie, to bych musel opravovat nejen koleje, ale i vozidla a pak úplně všechno atd. Do toho prostě nejdu.
Ale jeden hánulkový projekt v sobě nosím. Je jím z mého pohledu nejkrásnější pára všech dob 475,0 (neplést se šlechtičnou).
Dělal bych ji ve větším měřítku, protože chci vymakaný funkční kit, což v téčku nelze. Přemýšlím o H0 nebo 0. A k tomu později odpovídající modul, coby diorama. Je to jen zatím takový sen spíše až na důchod podmíněný tím, že musím být do té doby alespoň naživu. :mrgreen: Tak abyste neřekli, že jsem nelida a ortodoxní stodvacítkař :lol:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » pon 28 bře, 2011 6:07 pm

Ferda píše:
airwar píše:... stavebnice EW3 stojí v TT cca. 210-220,- kč.

Za což jsou dle výše zveřejněného v H0ce 3 vexle EW3. :mrgreen:

Jsem říkal, že máte špatné měřítko.


3 ks vyhybek na H0 za 220 Kč? A to kupujete kde, od vetešníka? Hledal jsem asi v pěti obchodech, ale cenu pod 250 Kč za vyhybku v H0 jsem nenašel. Nejlevnější vyhybku co jsem našel je od Peco, úhel odbočení 22,5 stupňů což je z modelového hlediska terno. :mrgreen:

Ruku na srdce, volba měřítka je dána především prostorovýma možnostma modeláře, kdybych měl prostor tak budu stavět kolejiště v "0" - nulce. Kdybych měl minimum prostoru a byl hodinář tak klidně půjdu no "N" či "Z", já mám prostoru tak akorád (4,5 x 3 metry), a protože bych chtěl občas projet po kolejišti i nějaký normálně dlouhý vlak (například lokomotiva, služebák a 5-6 rychlíkových vozů) tak potřebuji délku staničních kolejí alespoň 2,5 metru, v H0 bych musel metr přidat. To je jeden z důvodů proč jsem šel do TT, TT je poměrně slušný kompromis mezi velikostí a modelovostí.

mnitka píše:Modelové kolejivo má jistou geometrii takže když vezmu dvě např. pravé a spojím je odbočnými větvemi do kolejové spojky nepotřebuju už nic k dosažení dostatečné osové vzdálenosti souběžných kolejí.
Skutečná výhybka a výhybka modelová je velký rozdíl :!:
Ve skutečnosti je v tomto případě mezi výhybky vloženo ještě kolejové pole buď přímé nebo do S. Proto vychází srovnání modelových výhybek a skutečných váhybek tak děsivě.
Je třeba srovnávat úhel odbočení v srdcovce :!:


Srovnávat to skutečně nejde, parametry modelového kolejiva jsou komromysem mezi modelovostí a prostorovýma možnostma, né každý má prostor na několik metrů dlouhá zhlaví, na zatáčky o rádiusu 1000 a více milimetrů. Proto se logicky volí menší rádiusy, větší úhly odbočení atd. Pokud jde člověku předevší o modelovost neměl by asi dělat modelovou železnici. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Lubomír » pon 28 bře, 2011 6:49 pm

mnitka: ovšem je otázka jak je modelová geometrie skutečně modelová... Výhodu osových vzdáleností svázaných geometrií modelových výhybek využije jen ta část modelářů, která nestaví stutečné stanice. Já dělám osovky takové, jak jsou ve skutečnoti, takže tutu mizivou výhodu nevyužiji. O geometrii neflexigilních obloukových kolejí a jejich poloměrů ani nemluvě.
Jinak zpět k EW3. Myslím, že není zas tak špatná. Tillig ji sice asi navrhl jako štíhlou pro jízdy do odbočky vyššími rychlostmi (traťové odbočky), ale nám se může hodit jako klasická výhybka na 40 km/h. Horší to bude, až narazíme na křižovatkovou výhybku... Problém přílišné výšky prutů asi taky nevyřešíme. Věrný TT zůstávám, v HO se totiž skutečné tratě z prostorových důvodů modelovat nedají...

Mrkněte na toto a následující tři foto: http://trainmania.rajce.idnes.cz/Drazda ... 11-033.jpg
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Ferda » pon 28 bře, 2011 7:01 pm

airwar píše:...3 ks vyhybek na H0 za 220 Kč? A to kupujete kde, od vetešníka? Hledal jsem asi v pěti obchodech, ale cenu pod 250 Kč za vyhybku v H0 jsem nenašel. Nejlevnější vyhybku co jsem našel je od Peco, úhel odbočení 22,5 stupňů což je z modelového hlediska terno. :mrgreen:

Né výhybky, ale podloží a kolejový prut!
http://www.hobby-shop.cz/masinky/elite- ... 3835303531)
http://www.hobby-shop.cz/masinky/kolejivo-elite/!b(6)-sachsenmodelle/!s(3835353030)

Víc nepotřebuji! Zbytek je o přípravku a pečlivé práci. To psal už Cipísek a tady i já:
viewtopic.php?f=42&t=4012&p=63171&hilit=EW10#p63171

Přípravky na výrobu výhybek.
http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Vercajk% ... 101346.jpg

Ps. Někdy i o pečlivém čtení :mrgreen:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pon 28 bře, 2011 7:27 pm

zpovědnice koukám :mrgreen:

já koupil minulý týden první loko 455.2 v H0 od Fleischmanna a mám doma dvě normo čela od kolegy mlhy.
hodlám v nákupu dalších lokomotiv pokračovat. To je co se týče domácích projektů. Důvod je prostý, detaily parních lokomotiv a možnosti nacpat zvukáč do párovek. To v TT zatím nejde.

Ve stodvacítce bych rád dokončil Bořetice a okolí. Do modulovky přinesu dvě soupravy.
Manipulák s T334 a 478.3 od Kuehna na kterého zatím čekám. Víc prozatím neplánuju, dokud si nevyřeším řádný bejvák.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků