Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 úno, 2010 4:50 pm

MirekTT píše:
depo201 píše:No mně se to trošku třepilo, když jsem řezal přes leta


Na tohle je finta, pokud člověk nevlastní festoolku s chráničem proti otřepům, a sice řez přelepit páskou, stačí tou papírovou lakýrnickou. Přelepit místo řezu, vyznačit čáru řezu na pásku a řezat. Nezdá se to, ale funguje to i na lamino. Pásku je dobré pečlivě vyhladit.


Jo to můžu s tím laminem potvrdit, ale musel jsem konce proříznout opatrně ruční pilkou, neb při dokončení řezu se to vyštíplo at sem dělal co sem dělal...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod milan ferdián » sob 13 úno, 2010 2:06 pm

MirekTT píše:
depo201 píše:No mně se to trošku třepilo, když jsem řezal přes leta


Na tohle je finta, pokud člověk nevlastní festoolku s chráničem proti otřepům, a sice řez přelepit páskou, stačí tou papírovou lakýrnickou. Přelepit místo řezu, vyznačit čáru řezu na pásku a řezat. Nezdá se to, ale funguje to i na lamino. Pásku je dobré pečlivě vyhladit.


Pánové ,to neřešte,protože u přímočarky ,vždy ,podle toho jaký plátek použíjete s postavenými zubama,vždy budou otřepy.Festoolku máme ,ale nikdy jsem nepoužil ten kousek plastu proti otřepům.Chce to jen ostrý plátek,ale i tak vše zabrušejete brusným papírem 80.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » sob 13 úno, 2010 5:52 pm

No taky mě napadlo udělat předřez ostrým nožem a pilkou jet podél toho řezu, ale musela by se proříznout právě ta vrchní vrstva překližky přes vlákno. Je dobré použít "lepší" plátek bez rozvodu zubů, co je z boku broušený. Takové ty levnější s vlnkovatým rozvodem (šraňkem) jakoby natřené stříbřenkou, jsou k ničemu.
Festoolka s chránítkem funguje docela dobře. Chránítko se do pilky zasouvá za chodu. Tím se prořízne spára přesně pro použitý plátek. Je pak špatné použít do zajetého chránítka jiný typ plátku a je nevhodné řezat tvrdý materiál vysokými "otáčkami". Chránítko je z čirého plastu a nataví se. To vše snižuje jeho účinnost.

Pokud to přijde pod štěrk, neřešil bych to.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 04 dub, 2010 8:28 pm

Protože vím, že někteří stále čtou toto vlákno, musím uvést podstatnou změnu.

Při konzultaci s jedním odborníkem jsem přišel na jeden základní nedostatek celého plánu. Týká se hlavní stanice, resp. jejího levého zhlaví. Původně jsem měl zaústěnu hlavní a vedlejší trať tak, že to nebylo logické. Zatímco z vedlejší tratě bylo možno vjet na všechny dopravní koleje, z hlavní tratě nebyl přístup na první 2 koleje od staniční budovy, navíc tyto koleje mají největší užitnou délku. To byl dosti nepoměr a nedávalo to smysl.

Proto jsem se rozhodl obě tratě prohodit. Hlavní trať vedoucí do skryťáku teď za obloukem mizí v tunelu pod kopcem, po jehož svahu stoupá druhá trať nahoru. Zastávka na hlavní trati ale nakonec byla zachována. Leží na malém kousku mezi tunely.

Tady se můžete podívat na nové vizualizace

a pro srovnání staré schéma.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » pát 18 čer, 2010 8:34 am

Pár fotek z dalšího postupu výstavby druhého panelu... "dílenské práce" jsou u konce.

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... slideshow/
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » pon 28 čer, 2010 8:37 pm

Dnes trocha legrace - stěhování panelu :)

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... #slideshow
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » stř 21 črc, 2010 8:15 pm

A zase nějaký pokrok - oba panely už jsou spojené, dostaly hliníkové nohy a jede se dál...

Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod yurax » čtv 22 črc, 2010 12:54 pm

To je moc hezke! Na fotkach jsi ale neukazal, jak izolujes koleje ve stanici a na tratovych usecich, nebo mas digital?
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » čtv 22 črc, 2010 1:10 pm

Prozatím jedu v analogu, ale ovládání kolejiště prozatím není dořešené a už vůbec né hotové. Každá staniční kolej, včetně kusých, je izolovaná od okolí. Každá skupina výhybek (většinou celé zhlaví) jsou vodivě propojené a funguje jako jeden izolovaný kus. Veškeré vývody jsou pod desku ukončené v čokoládách (aby se při dalším zapojování nelomcovalo s drátky připájenými ke kolejím). Co jsem zatím pochopil, tak tento systém umožňuje do budoucna analog i digitál, samozřejmě s jistými mantinely. Můj plán je navržený tak, aby nevyžadoval prozatím velké elektrikářské schopnosti, jako vratné smyčky, autobloky atd... a přitom se dalo celkem smysluplně jezdit. Jednotlivé traťové úseky mezi stanicemi jsou jako jeden vodivý celek, ony totiž nejsou příliš dlouhé a vejde se tam defacto jenom jedna souprava.

Jinak používám normální izolované a vodivé spojky kolejnic od Tilliga. Každý vodivý úsek má napájení na několika místech, min. 2.

Je to, na co ses ptal?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod yurax » čtv 22 črc, 2010 1:16 pm

radekkrupka píše:Prozatím jedu v analogu, ale ovládání kolejiště prozatím není dořešené a už vůbec né hotové. Každá staniční kolej, včetně kusých, je izolovaná od okolí. Každá skupina výhybek (většinou celé zhlaví) jsou vodivě propojené a funguje jako jeden izolovaný kus. Veškeré vývody jsou pod desku ukončené v čokoládách (aby se při dalším zapojování nelomcovalo s drátky připájenými ke kolejím). Co jsem zatím pochopil, tak tento systém umožňuje do budoucna analog i digitál, samozřejmě s jistými mantinely. Můj plán je navržený tak, aby nevyžadoval prozatím velké elektrikářské schopnosti, jako vratné smyčky, autobloky atd... a přitom se dalo celkem smysluplně jezdit. Jednotlivé traťové úseky mezi stanicemi jsou jako jeden vodivý celek, ony totiž nejsou příliš dlouhé a vejde se tam defacto jenom jedna souprava.

Jinak používám normální izolované a vodivé spojky kolejnic od Tilliga. Každý vodivý úsek má napájení na několika místech, min. 2.

Je to, na co ses ptal?


Ajo, je :) Vlastne vic, nez na co jsem se ptal :) Z galerie prave nebyly tyhle veci vidny. Treba mne napadlo, jestli nedelas u koleji z kraje izolacni usek akorat na lokomotivu, ktery se pripojuje podle nastaveni cesty a prip. jde jeste samostatne vypnout, nebo je napajeny pres diodu, takze vjet pres nej jde automaticky pokud je cesta, odjet ale jen po souhlasu. Ten prostredni kus pro vozy pak bud nechat pod proudem furt, nebo taky diodou napajet z krajnich useku. Ale to jsou jen takove uvahy :)
Na digital to pak vsechno propojis v jeden celek a je :)
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod milan ferdián » pon 26 črc, 2010 4:14 pm

Varianta_IV_Radek_Krupka
TT/1:120_3700*2200_PILZ/TT/MODELLGLEISSYSTEM

Toto kolejiště vlastně patří sem.Povídání "Plány kolajisk V"

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » úte 28 pro, 2010 12:15 pm

Pro zájemce představuji, jak bude vypadat krajina prvního panelu. Tužky se bojím jako čert kříže, takže jsem se na to vrhl jako projektant :)

Ke stažení jako pdf zde


Půdoně diskutovaná verze včetně konstrukce je zde
Naposledy upravil radekkrupka dne úte 28 pro, 2010 12:55 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod vmucha » úte 28 pro, 2010 12:29 pm

Nestálo by za to rám vyztužit? Vést nosník středem.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod radekkrupka » úte 28 pro, 2010 12:53 pm

vmucha píše:Nestálo by za to rám vyztužit? Vést nosník středem.

Za jakým účelem? Konstrukce je na průhyb tuhá dost, kroucení stejně středový nosník pomůže velice málo (proto je tam shora spojitá překližka 8 mm). Panel stojí na 6ti nohách... Celá konstrukce je stejně již hotová, problémy s tuhostí jsem nezaznamenal...

Ještě jednou obrázek bez konstrukce panelu - ty kontury konstrukce se mi tam dostaly spíše omylem a vlastně překáží tomu, co má vlastně obrázek ukázat.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Příspěvekod pekl024 » úte 28 pro, 2010 12:56 pm

radekkrupka píše:Pro zájemce představuji, jak bude vypadat krajina prvního panelu. Tužky se bojím jako čert kříže, takže jsem se na to vrhl jako projektant :)

Ke stažení jako pdf zde


Půdoně diskutovaná verze včetně konstrukce je zde


V jakým programu jsi to kreslil ? Vypadá to dobře :P
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků