Osobní vozy II.epocha

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod radeksindy » sob 06 zář, 2025 9:47 am

Pokud jde o vozy 3-0985 až 3-0989, tak byly ve většině případů podle blatu Ib 9a.

_C3_Ib9.jpg


Vždy měly řadu Cy, průchozí vnitřkem nejsou.

Vozy BCy 2-5995 až 97 jsou pravděpodobně podle blatu Ib 6a, takže rozvor 8m, celý delší o 1 m. Počet oken sedí, jenom je to celé prodloužené s jinými rozestupy.
Nevím o tom, že by byly někdy přestavovány, vždy jsou vykazovány jako BCy nebo Cy. Rozhodně ne v meziválečném období, za války se všechny ocitly u DR, odkud se vrátila tak sotva třetina. Jediný přeživší BCy byl teoreticky v roce 1950 opřesunut na Slovensko, ale ještě téhož roku zrušen, samozřejmě jako BCy. Totéž pro Cy.
radeksindy
 
Příspěvky: 2651
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod UncleFardy » sob 06 zář, 2025 8:42 pm

Děkuji, popisy tedy nechám vytisknout.
UncleFardy
 
Příspěvky: 631
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod Petr Barchánek » ned 07 zář, 2025 5:24 pm

U koho to necháváš tisknout, prosímtě? Klidně soukromou zprávou, nebo i osobně. Taky bych potřeboval něco nechat natisknout, ale ve IV epoše. Díky.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod Popopo » čtv 11 zář, 2025 5:04 am

Otázka: na fotkách ani typácích služebního vozu DFl o rozvoru 4.2 m nevidím schránku na dopisy. Nevidím ji správně?

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 390
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod radeksindy » čtv 11 zář, 2025 10:33 am

Je to složité, ale spíše tam nebyly. K vozům neexistuje tovární fotografie a dostupné fotky nejsou zrovna vypovídající, občas tam něco je vidět, většinou nic. Na výkrese nic není, v místě, kde by měla být schránka, je šatní skříň. Jediné vozy, které jistě schránky měly, jsou ty zvláštní, které patří do vozové skupiny Ie. A taky jednoplošinkový prototyp, který u Ringhoffera focen byl. Ale schránka je v místě, kde je u běžného DFl plošina.
radeksindy
 
Příspěvky: 2651
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod Bw_Ig » čtv 02 říj, 2025 5:19 pm

V době nedávné i současné, se zde objevilo několik dotazů na dobové řazení rychlíkových souprav ČSD.
Ona ta problematika opravdu není jednoduchá, pokud nemáte jeden dokument "Vozový výkaz". Kdo dělal vlakvedoucího, tak o co jde.
A najít dobové výkazy vozů, to také není jednoduché. Ale občas se někdy něco najde.
Tak je sem přidám, aby modeláři a modelová kolejiště byla přesně (jako) modelována podle skutečného řazení rychlíkových souprav. Lokomotivy teď neřeším.
Zde jsou tři vozové výkazy z jednoho dne 29.8.1934 na rychlíku R148 v úseku Praha - Česká Třebová, rychlíku R148 úseku Břeclav - Szob a rychlíku R 202 Praha - Břeclav.
Prvně jsem chtěl obsah výkazu sem napsat - tedy čísla vozů. Ale občas to není zcela jasně čitelné a nerad bych se dopustil chyby. Snad to bude i čitelné pro Vás.
Povolanější (třeba Radek...) dokáže jednotlivé vozy identifikovat a popsat jejich historii i původ. Třeba ten lůžkový č. 2803, jídelní vůz č. 2763 nebo jídelní č. 2102.
Děkuji za pozornost.
IMAG0320_1934,08,29_R148_Breclav-Szob_01.jpg

IMAG0312_1934,08,29_R202_PrahaM-Breclav_01.jpg

IMAG0294_1934,08,29_R148_Praha-CeTrebova_01.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 238
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod radeksindy » sob 04 říj, 2025 8:40 pm

V případě lůžka WL 2803 se jednalo o jeden z vozů dislokovaný v Berlíně, který jej nasazoval na trasu z Berlína do Atén. Ještě před krizí začínal tento kurz v Praze a nasazovaly se na něj vozy z Prahy, ale během krize byl prodloužen. Je to celkovový vůz typu S2, který vyrobila vagónka v Nivelles vr oce 1926. Například vozy WL 2807 až 2811 byly dislokovány v Praze a jezdily do Istanbulu. Kdo bych chtěl v H0 model, existuje pod katalogovým číslem 49144 firmy LS Models vůz WL 2806 dislokovaný před válkou v Budapešti, proto má nápisy mimo jiné i v maďarštině. I ten se mohl vyskytnout na cestách přes naše území.

Stejně tak si lze zkoupit jídelní vůz typu WR56, což je ten jídelní vůz WR 2763 (Reggio Emilia, 1926). Ten byl dislokovaný v Praze a jezdil nejčastěji trasu Podmokly-Praha-Bratislava. Ve druhé epoše je (spíše byl) samostatně dostupný pouze WR 3343, který byl dislokovaný ve Francii, je to katalogové číslo 49190.

A poslední zmíněný vůz CIWL je jídlení WR 2102, což byl ještě teakový vůz vyrobený v roce 1911 u van der Zyphen a který přišel v roce 1923 z Vídně. U nás jezdil mezi Děčínem, Prahou a Vídní, z vnitro relací pak často do Břeclavi a Bratislavy. Asi nejblíže mu budou vozy od Hobby-Train, ale drobné rozdíly tam budou.
radeksindy
 
Příspěvky: 2651
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní vozy II.epocha

Příspěvekod Colonel32 » sob 04 říj, 2025 9:39 pm

radeksindy píše:Stejně tak si lze zkoupit jídelní vůz typu WR56, což je ten jídelní vůz WR 2763 (Reggio Emilia, 1926). Ten byl dislokovaný v Praze a jezdil nejčastěji trasu Podmokly-Praha-Bratislava. Ve druhé epoše je (spíše byl) samostatně dostupný pouze WR 3343, který byl dislokovaný ve Francii, je to katalogové číslo 49190.


Já bych, ehm ehm, o jednom věděl :D
Colonel32
 
Příspěvky: 1025
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník