pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod Zlámalík » stř 24 zář, 2025 8:51 am

Tady ukázka, jak to má Tillig v Desiru (TT):

2022-03-16 20.35.10 (1600).jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2771
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod fulda » stř 24 zář, 2025 10:42 am

Zlámalík píše:Co se týká stahováků, tak Honza Hlaváček dělal před časem srovnání, se dívám: http://www.honzikovyvlacky.cz/2023/07/0 ... -modelare/
(nechtějí se mi tam jen načítat obrázky, ale po rozkliknutí tam jsou)

TAKHLE se načítají
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5191
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 24 zář, 2025 11:33 am

Vítek57 píše:
U varianty picoloco by se mi líbilo pohánět jen ten přední podvozek, do strojovny by se to snad vešlo. Toto by bylo na obou koncích takže tahalo by to snad dobře ne?


Podobně má pohon vyřešený například výrobce MTB ve svých vozech M240,286,296 a 273 (842). Jeden podvozek je běžný, jeden je hnací. Ty vozy jsou rády, když v provozu utáhnou po rovině dva vlečňáky. Čtyřvozový Pantograf by pak musel mít obě čela hnací. Proti tomu třeba Vindobona VT 175 DR výrobce Kres má hnaný třetí vložený vůz oběma podvozky. Taková šestivozová Vindobona DR jezdí mnohem líp, než podobná, taky šestivozová Vindobona ČSD M296+4vleky+M296. Obě měří a váží zhruba stejně a obě mají čtyři hnací nápravy ve dvou otočných podvozcích a dvacet běžných.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 357
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod Vítek57 » stř 24 zář, 2025 2:42 pm

Tak jsem napsal Jaromíru Uhrovi, který má teď picoloco na starost. Dělá i pojezdy s rozvorem 2600 mm, takže by to taky byla možnost. Co myslíte?
Vítek57
 
Příspěvky: 74
Registrován: ned 24 pro, 2023 11:04 pm

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod Ivan » stř 24 zář, 2025 3:28 pm

Motoráky MTB mají také hnanou jen jeden podvozek. Mám dva a jezdí dobře, netřeba tahat deset vozů.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2138
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: pojezd pro žabotlam tentokrát v tt

Příspěvekod Petr Barchánek » čtv 25 zář, 2025 10:00 am

Nemusí tahat deset vozů. Pantografy se dělaly čtyřvozové, takže jeden motorový vůz EM475 koncepce dvě nápravy hnané a dvě běžné by měl uvézt sebe a tři další -dva vleky a zadní čelní vůz bez pohonu, což třeba M296 od MTB nedokáže, čili bude třeba, aby oba motorové vozy měly v sobě pohon. Při koncepci Picoloco v obou podvozcích jednoho čelního vozu by stačil jeden motorový a jeden bezmotorový.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 357
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník