Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 zář, 2015 10:33 am

Tomáš píše:
milan ferdián píše:Ne asi jsem to špatně napsal,silnice vede pod mostem,stejně tak říčka na končí to tou kulisou. Takže jak to udělat,aby to nevypadalo,že auta jedou do zdi,most je nalepenej na zdi a taky ta voda teče do zdi. Prostě jak to udělat,aby ten konec vypadal přirozeně.

Takhle.... :D
Přílohy
potok-v-lese-90358.jpg
potok-v-lese-90358.jpg (33.75 KiB) Zobrazeno 5503 krát
5b5ee3d53e848a8bdc0edee507b0_w720_h467_gi-photo-586109.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » čtv 17 zář, 2015 4:39 pm

No hezké,budu to muset taky tak nějak zakončit.

Jinak dneska jsem slavnostně nainstaloval podstavce na patro pro Bránice a na zkoušku jsem položil desky a zařízl podle plánu na požadované rozměry. Sedí to dobře,bude pak ještě potřeba zaříznout ten vnitřní levej roh,podle toho až položím tu spodní kolej.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0302.jpg

Taky jsem provedl zatěžkávací zkoušku. Všem nevěřícím musím zdělit,že při váze asi 35kg se žádný průhyb nekonal. To jen na okraj.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0313.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » čtv 17 zář, 2015 6:57 pm

Potok v lese u Rosic a banánovníky. Globální oteplení je prevít.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod fulda » čtv 17 zář, 2015 7:07 pm

V nějakém loňském railroad modelleru na to bylo pár hezkých ukázek, většinou je těsně před kulisou vytvořená hustá zeleň a říčka uhejbá do strany nebo jinak mizí v té zeleni.

--- edit:

Model Railroader 2015/04
strana 39 a další.
Přidám obrázky bez opisu...
Přílohy
kulisa3.jpg
kulisa2.jpg
kulisa1.jpg
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Dusan » pát 18 zář, 2015 12:27 pm

Tohle je hodně inspirativní.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod mizl » pát 18 zář, 2015 1:57 pm

Souhlas. Hned ho využiji na mém vitrínovém kolejišti.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 zář, 2015 5:56 pm

fulda píše:V nějakém loňském railroad modelleru na to bylo pár hezkých ukázek, většinou je těsně před kulisou vytvořená hustá zeleň a říčka uhejbá do strany nebo jinak mizí v té zeleni.

--- edit:

Model Railroader 2015/04
strana 39 a další.
Přidám obrázky bez opisu...

No a to je to,co vám většinou prezentuji na svých pláncích.Ono mít na malém kolejišti šest tunelových portálů,též není pravé ořechové.Jindřichu,ještě že tě máme :D :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 19 zář, 2015 7:10 am

Vkládám sem podklady od MŽ. toto téma je skutečně zajímavé a sám jsem zvědav jestli se mi to podaří. :P

Mě se líbí ten typ podle obrázku 92. já bych právě v tom místě (tečkovaná oddělená část) mohl mít ty "skryté koleje za kulisou" . mohlo by to být ono ?
Přílohy
Pozadí A.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 19 zář, 2015 7:11 am

pokračování
Přílohy
pozadí B.jpg
pozadí C.jpg
pozadí D.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 11 říj, 2015 3:40 pm

Po delší době mi doma nechali zase trochu peněz a tak jsem mohl nakoupit další materiál a trochu popolézt se stavbou. Nyní se budu plně věnovat napojení Oslavan. Z jedné strany přes elektrárnu do části za kulisou a z druhé strany širá trať až k nejdelšímu mostu a pak až do Bránic. Protože jsem délku tohoto dílu prodloužil,je užitná délka Oslavan až 2000mm. Délky kolejí se pěkně prodloužily a už nebude do Oslavan nutně jezdit jen sólo 850. Problém je trochu s tím místem,kde jsem na obrázku udělal tu čáru. Tam je bohužel trať dost blízko stanici. Na tomto místě tratě cca 1800mm délky bude trať vedena v zářezu a ten by se "teoreticky" měl postarat o optické oddělení. Snad se to povede,ale mohl by tam být třeba hustý les,nebo něco podobného. Na trati nakonec nebudou,žádné zbytečnosti a rušivé elementy. Prostě běžná širá trať. Oblouk R310 do Oslavan,jsem původně chtěl šoupnout do tunelu,ale mám strach,aby nebylo pře tunelováno. Spíš bych to viděl na vysoký skalní zářez (vlak jedoucí soutěskou) na skalách borovice a křoví. Zářez by mohl opět podle předchozích typů sloužit jako kulisa vratného oblouku.
Pak se budu věnovat M.Bránicím a až budou hotové obě tyto části spojím.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0501.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0502.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0504.jpg

Trochu čísel.
zatím spotřebováno 12m flexi Tillig, 6m flexi Kuehn. a několik oblouků kusového kolejiva.
5 běžných tabulí OSB, 3 role gumy , 2 kyblíky duvilaxu, 200ks vrutů, 50ks podložek, 60m kabelu.....
Finance raději nepočítám
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » úte 20 říj, 2015 5:37 pm

Můžu se zeptat zkušených jak je to s nákladními vozy na uhlí?
Viděl jsem fotky kde Sergej nebo i zamračená táhnou slušný vlak složený s vozů Es,pěkně nafutrovaný uhlím. Několik dalších podobných fotek,ale tentokrát už vozy Eas. Pak asi ucelené vlaky do elektráren kde řada 181 táhne wap,ale hned na dalších fotkách táhnou Wap dva Brejlovci.
Je mě jasný že určitě bude hrát roli hmotnost,případně objem. Ale vlak složený s 25vozů Es asi nepojme podobné množství jako vlak složený s 25Wap.
Liší se třeba vozba hnědé/černé uhlí,případně koks?

abych si udělal trochu představu. :)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 21 říj, 2015 4:09 am

Do WAP-ky se vejde o cca 5 t méně, a mezi samotnými WAPy je rozdíl 3- 4 tuny podle typu vozu. :D Pokud bys to potřeboval vědět přesně,tak se můžu příležitostně podívat až s k tomu dostanu,ale nějaký extra rozdíl v tom nehledej a jestli váží vlak 2.150 nebo 2.250 tun až tak velkou roli nehraje.Ale jinak si můžeš zajít na nádraží a na voze najdeš rastry,na kterých je uvedeno jaké množství a hmotnost je povolena.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 21 říj, 2015 6:24 am

Podle vyprávění pamětníků se uhlí vozilo v tom co bylo zrovna po ruce, páč vozů byl nedostatek. Jezdily jak ucelenky Wapkami (Falls apod.), tak Vtr, Vtd, Vut (E.)i Vase apod.(Ea.), nebo mix. To odpovídá i tomu co vidíš na fotkách.
Co se týká jízdních vlastností kromě hmotnosti se projevoval výrazně větší jíźdní odpor u nápravových vozů v obloucích. Proto například 2000t ve Wapech zvládl sólo Sergej, ale se stejným nákladem ve vlaku složeném z Es+Eas jela přípřež, nebo postrk.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Ferda » stř 21 říj, 2015 9:19 am

Na Ostravsku jezdila většina uhlí ve Wa a Wap. Mnohdy i 30 vozů v soupravě s postrkem. tahaly to většinou sergeje, nebo Čmeláci. Dříve to byly Štokry a Němky. Na postrku cokoli co mělo kola a motor. Prázdné vozy byly občas k vidění v rámci OKR i s 45 vozy. 20 až 25-ti vozové soupravy za dvojicí 740-tek tahají AWaTaři z dolu Staříč dodnes. OKD nikdy neměla elektrické mašiny, protože revírní koleje nebyly, dones nejsou, a patrně nikdy nebudou zcela elektrifikovány.

Uhlí ve dvounápravových vozech se vozilo, pokud koncový zákazník neměl zařízení na vykládku Wa/Wap. Většinou menší podniky, ale i do NHKG se dodávalo ve dvounápravácích, nebo v Eas. Ve Vtr a Vtu se například vozil i výběrový "ořech" do Rakouska. Toho se vozilo jen několik vozů týdně a žádná ucelenka se tedy nekonala. Legrační na tom bylo, že byl problém najít i těch nekolik vozů týdně aby byly v řádném technickém stavu a navytratily cestou polovinu nákladu. :mrgreen: Chlapi u nakládky měli k dispozici hromádku plechu aby mohli operativně zalátat díry v podlaze vozu. :wink:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 26 říj, 2015 10:06 am

Tak po víkendu už mi to jezdí do/z "elektrárny". Krásně se tam vejde 15kousků ES... Budu provozovat 2 páry těchto ucelených vlaků,jeden naložený,druhý prázdný. jsem rád,že jsem se rozhodl pro rozšíření = prodloužení toho dílu. Oslavany se neskutečně natáhly a vznikla tak 64cm dlouhá vlečková kolej do elektrárny. Už se těším jak budu tvořit na tomto prostoru :)

Škoda,že nemám nějakou fotku z dob,kdy ta vlečková kolej do elektrárny fungovala,dneska už to tam je zarostlý křovím a vidět nejde nic. Pro ilustraci přidávám výstižnou fotku od Radka Krupky , a situace se horší.....
https://picasaweb.google.com/1137483967 ... 7796885874

Tak ta halda se mi tam bohužel nevleze.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků