TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » čtv 16 črc, 2015 7:37 am

tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 črc, 2015 7:38 am

HonzaM píše:ok, to jsem sice četl, pořád mi ale uniká jaký smysl to má teď tady uvádět, informace že to jde sestavit v N-ku má pro toho kdo staví kolejiště v TT nulovou hodnotu.

Ale má to smysl. :P
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 črc, 2015 7:39 am

mlha píše:tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já

Přesně. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod HonzaM » čtv 16 črc, 2015 8:12 am

mlha píše:tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já

To je omyl, záleží totiž na tom, zda se v TT vyrábějí příslušné komponenty, z nichž by bylo možné to sestavit. Je dost řešení, která lze sestavit z komponent vyráběných v rozměru N, která v TT realizovat nelze prostě proto, že se v TT takové komponenty nevyrábějí.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 16 črc, 2015 8:17 am

HonzaM píše:
mlha píše:tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já

To je omyl, záleží totiž na tom, zda se v TT vyrábějí příslušné komponenty, z nichž by bylo možné to sestavit. Je dost řešení, která lze sestavit z komponent vyráběných v rozměru N, která v TT realizovat nelze prostě proto, že se v TT takové komponenty nevyrábějí.

Aj,aj,ty máš na mysli kolejivo PECO?Celá předloha je ale ručně sestavena.V TT má k dispozici jen výhybky EW3/12°.Jeňa psal,že si chybějící kolejové díly dosochá.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » čtv 16 črc, 2015 8:35 am

HonzaM píše:
mlha píše:tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já

To je omyl, záleží totiž na tom, zda se v TT vyrábějí příslušné komponenty, z nichž by bylo možné to sestavit. Je dost řešení, která lze sestavit z komponent vyráběných v rozměru N, která v TT realizovat nelze prostě proto, že se v TT takové komponenty nevyrábějí.

Velké množství kolejiva se dá udělat doma z prutů a pražců, viz třeba náš angličan....http://www.kzmslovacko.cz/index.php/spo ... cana-k-ew3
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 17 črc, 2015 8:19 am

Kluci, nehádejte se mi tady. Já vyzrávám. :lol:

Ve skutečnosti nemám na nic čas, jsem denně v práci a domů se jezdím jen vyspat. Ale i tak přemýšlím o různých řešení. To depo potřebuje více místa, ale jinak se mi to kolejově pořád líbí. Napíšu, až něco vymyslím.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mlha » pát 17 črc, 2015 8:27 am

Jeňo neboj, nehádáme se, jenom diskutujem
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Adam96 » sob 18 črc, 2015 5:39 pm

A co nedělat velké kolejiště, ale jednoduché malé a zajímavé ? Trať pod dráty, dlouhé náklady a Ec pro průjezd, obsluha vleček rosničkou..... je to ovál, skryté je dole, něco ve stylu Jirkova Ledečka.Obrázek
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 18 črc, 2015 11:43 pm

Hoši, co si myslíte vy? Mě Adamův návrh docela slušně dostal...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 19 črc, 2015 6:23 am

Muj nazor je stejny jako Adamuv. Budes to mit rychleji hotove a neriskujes, ze ti to stavba znechuti. Pokud po tolika strankach nemas planek (nic ve zlem), jak by to asi vypadalo s realizaci...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod MirekTT » ned 19 črc, 2015 7:30 am

A co se ti tady snažím už půl roku vysvětlit Jeňo? Adam to ovšem podal mnohem lépe.

Vynesme z toho toto poučení:

Snaha maximálně zaplnit volný prostor kolejištěm je silně zavádějící a je to jeden z nejhorších způsobů, jak se dohrabat ke kolejišti. Není to metoda, je to dobrovolné otroctví, kdy se necháme vláčet okolnostmi.

Zkouška funkčnosti téhle rovnice - kolik kolejišť takto vzniklo?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod HonzaM » ned 19 črc, 2015 9:26 am

mlha píše:
HonzaM píše:
mlha píše:tak nulová hodnota informace od MF ukázala, že když to jde v N, v TT to půjde taky. Alespoň tak jsem to pochopil já

To je omyl, záleží totiž na tom, zda se v TT vyrábějí příslušné komponenty, z nichž by bylo možné to sestavit. Je dost řešení, která lze sestavit z komponent vyráběných v rozměru N, která v TT realizovat nelze prostě proto, že se v TT takové komponenty nevyrábějí.

Velké množství kolejiva se dá udělat doma z prutů a pražců, viz třeba náš angličan....http://www.kzmslovacko.cz/index.php/spo ... cana-k-ew3

Udělat se dá leccos, jenže to vyžaduje několik předpokladů a nevím zda jsou v Jéňově případě splněny. Tím ho nechci podceňovat, ale při rozloze kolejiště a počtu výhybek to bude hodně práce i bude-li to kompletně z hotového nakoupeného materiálu.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 19 črc, 2015 9:40 am

On ten můj návrh není zase tak veliký. Má v podstatě plochu 3 metry čtvereční. Je prakticky bez krajiny. Výhybky se budou muset zapojit na každém kolejišti... Nejsem v ničem vynikající, ale když chci, udělám každou práci. Takže postavím i kolejiště. A postavím ho tak, abych se za výsledek nemusel stydět. Jen ten Adam mě teď teda nahlodal, protože tenhle plánek má něco do sebe. Jediné co mi tam chybí, je dopravna. Buď malá stanice nebo spíše předávací kolejiště na vlečkovém systému.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod jafobe » ned 19 črc, 2015 10:10 am

Jeňa Sova píše:Já vím, už jsem otravný... Na základě inspirace od Tomáše Lajbla a po vlastních úpravách jsem si navrhnul dvě verze kolejiště. Pořád to nejsou finální verze a určitě projdou úpravami. Mně osobně se líbí víc ta první verze. Co myslíte?
....
0011.jpg
0011.jpg (21.58 KiB) Zobrazeno 3972 krát

za sebe bych asi zkusil poupravit tento návrh (druhou verzi), jen trochu oddělit osobní provoz na hlavní trati od toho nákladního a lokálkového ...
třeba takto: červené koleje a šedý prostor jen nákladní provoz, modré koleje a modrý prostor jen či převážně osobní prostor, na příjezdu kolem nákladní části krom průjezdné koleje druhá odstavná kolej pro případné soupravy, které by ve stanici zůstávali na delší dobu, ale ne v prostoru nástupišť, pro lokálku by bylo vyčleněno jedno kratší nástupiště (s ohledem na možné délky souprav pro lokálku dostačující) z něhož by byla možnost vyjet i na hlavní trať (kdyby nějaká souprava zajížděla i přímo do koncové staničky), kolej nad ní by byla jen pro vytažení nákladu z lokálky či nákladního nádraží aniž by narušoval provoz hlavní osobní tratě a provozu na ní, a pro přístup k depu, nákladní nádraží by mělo svou výtažnou kolej i na druhé straně, aby provoz na něm neomezoval hlavní trať... je to jen takové zamyšlení nad případným provozem, nevím ale nakolik by to bylo správné z jiných ohledů
Přílohy
nadrazi.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků