TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 pro, 2013 8:45 pm

Tak nakonec půjde asi odbočka pryč a místo ní bude do prostoru ústit rozsáhlejší vlečkový systém. Uvidíme. Ještě jsem posunul vlečku u stěny. Ale za jakým účelem ty vlečky vytvořit? Popřípadně, jak je ještě upravit?


Final 1.2.1.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 04 pro, 2013 9:09 pm

Varianta XX1
Přílohy
Varianta XX1.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 pro, 2013 9:26 pm

Jedná se jen o protažení krajní koleje? Ta druhá výhybka je proč začerněná? A ta spojka z koleje u budovy není zbytečná?
Přílohy
Finál 1.2.1.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Vladimír_B » ned 08 pro, 2013 6:31 pm

Dobrý večer, ač nejsem tázán, tak bych spojku mezi 4 a 2 kolejí na koncovém zhlaví nedělal. Přijde mi to zbytečné. Tentokrát dělám výjimku ze svých pravidel. :D
Tak jsem opět povolil ruční brzdu fantazie...
Je neděle, teplý podzim roku 1993. Stromy hrají všemi odstíny žluté a červené. Volnou neděli využijeme k odlovu a projížďce s horkou novinkou brněnského depa - motorem ř. 842 do Bílých Karpat. Stojíme na nástupišti v Hradišti a šponujeme uši, jestli náhodou nepojede jako náhrada starý krokodýl. Najednou slyšíme netypický zvuk jako z autobusu a už k nástupišti brzdí novotou vonící motorák. Hrneme se ke dveřím motoru, ale co to? Jak se to otevírá? To není klasická klika, klička, petlice. :shock: Necháme si otevřít dveře od průvodčího a objevujeme moderní interiér ... Tunel střídá tunel (pozn. nemůžu za to, že se na Moravě málo tunelovalo) míjíme hradlo s mechanikou a noříme se do dalšího tunelu. ... Minuli jsme vjezdové návěstidlo koncové stanice, po levé ruce vidíme továrnu a hlavně stáčení kyselin 8 s kotelnou 7. Vystoupíme z bublajícího motoru a pořádně si prohlédneme stanici. Přímo proti budově je skládka uhlí 6 a zrovna tam vykládají Wapky, se kterými posunují vrátkem. V hloubi továrny, kam skoro ani nedohlédneme stojí u rampy 9 dva Sgs, každý s dvěma kontejnery. Naproti továrně je stará výtopna 4. Popojdeme o kus dále a u manipulační koleje 1 zrovna vykládají poštu a spěšiny ze dvou Gbkkqs. Hned vedle 2 Uhelné sklady šnekem vykládají z malých uhláků uhlí (SMNV :D ). Dále pokračuje klasické VNVK, které využívají různé podniky z městečka. To máte Stavebniny, Jednotu, Řempo, Drobné zboží, Mototechnu, Mlýny ... Podél šesté koleje je betonová zeď a kolej má otevřený svršek, proto ten přejezd. Tato kolej je ukončena čelní rampou pro případnou nakládku/vykládku těžké bojové techniky. :D Imperialista nikdy nespí! :twisted: Naproti přes koleje je rampa 5, kde lesáci nakládají kulatinu...
IMGa.jpg
Jeňov

Místo továrního ostrova, jsem udělal tunel. Při odjezdu ze stanice, místo bagrování pluhem, vlak jednoduše zmizí za tovární kulisou a pak se z čista jasna objeví na širé trati u hradla, které vlastně není hradlo, ale může nám povolovat vjezd do stanice a do podzemí (finta fň).
Trochu více se mi nepovedla geometrie angličanu ve fabrice. Berte to jako jen ideový námět. :wink: A ta kotelna se tam spíš taky nevyjde a nehodí...
A pokud možno bych u širé tratě nedělal pět metrů vysoké a kilometry dlouhé opěrné zdi, ale nechat to pozvolně přejít do krajiny...
Méně je někdy více.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 08 pro, 2013 6:43 pm

Jsem velmi rád,že se našel další šikula.Vše má hlavu i patu,jen drobnost.Láďo,imperialisti v roce 1993 již jaksi nebyli :D .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Vladimír_B » ned 08 pro, 2013 6:46 pm

Děkuji, v r. 93 sice né, ale ten šturc je mnohem starší...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 08 pro, 2013 6:47 pm

Vladimír_B píše:Děkuji, v r. 93 sice né, ale ten šturc je mnohem starší...

Tak tomu rozumím... :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 09 pro, 2013 9:41 pm

Vladimíre! To je téměř geniální! :shock:

Zkusil jsem to převést do WT a vyšly mi dvě varianty vlečkového systému. Koleje jsou stejné, jen jsou pokaždé jinak zaústěny. Co myslíte, ktrerá varianta je lepší?

Finál 1.2.2.jpg


Finál 1.2.3.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Irudzi » úte 10 pro, 2013 8:45 am

Za mě hlasuji varianta č.2, Jeňo... :wink:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 427
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 10 pro, 2013 9:02 am

Za mě asi taky :lol: Má více výhod. Mezi stanicí a krajem panelu bude víc místa, použje se o jednu výhybku méně, nebude to působit přeplácaně a na vlečku dostanu v kuse delší soupravu. Ještě protáhnu tu horní kusou, aby se tam mohlo něco dít.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod D » úte 10 pro, 2013 9:58 am

Proč koleje na vlečce pořád kreslíš rovnoběžně s ostatními kolejemi pře nimi, za nimi, s hranou panelu? Vypadá to nepřirozeně.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 10 pro, 2013 11:54 am

Máš pravdu, Davide, takhle to vypadá přirozeněji :wink:

Finál 1.2.3.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Vladimír_B » úte 10 pro, 2013 4:17 pm

Děkuji, také bych se připojil k této (poslední) variantě.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 10 pro, 2013 10:32 pm

Drobné úpravy ještě určitě budou, ale považujme to za finální návrh.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod mlha » stř 11 pro, 2013 5:56 am

Jeňo a co toho angličana k vlečce vymněnit za dvě vexle?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků