od Ossi » sob 18 úno, 2012 12:01 pm
Přispěji do diskuse okolo točny v MB, i když se nejedná přímo o model.Byla vahadlová, měla průměr 16,5m a sloužila bez jediného problému do té doby, než strojovka přešla do podřízenosti tehdejší PS Česká Lípa. Tam byl "moneyžérem" pro výstavbu a investice jakýsi ing. Karásek, mimo jiné též spolumajitel soukromé stavební firmy. Boleslavská točna měla smůlu díky tomu, že výše uvedený pán ucítil "vejvar" pro svoji firmu (nebyl to jeho jediný kšeft pro ČD, např. reko sociální budovy depa Rumburk byla též v jeho režii). Nechal vybagrovat dno jámy složené ze skoro stoletého betonu a žulových kostek a nahradil ho okradeným betonem, který pomalu rozhrabaly slepice. Díky tomu klesl kolejový věnec a praskl středový čep mostu točny. Odlití nového by prý bylo drahé a proto byla točna zasypána a zlikvidována. Zaměstnanci kovošrotu, kteří autogenem točnu řezali, tvrdili, že tak kvalitní materiál dlouho neviděli. Proto podotýkám, že komentář okolo technického stavu je pasé, sám jsem přes točnu běžně přejížděl, chtělo to jenom trochu citu při najetí a chytit vyvážení mostu. Běžně se točily pilštyky a brejlovci, 810-ky kvůli zbrojení, protože na naftě byla pistole jen z jedné strany.
S boleslavskou točnou je spojena i příhoda, kdy se výše uvedený inženýr nedokázal při couvání se služebním Favoritem trefit mezi točnu a konstrukci olejárny a spadl levým zadním kolem do jámy. Stačilo pár rukou a auto bylo venku. Hodně dlouho se po depu tvrdilo, že posměšky a komentáře odsoudily točnu ke "zkurv..í" a likvidaci, inženýr je nedokázal zkousnout a rozchodit. Ossi, strojvedoucí z MB