Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod JBr » pon 06 úno, 2012 12:16 pm

pavelvon píše:Tak cukání a rychlost by měla být vyřešena.A co ty kinematiky? Jsem sám, komu se zaklesávají nárazníky?


Poslusne hlasim, ze u 750.160 i u 750.243 se mi ani v brutalnim oblouku, ktery na kolejisti mam (polomer kolem 300), se mi nezaklesly narazniky do zadneho pripojeneho vozu (zkousena patra Kuehn, A Kuehn, prestavby starych BTTB vozu). Ale nepouzivam nova sprahla, mam vsude stara ockova, takze se to muze chovat trosku rozdilne.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod radekkrupka » pon 06 úno, 2012 12:20 pm

No, u Kuehna obecně jsem jisté abnormality se spřáhlem/kinematikou zaznamenal. Např. Bmto má spřáhla tak nadoraz (v přímé), že se mi někdy stane, že je vůbec nespřáhnu. Prostě dám vozy k sobě nadoraz a spřáhle nezacvaknou. V kombinaci s brejlema Roco (s kuehn spřáhlem) se mi také nechtějí moc spřahovat. Jednou jsem je spřáhnul tak, že jsem myslel, že už je nerozpojím. Nějak se to zakouslo a nešlo to tam ani zpátky :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod alvinx » pon 06 úno, 2012 12:27 pm

Máte někdo informaci o tom, zda se bude pokračovat s distribucí modelů a pak i sadou na opravu nebo se stopne jako to udělal p. Dalecký?
Naposledy upravil alvinx dne pon 06 úno, 2012 12:30 pm, celkově upraveno 1
TT, analog
alvinx
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 23 zář, 2011 1:59 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Trainmaniak » pon 06 úno, 2012 12:28 pm

JBr píše:
pavelvon píše:Tak cukání a rychlost by měla být vyřešena.A co ty kinematiky? Jsem sám, komu se zaklesávají nárazníky?

Ale nepouzivam nova sprahla, mam vsude stara ockova, takze se to muze chovat trosku rozdilne.

No jéje, tam je rozdíl jako stodola! :) Očková spřáhla nejsou nárazník na nárazník v žádném případě. Takže ani v tomto případě se nárazníky nezaklesnou. :)
Měl jsem možnost spojovat patra Kuehn s novými spřáhly a potvrzuji, že s tím je občas trochu problém. Na druhou stranu, pokud s nimi někdo jezdí jako s ucelenou soupravou, nemusí to tak často řešit. Ovšem odpojení od lokomotivy je věc jiná, tam už to asi na obtíž bude.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » pon 06 úno, 2012 12:31 pm

JBr píše:
pavelvon píše:Tak cukání a rychlost by měla být vyřešena.A co ty kinematiky? Jsem sám, komu se zaklesávají nárazníky?


Poslusne hlasim, ze u 750.160 i u 750.243 se mi ani v brutalnim oblouku, ktery na kolejisti mam (polomer kolem 300), se mi nezaklesly narazniky do zadneho pripojeneho vozu (zkousena patra Kuehn, A Kuehn, prestavby starych BTTB vozu). Ale nepouzivam nova sprahla, mam vsude stara ockova, takze se to muze chovat trosku rozdilne.


...no hlavně ČD mašiny mají široké nárazníky - koneckonců to zaklesávání nárazníků bylo i na velké dráze důvodem k jejich instalaci po r. 1986.

Já myslím, že dalším důvodem toho zaklesávání může být příliš měkká pružina (drát o průměru cca. 0,3mm!), všiml jsem si toho už na Herkulovi od Kuehna.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » pon 06 úno, 2012 1:04 pm

Problém není v pružině. Ta pružina je tam pouze na to, aby rovnala a držela spřáhlo v ose mašiny. Vezměte si třeba kulisy od firmy Peho, kde je jen magnet. A přesto to funguje. Představa, že slabá pružinka vám přitáhne vozy k sobě je lichá..Kulisy v obloucích rovnají samotná spřáhla. Bohužel, nová spřáhla jsou velmi pevná a nemají toleranci na vybočení jako stará očková spřáhla, kde ale pro změnu zase nefungovala dobře kulisa krátkého spřáhla. Takže v obou případech je to něco za něco.
No a k zaklesávání nárazníků. Ti co tady popisují tento problém,... v jakém místě se tento jev stává? Je to při přechodu z oblouku na rovinu, nebo mezi dvěma oblouky? Na jakém rádiusu. Kolega nade mnou popisuje stav, který byl na "velké" železnici. V modelu, pokud je to udělané opravdu nárazník na nárazník, se může tento jev objevit taky. Fyzika se očůrat nedá :-) Já mám na svém kolejišti několik oblouků s r. 310 mm ve skrytých úsecích. A nemám s tím problém. Můžete se tedy trochu rozepsat, kdy a za jakých okolností dojde k zaklesnutí nárazníků?

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod zderem » pon 06 úno, 2012 1:19 pm

Já mám krémovo zeleného ČD 33310, který má velké nárazníky a také u něho dochází ke kontaktu s nárazníky vagonů. Už mám odřené bílé orámování. V podstatě s ním nejde vůbec sunout vozy do oblouků. Samozřejmě se to týká jen vozů s kinematikami. Problém s cukáním bude tedy nejspíš vyřešen, ale nějak jsem nevyčetl jestli je odstranitelný problém s pohyblivými maskami na podvozcích. Je to jen špatně docvaklé do západek? Nebo je to další konstukční záležitost? Děkuji za případné info.
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod rendo » pon 06 úno, 2012 3:19 pm

Dobry den..mal by som jednu otazku na p. Davida Struppa(urcite to bude zaujimat aj ostatnych,,cakatelou na model,,)...co sa teraz bude s tym robit?...mam objednanu T478 3187(model-shop.sk)...predajca mi hovoril,ze je momentalne zastaveny vydaj lokomotiv(kvoli problemom)...ked pridu do predajne(uz budu prerobene?...ci ako je predchadzajucich prispevkoch napisane,bude si to musiet kazdy urobit sam?resp.bud predajca(aj ked tazko pochybujem,ze by ich robil,,pri takom pocte,,)...dakujem za odpoved(myslim ze to bude zaujimat aj ostatnych cakatelou na model,preto som napisal tu)a nie emailom......Peter
rendo
 
Příspěvky: 190
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » pon 06 úno, 2012 4:41 pm

Ohledně podvozků - domnívám se, že jde pouze o špatné sesazení. Já sám jsem na svých modelech tento problém neviděl a podvozky, které jsem měl rozebrané do sebe vždy dobře zapadly, tak nevím..pravda je, že fotka od jednoho zákazníka se stejným problém mi přišla.
Ohledně kinematiky - při sunutí má každá druhá problém. A opět, nebylo popsáno, na jakých kolejích (oblouk, esíčko, rovina..). To je velmi důležité.
Ohledně distribuce - to je trošku složitější. V případě že zákazník má již model u sebe může 1/reklamovat s tím, že pokud výrobce Kuehn nestihne dodat v termínu potřebné ND, má zákazník nárok na vrácení peněz. Nebo 2/ podržet si model doma a v případě těch šikovnějších si model opravit podle návodu z dodaných nových dílů.
V případě prodejce - pokud chce modely sám opravovat, proč ne. Prodejce je opět může vrátit tam, odkud nakoupil. Na 99% se reklamace nestihne vyřídit v řádném termínu, protože jen pošty(nebo přepravci) budou mít model minimálně 14 dní (počítám jednu cestu od mně do německa a zpět, zpravidla každá jeden týden). Tedy dostane peníze zpět. A to se týká samozřejmě i zákaznických reklamací.
Je tu možnost domluvit se na delší reklamační lhůtě, zákon to v oprávněných případech umožňuje. Vycházím z toho, že pokud si někdo model objednal, patrně jej chce, samozřejmě funkční. Tedy, domluvit se na delší reklamční lhůtě by neměl být problém.
Já jako nejjednodušší způsob (podle ohlasů) přijatelný pro vetšinu modelářů vidím opravu svépomocí s dodanými díly doma. Model je stále doma, na modelu není co zkazit. A opět, kdo to nezvládne, je tu síť prodejců, kteří si s tím většinou poradí (samozřejmě jsou i tací, kteří neporadí). Ale to už je každého volba. Tam pak nezbývá, než reklamovat u výrobce.

No, snad jsem se do toho moc nezamotal.

Možná to bude znít divně, ale výrobce deklaruje, že na modely dodá potřebné ND tak, aby model fungoval dle jeho standardu. Jen blázen si může myslet, že by to nechal být. Tedy, pokud máte o model zájem a pospícháte, klidně si ho kupte. Jestliže nebude fungovat, dostanete na něj ND. Pokud ne, můžete ho vrátit v zákonné lhůtě kdykoliv během dvou let. Ale je to jen názor a podotýkám, že zdaleka nejsem jediným prodejcem těchto modelů, aby někdo nenabyl mylného dojmu, že se snažím prodat stůj co stůj. Ta situace je velmi nepříjemná, nikoliv zoufalá. % hlášených problémů se v tuto chvíli pohybuje okolo 30%. To je špatné, ale pořád řešitelné. A výrobce to řešit chce. To je důležité. Udělal chybu, napraví ji.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 06 úno, 2012 5:39 pm

S těma nárazníkama to udělejte jako u skutečné železnice - mázněte je vazelínou ať se pěkně kloužou :lol: :lol:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Keďul » pon 06 úno, 2012 5:48 pm

Udělal jsem několik testů kinematiky Brejlovce od Kuehna s následujícím výsledkem(zkoušeno na 310 mm)-s vozy od Kuehna vše v pohodě,s vozy od Tilliga-čtyřosý jak s kulatými tak obdelníkovými nárazníky dochází v oblouku k zaklesnutí nárazníků a následně k vykolejení,s dvouosovým od Tilliga došlo k otření nárazníků o sebe,ale k vykolejení nedošlo.
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod pavelvon » pon 06 úno, 2012 6:04 pm

Jo, stěmi spřáhly je to tak, jak psal kolega. Zajímavé je, že protioblouky R310 to projede s čtyřosými vozy Tillig sice těsně, ale bez nehody, ale na začátku oblouku R400 je problém.Brejlák do oblouku vjede a když se začne stáčet i vůz-tzn nárazníky se vracejí k sobě, tak se to kousne a zadní podvozek vozu vypadne vně oblouku.Přijde mi, jako by kinematika málo prodlužovala spojení v oblouku.
pavelvon
 
Příspěvky: 18
Registrován: pát 25 bře, 2011 9:28 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod kiski » pon 06 úno, 2012 7:03 pm

Bohužiaľ, aj ja sa musím zaradiť ku kolegom, ktorí majú problémy. Okuliarnik došiel dnes, ja samozrejme natešený hneď som bežal na poštu, provizórne zosmolil trápny okruh a keďže nemám analógový zroj, pripojil som ho na adaptér už ani neviem od čoho, ale schopný dodať do koľají 4,5 V pri 2,6A... :mrgreen: Loko jazdila ako z partesu prvú hodinu. Už som sa tešil, že mám asi štastie 8) , ale naopak, po zajazdení začala cukať :roll: . Rozoberať ju nechcem, ešte uvidím, ako sa bude správať na pulznom zdroji, ktorý zajtra dokončím... Ale asi o nič lepšie...

Mňa by skôr zaujímala distribúcia tých ND - p. Strupp, treba Vám napísať mail, alebo to stačí dať sem, že potrebujem ten jednochodý "šnek"?? A hlavne, nejaký časový horizont, kedy môžeme očakávať tie ND??

Inak loko je krásna, inej vady nemá, aspoň teda pre mňa nie. Mne dokonca ani na polomere 310 nevykoľajuje vozy... :mrgreen:.. divné...

Vďaka zatiaľ za všetko, hlavne za snahu vyrobiť niečo pre "CŠD" trh :D
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » pon 06 úno, 2012 8:12 pm

Vykolejení nastává při nájezdu do oblouku (R310) z rovné koleje. Navíc je to závislé na druhu vozu za lokomotivou (patra kuehn špatný, ypsilonka kuehn dobrý, velkej uhlák tillig špatný atd)...a ještě jedna věc..zkuste obě kinematiky na lokomotivě...na jedné straně ok a na druhé problém---
Ještě jeden poznatek... spřáhla po zacvaknutí do kinematiky mají vůli a příčně se pohybují...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod DS Model » pon 06 úno, 2012 9:11 pm

Ad Tomas C - můžete to nějak přiblížit víc? Klidně na můj e-mail modely@modelyasport.cz.
Já to pak odzkouším i doma.

Ad Kiski - jestliže se hrkání projevilo, samo nezmizí. :-( ND - "objednávku" mi pošlete přímo. Musím si to šoupnout do správného "šuplíku".

Díky

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků