Kolejiště TT 160x125

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod el_salamo » čtv 02 úno, 2012 9:56 am

Spíš takto - viz příloha. Ještě si nejsem jistej, jestli ty dva předěly napravo by neměly být dál od sebe...
Přílohy
smycka.png
smycka.png (12.41 KiB) Zobrazeno 5854 krát
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod vape777 » čtv 02 úno, 2012 10:50 am

Pri spätnej slučke je potrebné izolovať - prerušiť obe koľaje. Je potrebné mať na pamäti zásadu, že v úseku ktorý je napájaný cez modul spätnej slučky sa môže súčasne nachádzať alebo pohybovať len jedna súprava. To znamená, že úsek musí byť taký dlhý ako je predpokladaná maximálna dĺžka súpravy. Modul reaguje na skrat a snaží sa prepólovať napájaný úsek.
Nesmie nastať možnosť pri ktorej by súčasne cez obidva konce prerušenia úseku mohla prejsť lokomotíva alebo vozeň s vodivými kolesami.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 02 úno, 2012 4:23 pm

No ona to totiž smyčka ani není,nebýt té propojky mezi kolejemi,tak to ani nemusíš řešit.Možná by stálo za úvahu odizolovat pouze ty propojky a v případě posunu odpojit tu jakoby smyčku od zbytku kolejiště.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 02 úno, 2012 4:25 pm

milan ferdián píše:Nechci být rejpal,ale těžko budou projíždět vlaky jeden za druhým,nemluvě o tom,že se nemohou míjet ani ve stanici při tomto zapojení. :wink:

Ve stanici se minou v pohodě,tedy pokud se oba vlaky najednou nepotkají na těch izolovaných místech.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 7:31 am

miroslav lengyel píše:No ona to totiž smyčka ani není,nebýt té propojky mezi kolejemi,tak to ani nemusíš řešit.Možná by stálo za úvahu odizolovat pouze ty propojky a v případě posunu odpojit tu jakoby smyčku od zbytku kolejiště.



jO tahle jsem to měl řešený v analogu k plné spokojenosti...možná se na to vybodnu a propojka nebude :twisted:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 7:47 am

DÍKY CHAMELEONOVI
mám luxusní pomůcku ...plán 1:1
Přílohy
P2020104.JPG
Naposledy upravil Tomáš dne pát 03 úno, 2012 8:08 am, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod vape777 » pát 03 úno, 2012 7:47 am

To Tomáš:
Nejako mi uniká podstata dotazu. Pre ujasnenie, ak sa jedná o koľajisko ovládané pomocou DCC, potom nie je potrebné riešiť prerušenie koľají v prepojke (stanici). Plne stačí mať odizolovaný úsek slučky. Pri použití DCC slučkového modulu je možné cez slučku prejsť bez zastavenia (je však prípustné mať súčasne len jeden vlak v slučke). Z podstaty DCC vyplýva že po zbytku koľajiska sa môže pohybovať ľubovoľný počet lokomotív.
V prípade analógu záleží na tom, koľko nezávisle ovládaných okruhov chceš mať a podľa toho robiť izolované úseky.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 8:03 am

vape777 píše:To Tomáš:
Nejako mi uniká podstata dotazu. Pre ujasnenie, ak sa jedná o koľajisko ovládané pomocou DCC, potom nie je potrebné riešiť prerušenie koľají v prepojke (stanici). Plne stačí mať odizolovaný úsek slučky. Pri použití DCC slučkového modulu je možné cez slučku prejsť bez zastavenia (je však prípustné mať súčasne len jeden vlak v slučke). Z podstaty DCC vyplýva že po zbytku koľajiska sa môže pohybovať ľubovoľný počet lokomotív.
V prípade analógu záleží na tom, koľko nezávisle ovládaných okruhov chceš mať a podľa toho robiť izolované úseky.


podstata dotazu je stále stejná.
Ovádat lokomotivy na tomto kolejišti budu DIGITÁLNĚ..pokud na kolejišti udělám tu propojku,je mě jasné,že se musí koleje někde přerušit aby nedošlo ke zkratu.Bohužel s DCC napájením nemám žádné zkušenosti..krom testovacího oválu.Takže dotaz byl vznesen jednoduše: KDE PŘEŘEZAT KOLEJE ABY TO FUNGOVALO....odpovědí tu je několik,včetně mého nákresu. MŮŽE TO BÝT TAKTO??...
ANO POČÍTÁM S TÍM,ŽE SOUPRAVA MŮŽE PROJED SPOJKOU BEZ NUTNÉHO ZASTAVENÍ.

Takže by mi např. stačilo,kdyby mi to někdo zakreslil do plánku ..o kousek výš,zdůvodnil proč zrovna takto a je to hotový..tečka konec mudrování
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 03 úno, 2012 8:20 am

Pokud se Ti nejdelší souprava vejde mezi ty dva červené body,tak to udělej takto.
Přílohy
P2020104.JPG
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 8:39 am

miroslav lengyel píše:Tome zase tak složité to není,jde jen o to jak luxusní to budeš chtít mít.Pokud budeš chtít odjíždět nebo vjíždět do stanice přes spojku,pak se mrkni sem: http://lokopin.wz.cz/kolejivo/smycky.htm kde máš vše krásně a jednoduše popsáno.



:lol: :lol: :lol: MĚ to připadá hyper složité....opravdu by mě spíš sedělo,kdyby to někdo načmáral do plánku..."řízni tady a tady..kup to a to a zapoj sem.."...hotovo.
Nic luxusního netřeba..souprava vyjíždí ze smyčky a plynule bez zastavení vjede na jakoukoliv volnou staniční kolej..hotovo
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 8:43 am

miroslav lengyel píše:Pokud se Ti nejdelší souprava vejde mezi ty dva červené body,tak to udělej takto.



HURÁ TO JE ONO...děkuji moc... :mrgreen:
soupra se vleze určitě.. :lol: ...prvně se mi tu zakazuje provozovat 5x ypsilon a teď jsou obavy aby se to vlezlo :lol: :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 03 úno, 2012 8:52 am

Teď jsem zrovna zjistil,že jsem Ti poradil tak napůl :oops: budeš muset udělat to samé na druhém konci té falešné dvojkolejky.
Přílohy
P2020104.JPG
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » pát 03 úno, 2012 9:23 am

ok chápu každá krabička na jednu smyčku.
to se pěkně prohnu..je to toto?
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... &Itemid=99
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod lajblt » pát 03 úno, 2012 9:26 am

Ještě budeš muset pořešit tu stanici. Třetí kolej shora (ta, na kterou je možno vjíždět v obou směrech), musí být na obou koncích oddělena od zbytku stanice (nejlépe ve spojích výhybek). Obracení polarity je pak možné zajistit pomocí dvoupólových relé (relé s 2 přepínacími kontakty), vázanými na ohlas polohy přilehlé výhybky. Podle směru, do kterého bude výhybka postavena, se bude napájet středový úsek staniční koleje. Jenom je nutné zajistit, aby OBĚ výhybky směřovaly vždycky do stejné traťové koleje, jinak dojde stejně ke zkratu. Takže není možný odjezd z této třetí koleje současně do různých směrů.
Přílohy
P2020104.JPG
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod vape777 » pát 03 úno, 2012 9:36 am

lajblt píše:Ještě budeš muset pořešit tu stanici. Třetí kolej shora (ta, na kterou je možno vjíždět v obou směrech), musí být na obou koncích oddělena od zbytku stanice (nejlépe ve spojích výhybek). Obracení polarity je pak možné zajistit pomocí dvoupólových relé (relé s 2 přepínacími kontakty), vázanými na ohlas polohy přilehlé výhybky. Podle směru, do kterého bude výhybka postavena, se bude napájet středový úsek staniční koleje. Jenom je nutné zajistit, aby OBĚ výhybky směřovaly vždycky do stejné traťové koleje, jinak dojde stejně ke zkratu. Takže není možný odjezd z této třetí koleje současně do různých směrů.

Toto už nie je potrebné a je to zbytočné.
Zapojenie s prerušením obidvoch slučiek
miroslav lengyel píše:Teď jsem zrovna zjistil,že jsem Ti poradil tak napůl :oops: budeš muset udělat to samé na druhém konci té falešné dvojkolejky.
je v poriadku.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků