Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Hříbek » čtv 02 úno, 2012 1:20 pm

Tomas_C. píše:Co takhle styk šnek - první ozubené kolo v převodovce...nemělo by být to první ozubené kolo se šikmými zuby pro hladký přenos sil a ne s kolmými zuby tak jak je v modelu?


To je otázka. Ale Tillig má u V100 i u Nohabky taky první ozubené kolo s kolmými zuby a není s tím žádný problém.
Možná je problém, že je tam malá vůle. Ale nechci kecat, ještě ho nemám v reálu.
Hříbek
 
Příspěvky: 135
Registrován: pát 24 zář, 2010 9:25 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jacek » čtv 02 úno, 2012 2:11 pm

Taky jsem byl jak na trní, balík mi právě dorazil. Nejdřív jsem lokomotivy studené jak led nechal stát, aby se ohřály na pokojovou teplotu. Od té chvíle zkouším. Nejdřív na analogu trafem FZ1, všechny modely jely stejně, nějaký náznak neplynulé jízdy při nejmenším proudu tam je, ale zajímalo mě spíš chování na digitálu, dekodér mám volný jen jeden, tak jezdím jen s jedním brejlovcem. Neplynulá jízda je patrná při nejnižších stupních a nebo lépe ještě při zapnuté poloviční rychlosti (F3). To poškubavání s přivěšeným vozem občas vidět jde, ale kdybych si o tom nepřečetl.. Laborovat s nastavením dekodéru jsem nechtěl, vytáhl jsem ho z jiného modelu. Uvidím jak se brejovec bude chovat v provozu a po delším ježdění. No ale zatím nemám výhrad. Žádné skákání ani velké cukání.

Napadlo mě, jsou převody vůbec namazané? Když jsem si koupil 555.1, cukala opravdu hrozně a po krátké chvíli se zastavila s nepříjemným pazvukem úplně. Sundal jsem kryty podvozků a ozubená kola byla suchá jak troud. Po namazání bylo po problému.

Při zběžném porovnání s 372 na analogu, 372 potřebuje na rozjezd více proudu, jede opravdu o něco "jemněji" a při minimální rychlosti plynuleji.
Ještě mě překvapilo prosvítání červených světel i do bílých. Jinak ale spokojenost :P
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jacek » čtv 02 úno, 2012 2:49 pm

Ještě dodám, že v obloucích a protiobloucích poloměru 310 žádné problémy nejsou, menší nepoužívám.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 02 úno, 2012 3:14 pm

Jacek píše:Ještě dodám, že v obloucích a protiobloucích poloměru 310 žádné problémy nejsou, menší nepoužívám.


Bylo myšleno s přivěšenými vozy..třeba patra Kuehn nebo tillig velkej uhlák.
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jacek » čtv 02 úno, 2012 3:43 pm

Tomas_C. píše:
Jacek píše:Ještě dodám, že v obloucích a protiobloucích poloměru 310 žádné problémy nejsou, menší nepoužívám.


Bylo myšleno s přivěšenými vozy..třeba patra Kuehn nebo tillig velkej uhlák.

Však ano, s přivěšenými vozy, konkrétně s A od Kuehna
Naposledy upravil Jacek dne čtv 02 úno, 2012 4:01 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod 2111 » čtv 02 úno, 2012 3:56 pm

Ozubená kola jsou až přemázána co je v nich vazelíny.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod volda » čtv 02 úno, 2012 4:27 pm

Tak trošku změním téma od těch jízdních vlastností....

Může někdo kdo brejlovce od Küehna má,dát vědět jak je to s tím náhonem na rychloměr? Jestli třeba není přibalen v balíčku s pluhy,protože když mrknu na fotky z Davidových stránek http://www.modelyasport.cz/img/modely/k ... cad-04.jpg tak v tom 3D náhledu ten náhon vidět je... Tak buď se na něj zapomnělo,nebo je v pytlíčku přibalen.
Ptám se protože jsem ho nikde na žádné fotce neviděl a sám brejlovce v ruce ještě nemám :cry:
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 02 úno, 2012 5:34 pm

V pytlíčku přibalen 2x pluh do vitríny plus k tomu 8 hadic vitrínových a jedna jemnější anténa...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod JBr » čtv 02 úno, 2012 5:52 pm

Podobne jako Jackovi mi taky dneska dorazil balicek. Po vsech tech zvestech jsem ho oteviral trochu se strachem, ale v zasade se mi asi vyhnuly vsechny zminovane neresti. Modely se mi vcelku snadno podarilo vyndat z obalu (byt bych si dokazal predstavit, ze ona folie, ve ktere jsou vlozeny, by mohla byt umistena ponekud pecliveji), nic mi pri vyndavani neupadlo (coz nekdo myslim zminoval). Nemam po ruce zatim volny dekoder a nechtelo se mi rozebirat zadnou masinu, takze jsem oba brejlovce jen zkusebne projel na start setovem ovalku v analogu. Oba se rozjizdi plynule na obe strany, od sneci rychlosti az po mach 1. Takze snad budou bez problemu i po digitalizaci a s vozy.

Mam tu jeste dva zabalene kousky, ale ty jsou pro kolegu, ktery je aktualne v Norimberku a domlouval jsem se s nim, ze je rozbalim jen kdyz ty moje budou zlobit. Tak ho aspon nepripravim o poteseni si je rozbalit, snad na tom bude podobne jako ja :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod kiski » čtv 02 úno, 2012 6:54 pm

Ja stale cakam, hadam sa mi tiež problemy vyhnu... :roll:
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » čtv 02 úno, 2012 6:58 pm

Tomas_C. píše:Kde teda může být zakopaný pes? Co takhle styk šnek - první ozubené kolo v převodovce...nemělo by být to první ozubené kolo se šikmými zuby pro hladký přenos sil a ne s kolmými zuby tak jak je v modelu?...


Čistě za strojírenského hlediska musí po šnekovém převodu následovat ozubené kolo se šíkmými zuby. Použití ozubeného kola se šikmými zuby se dá vyhnout když ozubené kolo s rovnými bude dostatečně úzké a zároveň bude ve spoji vůle - to je ovšem technologicky špatně. V mašinkách se k tomuto "špatnému" postupu šahá z důvodu že pod prímým kolem je další přímé kolo. Pravdou je že k tomu šahá i Tillig a většinou to funguje, ovšem ty vůle v převodech jsou strašné...

Tudíž by za problém mohl stát příliš malá vůle mezi šnekem a tím šikmým kolem. A nebo také nepřesnost při výrobě nějakého ozubeného kola, pokud není otvor ve středu a nebo pokud kolo hází mělo by se to při pomalé rychlosti projevit právě cukáním.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod mizl » čtv 02 úno, 2012 7:04 pm

Mě by měl brejlovec dorazit zítra. Podle toho co tu čtu mám docela strach ho rozbalit. Ještě horší je, že ho nemám kde projet, jelikož mám kolejiště ve výstavbě a tím pádem nefunkční. Proto bych rád touto formou požádal o projetí mého brejlovce u někoho doma na kolejišti. Nejlepší by bylo Chomutovsko, Mostecko, Ústecko. Pokud by se našel dobrovolník přijel bych i s mašinou. Z ruky (Poštou) ho nedám :mrgreen: .
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod airwar » čtv 02 úno, 2012 7:21 pm

Tomas_C. píše:Ještě jeden postřeh zde neuvedený...zkoušely jste ho s vozy na r 310?...Zde kinematika nebo spíše spřáhlo příliš moc zasunuté v kastli způsobí zaklesnutí nárazníku do sebe...(zkoušeno s velkým uhlákem tillig)


Tento problém jsem taktéž zaznamenal, Brejlovec od Kuehn má správně osazené spřáhlo pokud jde o hloubku (ale je to na knop) ale výkyv KKK, respektive výsuv KKK je podle všeho malý, což v kombinaci s některými vagony dělá problém.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod 2111 » čtv 02 úno, 2012 7:24 pm

To první kolečko pod šnekem má velkou vůli do stran na osičce.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 02 úno, 2012 7:26 pm

Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků