Vratná smyčka - skryté nádraží

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 14 pro, 2010 5:08 pm

Tak pánové problém vyřešen :P dělaly to zkutečně ty vagóny :!: Že mě to osla nenapadlo hned :oops: nemusel jsem plýtvat vaším drahoceným časem.No to je tak,když se něco neudělá pořádně napoprvé :o Nebo spíš tak,že si koupíte set na osvětlení vozu,který je naprd a snažíte se s tím něco udělat,aby to vůbec fungovalo.V každém případě ještě jednou díky za snahu a rady.Pro sichr si stejně nechám ten modul proměřit při jaké zátěži se odpojí,abych se vyhnul případným problémům do budoucna.Plánuji ještě jednu smyčku,takže mě čeká koupit ještě jeden modul,tak to potom vezmu z jedné vody načisto. :lol: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod fulda » úte 14 pro, 2010 6:08 pm

To se nemusí měřit, to se dá normálně spočítat :lol:

Tranzistor kterej reaguje na zatížení se odevře zhruba při 0,7V rozdílu mezi bází a emitorem, rezistenci odporu známe = 0,22ohm, takže podle ohmova zákona (chcete-li maxwellovo rovnice v integrálním tvaru) dostaneme jednoduchým výpočtem:
I = U / R = 0,7 / 0,22 = 3,1818181818181818181818181818182 A
Mno pokud vezmeme v úvahu toleranci součástek cca 1% pro tranzistor a cca 10% pro rezistor, tak dojdeme k závěru že je to něco kolem 3A :mrgreen:

A v podstatě se divím, že tvoje vagóny dokázali vygenerovat větší proudovou zátěž, ale takovej šikovně zapojenej kondenzátor mnohdy dokáže divy.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 14 pro, 2010 7:39 pm

Tak jak to dokázaly netuším,to je otázka pro Tebe :D ale je pravda,že při blbém kontaktu se v podstatě neustále nabíjely a vybíjely 3 kondíky á 470 micro.Zapojeny byly dobře,tím jsem si jist,protože mám takto napájeny i ostatní vozy a problém byl pouze u výše jmenovaných.Hlavně,že to funguje,uvidíme jak dlouho :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod TTpepe » sob 26 lis, 2011 5:30 pm

Zdravím páni modelári.
kúpil som Sergeja od Roco so zvukom a loksound V3.5 a ked mi vychádza zo slučky,na prerušení kolají zastaví,modul(z DCC kolejí) prepne a loko sa znova rozbehne.Ked je zapnutý zvuk,prebieha ešte aj celá štartovacia procedúra a trvá to ešte dlhšie z čoho ma ide poraziť :x ,najme ,ked mám slučky na obidvoch koncoch kolajiska.Mašiny s Lenzom sú v pohode,Tran SL-75 tiež a Zimo MX646 síce nepatrne cukne,ale zvuk nestratí.Pomohla by v tomto prípade zmena 0.22ohm odporov? alebo by to v tomto prípade bolo v inom,niečom špecifickom pre LoksoundV3.5.
TTpepe
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod michal.kubista » ned 27 lis, 2011 10:58 am

Nemám sice ani jeden ze zmíněných dekodérů, ale myslím si, že celý problém je způsoben, že problémový dekodér si nepodrží napájení pro procesor v době krátkého výpadku (zkratu), zatím co ostatní toto dokážou. Tedy, pokud jde loksound V3.5 dolpnit o modul, který to dokáže (nevím, jak se jmenuje, ale je to jen kondenzátor někdy s cívkou), pak jej doplň. Úpravy smyčky asi moc nepomůžou, snad jen rychlejší přepólování, ale to by musela být zcela jiná konstrukce.
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Martin HO » ned 27 lis, 2011 11:19 am

V Manuálu k ESU 3.0/3.5 jsem o připojení "kondezátorové jednotky" nenašel ani zmínku. Navíc ani obrázky s dekodéry nezobrazují žádnou přípojnou plošku pro připojení "kondenzátoru.

Nakonec jsem rád, že jsemna svém analogově ovládaném kolejišti vyřešil pro variantu DCC provozu smyčku ovládanou bistabilním relé, které pomocí 4 trubičkových kontaktů automaticky přepíná meziúsek smyčky na jednu či druhou stranu. Je pravdou, že každá lokomotiva musí mít zespoda umístěn magnet. To už jsem používal i předtím pro přejezd i přestavování mechnických návěstidel do polohy stůj. Funguje to bez poruch a problémů.
Martin HO
 

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Jardax » ned 27 lis, 2011 11:46 am

Da se to dohledat na desce. Ted tu resim ROCO 218, ktera ma ten samy problem - mizerne sberace, jakmile se pohne a ztrati kontakt, procesor jde do defaultu a nasleduje rozjezdova krivka...
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod TTpepe » ned 27 lis, 2011 4:13 pm

Ja si myslím tiež,že je to v dekodery(a kondenzátor sa dá pripojiť vraj až od verzie V4.0),ale verím,že sa ich predalo vela kusov a vela ludí musí mať takéto problémy,či už pri prerušovaných kolajach alebo nečistotách na nich alebo lokomotíve a na tento problém som ešte nenatrafil(zatial)na nete.Tak ma zaujíma ako to riešia alebo to trpia na svojich kolajiskách.Bey zvuku sa to ešte dá,ale so zvukom(ked prebieha celá štartovacia sekvencia)je to min.nechutné.Ja mám aspoň tú výhodu,že mám za slučkovými prerušeniami návestidlové úseky vychádzajúce z tunela,takže zastavenie je prijatelné,pokial na vjazdovom návestidle svieti červená,ale ked ešte loko stratí zvuk,tak ma to dost se...e. :mrgreen:
TTpepe
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Jardax » ned 27 lis, 2011 4:23 pm

Ano, je to divne, chystam se to promerit, ale podle vseho je to presne takhle. Dokud je loko v klidu a ma kontakt, reaguje napr. na svetla uplne normalne. Jakmile se ma rozjet, nerozjede se. Resp. pokusi se nekolikrat o rozjezd, ale to je tak vse. Na tistaku vidim minimalne 2 neosazene plosky, podle velikosti prave pro kondenzator. Takze az to promerim, uvidim.

Je to podobny, ne asi uplne stejny problem, ale rekl bych ze ma stejnou pricinu.
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Jardax » ned 27 lis, 2011 6:55 pm

Btw v manualu k LokPilot 3.0 ( a mozna i v dalsich, nezkoumal jsem je vsechny) je popis zapojeni pridavnych kondenzatoru - jak pro pojezd, tak pro procesor. Vcetne redukce nabijeciho proudu, aby to nevycuclo zdroj ;)
http://www.esu.eu/index.php?id=293 - strana 18 a 19.
Tenhe 2200uF je hodne naddimenzovany, ale kdyz je misto, proc ne, ze...
V te souvislosti si vzpominam, ze se pred casem objevily knoflikove kondenzatory (primarne je pouzivali do takovych tech masturbacnich bezbateriovych svitilen) s kapacitou 1F - a na to uz se da jezdit opravdu dlouho ;)

V zasade dospivam k zaveru, ze zajisteni poradne kapacity v kondenzatorech je nejvetsim problemem vetsiny dekoderu. Pritom je to primarni a zivotne dulezita funkce, vzhledem k systemu napajeni a sberu proudu v DCC systemu.

(ja vedel ze je budu potrebovat - pred casem jsem si objednal mikrominiaturni tantalove kondenzatory velkych kapacit - tedy velkych pro Nko - a ono to bude opravdu potreba)
N scale a vsechno kolem 1/150
Uživatelský avatar
Jardax
 
Příspěvky: 159
Registrován: pon 09 bře, 2009 1:58 pm
Bydliště: Praha

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 led, 2012 11:11 am

Zdarec kolegové,kdybyste někdy měli problém se sjízdností vratné smyčky jako já,uvádím následující.
Při průjezdu vratnou smyčkou se mi stávalo,že modul neustále zapínal a vypínal.Nejdříve to byly dvouosé vozy s osvětlením,kde jsem chybu odstranil a pak pro změnu mašina.Stroj jsem rozebral,vyčistil motor a stále žádný uspokojivý výsledek.Vrátil jsem zpět tlumivky k motoru,které jsem už nevím proč odstranil a je po problému.Jednalo se o lokomotivu FLM se starým motorem a dekodérem téže značky.Tím chci říct,že asi není vždy vhodné všechnu bižuterii z motoru očesat :D ale má tam nějaký účel.Dělalo to vždy jen při vyšší rychlosti,když jela mašina krokem,tak byl klid.Proč to tak je,je na elektronicích zde na fóru,mě se neptejte. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 29 led, 2012 8:07 pm

Od jakeho vyrobce je to modul? Je na nem nastaveni citlivosti?
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 led, 2012 5:19 am

Není,je to uvedeno o pár řádek výše :D modul je od STE,ale dělal to i druhý modul od DCC.Ten ovšem pouze tehdy,když jela mašina na plný kule,což je samozřejmě nesmysl,takhle normálně s BR 55 nejezdím.Chyba byla pouze v mašině nebo spíše ve mně,protože jsem vyhodil ty tlumivky. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod Pája » pon 30 led, 2012 7:39 am

Míro a máš v modulu zpětné smyčky od STE doplněný ty dva odpory,jak na 1 str. píše ,,hapa" hned nad prvním tvým příspěvkem ?

Tím,že jsi zpětně dodal tlumivky z5 si jen utlumil proudové špičky v odběru motoru.Buď je motor starý,vyjetý a tudíž se zvýšenou spotřebou a nebo má modul tu výrobní vadu.

U těch osobáků bych nedával 1 diodu,ale usměrňovací můstek (aby jsi zatěžoval obě půl-vlny DCC signálu stejně),pak cca 100 Ohmovej odpůrek (omezuje nabíjecí proud,vybitý kondík má moc velký odběr při nabíjení) a pak kondíky a zátěž (žárovky,nebo diody).Musí to fungovat i s mizerným sběrem.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Vratná smyčka - skryté nádraží

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 led, 2012 10:59 am

Pája píše:Míro a máš v modulu zpětné smyčky od STE doplněný ty dva odpory,jak na 1 str. píše ,,hapa" hned nad prvním tvým příspěvkem ?
Modul je kapitola sama o sobě,konzultoval jsem to i s Fuldou.Jsou tam totiž paralelně 2 odpory 22 R,takže úplně jiné zapojení pravděpodobně. :D

Tím,že jsi zpětně dodal tlumivky z5 si jen utlumil proudové špičky v odběru motoru.Buď je motor starý,vyjetý a tudíž se zvýšenou spotřebou a nebo má modul tu výrobní vadu.
Tlumivky tam původně byly,takže jsem je tam pouze vrátil,motor starý a vyjetý není.Jedině,že by ve fabrice dávali do mašin recyklované motory,protože jsem ji kupoval novou a najel s ní pár hodin.Jak jsem psal,dělalo to i na druhém modulu od DCC,sice ne tolik,ale dělalo.Myslím,že svůj díl viny bude mít i samotný dekodér FLM,je to totiž pěkný blbeček. :D

U těch osobáků bych nedával 1 diodu,ale usměrňovací můstek (aby jsi zatěžoval obě půl-vlny DCC signálu stejně),pak cca 100 Ohmovej odpůrek (omezuje nabíjecí proud,vybitý kondík má moc velký odběr při nabíjení) a pak kondíky a zátěž (žárovky,nebo diody).Musí to fungovat i s mizerným sběrem.

Co se vagónů týče,tak to byla kombinace několika věcí.Ne zrovna čerstvé kondíky a pak také diody,měl jsem tam totiž diody s vysokým odběrem.Po výměně výše jmenovaného,je z vagónama klid.

Podstatné je,že nyní vše funguje jak má.Časem dojde jednak na výměnu osvětlení ve vagónech,kde přijde ta bastlírna vyhodit a nahradím tímto http://www.ben-model.cz/e-shop/cz/detai ... vetlo.html ,v pár vagónech to už mám,ale zastavily mě finance,lépe řečeno nedostatek. :lol: Do mašiny přijde zvukový dekodér,odloženo ze stejných důvodů jako osvětlení.
Já to sem vložil pouze proto,kdyby někomu haproval modul,tak že to může být třeba i takováto příčina.Je dost lidí co si digitalizují staré mašiny a tam se většinou doporučuje očesat veškerou bižuterii,takže tak nějak.
Doufám,že jsem tímto příspěvkem neporušil nová pravidla fóra :mrgreen: ,kdyby ano,tak nechť admin provede korekce. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků