Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
JanoH0e píše:Najprv si treba ujasniť, k čomu ta úzka slúži. Väčšinou to bývalo tak, ( a niekde ešte stále je ) že banská trať končila u výťahu, depo mala pod zemou. Na povrch sa vyťahovali iba vozíky, ktoré sa v podstate ihneď presypávali na výsypke do iného vozňa, iného rozchodu. Klasický príklad je baňa Trojica v Ostrave. Odtiaľ sa uhlie vozilo cez vtedajšiu Poľsku Ostravu do Hrušova na spracovanie železnicou 760 mm. Na tejto trati bola aj osobná doprava. Ešte stále to tak funguje v Banoviči - rep. Srbska BaH a inde. Čiže - ak teda chceš, môžeš huntíky prerozchodovať a dať ako nepohyblivé exponáty k výsypke, aj keď ak sa chce, dá sa rozpohybovať aj bánska trať, trať na povrchu potom ponechať v 760 mm, len s inými vozňami.
Ferda píše:JanoH0e píše:Najprv si treba ujasniť, k čomu ta úzka slúži. Väčšinou to bývalo tak, ( a niekde ešte stále je ) že banská trať končila u výťahu, depo mala pod zemou. Na povrch sa vyťahovali iba vozíky, ktoré sa v podstate ihneď presypávali na výsypke do iného vozňa, iného rozchodu. Klasický príklad je baňa Trojica v Ostrave. Odtiaľ sa uhlie vozilo cez vtedajšiu Poľsku Ostravu do Hrušova na spracovanie železnicou 760 mm. Na tejto trati bola aj osobná doprava. Ešte stále to tak funguje v Banoviči - rep. Srbska BaH a inde. Čiže - ak teda chceš, môžeš huntíky prerozchodovať a dať ako nepohyblivé exponáty k výsypke, aj keď ak sa chce, dá sa rozpohybovať aj bánska trať, trať na povrchu potom ponechať v 760 mm, len s inými vozňami.
O té 760ce nic nevím, ale podívám se na to. Zajímá mě to. Docela přemýšlím kudy by vedla a jak byly řešeny sklonové poměry.
Za mého mládí ještě Trojice fungovala, ale uhlí se dopravovalo na "prádlo" na Karolínu visutou drážkou
Jinak jsi zapoměl na to, že důlní drážka sloužila i k zásobování dolu materiálem a proto jezdila i na povrchu nejméně jedna mašinka.
A na konec malý bonus pro E27:
http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Zbytky_Alexanderky
JanoH0e píše:Takže pre Ostravákov a okolie aby nemuseli dlho tápať![]()
Trať Hrušov - Poľska Ostrava. Nákladna doprava v relácii Hrušov vlečka továrne na sódu - baňa Trojica. 2 parné loko, 2-3 vlaky denne. Loko "Hansel" - U 46.901,"Stefel" U43.901. Okrem klasických vozňov, zatvorených, a vysokostenných, v ktorých sa prepravovalo uhlie napr. do Pudlova - želieziarne a Bohumína - Nového (Šunychl) aj Starého - súd, nemocnica, mala dráha pre Hrušov 10 samovýsypných vozňov systém Talbot od firmy Roesseman a Kuhnemann. Rada h-KBa/s , označené KBa/s - s ako schmalspur -úzkorozchodné.
Trať začínala u Prekladiska Hrušov žel. stanica, v km 0,272 vlečka do fabriky, 0,347 Hrušov vodná stanica, 1,080 Muglinov Mexiko, 1,337 Muglinov, 2,149 Poľská Ostrava, 2,876 Stanica P.O., 3,080 Ríšky most - most M:S., 3,678 baňa Trojica, 3807 vozová váha b.Tr., 3,870 konec trate v B.Tr. Za Mostom M.S sa odklonila od rieky na jej pravom brehu, stúpala v b.Tr., sklon trate pred vjazdom do b.Tr. 37,5 promile. To nevadilo, lebo plné vlaky šli dolu, hore iba prázdne. Vagóny ale museli mať samočinné brzdy funkčné zo spádu ( Nie všetky, iba predpísaný počet - brzdiace percenta). Udáva sa 6 vozov Talbot z desiatich.
Info z knihy " Od koňky k sedanu."
E 27 - pozor, B. Štiavnica nie je uhoľný revír, ale kovový. Tam je iná technológia ťažby. Ide sa po žilách, nie slojach. Keď tak, vymyslieť legendu, najlepšie muzeálna prevádzka a tak to aj pojať.
Vporiadku, tak sa to aj pojme... Muzeálna prevádzka s menším provozom pri bani. Je jasné, že nemám priestor na stvárnenie patrovej ťažby uhlia..JanoH0e píše:E 27 - pozor, B. Štiavnica nie je uhoľný revír, ale kovový. Tam je iná technológia ťažby. Ide sa po žilách, nie slojach. Keď tak, vymyslieť legendu, najlepšie muzeálna prevádzka a tak to aj pojať.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků