Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 24 lis, 2011 9:20 am

Po dalším vysedávání u kompu do pozdních nočních hodin a bezesné noci jsem si opět dovolil poupravit segment stanice. Zachoval bych točnu jak navrhoval Michal, ale zjednodušil stanici, především pravé zhlaví. Ta krátká kolej u skladiště se mi zdála, no prostě je taková divná. Nahradil jsem ji kusou kolejí u které je skladiště a malá plocha na volnou skládku, což je asi u německých stanic obvyklejší. Z odbočky se stala vlečka, řádně oplocená, k fabrice s vlastním skladištěm, přístavkem na uhlí, a čelní i boční rampou, na které by mohl být třeba malý trámový jeřáb od Ratio (http://www.litomysky.cz/n/budbrratiojerabtr.htm). Námět vlečky a lá kolejiště Eisenbahn Ostpreußen.

Ještě malá úprava. Přídal jsem jednu kusou kolej pro volnou skládku. A ještě jedna, na podnět Lubo D., jsem přemístil zauhlování, černý útvar u remízy. I takto bude problém s jeho zásobováním. Bude k němu moci pouze malá T2 s nejměnším uhlákem, no stejně zatím jiný nemám. :-) Mohlo by být umístěno za tohoto stavu někde jinde? Děkuji.
Přílohy
STanice MS s vleckou C m.jpg
STanice MS s vleckou C m.jpg (48.15 KiB) Zobrazeno 6591 krát
Naposledy upravil VladikC dne čtv 24 lis, 2011 11:15 am, celkově upraveno 2
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 24 lis, 2011 10:31 am

Nevím,možná je to blbý nápad,ale co tu kusou kolej prodloužit více doleva a skladiště ze staniční budovou prohodit?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 24 lis, 2011 10:39 am

miroslav lengyel píše:Nevím,možná je to blbý nápad,ale co tu kusou kolej prodloužit více doleva a skladiště ze staniční budovou prohodit?


Na nekolika plancich koncovych stanic je postaveni budov tak jak jsou nyni.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » čtv 24 lis, 2011 7:10 pm

Nejdříve jsem chtěl navrhnout, aby výhybka na skladištní kolej odbočovala z vlečkové koleje, ale při "pohledu" na provoz v I.epoše (třeba počet nákladních vozů ze smíšeného vlaku) je takto situovaní kolej zřejmě dostačující :D ! Jen bych asi prohodil polohu skladištní budovy a plochy (rampy), aby směrem od staniční budovy byla nejdříve plocha (rampa), pak teprve budova skladu. Vidím to jako praktičtější vzhledem k možnosti příjezdové komunikace (kolem SB směrem ke skladišti) a vzhledem k počtu vozů, co mohou být s minimálním posunem na koleji být přistavovány postupně ke skladu.
Ale jak bylo psáno již x-krát, stavitelem jsi ty :lol: Tak ať se dílo daří !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 24 lis, 2011 7:30 pm

Jak říká Mistr Míra Lengyel,tak vše si musíš zodpovědět a obhájit. :D
V tomto případě by areál vlečky s přilehlou tušenou továrnou,nebo montovnou byl starší než železnice ,po zakolejování byla nejdřív stanice dvoukolejná,po tom co se dál po směru trati rozhodlo,že se stavět nebude,tak zůstala tato stanice jako koncová,dostavělo se depo a kolej ke skladišti.Volná skládka je taky správně,neboť se tu sváží dřevo z místního nižšího pohoří a zde probíhá jeho nakládka.
Může tak být?? :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 24 lis, 2011 7:50 pm

Jarda H. píše:Nejdříve jsem chtěl navrhnout, aby výhybka na skladištní kolej odbočovala z vlečkové koleje, ale při "pohledu" na provoz v I.epoše (třeba počet nákladních vozů ze smíšeného vlaku) je takto situovaní kolej zřejmě dostačující :D ! Jen bych asi prohodil polohu skladištní budovy a plochy (rampy), aby směrem od staniční budovy byla nejdříve plocha (rampa), pak teprve budova skladu. Vidím to jako praktičtější vzhledem k možnosti příjezdové komunikace (kolem SB směrem ke skladišti) a vzhledem k počtu vozů, co mohou být s minimálním posunem na koleji být přistavovány postupně ke skladu.
Ale jak bylo psáno již x-krát, stavitelem jsi ty :lol: Tak ať se dílo daří !


Děkuji. Ve smíšeném vlaku budou dva nákladní vozy do stanice, které se na tu kolej v pohodě vejdou. Možná opodstatněná připomínka ke skladišti, především vzhledem k prostoru kolem budov, ale zde několik příkladů takto umístěných skladišť. Zdá se, že to je typický prvek německých nádraží, ale mohu se samozřejmě mýlit. Chtěl bych to zatím zachovat. Pokud by se během stavby ukázalo, že to vypadá nereálně, mohu skladiště zaměnit s plochou. Tato nádraží nejspíše nejsou pruská, asi bavorská, ale rozmístění budov je zdá se dle praxe dané doby.
Přílohy
Bw Glon m.jpg
Bw Glon m.jpg (65.23 KiB) Zobrazeno 6508 krát
Bischofsgrun m.jpg
Bischofsgrun m.jpg (41.29 KiB) Zobrazeno 6508 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 lis, 2011 9:08 pm

Ono taky zauhlování může být i za točnou.Vůz s uhlím se zatlačí na kusou kolej přes točnu a lokomotiva bude vedle zbrojit. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 24 lis, 2011 10:58 pm

milan ferdián píše:Ono taky zauhlování může být i za točnou.Vůz s uhlím se zatlačí na kusou kolej přes točnu a lokomotiva bude vedle zbrojit. :wink:


Díky za pozorné čtení. :-) Třeba takhle?
Přílohy
Zauhlovani.JPG
Zauhlovani.JPG (56.2 KiB) Zobrazeno 6448 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 25 lis, 2011 5:14 am

Lubomír Dudek píše:Jak říká Mistr Míra Lengyel,tak vše si musíš zodpovědět a obhájit. :D
V tomto případě by areál vlečky s přilehlou tušenou továrnou,nebo montovnou byl starší než železnice ,po zakolejování byla nejdřív stanice dvoukolejná,po tom co se dál po směru trati rozhodlo,že se stavět nebude,tak zůstala tato stanice jako koncová,dostavělo se depo a kolej ke skladišti.Volná skládka je taky správně,neboť se tu sváží dřevo z místního nižšího pohoří a zde probíhá jeho nakládka.
Může tak být?? :wink:


Míra se rozhodně za žádného Mistra nepovažuje. :D jen se snažil postavit nebo spíš vymyslet kolejiště a stanice tak,aby to dávalo nějaký smysl. :lol:Tedy z mého pohledu samozřejmě. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 lis, 2011 7:28 am

VladikC píše:
milan ferdián píše:Ono taky zauhlování může být i za točnou.Vůz s uhlím se zatlačí na kusou kolej přes točnu a lokomotiva bude vedle zbrojit. :wink:


Díky za pozorné čtení. :-) Třeba takhle?

Přesně....
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 22 pro, 2011 10:05 am

Chtěl jsem se zeptat ctěného fóra, zda-li již někdo z Vás řešil na modelovém kolejišti zaštěrkování v I. epoše? Řekl bych, že je to dosti výrazný odlišující prvek od pozdějších epoch, tedy alespoň u německých drah. Dle dostupných fotografií to spíše vypadá jako „zavážka“ vším co bylo zrovna dostupné. Navíc na černobílých fotografiích se to jeví na poměrně světlý materiál různé hrubosti, který většinou ve stanicích splývá s nástupišti a zcela zakrývá pražce. Fotografií širých tratí z tohoto období se v publikacích, které jsem měl k dispozici, bohužel příliš nenachází. Ještě pohledám. Vypadá to na samovýrobu nějaké směsi z dostupných posypů obohacených prachem a pískem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil VladikC dne čtv 22 pro, 2011 12:22 pm, celkově upraveno 1
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » čtv 22 pro, 2011 10:30 am

Co se týká I.epochy.Tuto epochu třeba rozdělit na dvě podepochy.Je třeba si uvědomit,že začali stavět první kolejové spojnice významných,většinou hlavních měst států nebo regiónů.Mají charakter hlavních tratí.Potom přicházejí na pořad výstavba tzv.doplňujících železničních síti.
Zkus najít tyto tituly,"Historische Bahnhofs Bauten I" (Sachsen,Preusen,Mecklenburg,Thurinden),těch dílů byly tři.A další
"Klein-und Privatbahnarchiv 1".Vše v němčině.Jsou tam historické fotky i z tratí.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 22 pro, 2011 10:57 am

milan ferdián píše:Zkus najít tyto tituly,"Historische Bahnhofs Bauten I" (Sachsen,Preusen,Mecklenburg,Thurinden),těch dílů byly tři.


Díky za podnět. Tuto publikaci jsem měl zapůjčenou přes mezinárodní meziknihovní výpůjčku a něco málo jsem si z ní okopčil. Bohužel to byla první kniha, kterou jsem měl půjčenou a zaměřil jsem se z čiré nevědomosti hlavně na stavby. Nyní bych ji asi už sjel celou. Zkusím tedy nějak sehnat tu druhou zmiňovanou.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod pekl024 » úte 03 led, 2012 2:52 pm

Pohlednice z roku 1902 , trať vypadá jako štěrk a nádraží něco jemnějšího.

Obrázek

zdroj : http://www.chocen-litomysl.cz/trat-choc ... icich.html
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » úte 03 led, 2012 2:56 pm

pekl024 píše:Pohlednice z roku 1902 , trať vypadá jako štěrk a nádraží něco jemnějšího.

Tak se to přece dělá i dnes :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků