Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod maayaa » stř 16 lis, 2011 9:16 pm

moje představa je asi takováhle,viděl jsem něco podobného u dioráma u němců,ruční točna která se jistila z každé strany pomocí zástrčky http://www.dumbytzahrada.eu/dumbytzahra ... -zinkovany která to zároveň fixovala i elektricky propojovala
Přílohy
točna-skrytak.JPG
točna-skrytak.JPG (53.73 KiB) Zobrazeno 5726 krát
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » stř 16 lis, 2011 9:26 pm

Odhlédnu teď od skryté části a vrátím se k viditelné. Mně se moc nepozdává napojení remízy doprostřed té manipulační koleje. Tím se totiž její smysl prakticky ztrácí, zůstává jen jako objízdná, ale dost těžko by u ní mohla být skládková plocha...přistavené vozy by bránily vjezdu do prostoru remízy.
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 17 lis, 2011 8:27 am

Dan Buchtela píše:Odhlédnu teď od skryté části a vrátím se k viditelné. Mně se moc nepozdává napojení remízy doprostřed té manipulační koleje. Tím se totiž její smysl prakticky ztrácí, zůstává jen jako objízdná, ale dost těžko by u ní mohla být skládková plocha...přistavené vozy by bránily vjezdu do prostoru remízy.


Neco na tom asi bude. Je Vas vic komu se to nepozdava. Pravdou je, ze u predlohy to bylo ponekud jinak a ja to zjednodusil. Musim to tedy predelat.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » čtv 17 lis, 2011 8:35 am

A co posunout napojení točny až na konec té koleje jako její protažení? Točna pak bude víc u kraje modulu (třeba i výhoda pro ovládání rukou) a remíza by nebyla za točnou přímo, ale pod úhlem, případně i směrem zpět?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod pekl024 » čtv 17 lis, 2011 8:47 am

Dan Buchtela píše:Odhlédnu teď od skryté části a vrátím se k viditelné. Mně se moc nepozdává napojení remízy doprostřed té manipulační koleje. Tím se totiž její smysl prakticky ztrácí, zůstává jen jako objízdná, ale dost těžko by u ní mohla být skládková plocha...přistavené vozy by bránily vjezdu do prostoru remízy.



Kdyby byla remíza napojena na konci tak to připomíná Javorník.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 17 lis, 2011 9:31 am

Když už bude točna,tak bych ji více zaměstnal a dal bych ji uplně na konec,kde by do ni ústily všechny tři koleje.Remízu bych pak umístil jak píše Radek K. třeba zády a na spodní koleji u třícestné výhybky bych napojil dlouhou kusou kolej ke skladu a k volné skládce.. Měl bys pak Od shora: kolej,na kterou přijede vlak,objízdnou kolej,předávací kolej vápenky a kusou kolej ke skládce..
http://dudeklubomir.rajce.idnes.cz/kole ... enka01.jpg
Nějak takto třeba. Je to primitivum,ale jen pro představu
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 17 lis, 2011 9:38 am

Nebijte mne. Toto mne volne inspirovalo. Teda jedna dobre duse mi naseptala. ;-)
Přílohy
Makov.png
Makov.png (13.58 KiB) Zobrazeno 5647 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » čtv 17 lis, 2011 9:44 am

VladikC píše:Nebijte mne. Toto mne volne inspirovalo. Teda jedna dobre duse mi naseptala. ;-)

Tak to je v podstatě téměř totéž, jako předtím. Jde holt o to, jaké plány máš s kolejí 3 :wink:

Ad točna dle Luboše - nejsem moc fanda tohoto řešení. Vidím v tom jeden technický zádrhel za druhým. Pokud se to technicky nezvládne na jedničku, tak máš po ježdění. Když bude točna zlobit někde mimo, dá se to zkousnout. Ale posun je základ. Navíc se mi to ani nelíbí jako předloha, ale to už je na autorovi...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod jakubklouda » čtv 17 lis, 2011 9:45 am

Tohle vypada moc dobre...
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » čtv 17 lis, 2011 9:57 am

Inspirativní plánek, co vložil VladikC, je stanice Makov, která dnes už vypadá zcela jinak !! Současný stav ale není předmětem diskuze, že ?! A ty úpravy, jak na ně upozorňuje Luboš D., odpovídají např. německému provedení, viz plánek (mé oblíbené) stanice Klutz. Možná by tohle provedení vzhledem k té I.epoše bylo vhodnější ?! Ale to posoudí spíše odborníci než já :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » čtv 17 lis, 2011 10:02 am

Jarda H. píše:Inspirativní plánek, co vložil VladikC, je stanice Makov, která dnes už vypadá zcela jinak !! Současný stav ale není předmětem diskuze, že ?! A ty úpravy, jak na ně upozorňuje Luboš D., odpovídají např. německému provedení, viz plánek (mé oblíbené) stanice Klutz. Možná by tohle provedení vzhledem k té I.epoše bylo vhodnější ?! Ale to posoudí spíše odborníci než já :D


Ano, Klutz je velmi pekna, ale ponekud košatá a dlouhá. A je tam moooc pekna remiza s vodni vezi. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » čtv 17 lis, 2011 10:15 am

VladikC píše: ..... Ano, Klutz je velmi pekna, ale ponekud košatá a dlouhá. A je tam moooc pekna remiza s vodni vezi. :-)


Měl jsem na mysli umístění točny (otáčení + remíza) než celý kolejový plán v Klutzu :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 lis, 2011 10:51 am

Jednu věc nedovedu pochopit.Na německých stránkách je plno originál kolejových plánků takových staniček,proč nevybíráš předlohu,když máš v podpisu K.P.E.V. ,tam :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 17 lis, 2011 11:52 am

Lubomír Dudek píše:Když už bude točna,tak bych ji více zaměstnal a dal bych ji uplně na konec,kde by do ni ústily všechny tři koleje.Remízu bych pak umístil jak píše Radek K. třeba zády a na spodní koleji u třícestné výhybky bych napojil dlouhou kusou kolej ke skladu a k volné skládce.. Měl bys pak Od shora: kolej,na kterou přijede vlak,objízdnou kolej,předávací kolej vápenky a kusou kolej ke skládce..
http://dudeklubomir.rajce.idnes.cz/kole ... enka01.jpg
Nějak takto třeba. Je to primitivum,ale jen pro představu

Tohle řešení má ovšem jednu velkou potenciální nevýhodu. Definitivně zafixuje stanici jako koncovou. Vláďa už pak v případě zájmu o další rozšíření či pokračování trati někdy v budoucnu nebude prostě moci za levé zhlaví napojit pokračování trati...přes točnu by to nešlo. Ale pokud je si Vláďa jist, že takhle verze nikdy nenastane (nikdy neříkej nikdy, že? :wink: ), pak moje připomínka je bezpředmětná...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » čtv 17 lis, 2011 11:58 am

VladikC píše:Nebijte mne. Toto mne volne inspirovalo. Teda jedna dobre duse mi naseptala. ;-)

Ano, to vypadá rozumně. Zádrhel je ovšem v tom, že plánek není v měřítku a Tvá stanice je navíc asi trochu zkrácená. Na tomhle plánku to vypadá, že kolej 3, resp. její levá část za výhybkou je dostatečně dlouhá na případné odstavení vozů k volné ploše. Vláďovi tam ale už žádné místo nezbylo. Šlo by to tedy trochu přiblížit tomu plánku, pokud by se ta výhybka z koleje 3 k točně posunula blíže k pravému zhlaví.
Nicméně i pak by tam ta volná plocha byla diskutabilní, neboť předpokládám použití koleje č. 3 jako objízdné.
Takže jako řešení volné plochy navrhuji následující:
1. buď ji nějak ještě nacpat ke koleji 2
2. jako lepší se mi zdá dodělat tam ten šturc pod pravým zhlavím (jako je v tom původním plánku, jež Vláďu inspiroval) a plochu mít u této koleje (nejspíše by byla označená jako 3a)
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků