Segmentové kolejiště v N-ku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Dan Buchtela » pon 14 lis, 2011 7:19 am

Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » pon 14 lis, 2011 10:11 am

Lubomír Dudek píše:Myslim,že by si pán stavitel neměl nechat ujít jeden z atributů I epochy a trojcestnou výhybku u Dana zakoupit. :wink: Teď už jen zjistit geometrii,aby se dala zakreslit..


Pan stavitel by rád. :-) Zatím jsem použil trojcestnou výhybku od Fleischmanna, ale nějak to tam nemohu porovnat, aby se mi to líbilo. Zvláště tu kolej k remíze a zbrojení. S tím souvisí i umístění kusé koleje pro volnou nakládku. Až se k něčemu doberu, vystavím to tu. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » úte 15 lis, 2011 8:44 am

Předkládám další podobu mého projektu segmentového kolejiště „Vápenka“. V rozletu a tvůrčí invenci jsem se poněkud omezil sám a to tím, že jsem si již objednal výhybky na předchozí projekt, jsou označené výraznou zelenou barvou. Tento jsem však definitivně pohřbil, ale objednané výhybky mám již doma. Díky moc za ochotu Dane B. :D Zbývá tedy ušetřit na tu trojcestnou. Právě se objevila u Dana B. http://www.nscale.cz/nscale-shop/eshop/ ... na-Code-55 . Cena není zas tak hrozná, myslel jsem, že takový skvost bude dražší.

Rozměry panelů „stanice“ a „vápenka“ zůstali stejné. Panel „smyčka“ je o 50 mm delší, důvodem je výhybka pro kolej k odstavení Akku. Dávat do skrytého další trojcestnou výhybku mi přišlo dost neekonomické, sic by to bylo mnohem jednodušší. Pravý oblouk je poněkud kostrbatý, ale doufám, že v reálu to flexi kolejí srovnám. Panel „stanice“ je značně překopaný. Zalíbila se mi myšlenka pokračovat v budování dalšího úseku trati, tento stav by mohl simulovat provizorní šturc z pražců před koncem koleje a „skládka“ materiálu (kolejí a pražců) v blízkosti. Nechtěl bych se však vzdát točny, i když tam bude možné trošku „zbytečná“. Přesunul jsem ji a z ní by mohla ústit kolej k malé remize a jedné odstavné koleji. Před točnou je zauhlování a vodní jeřáb. Přišel jsem sice o kolej na volnou skládku, ale mohla by ji alespoň částečně nahradit zpevněná dlážděná plocha u koleje před výhybkou k točně. Tam by mohla být ohrada na dobytek a koně, odváděné pro potřeby armády. Případně skládka uhlí a dřeva místního obchodníka a dodavatele pro podnik i domácnost s pěkným firemním štítem. Vzhledem k tomu, že trojcestná výhybka od PECO není totožná s vyobrazenou od Fleischmann, může být výsledný vzhled stanice mírně odlišný.

Budova nádraží je cihlový Auhagen Krakow, zakoupený na Aukro, za polovic ceny a hnědý obdélník je malé cihlové skladiště Kibri, momentálně na cestě z Německa. Dům pro zaměstnance železnice asi budu muset bohužel vysochat sám. Dělá se papírový včetně kůlny a latríny, ale mám obavy, že ve společnosti těch zbylých dvou staveb by to mohlo vypadat poněkud „mělce“. Stejně tak bude samodomo zauhlování, z dřevěných hranolků a vypalovaných prken, a točna. Vodní jeřáby dělá Kibri, zdají se být podle obrázků velice pěkné a detailní. Točnu chci „ztvárnit“ jako kolečko zakryté prkny a imitací ručního pohonu klikou, a samozřejmě s kolejí.  Pohon vzhledem k umístění točny nebude „jako kolečko ladění rádia“, ale protože panel je pouze 350 mm široký, prostě pod něj šáhnu a dalším kolečkem umístěným na ose točny s ním pootočím. Sranda asi bude vychytat správnou rovinu s kolejemi. Točna je onen šedivý čtverec. Materiál plast a vypalovaná prkna. Otázkou zůstává betonové lože, nejlepší kdyby šlo vyrobil obráběním z tvrzeného polystyrenu, jako mělká miska se širokým okrajem. Přinejhorším z plastu či papíru.

Vápenka je kapitola sama pro sebe. Vybral jsem menší a jednodušší. Korpus z polystyrenu by měl být snad již obráběn někde v Praze. Domek a terasu budu sochat sám. Vozíčky a kolejnice se snad také leptají. Leptané žebříky, které by měly být na tělese vápenky, jsem včera zakoupil na Aukro. Ostatní doplňky dřevěný můstek, skladiště paliva apod. musím dotvořit.

Jak psal Lubo D. atmosféru Epochy I dotvářejí kromě vozového parku, především další detaily, i když mnohé z nich určitě platí pro i pro epochy následující. Např. zcela zasypané pražce ve stanici, plynové lampy, pruhovaný stožár s císařskou vlajkou, ruční vozíky a kárky, koňské povozy, dřevěné plůtky, patníky apod. možností je spousta a fantazii se meze nekladou.

Pozn.: Co jsem tedy nakonec vůbec neřešil, jsou obloukové výhybky. Zda ano či ne, na to odpovědět neznám. Mám za to, že na několika fotografiích tvářících se prvoepochově se takové vyskytují. Mohu se však mýlit.
Přílohy
D 10 01 M.jpg
D 10 01 M.jpg (53.34 KiB) Zobrazeno 6267 krát
D 10 02 M.jpg
D 10 02 M.jpg (39.65 KiB) Zobrazeno 6267 krát
Naposledy upravil VladikC dne úte 15 lis, 2011 7:52 pm, celkově upraveno 4
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod chameleon » úte 15 lis, 2011 9:16 am

ten oblouk do SN mi přijde dost drsný...raději bych zrušil rovinku mezi výhybkami na pravém zhlaví a tím udělal lepší prostor pro oblouk. Jinak to vypadá pěkně :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod Jarda H. » úte 15 lis, 2011 12:31 pm

VladikC píše: ..... Dům pro zaměstnance železnice asi budu muset bohužel vysochat sám. Dělá se papírový včetně kůlny a latríny, ale mám obavy, že ve společnosti těch zbylých dvou staveb by to mohlo vypadat poněkud „mělce“. ...... .


Můžeš využít ten papír jako šablonu a vlastní model stavby vytvořit z "materiálu", vždyť i Auhagen v eN-ku dělá cihlovou zeď atd., pro ilustraci odkaz na cihlovou zeď ... http://auhagen.de/inhalt/cms/front_cont ... _pid=24785

PS : navíc v textu se píše, že je to identický materiál jako nádraží Krakow a tomu odpovídající strážní domek.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod lajblt » úte 15 lis, 2011 3:08 pm

K těm obloukovým výhybkám - mám osobně za to, že se u nás objevily spolu se štíhlými až v 50. letech, kdy pro ně byla zavedena i nová výhybková návěstidla.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 15 lis, 2011 7:22 pm

Že nedáš třícestnou veksli i do té smyčky,nevyjde 1 třícestná levněji než 2 normální?Pokud je máš již koupené,tak jsem nic neřekl. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » úte 15 lis, 2011 8:00 pm

miroslav lengyel píše:Že nedáš třícestnou veksli i do té smyčky,nevyjde 1 třícestná levněji než 2 normální?Pokud je máš již koupené,tak jsem nic neřekl. :D


No právě. Ty výhybky už mám doma. Stojí obě dvě bez přestavníků 543,- Kč a trojcestná 899,- Kč.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 15 lis, 2011 8:07 pm

Leda ty 2 využít ve stanici a tu trojcestnou ještě přikoupit. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod maayaa » úte 15 lis, 2011 10:55 pm

mě tak napadlo,co zkombinovat ve skryťáku smyčku s točnou?Tu točnu vrazit dovnitř smyčky a místo jedný odstavný koleje mít třeba 3,navíc využitelný i pro vlaky s loko.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » stř 16 lis, 2011 8:42 am

maayaa píše:mě tak napadlo,co zkombinovat ve skryťáku smyčku s točnou?Tu točnu vrazit dovnitř smyčky a místo jedný odstavný koleje mít třeba 3,navíc využitelný i pro vlaky s loko.


Nevim, zda jsem Te spravne pochopil, ale myslim, ze je to ponekud za stavajiciho stavu nerealizovatelne. Tocna by musel mit prumer alespon 35 cm, aby se mi na vesla loko s vozy. Dalsich 35 cm by musela mit odstavna kolej za tocnou, kde by pak vlak stal. Nebo jsi to myslel nejak jinak?
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » stř 16 lis, 2011 8:53 am

VladikC píše:
maayaa píše:mě tak napadlo,co zkombinovat ve skryťáku smyčku s točnou?Tu točnu vrazit dovnitř smyčky a místo jedný odstavný koleje mít třeba 3,navíc využitelný i pro vlaky s loko.

Nevim, zda jsem Te spravne pochopil, ale myslim, ze je to ponekud za stavajiciho stavu nerealizovatelne. Tocna by musel mit prumer alespon 35 cm, aby se mi na vesla loko s vozy. Dalsich 35 cm by musela mit odstavna kolej za tocnou, kde by pak vlak stal. Nebo jsi to myslel nejak jinak?

Kolega zřejmě myslel velkou točnu, na které by přímo bylo několik kolejí s odstavenými soupravami. Mohl bys pak natočením točny vyjet s danou soupravou ze skryťáku. A to libovolným směrem. Tohle je ale trochu sci-fi. Hodně lidí o tom mluví, ale nikdo to nemá funkční. Alespoň u nás...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod VladikC » stř 16 lis, 2011 9:09 am

Odstraněno. Slepá ulička.
Naposledy upravil VladikC dne stř 23 lis, 2011 11:58 pm, celkově upraveno 1
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » stř 16 lis, 2011 10:05 am

Na srazu modulářů v Nku jsem viděl zajímavou věc - velké skryté nádraží, bez zhlaví. Bylo to něco jako točna bez točny. Jednotlivé koleje byly napojeny na trať tak, že pružná flexi se natahovala k jednotlivým kolejím. Někde to mám doma vyfocené, mohu dodat...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Segmentové kolejiště v N-ku

Příspěvekod radekkrupka » stř 16 lis, 2011 10:26 am

Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků