Kolejiště v obýváku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod lajblt » ned 09 říj, 2011 10:49 pm

Ještě mi řekni, v jaké epoše (IV, V?) a podle jakého předpisu (D2, D3?) budeš tu trať provozovat? Abych se zamyslel nad návěstidly.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » ned 09 říj, 2011 11:23 pm

Epocha je by měla být konec III. a začátek IV. Tj. něco okolo 1968- 1980. Je to trochu větší rozptyl. S těmi předpisy to je horší, ještě se v tom tak neorientuji.

Trochu jsem upravil Návrh. Pokud návrh projde viděl bych ho jako konečnou variantu. http://mizl.rajce.idnes.cz/Plan_kolejiste#Vyzualizace_Jirkov.jpg. Jen si nejsem jist jestli zbrojení naftou může být před remízou.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 10 říj, 2011 6:07 pm

lajblt píše:Dík za uznání. :)
No, ona koncová stanice moc zjednodušit nejde. Pokud má umožňovat smysluplnou dopravu, musí mít alespoň 2 dopravní koleje. Pro tu "občasnou nákladní dopravu" alespoň jednu manipulační, abys měl kam odstavit nákladní vagóny k vykládce. Vlak totiž nesmí vjíždět přímo ze širé tratě na manipulační kolej. Takže si představ, že právě přijel nákladní vlak a ve stanici se chystá k odjezdu osobák. Pokud bude dopravní kolej jen jedna, jako v Kostelci, dostaneš se do velkých komplikací, protože popsaná situace by prostě nemohla nastat. Ty kusé koleje vlevo můžeš samozřejmě zrušit, snažil jsem se využít prostor co nejlíp. Protože posílat si vlaky mezi stanicemi sem a tam tě za chvíli omrzí. Zjednodušil jsem stanici vypuštěním "nadbytečných" kolejí. Odpovídá to více tvé představě?

A co to mohutné kolejiště před depem? Myslím si, že právě to si zaslouží zeštíhlení nejvíc.
Podle mě je to právě tohle kolejiště co koncovou stanici zbytečně nafukuje.
Tři koleje jsou běžné (2Dopr. + 1Manip.), ale mít v koncové stanici další dvě koleje pouze pro depo mi přijde jako nesmysl. Lokální tratě se stavěly s co nejmenšími náklady a pro dvě až tři lokomotivy ř. 97 (310.0) nebylo nutné budovat mohutné depo.
Naopak propodporu provozu je vhodné mít víc místa pro nakládku, nebo do stanice zaústit vlečku, či dvě.Co se inspirovat některou skutečnou stanici?
Např. Radnice, Merklín, Bochov, Sedlčany, Jemnice...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pon 10 říj, 2011 6:28 pm

Michal Šuhajda píše:
lajblt píše:Dík za uznání. :)
No, ona koncová stanice moc zjednodušit nejde. Pokud má umožňovat smysluplnou dopravu, musí mít alespoň 2 dopravní koleje. Pro tu "občasnou nákladní dopravu" alespoň jednu manipulační, abys měl kam odstavit nákladní vagóny k vykládce. Vlak totiž nesmí vjíždět přímo ze širé tratě na manipulační kolej. Takže si představ, že právě přijel nákladní vlak a ve stanici se chystá k odjezdu osobák. Pokud bude dopravní kolej jen jedna, jako v Kostelci, dostaneš se do velkých komplikací, protože popsaná situace by prostě nemohla nastat. Ty kusé koleje vlevo můžeš samozřejmě zrušit, snažil jsem se využít prostor co nejlíp. Protože posílat si vlaky mezi stanicemi sem a tam tě za chvíli omrzí. Zjednodušil jsem stanici vypuštěním "nadbytečných" kolejí. Odpovídá to více tvé představě?

A co to mohutné kolejiště před depem? Myslím si, že právě to si zaslouží zeštíhlení nejvíc.
Podle mě je to právě tohle kolejiště co koncovou stanici zbytečně nafukuje.
Tři koleje jsou běžné (2Dopr. + 1Manip.), ale mít v koncové stanici další dvě koleje pouze pro depo mi přijde jako nesmysl. Lokální tratě se stavěly s co nejmenšími náklady a pro dvě až tři lokomotivy ř. 97 (310.0) nebylo nutné budovat mohutné depo.
Naopak propodporu provozu je vhodné mít víc místa pro nakládku, nebo do stanice zaústit vlečku, či dvě.Co se inspirovat některou skutečnou stanici?
Např. Radnice, Merklín, Bochov, Sedlčany, Jemnice...


Já jsem byl na výletě přímo na zřícenině Sion. Cestou jsem projížděl nádherným nádražíčkem Malešov.http://mizl.rajce.idnes.cz/Plan_kolejiste#Malesov.jpg. Tímto nádražíčkem jsem se nechal inspirovat na posledním návrhu. V podstatě je to ten samí návrh jak poslal lajblt. Prostoru není dost a rád bych i malé depo na kolejišti proto možná tak monstrózní depo. Možná kdyby místo remízy pro dvě stání bylo jen jedno stání tak by to možná tak monstrózně nevypadalo.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod radekkrupka » pon 10 říj, 2011 7:10 pm

A co třeba Bílý potok? 3 koleje, rampa se skladištěm, kratičká vlečka na nakládku dřeva, dvojmístná remíza?
https://picasaweb.google.com/1118958080 ... PodSmrkem#

Nebo Dobruška
https://picasaweb.google.com/1118958080 ... /Dobruska#

Lednice
https://picasaweb.google.com/1118958080 ... 2/Lednice#

To mě napadlo jenom co jsem viděl nedávno na vlastní oči...vždyť není potřeba nic vymýšlet
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod lajblt » pon 10 říj, 2011 7:24 pm

Bude ta remíza jen pro motorové nebo i pro parní lokomotivy? Pokud i pro parní, bude problém zkombinovat ji pro obě trakce. Taková remíza totiž má na koleji k ní vedoucí popelovou jámu s vodním jeřábem a místo na zauhlování lokomotiv. A obojí se nesmí kombinovat se zbrojením naftou. Manipulační kolej bych přehodil na stranu staniční budovy, protože takhle je těžko přístupná - je skřípnutá remízou.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod radekkrupka » pon 10 říj, 2011 7:27 pm

Nejsem znalec, ale v takových koncových staničkách lokálek k velkému překryvu motorové a parní trakce nedocházelo? Maximálně pára pro nákladní dopravu, zatímco motorové vozy byly nově zavedené. Ale to se asi řešilo nějak operativně ne?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pon 10 říj, 2011 7:32 pm

lajblt píše:Bude ta remíza jen pro motorové nebo i pro parní lokomotivy? Pokud i pro parní, bude problém zkombinovat ji pro obě trakce. Taková remíza totiž má na koleji k ní vedoucí popelovou jámu s vodním jeřábem a místo na zauhlování lokomotiv. A obojí se nesmí kombinovat se zbrojením naftou. Manipulační kolej bych přehodil na stranu staniční budovy, protože takhle je těžko přístupná - je skřípnutá remízou.


Remíza by měla být jen pro motorové lokomotivy. Napadlo mě , že bych udělal v remíze výtah pod kolejiště. V celku by to bylo asi dost vtipné kdyby do remízy zajel Brejlovec a místo něho by vyjel třeba kufr :-D

Edit. koukám na mapy na odkazy které jste mi ochotně zaslaly. Zatím se mi asi nejvíc líbí Jemnice, Dobrouška, Lednice. Zkouším si to překreslit na papír a potom porovnám jaká stanička to vyhraje. Jek tak na to koukám asi přehodnotím své požadavky na stanici.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod lajblt » úte 11 říj, 2011 8:54 am

Abys to měl lehčí, tady máš k těm stanicím schématické kolejové plány. :)
Přílohy
_modely.biz-Lednice.JPG
stanice Lednice
_modely.biz-Lednice.JPG (20.33 KiB) Zobrazeno 6398 krát
_modely.biz-Dobruška.JPG
nákladiště zastávka Dobruška
_modely.biz-Dobruška.JPG (32.93 KiB) Zobrazeno 6398 krát
_modely.biz-Bílý_potok_pod_Smrkem.JPG
nákladiště-zastávka Bílý potok pod Smrkem
_modely.biz-Bílý_potok_pod_Smrkem.JPG (19.86 KiB) Zobrazeno 6398 krát
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod milan ferdián » úte 11 říj, 2011 1:38 pm

mizl píše:
lajblt píše:Bude ta remíza jen pro motorové nebo i pro parní lokomotivy? Pokud i pro parní, bude problém zkombinovat ji pro obě trakce. Taková remíza totiž má na koleji k ní vedoucí popelovou jámu s vodním jeřábem a místo na zauhlování lokomotiv. A obojí se nesmí kombinovat se zbrojením naftou. Manipulační kolej bych přehodil na stranu staniční budovy, protože takhle je těžko přístupná - je skřípnutá remízou.


Remíza by měla být jen pro motorové lokomotivy. Napadlo mě , že bych udělal v remíze výtah pod kolejiště. V celku by to bylo asi dost vtipné kdyby do remízy zajel Brejlovec a místo něho by vyjel třeba kufr :-D

Edit. koukám na mapy na odkazy které jste mi ochotně zaslaly. Zatím se mi asi nejvíc líbí Jemnice, Dobrouška, Lednice. Zkouším si to překreslit na papír a potom porovnám jaká stanička to vyhraje. Jek tak na to koukám asi přehodnotím své požadavky na stanici.


Omyl kluci.Společné remízy pro parní lokomotivu i pro motorový vůz byly.Stačí se podívat jen na plánek dvojkolejné remízy CXVIII/P.Uvnitř remízy byla přepážka,která stroje od sebe oddělovala.A co takový Frýdlant v Čechách.Na starých fotografiích jde vidět vedle sebe ve sledu tankovací stojan,vodní jeřáb s popelovou jámou a kůlna na uhlí.Když už nebylo zbytí,tak se postavila samostatná remíza (garáž) pro motorové vozy (kolejové autobusy).Viz.Telč nebo Zásmuky.Jo a u té Dobrušky,zde jezdil parní vůz.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » úte 11 říj, 2011 6:38 pm

lajblt píše:Abys to měl lehčí, tady máš k těm stanicím schématické kolejové plány. :)


No super!!! já to okoukal z mapy od googlu. Plánky jsou lepší než mapy.

Podle toho co psal Milan tak ten původní návrh by projít mohl :wink: .

Kluci jinak díky za vše. už jsem si s prvu myslel že v tom budu plavat ještě nějaký ten čas. Otázek je sice ještě hodně, ale pro začátek to snad postačí.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » úte 11 říj, 2011 6:55 pm

A teď Tedy jak mi to vyšlo ve WinTracku .....
Přílohy
Lednice_Dobruška.jpg
Lednice_Dobruška.jpg (92.4 KiB) Zobrazeno 6260 krát
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 11 říj, 2011 7:02 pm

To mi připomíná staničku, co jsem dělal pro kolegu v H0...

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack/#MarekTomek.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod lajblt » úte 11 říj, 2011 7:06 pm

Možná budu vypadat jako věčnej šťoural, ale dovolím si opravit umístění skladiště v Dobrušce - takto ho umístit nelze, protože na kolej s rampou nelze zajíždět s vozy, obsazenými osobami. Alespoň v epoše III a IV to možné nebylo, pokud si to dobře pamatuju.
A v Lednici na kolej 2a (mezi výhybkami 2 a 5) neodstavíš žádné vozidlo - úsek je moc krátký.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » úte 11 říj, 2011 7:11 pm

lajblt píše:Možná budu vypadat jako věčnej šťoural, ale dovolím si opravit umístění skladiště v Dobrušce - takto ho umístit nelze, protože na kolej s rampou nelze zajíždět s vozy, obsazenými osobami. Alespoň v epoše III a IV to možné nebylo, pokud si to dobře pamatuju.
A v Lednici na kolej 2a (mezi výhybkami 2 a 5) neodstavíš žádné vozidlo - úsek je moc krátký.


jj díky za připomínku. Toho skladiště jsem si asi nevšiml že je špatně. Koukal jsem na mapy a tam to je špatně vidět.
Co se týče výhybek tak jsem se to snažil přizpůsobit na daný rozměr který mám. Ale uznávám že jsou dost blízko.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník