Kolejiště TT 160x125

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Jarda H. » pát 07 říj, 2011 5:57 pm

Tomáš píše:Tohle kolejiště by šlo smrsknout o 40cm..tedy z 200 na 160cm ?
http://img839.imageshack.us/img839/2152 ... ota001.jpg


Jsem přesvědčen, že nééé ! Zkracoval jsem plánek očina :lol: - zkrátíš užitnou délk ustaničních kolejí (spodní hrana panelu) de facto na nulu ( musel bys posunout pravé zhlaví do oblouku, přijdeš o vlečkovou kolej 3vl ..... atd, trať do horní koncové stanice - zapomeň na výhybnu, díky geometrii kolejí se nevlezeš s obloukem trati mezi spodní stanici a koncovou, a musel bys asi použít tobogán ..... ?!

Tvůj předchozí příspěvek před tímto odkazem - to je SN pro jiný plánek, ten by se ti možná hodil, ještě bys to vlastně "natahoval" cca o 30 cm na svojí délku (origo je 1.300x1.100 mm), SN bys mohl přizpůsobit k obrazu svému, třeba jako jednoduché průjezdné SN ?! Horní patro :D tedy řádný plánek je vložen v příloze (zmenšen) !

Tvůj ručně kreslený plánek - buď si to poskládej naživo z kolejiva nebo nakresli pečlivě dle skutečné geometrie. Možná ještě zkus projít publikace s plánky ŽM nebo německé plánky (jak jsi psal na začátku, jde spíše o ježdění sem a tam :D ), co jsou přístupné na webech - možná tam něco najdeš ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod juroH0 » pát 07 říj, 2011 11:57 pm

Z tých predchádzajúcich návrhov nešlo nič upraviť na Tvoj rozmer. No návrh čo si hodil na koniec predchádzajúcej strany je už použiteľný. Wintrck tvrdí, že sa to tam vojde. Stúpania a výšky od základnej roviny sú na obrázkoch. Výšky medzi kríženiami tratí vychádzajú takto:
-ľavé zhlavie hornej stanice - ľavé zhlavie SS - 72mm
-pravé zhlavie hornej stanice - modrá trať - 69 mm
-sivá a modrá trať - 64 a 67 mm
V skrytej stanici máš 2 koľaje na odstavovanie súprav z hlavnej trate a slučku na otočenie vlakov z lokálky. Na nej môžeš mať tiež viac koľají pre lokálkove vlaky.
Približné dĺžky koľají odhora:
SS - 700 mm - 700 - 850
Horná stanica - 680 - 680
Dolná stanica - 560 - 900 - 1080
obrázky: http://juroh0.rajce.idnes.cz/TT_140x160#05_spolu.jpg
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Tomáš » sob 08 říj, 2011 1:20 pm

SUPER
mě se to líbí 8) ,akorád ta jedna smyčka by se dala i vynechat,ta spodní...
jo a ještě bych nějak líp vymyslel to spojení horní smyčky aby se stoupání dalo udělat co nejvolněji
to klesání sem naznačil červeně
a pravé zhlaví jsem modře pozměnil
co?
Přílohy
verze č1.jpg
verze č1.jpg (82.63 KiB) Zobrazeno 5018 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 08 říj, 2011 4:47 pm

Ahoj,
konečně jsem se dostal k WT a ověřil si, že můj nápad z papírku je uskutečnitelný.
Kolejiště je koncipované jako přístupné se všech, resp. ze tří stran(pokud bude u zdi strana s tobogánem).
"Dolní" je stanice v úrovni +5 cm (pouze z důvodů estetických, trať už nikam neklesá a pokud, "Horní" je v úrovni +18. Nejvyššií vrchol má +33cm.
Kolejiště je tvořeno dvěma smyčkami, v každé smyčce leží jedna stanice. Střední část trati spojující obě výškové úrovně je vedena po tobogánu. Tento tobogán je dvojkolejný, takže je při přestavení výhybek je možný provoz po oválu. Kulise znázorněná není. Může být doplněná, ale jak je snad z náhledů vidět, snažil jsem se aby mezi stanicemi nebyl přímý průhled. Horní stanice má možnost napojení na moduly, nebo na zásobárnu vlaků, kolejí vycházející z angličanu. V běžném provozu může být tako kolej brána jako zrušená trať.
Na adrese: http://suhys.rajce.idnes.cz/Tomas/ je k dispozici schema pro lepší pochopení principu kolejiště, a několik obrázků.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne sob 08 říj, 2011 6:51 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Jarda H. » sob 08 říj, 2011 5:42 pm

gaben píše: Som v rozpakoch, na relatívne malom koľajisku dve smyčky chcú byť tou akože "modelovou prevádzkou" ..... .


V rozpacích jsme bohužel my ostatní, nebo aspoň já :wink: Příště lépe čti celou diskuzi :!: To, na co Tomáš (omylem) upozorňuje, je skrytá část jiného kolejiště, jehož horní = viditelné patro jsem vložil o pát příspěvků výše !! Tolik na vysvětlenou :D A proč je řešen skryťák tak jak je, netřeba snad vysvětlovat, nebo ano ?
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Jarda H. » sob 08 říj, 2011 6:10 pm

No vždyť jóóó .... mám uložené origo plánky od Milana F., viditelná část kolejiště je S4a, SN jako S4b ! Že je od Tomáše označen jinak, asi jak si to uložil ?! Ještě jednou jsem to kontroloval v archívu plánků, Milan tenkráte vložil plánky : S1 / S2a vidit.část + S2b jako SN / S3 / S4a + S4b / S5a + S5b :!:
Pro mne je to jasné a tobě to už více vymlouvat nebudu :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 08 říj, 2011 6:54 pm

Jelikoz jsem na rajceti kapánek pozapomněl vložit plánek, dám ho přímo sem.
Zbytek na již zmíněné adrese: http://suhys.rajce.idnes.cz/Tomas/
Větší počet kusých kolejí (hlavně v Dolní) je zejména kvůli tomu, že na kolejišti není SN.
SN by se vešlo, ale pokud jsem správně pochopil kolejiště má být o nejjednodušší.
Přílohy
Tom-plan.JPG
Tom-plan.JPG (60.37 KiB) Zobrazeno 4913 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Tomáš » sob 08 říj, 2011 7:14 pm

Takže začnu popořadě
1.Všem patří velké díky za jakýkoliv komentář a návrh

2.Zatím je favoritem Michalův plánek,který splňuje skoro vše co jsem požadoval.Prvně jsem to moc nechápal,ale nyní je to už jasný.Jediný co bych ještě rád věděl je, jestli je tam použito těch oblouků 353,396? a jak je to se stoupáním?....bohužel ty oblouky jsem si dal jako závazek,navíc jsem už koupil podloží....Michale snad se ti budu moct nějak revančovat :oops:

3.V těsném závěsu je plán co překreslil Jura,protože spňuje ty oblouky...ale muselo by se tam toho dost poladit,..zato Michalův plán je kompletní

4. Jarda H. to objasnil naprosto přesně..ty dva plánky skutečně patří k sobě a já si tu skrytou čás označil jinak,pro lepší orientaci.Plánoval jsem,že bych postavil tu skrytou část viditelně...
"V rozpacích jsme bohužel my ostatní, nebo aspoň já " Jak to dyť už jsem snad vše odtajnil ?

5. Gaben...psal jsem,že asi spousta lidí se bude divit,ovšem kolejiště má sloužit jako "hračka"...tatže v tomto vláknu je dovoleno plánovat vše tedy i "modelovou prevádzkou",
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 08 říj, 2011 8:42 pm

Jsou tam oblouky 353, 396 ale je použito i R310.
Více dle kódů z WT R396 - 83111,83112
R353 - 83106 83107, 83114
R310 - 83109,83110, 83113
Případně se kombinací těchto poloměrů a rovinek nahradit část flexi (všechny flexi mají R větší než 350)
Pokud se budeme vždy jen na jedno stanici, modelový provoz zde, byť v omezené míře, plánovat jde.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Tomáš » ned 09 říj, 2011 1:06 pm

ještě mě napadlo,jestli by ta spirála nešla co nejvíc roztáhnout i za použití těch 396 a 353 poloměrů bez 310..vlastně by vznikly dvoje brejle proti sobě,já nakreslil jen jednu půlku.A brejle by pak byly v jednom místě propojeny,aby se vaky mohly různě vracet.Blbě se to představuje..budu muset začít kláct koleje na sucho...ale nevím už by tam asi moc místa nezbylo na ty stanice

případně mohl bych poprossit o lepší detail té spirály origo,moc se to strácí i ty čísla
Přílohy
spirálky.jpg
spirálky.jpg (19.64 KiB) Zobrazeno 4822 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod juroH0 » ned 09 říj, 2011 6:14 pm

Tak som podľa Tvojich požiadaviek upravil plán. Výhybky sa mi viac do oblúka posunúť nepodarilo ale netvrdím že to nejde. Stúpania už vychádzajú trocha lepšie. Z hlavnej stanice (50 mm) doľava po dvojkoľajke klesá trať s hodnotou 19,7%o po tri oblúkové koľaje ktoré majú niveletu 30 mm a opäť stúpa s hodnotou 11 %o. Na lokálke vychádzajúcej z vonkajšej strany stúpa sklonom 25%o po zhlavie hornej stanice ktoré je spolu s vlečkou na úrovni 100mm a za druhým sa rúti dole pod uhlom 20%o. SS som neriešil, taktiež aj vlečku môžeš rozšíriť. Zaujímavé bude ľavé zhlavie hlavnej stanice a najmä ten vjazd do 4 tunelov s celkom slušným výškovým rozdielom....
http://juroh0.rajce.idnes.cz/TT_140x160#05_1_3d_1.jpg
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 10 říj, 2011 6:10 pm

Tomáš píše:ještě mě napadlo,jestli by ta spirála nešla co nejvíc roztáhnout i za použití těch 396 a 353 poloměrů bez 310..vlastně by vznikly dvoje brejle proti sobě,já nakreslil jen jednu půlku.A brejle by pak byly v jednom místě propojeny,aby se vaky mohly různě vracet.Blbě se to představuje..budu muset začít kláct koleje na sucho...ale nevím už by tam asi moc místa nezbylo na ty stanice

případně mohl bych poprossit o lepší detail té spirály origo,moc se to strácí i ty čísla


Dělej jak myslíš, ale koleje jsou stažené do tobogánu úmyslně, protože se mi tam dva nepodařilo dostat, tak aby zůstalo rozumné místo pro stanice a aspoň kousek krajiny. ze stejného důvodu jsem zvolil poloměr 310. Mimochodem, kolik máš těch podloží? 2 km? V tunelu je stejně nebudeš používat, ne?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT 160x145

Příspěvekod chameleon » pon 10 říj, 2011 8:05 pm

gaben píše:Pri 4. je to už opäť "FULL VLAKODROM", ty "len nahádžeš" číslice do pc a už iba pozeráš, ako sa vlaky pohybujú, to je ten úžas o ktorý stojíš?
Ľudia jednoducho nerozumejú tomu, čo možno nazvať VLAKODROMOM, bohužiaľ je to aj riadenie modelovej železnice s pc.

DCC je jen nástroj pro ovládání kolejiště - a jak si ho nakonfiguruješ, to je jen na tobě! Takže ovládání kolejiště pomocí PC nemusí znamenat "vlakodromový efekt". Ty si můžeš třeba chvíli hrát pouze na výpravčího a PC dělá úkony za několik strojvůdců atp Na tom přeci není nic špatného :!:

Vlakodromem se tedy dá nazvat zde v diskuzi pouze návrh kolejiště, což je dosti diskutabilní téma. Já osobně u takto malých kolejišť více přimhouřím oči, než u velkých kolejišť, kde je větší možnost znázornění skutečnosti.

Tome já bych šel kolejiště od Michala, je to dobrý koncept, sám jsem o podobném dříve uvažoval (podobně ale jen kolejiště v rovině oddělené kulisou - 2 nádraží naproti sobě, kde si dospělý+dítě (ev. 2 děti pod dozorem) mezi sebou posílají vlaky, což může být docela sranda :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » stř 04 led, 2012 10:22 pm

Po delší odmlce se opět vracím k tématu
Mám zde několik nových poznatků,při práci s dětmi (hraní) několik návrhů Milana F. a Michala Š. jsem doma cvičně sestavil na sucho.podložení kostkami něco málo maskování novinami :idea: ,tak aby mi to co možná nejvíc to kolejiště připomnělo.Ona realita,neboli ten hmatatelný pocit je nejcennější.Pak jsem to nechal okouknout děti.
Závěr je sice pobuřující,leč pravdivý.: :shock:
1) pokud jsme si postavili kolejiště dle publikací BTTB,tedy rovná deska na něm jeden okruh,kde vláček jezdí dokolečka,tak dětem svítili oči jako lucerny.Vše bylo viditelné,jednoduchá až blbé.Stačilo tam dodělat jen jeden tunel,aby se vyměnily dvě soupravy a efekt byl dokonalý.(jsou dost malý,takže jim chvilku trvalo,než odhalili,jak je možné,že do tunelu vjede vůz A a vyjede vůz B .Takže jsem se přesvědčil o tom,že dětem i toto "kroužení" po okruhu bohatě stačilo....zatím.??! :roll: Stačí jen mít bohatou síť kusých kolejí,aby se dalo často měnit vagonky vydrží u toho i 8h..což nás velmi překvapilo.Obvykle po 2-3 h mění činnost.Bohužel kolejiště má sloučit i tatínkovi a toho tento "placatý ovál moc neuspokojil :evil: .Krajina se moc tvořit nedá,zvláště na rovné placce. Tedy děti +10 :mrgreen: tatínek -10 :evil:
2)Dalším testem bylo zkusit to trochu zdokonalit a tratě odvézt někam do terénu.Lákala mě "nepravá dvoukolejka" no s tím jsem celkem pohořel,ale asi bych si dupl :mrgreen: .Názor zněl,proč proti sobě nemůžou jed dva vlaky. :roll: .Když jsem vysvětlil,že to nejde,tak to kleslo k bodu 0. (Musím poznamenat pro šťoury,že dvoukolejka ač nelogická je zásadní.míjení se dvou souprav protisměrně udělal dojem na děti,ale i na mě :lol: :lol: :lol: .) = na to jsem si pořídil DCC abych mohl jezdit dle libosti.Takže děti 0 tatínek +5 :wink:
3)Zkusil jsem tedy vylepšit ten jednoduchý ovál. Klasika = Hlavní ovál v rovině dvojkolejka vzadu tunel se "skryťákem", no a malá jednokolejka nahoru na tunel s koncovou stanicí,tedy nic složitého,ale už by se dalo celkem tvořit a celkem by se dalo jezdit i logicky.Dopadl jsem ovšem mizerně.Změna souprav ve skryťáku sice zapůsobila,ovšem jen do té doby než jeden vagon vykolejil.Musel jsem ho klasicky vyšťouchnout.Pak už bylo po efektu skryťáku :evil: .Děti se přestali zajímat o kolejiště a zajímalo je jen co se děje v tunelu a proč vagon vykolejil a jestli se to ještě stane atd.... :| :|
4) posledním testem bylo zhotovení kolejiště na způsob Michala.Tedy dvě stanice a vlaky se budou střídat v "podzemí" .Moje idea byla jasná dětičky budou ovládat jednu stanici já druhou,desku rozdělíme pomyslně na dvě půlky,kde si na své budou moci tvořit dle vlastní fantazie a já budu mít svoji (tu lépe viditelnou" půlku.) no to jsem dopadl jak "Sedláci u Chlumce" Straší dcera to pojmenovala následovně. :idea: "Ten vláček není vůbec viděl ale pořád ho slyším jak jede." :idea: Prostě vůbec je nezajímala skutečnost,že jde krásně ztvárnit modelový provoz.Vlak nebyl dostatečně vidět, jak jede a tím to skončilo. :lol: :lol: Po 2h je to už nebavilo.I když jsem se snažil přesvědčovat o krásným plánku o tom,že až to nebude jen z novin a kostek,že to tolik slyšet nebude a že si uděláme krásnou krajinku atp..nic nezabralo...vlak není dost vidět jak jezdí,navíc se nemůže křižovat,takže,děti -10 tatínek +10. :cry: :cry: :cry: Tím pádem je mi jasné,že o malé kolejišťátka Milana F. se ani nebudu pokoušet,protože "vlak taky pořád jede v tunelu" ..... :!: :arrow:

Tak a teď co s tím? No teď babo raď.? Ano dalo by se to vyřešit jednoduše,jedno kolejiště "ovál pro děti a druhý napojený pro tatínka a posílat si vlaky.Jenže na to nemáme dost místa.Respektive měl jsem v plánu udělat ještě jeden rám taky 160x125 a tyto "panely propojit mým "jediným normo modulem".Tedy každej sólo na skladnění a dva vedle sebe by se mi asi vešly..jenže moji ideu zarazila žena dřív než sem to dostal na papír."Jedno kolejiště vám musí stačit a dost.. už tak je všude svinčík "..
Tedy plán musí být jednoznačný: Dvoukolejka,hodně viditelné trati,dostatek kusých kolejí,ale taky hodně krajiny,tedy tunely a mosty a to vše dostat na plochu 160x125 ...a zde co už se mi za pomocí ostatních podařilo na projektovat.Zatím to ovšem stále není ono....k tomu mě napadá jedna fráze..."jo bez soli to nikdy nebude ono"...prostě jak už jsem někde napsal musím z ho..a uplést bič.
Naposledy upravil Tomáš dne stř 04 led, 2012 10:33 pm, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Kolejiště TT 160x125

Příspěvekod Tomáš » stř 04 led, 2012 10:28 pm

Tady pár nápadů.Příznávám,něco je reálné víc něco míň,ale nějak už to musím rozštípnout

http://tauvec.rajce.idnes.cz/MOJE_planky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků