gaben píše:Tak tu musím napísať, že som v rozpakoch, vlaková súprava vojde do tunela a výjde o chvíľu z toho istého vchodu-východu... , hlavne že sme si ukázali, že vieme navrhnúť a budeme mať tunelTo už radšej tá súprava mohla výsť na druhej strane "koľajovej dosky".
Ahoj, zdá se, že ti trochu uniká princip. Jde o to, že ve skutečnosti vlaky jezdívají většinou sem a tam a ne dokola (ako keď vlak vyjde na druhej strane dosky).
Kolejiště ukazuje část trati mezi stanicemi (v tomto případě s odbočkou) takže si předsat, že se (se sousedkou) koukáš na kolejiště jakoby na kus skutečné dvoukolejné trati. Když vlak zmizí v jednom tunelu tak by se po čase měl objevit ze stejného směru. Samozřejmě je pitomost když v tunelu mizí poslední vagon a vedle něj vyjede lokomotiva.
V přiloženém plánku chybí odstavné koleje, které umožní střídání souprav. Pokud máš odstavné koleje, můžeš vlaky pouštět na trať v libovolném pořadí, či podle předem navrženého jízdního řádu a provoz ve viditelné části velmi věrně zobrazí skutečnost, což je účelem.
Jak už psal radek skrytá část je technická a neslouží ke sledování vlaku. Většinou platí, že čím víc hlavní trať a reálnější provoz, tím víc musím mít souprav a tedy i zázemí pro jejich odstavování což bývají většinou právě skryté prostory. Co se týká toho poměru skrytých a viditelných částí, ten ja samozřejmě horší u malých kolejišť.gaben píše:Celkovo som v rozpakoch, keď vidím nákresy, kde dosť veľká časť koľajiska je skrytá, u niektorých návrhov (všeobecne nielen na tomto webe) som si všimol, že vyše 50%!!! Načo také koľajisko stavať, to sa mám chodiť pozerať (obrazne) do "šuflíkov", či aj tam niečo nejazdí alebo je odstavené? Aha budem si volať susedku nech sa len pekne zohne-predkloní a pozerá, uvidí 2. podzemné podlažie a ešte v 10. zákrute, nezmeškala, videla(?), ááá už prešlo, to nič, hlavne že som videl ja jej vnady a pod minisukňu...