TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod chameleon » čtv 28 črc, 2011 9:18 pm

suvis píše: Vymyslím to jinak. Ještě nevím jak :D ...

Jasně;-) Já ti jen chtěl ukázat toto řešení, když jsi byl "nešťastný" z toho jak ten vnitřek vyrobit ;-)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 29 črc, 2011 7:14 am

Neštastný? To určitě ne. Já jsem řešil reverzní moduly, když jsi se do toho zapojil, at ti pošlu návrh ve WT. Než začnu stoupat, tak to bude dost dlouho trvat, bude to stát dost peněz, práce a času. A řešení se na všechno vždycky nějaké najde. Navíc si stavím/rekonstruuji vozový park, takže stavbu kolejiště prokládám tímto. Až něco pokazím, pak budu spíš nas...raný, ale to sem nepatří. :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod chameleon » pát 29 črc, 2011 8:30 am

To "nešťastný" jsem nemyslel doslova, proto jsem to dal do uvozovek :P
Já tu pár dní nebyl, tak jsem reagoval opožděně, ještě na tu část debaty ohledně stavby:
suvis píše:S tím polystyrenem je problém, že SN je celkem členité a polystyren by nemohl být přilepen k základové desce, což bych bral jako ideální technologii. Stoupací smyčka bude muset být na desce určitě, viditelná dvojkolejka pravděpodobně taky a horní stanice... No, nevím. Bojím se, že od tohoto návrhu budu muset upustit. Tolik zkušeností zase nemám. Nebo vymyslet jinak SN. Houmrovo řešení je dobré, leč v tomto případě asi nepouzitelné z důvodu málo prostoru. Taky se bojím elektroniky - jak pozapojovat moduly zpětných smyček...

To jen pro vysvětlení :P

Tento Milanův návrh se mi moc líbí, držím palce ať se ti daří a těším se na fotky z realizace :P
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 29 črc, 2011 8:46 am

Jo tak. Tak tak daleko dozadu jsem nešel. Já nejdřív položím SN a pak teprve budu řešit, co dál. Hlavně jak dál. Asi to bude kombinace několika způsobů. Já už se taky těším na realizaci, ale bude to fakt trvat hodně dlouho. Já všechno dělám dlouho, protože dělám jen to, na co mám zrovna náladu.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod eagle.e » sob 06 srp, 2011 5:52 pm

ahoj, bylo by mozne zverejnit soubor do win tracku ?? pred casem sem si koupi digi start set a toto kolejiste mne zaujalo byl bych vdecny dokonce rozmery prosli i u manzelky :D predem diky
eagle.e
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 06 srp, 2011 5:46 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 30 srp, 2011 2:31 pm

Po delší době. V první řadě se chci omluvit Milanu Ferdiánovi. Menhartice jsou pro mě moc velké sousto a proto je stavět zatím nebudu. Na druhou stranu se mi líbil i jeho předchozí návrh - Jiřetín. Trošku jsem si pohrál a udělal to spíš ve stylu Jiřetína. Zjednodušil jsem trat tím, že jsem ji zjednokolejnil. Odbočka je zároven zastávkou s "ostrovním" nástupištěm. Lokálka se schová do tunelu, kde je dvojkolejná výhybna, a poté se objeví opět vlevo za tunelem, kde vychází hlavní trat. Pak se stočí do stanice a zde ZATÍM končí. Idea je taková, že trat byla poškozena povodní. Proto je odbočka udělaná znovu (asi ne "koridorově, ale nová), včetně nástupiště zastávky. Trat za horní stanicí byla při povodni natolik poškozena, že se jezdí pouze sem a nad zprovozněním tohoto úseku se uvažuje. Což je realita, protože pokud tohle dodělám, tak na to chci napojit bud moduly nebo další panel. Uvidíme, co mě chytne a jaké se mi dostanou možnosti.

Zde je 3D:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack/#Suvis43D.jpg

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack/#Suvis43Da.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 30 srp, 2011 9:38 pm

Neomlouvej se,jdeš svoji cestou a svým vývojem :wink: :mrgreen: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 31 srp, 2011 5:21 am

Ahoj,
zvlášť u druhého náhledu (z výšky)
je vidět jak moc blízko je trať od tunelu do koncové stanice u odbočky. Zkus ji víc zkroutit i za cenu , že se přiblížíš k horní stanici. Do tuenleu mezi odbočku a konc. stanici doporučuju skrytou výhybnu, výrazně obohatí provoz a trať získá na délce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 31 srp, 2011 6:48 am

Michale, zkusil jsem to. Předtím jsem tam měl poloměr R360 a ted je tam R310. Je to trošku dál. Menší už tam nedám. Jedině posunout tunel na lokálce dole, ale to se mi nechce. Protože, když pojede "klasika", tak aby se k peronu vešla, mašina bude za ním. A tím pádem v tunelu... Jinak nevím, nakolik jsi četl můj krátký text k obrázkům, ale zmínka o výhýbně v tunelu tam je.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack#Suvis43Db.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 31 srp, 2011 11:24 am

Ahoj,
Nemyslel jsem radikálně zmenšit poloměr. Spíš protáhnout oblouk trati z tunelu a z koncové stanice. Trať po výjezdu z tunelu vede stále v levém oblouku, pak následuje krátká mezipřímá a oblouk vpravo R360 (stejný jako ostatní oblouky na trati) zase mezipřímá a oblouk vlevo až do koncové stanice. Te´d je tam nějaká flexi vlnovka mezi oblouky. Když budeš mít menší oblouky s mezipřímou, zvýrazníš rozdíl mezi "hlavní tratí" a "lokálkou" stoupající v četných obloucích ke koncové stanici.
Zjednodušená skica - černě původní vedení trati, červeně - úprava
Komentář jsem četl letem světem, takže jsem zmínku o výhybně přehlédnul, promiň.
Přílohy
Suvis43Db.jpg
Suvis43Db.jpg (3.01 KiB) Zobrazeno 4451 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 31 srp, 2011 1:41 pm

Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 31 srp, 2011 4:43 pm

Jsem pevně rozhodnutý. Chci aby takto vypadalo moje nové kolejiště. Vratné smyčky dělat nebudu. Zatím tam mám SN o pěti kolejích, kde se popř. i objet souprava. Akorát uvažuji, zda ze stavebnice EW2 udělám obloukovou výhybku. Dnes se mi podařila EW2 levá postavit, dokonce s vodivou srdcovkou. Snad to po nakreslení poloměrů a vyřezání do jakési formy nebude problém...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 01 zář, 2011 6:09 am

Ahoj,
možná někdo bude jiného názoru, ale podle mě je to lepší. Středem kolejiště bych naznačil údolí, které se bude směrem doprava a mírně dozadu zvedat (kvůli tratím v tunelu).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 01 zář, 2011 12:24 pm

Michale, děkuji za poznatky. Teď to určitě bude lepší. Schválně jsem to navrhnul tak, aby co nejméně kolejí bylo nad jinými. Jen koncová stanice je nad SN. Chci totiž lokálku položit na ten styrodur. Výhybna je zatím v rovině se skrytým, a to i tím na lokálce, ale asi ji zvednu, ať mám u SN dost prostoru pro ruce.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod chameleon » čtv 01 zář, 2011 10:09 pm

Je to dobrý :wink: Jen mi ale přijde, že se tím zrušením dvojkolejky změnil charakter kolejiště - připadne mi, že již na jednokolejné trati nebude tak hustý a zajímavý provoz a pozornost se bude stáčet k nádraží :?: tím pádem by nádraží chtělo být u přední hrany a ne vzadu, hůře viditelné daleko od pozorovatele, za stromy a hůře dosažitelné rukou :|
Sám jsem ti myslím na straně 5 načrtnul podobný plánek s nádr. vzadu :wink: ale jak zmizela ta dvojkolejka a představuji si 120cm..... Tak jen ještě to promysli, času dost :)

PS ohledně EW2 jako IBW: nejlepší mít IBW jako vzor (mohu půjčit) na kousek prkna položit, zafixovat - nalepit podél útržky zbytků podloží, vyndat ibw, do "formy" vložit podloží flexi EW2 a zahřát fénem - ew2 pak drží nový požadovaný tvar. Následně dle návodu + ohýbáním kolejí dle vzorové ibw sestavit. Pár tipů nalezneš u mpinta /lokopin.
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 2 návštevníků