Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 9:27 am

To Ferda: podle mě kouzlo modulů je v té unifikaci, jednoduchosti tvorby modulu, skladnosti a stěhovatelnosti.

Vím že jde postavit modul o velké rozloze, ale to tvoříme vpodstatě segmentové či rámové kolejiště napojené přes normočela na moduly.

V reálu zvláště traťe lokálního charakteru vznikali tak se se maximálně přizpůsobovali krajině, bylo to jednak dáno ekonomickou stránkou věci a také majetkovými vztahy ohledně pozemků. Každý oblouk a každý úsek trati je vpodstatě unikátní - kdybychom každý úsek chtěli udělat maximálně reálně musel by každý modul být po konstrukční a designové stránce originál - což zabere čas a zvedne náklady.

Další věc je jak plánovat layout když by každý modul byl originál, to by si člověk musel vytvořit pěknou knihovnu modulu a do značné míry by ho to při návrhu mohlo i omezovat.

Podle mě je modulovka o jednoduchosti, dosputnosti, prostorové nenáročnosti, proti stavbě klasického kolejiště která je náročná na čas, peníze, prostor je modulovka časově nenáročná, levná a může se jí modelář věnovat i v garsonce. Největší kouzlo pak spatřuji v tom společně stráveném času s podobě poblázněnými kolegy, modeláři.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod habaděj » úte 21 čer, 2011 9:30 am

Předně díky že jste mě umožnili, jakožto cizímu elementu :) zúčastnit se. Byl to perfektně strávený den. Přiznám se, po setkání s Vámi mě lehce svrbí ruce, ale objektivní a subjektivní okolnosti mě zatím asi nedovolí se k vám připojit… snad časem na něco přijdu, jak se zapojit :wink:. Každopádně doufám, že jsem Vás neviděl naposledy.

Jak jsem pochopil, hlavním účelem setkání bylo ověřit si kompatibilitu modulů, co se týče „průjezdnosti“ a teď se tady vede debata jak dál – jaké moduly a jaká motivy krajiny včetně doplňků. Ač amatér, dovolil bych si nadhodit pár svých postřehů a myšlenek.
mnitka:
Další věcí by mělo dle mělo být stanovení motivů které se na modulech budou vyskytovat. Všichni víte jaký mám postoj k těm všem EFEKTŮM..., chápu, že každý chce aby na jeho modulu bylo něco zajímavého (most, přejezd, viadukt... TOČNA ).


Bylo sestaveno cca 12 modulů a jestli mě paměť neklame, byly tam dva přejezdy, z toho jeden chráněný. Díky sestavení modulů do tvaru U byly oba moduly s přejezdem v podstatě proti sobě, což vytvářelo představu venkovské silničky, která kříží trať před obloukem. Dál tam byl jeden most přes řeku a tuším tři propustky pod tratí – jeden průjezdný pro zemědělskou techniku a dva pro odvod dešťovky. Mým amatérským očím to nepřipadalo nijak přeplácané, tak nějak vypadá trať na nějaké lokálce, která se vine mezi zemědělskou krajinou a okraji lesa. Pokud si člověk stoupl doprostřed plochy a jel pohledem po trati, byli vždycky mezi těmito EFEKTOVÝMI moduly dva „pouze“ krajinné což i odpovídá Tvému návrhu:
mnitka:
K vyřešení tohoto nedostatku bych navrhoval stanovení jednoduchého pravidla např. postav nejprve dva BEZEFEKTOVÉ moduly a po nich teprve jeden EFEKTOVÝ.


Z mého pohledu by teď bylo vhodné místo debatě o námětech na nové moduly, dohodnout se spíše na krajinotvorném materiálu, aby nebyly moduly vedle sebe ve stylu „každý pes, jiná ves“. Sice to tam padlo do placu, ale dál se to myslím, nijak kolektivně neřešilo.

Někdo, už nevím kdo, nadhodil, že tam třeba chybí les. Ten si třeba dokážu představit právě na tom modulu s nechráněným přejezdem s přechodem. Ta panelová odbočka přímo vybízí k představě, že vede někam k drvoštěpům. Stromy by tak decentně odtáhly pozornost, kterou momentálně poutá toto křížení v holé krajině. Les pak může plynule přejít na ty dva obloukové moduly.

Dalším důležitým tématem k zamyšlení je výšková návaznost jednotlivých modulů. Zatím to vypadá, že si každý na svém modulu vytvořil nějaký tvar terénu, ale nikdo neřešil… a neřeší, výškovou návaznost okrajů čel. Dochází tak k situaci že moduly vedle sebe vůbec pohledově nenavazují a tvoří se nevzhledné schodky. V podstatě a to se týká nejen tvaru terénu, ale i prvků krajiny, každý se soustředí na ten svůj detail, ale občas se zapomíná ne celek.

Koukám, že jako amatér jsem si asi dovolil hodně, když tady dávám rady profikům :oops:. Doufám, že mě za to hned neexkomunikujete po prvním příspěvku :mrgreen:.
Nápady jsou zdarma, umění je vymodelovat je

www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
habaděj
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 21 čer, 2011 7:05 am

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 9:40 am

MirekTT píše:Už to tu několikrát padlo, i tyhle fotky se tu už mockrát objevily. Jak už myslím Mnitka nebo někdo jiný psal, aby se moduly nestaly panoptikem kuriozit a zajímavostí. Ono opravdu vytvořit jen čistou trať s přírodou beze staveb bude asi největší kumšt. Protože pokud na modulu máte nějakou dominantu, pravděpodobně k ní ztáhnete pozornost pozorovatele. Ale nemít na kolejišti nic zvláštního a udělat pohledově pěkný, vyvážený a harmonický celek bude to pravé umění.

https://picasaweb.google.com/vacek.vlad ... 0539594402


Já bych se toho nebál, slibuji že k Lednici vytvořím minimálně 4 krajinné moduly které budou postavené podle reálné tratě, geometricky zjednodušené a na délku redukované v poměru 1:2 dle Lubomírovy metody.

Ten svůj první modul stavím jako učební, chci si na něm vyzkoušet tvorbu silnice, kopce, propustku - v tom úseku cca. 150 metrlů co jsem si vybral se to všechno nachází, jen jsme to trochu zkumuloval. Další moduly budou už normální, slibuji. :wink:


Jo a mimochodem, myslím že jsem včera v praxi vyřešil pokládku obloukové koleje na modul, postup jsem zvolil následující.

1) obloukový modul vložím mezi dva rovné moduly kte už jsou dobře položené koleje.

2) pro přesné zafixování tvaru oblouku k rovné koleji jsem si vypiloval šablonku cca. 15 cm dlouhou a 12 mm širokou, prvních cca. 8 cm je abcolutně rovných zbylých cca. 7 mm pak přecházi do oblouku konkrétního rádiusu, šablonka je udělána tak aby šla na těsno vložit mezi koleje.

3) pruty pro obloukovou kolej si předem předehnu na přibližné rádiusy, pruty by měly být o cca. 5 cm na každou stranu delší, konec prutu se špatně ohýbá. Dále napájím dráty navleču podloží, a vložím do modulu, pruty zakrátím na požadovanou vzdálenost. Pokud jsou pruty předehnuty nenarovnávají se a drží +- tvar který by ve výsledku měla kolej mít.

4) natřu korkové podloží lepidlem, přilepím kolej, poladím pražce, zastrčím šablonu která stabilizuje poslední cca. 7-8 cm koleje, zatížím a případně podle šablony dorovnám konce koleje bez podloží a připájím an cuprextitové pražce

Jo a ještě poznámka k pájení na pražce, jak na cuprextit tak na kolej používejte normální kalafunu, pájecí vodičky nefungují, kolej i plošku cuprextitu ocínujte před pokládkou kolejí, při ocínovávání koleje kolej pořádně prohřejte, cín perfektně přilne. Při samotném pájení koleje na podloží především prohřejte kolej a až pak přitlačte kolej na cuprextit, cuprextit zahřívejte co nejméně - pak se ani kolej ani cuprextit neodtrhne. :wink:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 9:50 am

mnitka píše::arrow: airwar
všimnul jsem si, že terén na hranách modulu táhneš do vodorovna je to asi způsobeno tloušťkou materiálu ze kterého jsi tvořil. Zkus si představit jak terén pokračuje dál za hranice modulu viz příloha.


Ano ty miniplošky na hranách modulů mám a upřímně dělal jsem je tam více méně úmyslně - tedy především na hranách kde jsou styčná čela (na těch druhých to mám mnohdy nasklonováno. Proč jsem to na stycích dělal vodorovně je celkem logické - aby ve spojení s jiným modulem nevzniknul do očí bijící lom - domnívám se že bez ohledu na to jak je modul členitý, měl by být vždy ten cca. 1cm na styčných čelech maximálně rovný aby další modul plynule navázal.

mnitka píše:Další věcí je sklon terénních vln. Počítej tak 45° pak by se svah sesouval. Toto je v malém vidět na valu který máš mezi rovnoběžnou kolejí a silnicí. Co se skály týče, asi budeš muset kus terénu stejně odkopat, ona totiž kolmá stěna jako taková nevypadá tak dobře jako to co jsi ode mne dostal jako prezent. Počítej s pěti až deseti milimetry sádry na hrubém tvaru skály z polystyrenu aby jsi měl prostor trojdimenzionálně masiv tvarovat.


Na odkazy určitě mrknu. Svahy jsem dělal do 45 stupňů, v místech kde budu tvořit skály počítám s tím že do polystyrenu "lehce" sáhnu, už jenom z důvodu aby sádra dobře držela. Pokud jde o tu kolmou stěnu, to je trochu diskutabilní. Pokud skalní stěna vznikne přirozenou cestou může mít erozivní vzhled (viz. tvůj prezent) ale může být také kolmá - třeba Bíčí skála v Moravském krasu - ta je vpodstatě kolmá a vysoká přes 30 metrů. Zde by to mělo znározňovat místo kde byla skála z důvodu stavby silnice částečně odebrána, takže to bude spíše kolmější stěna z minimem těch plošek co jsi vytvořil ty.

PS: díky za připomínky, zapracuji na tom
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 10:41 am

mnitka píše:Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=fuOJNAAFJ-o a sem :arrow: druhý díl http://www.youtube.com/watch?v=n6jzHe0dhYw&NR=1 rozdíl mezi mojí prací a těmi videi je jen tloušťka vrstvy sádry která mi umožňuje víc prostorově tvarovat.


Tak jsem to zkouknula okamžitě zazálohoval na disk, perfektní návod, zaujali mě ty použíté malířské barvy, to by mě nikdy nenapadlo, ale na sádru jsou celkem logické.

... i námět je skvělý, přemýšlím nad nějakým decentním vánočním modulem. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » úte 21 čer, 2011 11:13 am

http://ostramo.parostroj.net/clanky/nav ... _modul.htm

norma pro návěstní moduly, to nás čeká pánové na dalším srazu ve slunečnici :!:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » úte 21 čer, 2011 11:26 am

Já jsem též zpozoroval to, co kolega Habaděj. Všiml jsem si na svých modulech značné členitosti, ikdyž vlastně nepůsobí moc kopcovitě. Z tohohle setkání vím, že není dobré dělat moc kopečků a proláklinek na malé ploše, byť se zanedbatelným převýšením, jako to mám já. Ono to fakt nevypadá dobře. Nejlíp a nejčistěji působilo soumodulí Tomáše a Martina, ikdyž mi na první pohled spíše nesedla geometricita náspu a zářezu, nicméně se jedná o logický stavební prvek skutečné tratě. A po delším pozorování celého moduliště mi tyhle dva moduly připadaly nejpřirozenější.
Myslím, že za chyby při tvorbě tvaru terénu může snaha předchystat terén pomocí předřezu bočnice. V tomto místě bych doporučil nic nečlenit a klidně bočnici říznout téměř do rovinky.
Bude to znít divně, ale asi nejjednodušší způsob, jak udělat neumělou a příjemnou krajinu, dělá Lubomír. Tím, že převezme skutečnost byť redukovanou do modelu, vlastně odbourá možnost udělat to špatně. Já tím, že jsem si předřízl na bočnici tvar terénu, jsem byl touto okolností při jeho vytváření později vláčen.
Zde jsem udělal chybu.
A můžu si to srovnat i na mých modulech. Ty první dvě zatáčky (tak jo - oblouky, porád) jsou produktem mojí touhy mít na kolejišti atrakci. Ta rovinka už více vychází ze skutečnosti a další dva oblouky už jsou řekl bych mravné, nedivoké.
Myslím, že terén na modulu by měl být co nejvíce "přízemní" vzhledem k čelům. Jedině tak bude layout působit zceleně a ne rozvrkočeně.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 12:32 pm

MirekTT píše:Já jsem též zpozoroval to, co kolega Habaděj. Všiml jsem si na svých modulech značné členitosti, ikdyž vlastně nepůsobí moc kopcovitě. Z tohohle setkání vím, že není dobré dělat moc kopečků a proláklinek na malé ploše, byť se zanedbatelným převýšením, jako to mám já. Ono to fakt nevypadá dobře. Nejlíp a nejčistěji působilo soumodulí Tomáše a Martina, ikdyž mi na první pohled spíše nesedla geometricita náspu a zářezu, nicméně se jedná o logický stavební prvek skutečné tratě. A po delším pozorování celého moduliště mi tyhle dva moduly připadaly nejpřirozenější.
Myslím, že za chyby při tvorbě tvaru terénu může snaha předchystat terén pomocí předřezu bočnice. V tomto místě bych doporučil nic nečlenit a klidně bočnici říznout téměř do rovinky.
Bude to znít divně, ale asi nejjednodušší způsob, jak udělat neumělou a příjemnou krajinu, dělá Lubomír. Tím, že převezme skutečnost byť redukovanou do modelu, vlastně odbourá možnost udělat to špatně. Já tím, že jsem si předřízl na bočnici tvar terénu, jsem byl touto okolností při jeho vytváření později vláčen.
Zde jsem udělal chybu.
A můžu si to srovnat i na mých modulech. Ty první dvě zatáčky (tak jo - oblouky, porád) jsou produktem mojí touhy mít na kolejišti atrakci. Ta rovinka už více vychází ze skutečnosti a další dva oblouky už jsou řekl bych mravné, nedivoké.
Myslím, že terén na modulu by měl být co nejvíce "přízemní" vzhledem k čelům. Jedině tak bude layout působit zceleně a ne rozvrkočeně.


To je o tom co přesně modeluješ, česká krajina je místy hodně plochá, třeba na hané, nebo u Vás dole, někde je taková houpavá, viz. moduly Tomáše i Martina, a někde je i brutálně členitá, klasickým příkladem budiž posázavský pacifik, ale nemusíme chodit zase tak daleko, stačí se projet vláčkem z Brněnského hlavního nádraží do Králova pole a člověk se nestačí divit jak členitý tento úsek nacházející se na pokraji Brna je.

Pokud budu modelovat moduly ke stanici Lednice, budou pravděpodobně nudně ploché narušené jen sem tam nějakým propustkem a vodním tokem, pokud budu modelovat nějaký divočejší úsek tak nepochybně s rovnou bočnicí nevystačím - a pro divočejší úsek nemusím chodit daleko. já se pokusím jít Lubomírovou cestou, budu modelovat skutečno krajinu zredukovanou délkově 1:2 s tím že ji přizpůsobým omezeným možnostem klasických modulů o rozměru 80 x 40 cm.

Mě se naopak nejvíc líbil Michalův modul a pak pochopitelně tvůj mostový modul, u modulů Tomáše a Martina se mě líbila kvalita zpracování, ale samotnou krajinu kterou zvolili mě moc nebrala, tak trochu mě to připomíná socialisticky znásilněnou krajinu z 60 až 80 let kdy všechny meze a remízky byly odbagrovány, propasti zasypány a vodní toky narovnány. No a do toho brutálně zařízlé kolejové těleso. Kluci to ztvárnili pěkně ale já se z těchto násilností v reálné krajině prostě osypávám. :(

Mám radši takovou krajinu jakou si dával ve svém předchozím odkazu: https://picasaweb.google.com/vacek.vladimir/2AKCE201103Zakupy#5592522410539594402
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » úte 21 čer, 2011 12:40 pm

airwar píše:Mám radši takovou krajinu jakou si dával ve svém předchozím odkazu

No vždyť to je přesně to, o čem mluvím. Ten první díl má rovné bočnice a terén nezvrásněný. Dobře na tom v pozadí už je jakýsi kopeček, ale pořád to pěkně navazuje.
Ono totiž povrch terénu by se měl taky dávat do měřítka. Na mých prvních dvou zatáčkách, ale i na ostatních je horský terén tak 1/700 a ne mírný 1/120. Zkrátka velká hustota maličkých hrbolků a proláklinek (teď nemyslím perlitový povrch).
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 1:43 pm

MirekTT píše:
airwar píše:Mám radši takovou krajinu jakou si dával ve svém předchozím odkazu

No vždyť to je přesně to, o čem mluvím. Ten první díl má rovné bočnice a terén nezvrásněný. Dobře na tom v pozadí už je jakýsi kopeček, ale pořád to pěkně navazuje.
Ono totiž povrch terénu by se měl taky dávat do měřítka. Na mých prvních dvou zatáčkách, ale i na ostatních je horský terén tak 1/700 a ne mírný 1/120. Zkrátka velká hustota maličkých hrbolků a proláklinek (teď nemyslím perlitový povrch).


Teď jsi mě trochu zaskočil, já měl totiž za tož e ten povrch měl zobrazovat "Kalamitní přemnožení krtka u Velkých Pavlovic v létě 1975", za což jsem tě chtěl pochválit, do jakých detailů jsi ochoten zajít... :D

Ale Vážně, ty tvoje moduly rozhodně nejsou tak hrozně členité a myslím že pokud by jsi tam neměl takto hrubý povrch, tak by ktajina vypadala mnohem kultivivaněj. Možná bych zkusil část nějakého modulu zatmelit tím papírovo sádrovým mišmašem který používá Martin, pokud by jsi ho namíchal tak aby šel roztírat štětcem, tak myslím že ten povrch pěkně srovná a už budeš mít jen zvlněnou krajinku.

Myslím že pokud někdo udělal příliš "hrbatý" terén, tak jednoznačně já, za což přišla po právu kritika. Ale myslím že všechno se dá ještě napravit.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod habaděj » úte 21 čer, 2011 3:02 pm

airwar píše:Ale Vážně, ty tvoje moduly rozhodně nejsou tak hrozně členité a myslím že pokud by jsi tam neměl takto hrubý povrch, tak by ktajina vypadala mnohem kultivivaněj. Možná bych zkusil část nějakého modulu zatmelit tím papírovo sádrovým mišmašem který používá Martin, pokud by jsi ho namíchal tak aby šel roztírat štětcem, tak myslím že ten povrch pěkně srovná a už budeš mít jen zvlněnou krajinku.


Já si taky nemyslím že bys to měl nějak přehnaně kopcovitý. Je vidět žes přemýšlel nad návazností. Když se upraví hrubost povrchu a dosází se to porostem...
Nápady jsou zdarma, umění je vymodelovat je

www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
habaděj
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 21 čer, 2011 7:05 am

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » stř 22 čer, 2011 5:27 am

Moduly Toma s Martinem spíše připomínají hlavní jednokolejnou trať, kdežto já se snažím tlačit spíše do té lokálky.
Určitě ten dojem byl i proto, že dva navazující metrové rovné moduly k tomu prostě svádějí. Navíc Herkules na lokálce :mrgreen:

Jediné co se mi nezdálo, byla výška nejtmavší trávy v rygólech. V přepočtu do měřítka to bylo vyšší než kritikou proseté foliáže od Poláka. Nůžky a zkrátit ;)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » stř 22 čer, 2011 5:41 am

depo201 píše:Moduly Toma s Martinem spíše připomínají hlavní jednokolejnou trať, kdežto já se snažím tlačit spíše do té lokálky.
Určitě ten dojem byl i proto, že dva navazující metrové rovné moduly k tomu prostě svádějí. Navíc Herkules na lokálce :mrgreen:

Jediné co se mi nezdálo, byla výška nejtmavší trávy v rygólech. V přepočtu do měřítka to bylo vyšší než kritikou proseté foliáže od Poláka. Nůžky a zkrátit ;)


Ten rozdíl jsi vystihnul přesně, tvůj modul působý jako klasická vesnická pohodová krajinka, u Toma a Martina je vidět že krajina vznikla díky řádění bagrů a rypadel - holt pátou epochu kluci nezapřou. :mrgreen:

Ten Herkules by mě vadil nejmíň, dost mě mrzí že jsem si ho nevyfotil společně s tou svou párou 555.1 u tebe v Bořeticích.

Ta tráva v rigolu mě přišla OK, sice je pravda že v kontrastu s upravenýmy svahy to trochu řvalo, ale uvědom si že v tom rygolu se logicky víc drží voda a tráva rosta mnohem rychleji. Já to vidím na zahradě, na místech kam celý den praží slunko roste tráva pomalu i když ji večer zalívám, a na stinných a vhkých místech mě udělá i 15 cm za týden.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » stř 22 čer, 2011 5:51 am

habaděj píše:Předně díky že jste mě umožnili, jakožto cizímu elementu :) zúčastnit se. Byl to perfektně strávený den. Přiznám se, po setkání s Vámi mě lehce svrbí ruce, ale objektivní a subjektivní okolnosti mě zatím asi nedovolí se k vám připojit… snad časem na něco přijdu, jak se zapojit :wink:. Každopádně doufám, že jsem Vás neviděl naposledy.


My také doufáme že jsme tě neviděli na posled, a neboj, když ty nepříjdeš na to jak se zapojit, my něco vymyslíme.

Ono to kde nás může v budoucnu tlačit bota vpodstatě vyplavalo na povrch už na setkání, stavíme jednu staničku a budeme stavět další dvě (Lubomíra nepočítám, ten je soběstačný), a stanice jak známo jsou i staniční budovy - odbavovací budova, sklad, záchodky, strážní domky ... - to je zatím téměř pole neorané, a v budoucnu to bude sakra potřeba, přitom návrh a stavba domečků není finančně ani prostorově náročná, chce to jen najít si občas trochu času.

Taky padla myšlenka na to že to bude chtít les - les jsou stromky, a pokud budeme chtít zalesnit jeden metrový modul bude těch stromků potřeba spousta. Stromky se dají koupit (drahé) a nebo vyrobit, což ej opět prostorově a i finančně nenáročná činnost.

No a pak jsou zde tys krátké návěstní moduly, i ty spolknou nějaký čas a práci.

Není nutné hned stavět modul, dokonce není nutné vůbec stavět modul, a přesto může být tvůj přinos pro společný projekt veliký, stačí si jen najít tu svoji parketu. :wink:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod carodej » stř 22 čer, 2011 7:30 am

Díky za možnost zúčastnit se a naučit se dělat "stojící trávu" ... bylo to hodně podnětné a taky jsem pochytil pár myšlenek jak to dělat (a co nedělat) při spuštení modulu TT u nás.
Tak tady je pár fotek z prvního setkání. Nebyly tam moc dobré podmínky na focení a já si zapoměl LED reflektor, ale snad se na to dá koukat :)

http://merlinsla.rajce.idnes.cz/FOTOTTBRNO/

Zdeněk
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků