Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pon 20 čer, 2011 2:17 pm

Abych řekl za sebe, sám nevím, kudy se máme jako celek vydat. Nemá smysl říkat, že nám citelně chybí stanice, když vím, že se dvě budou stavět. Teďkom Martin s tím tunelem a smyčkou, to už budeme dospělý modulový klub.

Já teď rozjímám nad zbožím, které jsem převzal od Martina a viděl jsem, jak poměrně snadné je s tím pracovat (peníze jsem už poslal :wink: ).
Přemýšlím o následujícím. Na přítomných modulech byla vidět jistá hrozba dyzajnové různorodosti povrchů. Tím vůbec nemyslím jiný odstín stejného štěrku způsobený použitím odlišných lepidel. I přesto, že jsme si plácli nad koncernovými travami, nevím, zdali se nám podaří alespoň částečně povrchy sjednotit. Rozhodl jsem se prozatím travnit pouze nejbližší okolí trati. Nafotil jsem si okraji trati na modulech Tomáše_C a Martina z kusím to udělat stejně/podobně. Zbytek až jak dopadnete vy ostatní se svými moduly. Každopádně abych eliminoval odchylky, budu kupovat už jen od Martina (pokud bude dál obchodničit :D ) Je to totiž cenově velice dostupné a pohodlné s donáškou téměř "pod nos".

No a o těch mých kolejových rozhraních snad ani mluvit nebudu. Prostě katastrofa, která je vidět i na fotkách. Oblouky už nechám, ale pomníkovou rovinku s mostem čeká rekonstrukce (teď vidím, jak je důležité, aby modul prošel setkáním ještě před zaštěrkováním) Takže Pavlovice přátelé spatříte nejdříve jako holé dřevo.
Pokud by se někdo pověnoval šablonám pro umístění kolejiva na rozhraní, bylo by fajn.

:arrow: Airwar
Na Pavlovice budu chtít asi jen tři moduly po 80ti cm. Tu vlečku když tak sfouknu metrovým modulem, co tu mám od Michala. Jakou vlečku byste chtěli v Pavlovicích? Do paprčkárny se mi nechce, cukrovar bude chtít doposud nevyřešenou, řepu, jaký máte vůbec vagony?

Na rozpojování při posunu navrhuju pořídit si povinně pro každého účastníka setkání nějaké rozpojovátko. Rozpojovači bych si moduly nehyzdil.

UF, snad jsem na nic nezabudnul a zdravím všechny, kteří se dočetli až sem
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Tomas_C. » pon 20 čer, 2011 3:55 pm

Tak jsem to všechno konečně pročetl...uf
Jsem rád, že se dala do kopy taková hromada lidí...ani jsem netušil jak přínosní můžou být ti co ani nejsou ta banda, jak nás Martin neustále nazývá...
Takže poděkování patří především hostiteli ...takové kontakty jsou k nezaplacení...
Taky jsem rád, že se nenápadně rozrůstáme a nabalujeme na sebe nové členy...
...včera jsme to nějak s Martinem ještě u vínka zhodnotili a jeho nápad s koncovým tunelem mě potěšil..., za tunelem uděláme smyčku nebo malé skryté nádraží...ještě to trochu dořešíme...

Co se týče směru kam dál...máme dvě možnosti...bud se ortodoxně držet původního plánu trati Zaječí-Hodonín anebo se držet jednokolejné trati lokálkového zaměření...s tím, že si stanice vybereme sami a pak si je necháme schválit u nás všech...aby v tom nebyl mrdník...osobně bych se více přikláněl druhé variantě...takže ona Lednice nebo Lubomírův úsek jsou pro nás přijatelné...ona trať z Brna do Vídně přes Hrušovany nad Jevišovkou je velmi přitažlivá...

Dále bych byl rád, kdyby jsme byli otevřenější a rozjeli ten web...podmínkou vstupu nových členů bude jen ochota se trošku podřídit našemu zaměření a hlavně spolehlivost ze strany moduláře...takový členy nečleny bych taky nerad...tím se nedotýkám nikoho z nás současných...

Závěrem jen chci říct: budujme co nám modelářské síly stačí a peněženky dovolí...

ad šablony... Mirku zkusím něco vymyslet...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » pon 20 čer, 2011 5:25 pm

Nakonec, když se mi to v hlavě rozleželo, říkám si, že asi nemá smysl snažit se modelovat jednu tu samou trať, když každý z modelářů je spjat s něčím jiným a každý si na modelařině najde to své. Vždyť nejsme jednotní ani v té epoše. Beru to tak, že si budu stavět své výseky reálné tratě, kde budu dodržovat jisté "parametry StEG" a na společné setkání vezmu pár modulů, na které se napojím přechodem.
Ad Ivančický viadukt: ač mám tendenci všechny motivy redukovat 1:2, tento jako stavební dílo bych neredukoval. Ale beru to tak, že ho budu stavět až opravdu jako "vrchol" své modelářské kariéry.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » pon 20 čer, 2011 5:47 pm

...včera se mi při vkládání metrového modulu do kufru auta (citroen C3 pro kolemjdoucí) podařilo urvat jednu kolej z Cu pražce... tak si říkám, kde soudruzi udělali chybu, krom toho, že příště už pořídím samozřejmě čela na převoz, se kterýma to už nenacpu do kufru, kam se už 102cm nevleze :).

Cu podloží drží, tož asi chyba pájení ;)

Jinak, až se bude řezat tabule, tak si nechám udělat ještě jeden vjezdový modul tak, abych měl celkem 4 moduly ve dvou přepravních boxech. Zvažuju, že bych udělal tak jako v originále oblouk (třeba by se konečně pohnuly ty obloukové stavebnice) jen bych k tomu pak musel dobastlit konstrukci na převážení s tím rovným kusem kde je přejezd a návěst z druhé strany Bořetic.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » pon 20 čer, 2011 6:02 pm

Ferda se o tom včera nezmínil, ale kdysi mi říkal, že už nebudou dělat rovinky. Nevím, jestli jste si toho včera všimli, ale delší rovinka na modulové trati působí dost sterilně. Kunčičáci prý budou místo rovinek širé trati stavět oblouky o obrovských poloměrech. Mně se to též docela líbí, ale padla by tím sériovost výroby modulů.
Nebo alespoň soumodulové esíčko, jen velmi mírně pokroucené by mohlo působit dobře. Vážně o tom uvažuju, ale na doma se mi to nehodí, tak leda až bych byl hotov s domacím layoutem a pak udělal ještě nějaké ty ryze setkávací moduly.

Jo a omlouvám se, že jsem nepřinesl slibovaný návěstní modul/vložku, jak jsem slíbil. K Pavlovicím je ale asi používat budu. Měli bychom si tedy stanovit mechanické a elektrické standardy pro návěstidla. Stačí šachta a konektor.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » pon 20 čer, 2011 7:28 pm

MirekTT píše:Ferda se o tom včera nezmínil, ale kdysi mi říkal, že už nebudou dělat rovinky. Nevím, jestli jste si toho včera všimli, ale delší rovinka na modulové trati působí dost sterilně. Kunčičáci prý budou místo rovinek širé trati stavět oblouky o obrovských poloměrech. Mně se to též docela líbí, ale padla by tím sériovost výroby modulů.
Nebo alespoň soumodulové esíčko, jen velmi mírně pokroucené by mohlo působit dobře. Vážně o tom uvažuju, ale na doma se mi to nehodí, tak leda až bych byl hotov s domacím layoutem a pak udělal ještě nějaké ty ryze setkávací moduly.


Jejich rozhodnutí logicky chápu, ale nemohu se ubránit pocitu že nepochopili o čem je modulovka. modulovka je jednoduché řešení které umožňuje velkému množství modelářů se zapojit do společného projektu který je maximálně kompatibilní. Pokud v modulovce opravdu o něco nejde je to věrné stvárnění krajiny a kolejového tělesa.

Reálná železnice je především o nepravidelnosti krajiny které se trať přizpůsobuje, v reálném prostředí mají traťové a staniční úseku nějaký sklon, nepravidelnou geometrii atd. Zde je rozhodně vhodnější řešení se vydat cestou Lubomírovou, a tedy segment určité reálné tratě se vším všudy.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 20 čer, 2011 7:48 pm

[quote="depo201"]...včera se mi při vkládání metrového modulu do kufru auta (citroen C3 pro kolemjdoucí) podařilo urvat jednu kolej z Cu pražce... tak si říkám, kde soudruzi udělali chybu, krom toho, že příště už pořídím samozřejmě čela na převoz, se kterýma to už nenacpu do kufru, kam se už 102cm nevleze :).

Řešením by bylo koupit větší povoz,třeba Xsaru Picasso nebo C4 Picasso :D Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod depo201 » pon 20 čer, 2011 8:13 pm

miroslav lengyel píše:Řešením by bylo koupit větší povoz,třeba Xsaru Picasso nebo C4 Picasso :D Míra


...to je velmi ekonomická rada, děkuji :D
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mnitka » pon 20 čer, 2011 8:38 pm

Co jsem tím

KAM DÁL :?:

vlastně myslel.

Prvotně to bylo stanovení základních provozních potřeb tak aby v rámci spolku bylo možné sestavit moduliště do logického, realitu skutečného provozu napodobujícího celku. Nešlo mi o stanovení konkrétní tratě či místa na ní, toto mi přijde jako druhotné.
Můj záměr smyčky (skrytého nádraží) a modulu s tunelem přináší zakončení trati v nekonečnu a současně v případě skrytého nádraží i provozní zázemí konce trati.
Myslím , že toto by se nám mělo stát prioritou :arrow:mělo by vzniknout ještě jedno skryté nádraží abychom měli pokryty oba konce trati a příští setkání by mohlo být už skutečně jezdící :wink: .
Další věcí by mělo dle mělo být stanovení motivů které se na modulech budou vyskytovat. Všichni víte jaký mám postoj k těm všem EFEKTŮM..., chápu, že každý chce aby na jeho modulu bylo něco zajímavého (most, přejezd, viadukt... TOČNA :mrgreen: ). Nakonec jsme se všichi shodli na nedostaku obyčejných traťových modulů. Zatím sestavujeme moduliště z přejezdů, mostů, propustků atd. K vyřešení tohoto nedostatku bych navrhoval stanovení jednoduchého pravidla např. postav nejprve dva BEZEFEKTOVÉ moduly a po nich teprve jeden EFEKTOVÝ. Toto se samozdřejmě netýká těch kteří budou budovat reálný výsek tratě. Toto pravidlo navíc zaručí, že nováček se nebude pouštět do náročného projektu, ale prve si osvojí základy. Přínos vidím pro obě strany :arrow: spolek získá více tuctových modulů a stavějící si ušetří nervy, peníze a zachová si duševní zdraví o něž by při stavbě EFEKTOVÉHO modulu s TOČNOU mohl přijít.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mnitka » pon 20 čer, 2011 9:57 pm

:arrow: airwar
všimnul jsem si, že terén na hranách modulu táhneš do vodorovna je to asi způsobeno tloušťkou materiálu ze kterého jsi tvořil. Zkus si představit jak terén pokračuje dál za hranice modulu viz příloha.
Další věcí je sklon terénních vln. Počítej tak 45° pak by se svah sesouval. Toto je v malém vidět na valu který máš mezi rovnoběžnou kolejí a silnicí.
Co se skály týče, asi budeš muset kus terénu stejně odkopat, ona totiž kolmá stěna jako taková nevypadá tak dobře jako to co jsi ode mne dostal jako prezent. Počítej s pěti až deseti milimetry sádry na hrubém tvaru skály z polystyrenu aby jsi měl prostor trojdimenzionálně masiv tvarovat.

Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=fuOJNAAFJ-o a sem :arrow: druhý díl http://www.youtube.com/watch?v=n6jzHe0dhYw&NR=1 rozdíl mezi mojí prací a těmi videi je jen tloušťka vrstvy sádry která mi umožňuje víc prostorově tvarovat.
Přílohy
modul.jpg
modul.jpg (13.24 KiB) Zobrazeno 4714 krát
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod mildas » pon 20 čer, 2011 10:57 pm

Ahoj, já můžu pouze doplnit, že se mi to setkání velice líbilo a hlavně ve mě zase probudilo touhu po měřítku 1:120. I když doma se budu stále věnovat kompaktnímu kolejišti 1:160, tak velice rád přispěji do vánoc dvěma jednoduchými (bez efektovými) moduly širé trati. Michal mi připraví dvě stavebnice 80 x 40 cm, detaily ještě dořešíme. Pokud se týká toho Ivančičáku, tak to je můj vytoužený sen. Tento most mě fascinuje už od dětských let. Jeho délka 6ti polí je 373 metrů a už ve velikosti N to dělá něco přes dva a čtvrt metru. Takže doma ho mít nemůžu. Ale na modulovce by se to dalo realizovat, ikdyž mám zatím nákres pouze přes dva 100cm moduly z důvodu přepravy. Otázka jestli zmenšit délku všech polí, nebo snížit jejich počet. Aby potom ty pilíře nebyly moc blízko sebe. Samozřejmě myslím původní most skládající se ze 6ti polí se spodní příhradovou mostovkou, nikoliv ten nový z roku 1979. Ale most je zatím hudba budoucnosti ..., zatím budu rád, když stihnu ty dva moduly, pokud ovšem dostanu do ruky to kouzelný mnitkovo zatravňovadlo :-)
N & TT
Uživatelský avatar
mildas
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 19 čer, 2011 5:44 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Ferda » pon 20 čer, 2011 11:20 pm

Pánové, klobouk dolů před vaší činorodostí. Za tu krátkou dobu jste toho stihli docela dost a za kvalitu zpracování dávám taky 1*.

Taky vám trochu závidím to množství božích bojovníků. Nás je tři a půl chlapa a to ještě jen poslední měsíc; předtím to bylo jen dva a čtvrt :roll:

MirekTT píše:Ferda se o tom včera nezmínil, ale kdysi mi říkal, že už nebudou dělat rovinky...

Neříkal jsem, že nebudeme dělat rovné moduly, ale že se omezíme jen na pár kusů a jinak budem preferovat opravdu spíš moduly o poloměru 3450 mm, které lze skládat na střídačku do "S".

airwar píše:Jejich rozhodnutí logicky chápu, ale nemohu se ubránit pocitu že nepochopili o čem je modulovka. modulovka je jednoduché řešení které umožňuje velkému množství modelářů se zapojit do společného projektu který je maximálně kompatibilní.

Modulovku jsme snad pochopili, ale při studiu různých modulových layoutů jsme si všimli, že rovných modulů je v nich opravdu poskromnu a právě vzhledem k modulovému "řešení, které umožňuje velkému množství modelářů se zapojit do společného projektu který je maximálně kompatibilní" dáme šanci s rovnými moduly vyniknout těm ostatním. :|

airwar píše: Pokud v modulovce opravdu o něco nejde je to věrné stvárnění krajiny a kolejového tělesa. Reálná železnice je především o nepravidelnosti krajiny které se trať přizpůsobuje, v reálném prostředí mají traťové a staniční úseku nějaký sklon, nepravidelnou geometrii atd.

S prominutím -> Tady jsi možná modulovku nepochopil ty.
Na modulu lze víceméně ztvárnit cokoli! Moduly mají pouze doporučené rozměry příp. úhly odbočení a to z důvodu jednodužšího hávrhu layoutu, přepravy manipulace atd. Nikdo nezakázal (a ani nemohl) modul o délce 10 metrů a s horizontálním sklonem trati. Jedinou podmínkou je, že pro napojení následujícího modulu je třeba mít pokudmožno normované čelo a kolej ukončenou kolmo na něj s TK ve správné výšce.
Klidně můžeš vytvořit modul s pětipatrovým tobogánem a s nadjížděním trati. Jen ty konce je třeba mít dle normy a pak ještě doufat, že při tvorbě společného layoutu se tam ten tvůj "drobeček" vejde. :wink:
Každé nádraží je vlastně jeden modul i když je složeno z několika segmentů!
Náš vysněný projekt "Karolíny" je vlastně taky jeden modul i když je navržen na 60 segmentů s celkovou výměrou skoro 50 m2, má plánovaných 6 normočel a je dělitelný na několik samostatných provozních celků, které lze provozovat zcela samostatně a nezávisle na zbytku. Mimochodem i na "Karolíně" budou koleje klesat a stoupat dle předlohy a je tam i to nadjíždění a to vše bez kompromisů a jakýchkoliv redukcí!

airwar píše: Zde je rozhodně vhodnější řešení se vydat cestou Lubomírovou, a tedy segment určité reálné tratě se vším všudy.

Mám dojem, že tady se redukcím nevyhnete. Vzdálenost jednotlivých stanic v reálu představuje několik km a i ve vašem měřítku se 6 km trati zmenší na "pouhých" 50 metrů. Takže "segment určité reálné tratě se vším všudy", no, necháme se překvapit. :mrgreen:
Z tohoto hlediska pak nelze jinak, než souhlasit s kolegou mnitkou, že z těch 50ti metrů by jistě spousta modulů byla takzvaně BEZEFEKTOVÝCH.


Nicméně držím vám všem palce a přeju spoustu podobných příjemných setkání s krásnými moduly.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod Lubomír » úte 21 čer, 2011 6:11 am

Ferda píše:Mám dojem, že tady se redukcím nevyhnete. Vzdálenost jednotlivých stanic v reálu představuje několik km a i ve vašem měřítku se 6 km trati zmenší na "pouhých" 50 metrů. Takže "segment určité reálné tratě se vším všudy", no, necháme se překvapit.
Z tohoto hlediska pak nelze jinak, než souhlasit s kolegou mnitkou, že z těch 50ti metrů by jistě spousta modulů byla takzvaně BEZEFEKTOVÝCH.


Nikdo netvrdí, že se nechceme redukcím vyhnout. Zde publikuji poměrně přesný popis metody redukce podélně s osou koleje 1:2 s převedením reálného výseku tratě od určitého km po určitý km u Hevlína do modelu: http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/projekt/projekt.htm
Nikdo netvrí, že stavět kompletní mezistaniční usek se vším všudy. Ale třeba stanice od předvěsti k předvěsti, most, který je ve směrovém oblouku stavět s celým směrovým obloukem, zastávku od tabule před zastávkou, atd. Jde jen o to vybrat si nějaký motiv. Když pak budete modelovat onen konkrétní úsek celý, určitě několik modulů ze sestavy "nudných" v smyslu Mnitkova posledního příspěvku bude. Z mé sestavy bych mohl označit takové moduly č. 3 a č. 6 http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/pro ... ACE_TT.jpg . Jenomže když se nad tím člověk zamyslí, tak i takovéto nudné modely jsou zajímavé, když se např. ona pole vymodelují realisticky a s Mnitkově grasovacím citem.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod MirekTT » úte 21 čer, 2011 6:42 am

Už to tu několikrát padlo, i tyhle fotky se tu už mockrát objevily. Jak už myslím Mnitka nebo někdo jiný psal, aby se moduly nestaly panoptikem kuriozit a zajímavostí. Ono opravdu vytvořit jen čistou trať s přírodou beze staveb bude asi největší kumšt. Protože pokud na modulu máte nějakou dominantu, pravděpodobně k ní ztáhnete pozornost pozorovatele. Ale nemít na kolejišti nic zvláštního a udělat pohledově pěkný, vyvážený a harmonický celek bude to pravé umění.

https://picasaweb.google.com/vacek.vlad ... 0539594402
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: MODULY_TT_ BRNĚNSKO

Příspěvekod airwar » úte 21 čer, 2011 9:17 am

mnitka píše::arrow: airwar
všimnul jsem si, že terén na hranách modulu táhneš do vodorovna je to asi způsobeno tloušťkou materiálu ze kterého jsi tvořil. Zkus si představit jak terén pokračuje dál za hranice modulu viz příloha.


Ano ty miniplošky na hranách modulů mám a upřímně dělal jsem je tam více méně úmyslně - tedy především na hranách kde jsou styčná čela (na těch druhých to mám mnohdy nasklonováno. Proč jsem to na stycích dělal vodorovně je celkem logické - aby ve spojení s jiným modulem nevzniknul do očí bijící lom - domnívám se že bez ohledu na to jak je modul členitý, měl by být vždy ten cca. 1cm na styčných čelech amximálně rovný aby další modul plynule navázal.

mnitka píše:Další věcí je sklon terénních vln. Počítej tak 45° pak by se svah sesouval. Toto je v malém vidět na valu který máš mezi rovnoběžnou kolejí a silnicí. Co se skály týče, asi budeš muset kus terénu stejně odkopat, ona totiž kolmá stěna jako taková nevypadá tak dobře jako to co jsi ode mne dostal jako prezent. Počítej s pěti až deseti milimetry sádry na hrubém tvaru skály z polystyrenu aby jsi měl prostor trojdimenzionálně masiv tvarovat.


Na odkazy určitě mrknu. Svahy jsem dělal do 45 stupňů, v místech kde budu tvořit skály počítám s tím že do polystyrenu "lehce" sáhnu, už jenom z důvodu aby sádra dobře držela. Pokud jde o tu kolmou stěnu, to je trochu diskutabilní. Pokud skalní stěna vznikne přirozenou cestou může mít erozivní vzhled (viz. tvůj prezent) ale může být také kolmá - třeba Bíčí skála v Moravském krasu - ta je vpodstatě kolmá a vysoká přes 30 metrů. Zde by to mělo znározňovat místo kde byla skála z důvodu stavby silnice částečně odebrána, takže to bude spíše kolmější stěna z minimem těch plošek co jsi vytvořil ty.

PS: díky za připomínky, zapracuji na tom
Naposledy upravil airwar dne úte 21 čer, 2011 9:50 am, celkově upraveno 1
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků