Moduly MirekTT

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod depo201 » pon 30 kvě, 2011 11:50 am

MirekTT píše:I já se připravuji na první, možná přehnaně brzké setkání. Ale bojkotovat nic nebudu. Kolegové se těší jak malí kluci, tak přeci nebudu kazit radost :lol:
http://mirektt.rajce.idnes.cz/ModulyIII/#DSC07784.jpg


spíš než setkání, bych to nazval ověření teorie relativity ;) aspoň uvidíme, kolik práce dá takovej kousíček tratě co složíme :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » pon 06 čer, 2011 4:06 pm

Tak tady mám další nezdar, ikdyž staršího data, ale vyřešený až dnes: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Ruzne/#DSC07741.jpg
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod mlha » pon 06 čer, 2011 4:18 pm

Na tu frézu bys Mirku potřeboval tak 30000 otáček,to je minimum,vím,že se frézují a vrtají tišťáky asi 60000 otáček
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod cipisekmp » pon 06 čer, 2011 4:21 pm

Ahoj, jak sem cetl ten komentar ohledne uskubnuti koleji, tak si myslim taky, ze primarnim problemem teto metody je to aby drzel ten tenky plisek medi na tom sklolaminatu. Z vlastni zkusenosti vim, ze neni velky problem aby se med teplem "odlepila". Co se tyce toho pouziti vlastnich originalnich prazcu na hrany modulu, tak tam si myslim ze to nepude. Koleje maji v prazcich celkem vuli, a tudiz by se mohlo stat ze by nepasovala roztec dvou sousednich modulu. Osobne se priklanim k letovani na sroubky bo se me podarilo o takhle naletovanou kolej nechtene zavadit (trcela nam tak 5cm prez modul) a kolej se ohla pomalu do praveho uhlu, ale stale drzela i kdyz jsme ji pak narovnali. Spis vidim problem v tom, jak se sesroubovavaji dva sousedni moduly k sobe, tak ty rozhrani urcite nejsou idealne rovne, a tudiz muze dojit pri stahovani srouby k utrzeni koleji, protoze tam vznika dost velka sila. Zdarec Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » pon 06 čer, 2011 6:29 pm

Já myslím, že když se na hraně přilepí a zaleje balakrylem celá originální kolej i s podložím a nechá se přesah, který se po proschnutí odřízne, půjde o dostatečné uchycení koleje i bez vůlí kolejnic v podloží. Já jsem už mockrát lepil podloží a pomáhal jsem si navlečenými pruty, které jsem pak chtěl vyndat. Stačila jedna kapička balakrylu upuštěná nebo vyvzlínaná mezi podloží a kolej a prut už nešel z podloží vytáhnout. Drží to fakt fest.
No a pokud se na setkání nebudou vpouštět lidi v pletených svetrech s vytahanými rukávy, moc velkou obavu bych o to neměl.
Já mám na modulech celou řadu jiných ulamovacích věcí, které jsem už ulomil a není na ně žádná jiná finta, než dávat pozor. Nejdou udělat pevněji ani skrytěji a jsou mnohem exponovanější. Tak jen přemýšlím, zdali uchycení kolejnic není přehnanou fobií, když se na modulu musí dávat mnohem větší bacha na spoustu jiných věcí..
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod Ferda » pon 06 čer, 2011 8:23 pm

MirekTT píše:Já myslím, že když se na hraně přilepí a zaleje balakrylem celá originální kolej i s podložím a nechá se přesah, který se po proschnutí odřízne, půjde o dostatečné uchycení koleje i bez vůlí kolejnic v podloží. Já jsem už mockrát lepil podloží a pomáhal jsem si navlečenými pruty, které jsem pak chtěl vyndat. Stačila jedna kapička balakrylu upuštěná nebo vyvzlínaná mezi podloží a kolej a prut už nešel z podloží vytáhnout. Drží to fakt fest.
No a pokud se na setkání nebudou vpouštět lidi v pletených svetrech s vytahanými rukávy, moc velkou obavu bych o to neměl.
Já mám na modulech celou řadu jiných ulamovacích věcí, které jsem už ulomil a není na ně žádná jiná finta, než dávat pozor. Nejdou udělat pevněji ani skrytěji a jsou mnohem exponovanější. Tak jen přemýšlím, zdali uchycení kolejnic není přehnanou fobií, když se na modulu musí dávat mnohem větší bacha na spoustu jiných věcí..

Jenže po zlomeném stromě ti souprava projet nemusí. Po kolejích by to měla zvládnout.

Pro vaši informaci:
Ostramo to taky jen lepí a říkají, že žádné problémy nezaznamenali.
No a já to budu dál pájet na vruty a dělat dilatační spáry.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod fofros » pon 06 čer, 2011 9:26 pm

ja prilepil jen krajnich pet prazcu i s kolejema lepidlem od loctite, mezi posledni dva prazce jsem pribil malymi hrebicky a timto lepidlem zalil, presne vyrezane spaliky a pod volnou koleji protahl kulatinku a za tuto kulatinku cely modul nejen zvedl, ale s nim i lomcoval takovou silou, ze se pruty koleji natahly, coz byl docela pruser, nebot to pak mezi ty prilepene konce neslo poradne napasovat a srovnat. Takze si myslim, ze radne prilepene to bude mit vetsi pevnost, nez pripajene na sroubky. Ale samozrejme az cas ukaze, zda-li je to tak.
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.
fofros
 
Příspěvky: 172
Registrován: stř 17 lis, 2010 5:29 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod carodej » úte 07 čer, 2011 5:18 am

MirekTT píše:Tak tady mám další nezdar, ikdyž staršího data,...


Jednak na sklolaminát plátovaný mědí potřebuješ specielní frézy, protože sklo je sviňa a po pár drážkách máš běžnou frézu tupou, a po druhé je potřeba značně vyšších otáček než ty běžné frézovací hračky dají (cca kolem 50-70000), a dost rovnoměrný pomalejší posuv. Ručně se to zvládá špatně, takže se moc nediv že to tak dopadlo.
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » úte 07 čer, 2011 6:46 am

carodej píše:....takže se moc nediv že to tak dopadlo.


No já se právě dost divím, že to tak dopadlo. Vycházel jsem totiž z reportáže na Zababově, kde se o speciální horní frézce neříká nic a o speciální fréze také ne. Jelikož mám frézku Festool a frézu jsem použil CMT, domníval jsem se, že jde o dostatečné kvality, abych dosáhl alespoň na výsledek zveřejněný na Zababově.
Znovu opakuju, že frézování pražců je kokotina, když to jde mnohem levněji a lépe kotoučem. Dobře, kotouč je sice dražší, než fréza, ale zase je levnější pila, než frézka (zpravidla) a o životnosti kotouče v domácích podmínkách snad ani hovořit nelze, pokud s ním nebudem řezat kámen. Ten můj na fotkách přefikl už nejeden hřebík, těch fošen od malty a betonu, óesbéček a dřevotřísek ani nepočítám a dělá pořád čistý řez. Kdežto na frézu se nesmím ani škaredě podívat, aby se nestupila.

Za další mám dost problém připájet kolejnice k dělaným přažcům na přesno. Vyzkouším to origo podloží dobře zalité balakrylem a pokud to bude jen trochu fungovat, kašlu na kuprextit i vruty. Tyhle moduly co mám, jsou pájené všechny a budou sloužit jako cestovní. Pak chci cestovní tu stanici, ke které na setkání při sestavování a rozebírání nikoho nepustím a mám problém s pražci vyřešenej.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod milan ferdián » úte 07 čer, 2011 8:23 am

MirekTT píše:No já se právě dost divím, že to tak dopadlo. Vycházel jsem totiž z reportáže na Zababově, kde se o speciální horní frézce neříká nic a o speciální fréze také ne.

Ale píše...


MirekTT píše:Jelikož mám frézku Festool a frézu jsem použil CMT, domníval jsem se, že jde o dostatečné kvality, abych dosáhl alespoň na výsledek zveřejněný na Zababově.


Já mám k dispozici PROXXON i stůl s upínaky a bylo mi to prd platné.Pak jsem se dozvěděl,že tato souprava je schopna zvládnout jen jedno výhybkové pražcové pole.Vstupní náklady jsou neúměrně příliš vysoké ke konečnému výsledku.

MirekTT píše:Znovu opakuju, že frézování pražců je kokotina,


Mirku o tom by se dalo dlouze polemizovat




MirekTT píše: když to jde mnohem levněji a lépe kotoučem. Dobře, kotouč je sice dražší, než fréza, ale zase je levnější pila, než frézka (zpravidla) a o životnosti kotouče v domácích podmínkách snad ani hovořit nelze, pokud s ním nebudem řezat kámen. Ten můj na fotkách přefikl už nejeden hřebík, těch fošen od malty a betonu, óesbéček a dřevotřísek ani nepočítám a dělá pořád čistý řez. Kdežto na frézu se nesmím ani škaredě podívat, aby se nestupila.


A máš to již vyzkoušené :?:

Dovolil jsem si z naší stránky vypůjčit podklady.Cuprec podloží pro kolejivo CODE 40
Přílohy
finesc_vyhyb.JPG
finesc_vyhyb.JPG (52.38 KiB) Zobrazeno 5242 krát
rokytka.jpg
rokytka.jpg (70.37 KiB) Zobrazeno 5242 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod carodej » úte 07 čer, 2011 8:45 am

MirekTT píše:1... když to jde mnohem levněji a lépe kotoučem. ...
2... Dobře, kotouč je sice dražší, než fréza, ale zase je levnější pila, než frézka (zpravidla) a o životnosti kotouče ...

3... Za další mám dost problém připájet kolejnice k dělaným přažcům na přesno. ...


Ad 1. ... souhlas ... kotouč je o hodně rozumnější řešení ...
Ad 2. ... nesouhlas ... bereme specielní frezy na vysokotlakej sklolaminát a nejsou zrovna levné. A i tak po
pár A4-kách je tupá a k nepoužití ... ten kotouč vyjde určitě levněji.

Ad 3. Chce to lotfett ... Musíš nejdřív koleje zespoda pocínovat (natřít, nahřát, pocínovat, nahřát , setřít ... chce to prax.). Pak zafixovat přípravkem aby držely rozteč a znova nahřát aby se přiletovali k podkladu.
... hodně příjemná a milá práce :lol: :lol:
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » úte 07 čer, 2011 10:27 am

No takže je to jasné. Nefrézovat.
Kotoučem to samozřejmě vyzkoušené mám. Je to jen o novém vodícím přípravku a lepší pilce, než té mojí chrchle od narexu.
Pájet kolejnice na kuprextit samozřejmě není kumšt. Jen je pracné to tam dát přesně v rozteči, přesně položit na pražec, aby kolejnice nebyla ze šikma a v případě oblouků též přesně do oblouku. Nějak moc "přesně" na to, aby to bavilo a ne nasíralo.

Pro ty, co se inspirují touto debatou, a chtěli by si to taky zkusit, mám jeden poznatek do začátku. Vodící výstupek na přípravku musí být nejen o něco užší, než frézovaná drážka, ale také nesmí jít hlouběji, ba ani stejně hluboko, jako řezný nástroj. Když se totiž ve vyfrézované drážce objeví nečistota a projíždíte jí výstupkem přípravku, tak se vám celý stroj trošku přizvedne (proto je nutné odsávání). Tím se zmenší hloubka právě frézované drážky a tu pokud následně budete projíždět vodícím přípravkem, v místě nedofrézování hloubky se vám opět přizvedne celý stroj. Jenže je to jen nepatrné a projeví se to třeba až na páté drážce, která bude už nepřijatelně mělká, protože s každou další nedofrézovanou drážkou se hloubka řezu zmenšuje, až by zanikla zcela.
To je jen takový zcela logický poznatek, který vás nemusí hned napoprvé napadnout stejně jako mně.
A pak je velmi důležité, aby vodící výstupek jakož i celý přípravek byl z tvrdého materiálu. Jakákoliv měkkost má za následek, že fréza může časem jet do oblouku. Jakékoliv vybočení se pak z každou další drážkou zhoršuje, až nelze přípravkem vyfrézované drážky projíždět. Tohle ale nehrozí u kotouče.
Zkrátka jsem předem prováděl mnohem hlubší výzkum, než jsem se pustil do toho kuprextitu a na tyhle banální věci jsem přišel.

Soupravu Proxxon mám taky a má stejnou nevýhodu, jako všechny frézy a frézky. A sice příliž velké soustředění tření a vznik tepla v malém kousíčku kovu v místě řezu, bez možnosti to teplo rozumně odvádět. Tohle ten kotouč eliminuje. Řezná práce se rozprostírá mezi spoustu tvrdokovových destiček po celém obvodu kotouče a je z nich mnohem lépe odebíráno teplo. Navíc jsou destičky větší, než břity frézy a odebírají mnohem menší třísku. Kotouč je zkrátka daleko míň namáhaný, než fréza.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod carodej » úte 07 čer, 2011 11:07 am

MirekTT píše:Kotoučem to samozřejmě vyzkoušené mám. Je to jen o novém vodícím přípravku a lepší pilce, ...


My jsme cosi kdysi skoušeli s menším kotoučem upnutým v rozbrušovačce s regulací otáček a vodícím přípravkem ... bylo to o dost lepší než se standardní kotoučovou pilou. ...
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » čtv 21 črc, 2011 9:34 pm

Ty z vás, které to zajímá, si mohou prohlédnout okolí Velkých Pavlovic. Chabá viditelnost, blbý foťák a moje neschopnost částečně představují vinařskou turistickou oblast Modré Hory z rozhledny Slunečná mezi V. Pavlovicemi a Bořeticemi, s komentářem k trati ze Zaječí do Hodonína a z Břeclavi do Brna.
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Vylety,_p ... jimavosti#
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly MirekTT

Příspěvekod MirekTT » sob 23 črc, 2011 12:46 pm

Jsem jel k našim na kole, tak jsem se zastavil: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Vylety,_p ... C08284.jpg
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků