vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 3:05 pm

Milan: Ahoj, jak to myslíš, ty ses pouštěl do výroby sám? No, je otázka, jestli se to oplatí kupovat nebo vyrábět. Ta křižovatka se mi zdá celkem už síla, přesto ještě jsem schopný do toho jít, jelikož se obávám toho, že by mě tato modelářská práce, jako je vysekávání tisíce pražců moc nebavila...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » stř 25 kvě, 2011 3:26 pm

No teda, kam se hrabe Tillig, tohle je něco naprosto úžasného. Pravda ceny jsou trochu jinde, ale třeba u těch plastových kolejí (bohužel není v nich ale angličan) se ty koleje až tolik neliší. A za tu reálnější podobu kolejových prutů to rozhodně stojí. Kdybys od nich náhodou něco bral tak mi dej vědět, vzal bych si minimálně tu "betonovou" flexi kolej nebo co to je abych viděl jak to vypadá a abych se případně rozhodnul (myslím že to ale bude rychlé rozhodnutí).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 kvě, 2011 4:04 pm

Lubomír píše:Milan: Ahoj, jak to myslíš, ty ses pouštěl do výroby sám? No, je otázka, jestli se to oplatí kupovat nebo vyrábět. Ta křižovatka se mi zdá celkem už síla, přesto ještě jsem schopný do toho jít, jelikož se obávám toho, že by mě tato modelářská práce, jako je vysekávání tisíce pražců moc nebavila...


Ano,vypracoval jsem v roce 2005 výkresy výhybkové soustavy T/6° modelová velikost N/1:160.Jednoduchá výhybka levá/pravá,nesymetrická 4°+2°levá/pravá,anglická.Pro rozchod 5mm/Ne jednoduchá výhybka 7°.Samozřejmě existují i protioblouky.
Nejvíce mi šlo o tzv.zkrácené zhlaví ,kde osa úhlu odbočné větve je 10°.Nesymetrická výhybka byla přepracovaná na danou situci v modelu (zjednodušena,kdo zná výkres této skutečné výhybky,ví o čem píšu).
Celé zhlaví zkrácené lze sestavit jednoduchým sestavením.Příklad:odbočení doleva.
JT6°levá+OT4°/2°levá+protioblouk R1000/4°+JT6°levá.Od OT4°/2°do stanice vyrovnávací oblouk R1250/4°.Do odbočné větvi lze vložit JT6°.
Byli jsme dva zájemci.Já v naivní představě jsem si myslel,že když budu mít technologické zázemí,že výrobu samodoma v pohodě zvládnu.Byl to omyl.
Druhý kolega si nechal připravit výhybky jako stavebnici a přitom si koupil již jednu výhybku sestavenou.Vše v CODE040.
Doporučuji lepší koupit sestavené výhybky od profíka,který již má své technologické zázemí zaběhané.Momentálně vyšší cena se v budoucnu velmi vyplatí.Vkládam zde notoricky známou fotografii sestaveného zhlaví z papírových šablon těchto navržených výhybek.
Přílohy
Kopie - ZHLAVÍ 1-2.jpg
Kopie - ZHLAVÍ 1-2.jpg (148.84 KiB) Zobrazeno 6001 krát
Kopie - Stavba 4 002.jpg
Kopie - Stavba 4 002.jpg (217.22 KiB) Zobrazeno 6001 krát
Kopie - Anglická výhybka.jpg
Kopie - Anglická výhybka.jpg (190.49 KiB) Zobrazeno 6001 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 6:35 pm

No, tak to jsi borec milane, že ses vůbec rozhodl do toho jít, byť se Ti to bohužel nepovedlo. Já tu odvahu nemám. Jak tedy ono zhlaví skončilo? Klasická výhybka by možná šla, ale dělat angličana je sebevražda.
Zkrácená matečná kolej se dá vyrobit i ze stavebniconých flexi-výhybek, ale neznám sortiment výhybek v N, tak nevím. Jednalo se o konkrétní stanici?
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod freekey » stř 25 kvě, 2011 8:20 pm

To kolejivo je fakt super, začínám uvažovat, že bych něco nakoupil místo stavby vlastních vyhýbek. Bude se něco objednávat?
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » čtv 26 kvě, 2011 5:32 am

Já budu určitě, v rámci klubu bych toho mohl vzít povícero. Chce se jen domluvit. Budu brát tři výhybky a kolejivo, rozhoduji se jen jestli plast nebo dřevo. Musím udělat výkaz výměr a ekonomické hodnocení :)
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 kvě, 2011 8:19 am

Lubomír píše: Jak tedy ono zhlaví skončilo?


V propadlišti času..Moduly byly všechny fyzicky zlikvidovány


Lubomír píše:Klasická výhybka by možná šla, ale dělat angličana je sebevražda.


Není,jde vše když se chce...

Lubomír píše:Zkrácená matečná kolej se dá vyrobit i ze stavebniconých flexi-výhybek, ale neznám sortiment výhybek v N, tak nevím.


Sortiment flexi výhybek neznám v modelové velikosti N/1:160.

Lubomír píše:Jednalo se o konkrétní stanici?


Jednalo se o pseudo stanici Lipová-Lázně.Chtěl jsem zde skloubit téma odbočné a přechodové stanice.(normal na úzkou)
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » čtv 26 kvě, 2011 10:53 am

Pekácký vexle jdou ohýbat krásně...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 kvě, 2011 11:18 am

vojtas píše:Pekácký vexle jdou ohýbat krásně...


PECO výhybky :?: Že by mi něco ušlo...
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod vojtas » čtv 26 kvě, 2011 12:10 pm

Já to s tou Nkovou vexlí R457 zkusil,a jde to jedna báseň.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod airwar » čtv 26 kvě, 2011 1:06 pm

Lubomír píše:Možná, ale líbí se mi filozofie této firmy. Zjevně vědí, co modelují, mají předlohu v reálných výhybkách a kolejích. Což se u TILLIGa dá říct stěží. Pokud se týče ceny, jsem ochoten dělat menší staničky a menší projekty, kupovat si méně modelů, ale kvalitních. Ano, mohu použít EW2 a namýšlet si, že je to čtyřicítková výhybka a mohu použít EW3 a namýšlet si, že je to šedesátková výhybka, ale... :roll:


Ty vyhybky vypadají nádherně, zvláště v dřevěném podání. Srovnávat ej s Tilligem je myslím nesmysl, jde o zcela jinou filozofii, stejně tak nebudeš srovnávat Dacii s Mercedesem. Tyhle vyhybky jsou pro fajnšmekry, což je stěží 1 % železničářskomodelářské populace. Kažsdopádně u tebe či Michala jsou myslím jasnou volbou.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » čtv 26 kvě, 2011 5:45 pm

airwar: No, já myslím, že ani u tebe, Mirka nebo ostatních členů by nebyly k zahození... :)
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » čtv 26 kvě, 2011 6:54 pm

No pokud by se opravdu dělala hromadná objednávka tak bych se svezl taky. Určitě bych vzal nějaké ty koleje a možná i jednu, dvě vyhýbky. Však ony se budou hodit. Navíc jsem koukal že prodávají i jen samostatné "držáčky" kolejnic takže pokud by bylo potřeba i jiných (např. třícestných, jakože ty bych já rád) vyhýbek asi by nebyl problém je podle nějaké šablony překreslit a nechat pražce vypálit laserem do balzy nebo podobnýho dřeva. A určitě by to bylo lepší než řezat plasty od Tilliga jak jsem to zkoušel (bez úspěchu).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod MirekTT » čtv 26 kvě, 2011 6:56 pm

Já bych taky rád, ale tyhle moje první moduly budou součástí domácího moduliště, které přizpůsobuju danému prostoru. Tím se limituje délka "zhlavních" staničních modulů. Dokonce už teď vím, že budu asi muset i kombinovat úhly odbočení. Dopravní budou štíhlé výhybky a manipulační prudší.
Ale to nemění nic na věci, že na momentálním "zracím" levlu jsem velký sympatizant Filigránů.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » pát 27 kvě, 2011 6:15 am

MirekTT píše:Tím se limituje délka "zhlavních" staničních modulů.

Filligrán dělá zkrácené výhybky 2/3 i nezkrácené. Uvažuji o těch zkrácených, jelikož nestavím stanici Hevlín délkově nezkrácenou a jelikož ani další stanice ani traťové úseku nebudou nezkrácené. Jinými slovy délkově redukují 1:2 vše. Takže pro mě jsou víc vyhovující i redukované výhybky. Porovnáš-li stavební délky výhybek těchto redukovaných:
Filiggrán: EW706-1:6 - 150,7mm (skutečná 1:9-190 přímá srdcovka 40km/h do odbočky); EW 1855-1:8/6 - 230,97mm (skutečná 500-1:9/12 oblouková srdcovka 60km/h do odbočky)
Tilligrán: EW2 15°, oblouk 631mm, délka 166mm, oblouková srdcovka; EW3 12°, oblouk 984mm, délka 207mm, oblouková srdcovka
Skutečnost přepočítaná do měřítka: 1:9-190 - poloměr 1583mm, délka 227mm; 1:12-500 - poloměr 4167mm, délka 347mm

Ve skutečnosti je problematika složitější, jelikož starší výhybky mají "sečné" uspořádání jazyků, jejich oblouk nelze brát "doslovně", mají o odbočné větvi lom.
U mě rozhoduje nejen pergektně zpracovaná geometrie, ale i výška prutů.

Ovšem nevím: jestli plast nebo dřevo. Na dřevu se mi totiž nelíbí, že pražcové pole tvoří "placku", pražce jsou propojovány ve stejné výčce s výškou pražců. Ve skutečnosti jsou mezery mezi pražci a na trati je patrná mezera pod kolejnicí mezi pražci. Plastové pražce jsou "decentněji" spojovány. http://www.ttfiligran.de/galerie.asp U fotky angličana je to dost patrné. Šlo by to možná vyřešit přilepením pražců k podloží a pak mírné zpilování, tak do 1/2 výšky (zbytek se zasype štěrkem), až pak teprve vkládat pruty. Zatím nevím.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kavka_ a 4 návštevníků