Novinky v TT na rok 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod j p » čtv 12 kvě, 2011 2:28 pm

Bedlisch píše:Jó, kdyby to bylo 20%, tak by to ještě šlo. Ale třeba za jednu nápravu na V100 bandážovanou/bez bandáže za 9/7€, tak to je fakt super :oops: Takže jen nápravy na V100 jsou za bratru 800Kč, to v tom Tilligu spadli z višně (nebo spíš z topolu).


Vubec ne. Spis to vypada, ze dosavadni ceny sponozorovali a nahradni dily dodavali bud bez zisku nebo dokonce se ztratou. U drobnych dilu bude nejdrazsi polozkou cas zamestnance.
Pokud si misto jedne napravy objednate celou bednu, tak tak cena za jednu napravu urcite vyjde priznivejsi.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jacek » čtv 12 kvě, 2011 3:52 pm

j p píše:Vubec ne. Spis to vypada, ze dosavadni ceny sponozorovali a nahradni dily dodavali bud bez zisku nebo dokonce se ztratou. U drobnych dilu bude nejdrazsi polozkou cas zamestnance.
Pokud si misto jedne napravy objednate celou bednu, tak tak cena za jednu napravu urcite vyjde priznivejsi.

No to asi ne. Náhradní díly vyšly vždy o dost dráž než hotový model. Logicky, jinak by lidi nekupovali hotové modely a skládali si to doma. Co jsem ale slyšel z různých stran, Tilligu jsou trnem v oku naše přestavby a novostavby. Proč by Čech měl řezat díly a stavět ryze českou mašinu, když si přece může koupit od nich hotovou. Co na tom, že německou... Oni toto nikdy nepochopí. Startovou V100 zdražili, teď zdražili i díly. Motor do V100 za 80 Euro? :shock: No, pěkné, to není 20% ale víc než 100%
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 12 kvě, 2011 3:52 pm

j p píše:
Bedlisch píše:Jó, kdyby to bylo 20%, tak by to ještě šlo. Ale třeba za jednu nápravu na V100 bandážovanou/bez bandáže za 9/7€, tak to je fakt super :oops: Takže jen nápravy na V100 jsou za bratru 800Kč, to v tom Tilligu spadli z višně (nebo spíš z topolu).


Vubec ne. Spis to vypada, ze dosavadni ceny sponozorovali a nahradni dily dodavali bud bez zisku nebo dokonce se ztratou. U drobnych dilu bude nejdrazsi polozkou cas zamestnance.
Pokud si misto jedne napravy objednate celou bednu, tak tak cena za jednu napravu urcite vyjde priznivejsi.



No nevim jestli sponzorovali - kolečka vyjdou na 800,- a to by pak stál zbytek loko jenom 1000,-(beru podle startovací verze) spíše se Tillig snaží prodat celé loko a ceny dílů napálil - kolikrát si normální člověk koupí(pokud s toho něco nestaví) kolečka - nápravy.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod martin tichý » pát 13 kvě, 2011 5:22 am

jestli je pravda, že 4x dvojkolí na V100 je za 800,- tak je ta firma od Sebnitz opravdu k pláči,..třeba je to jen omyl a jedna nula přebývá...
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 345
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jeff Hopper » pát 13 kvě, 2011 11:07 am

martin tichý píše:jestli je pravda, že 4x dvojkolí na V100 je za 800,- tak je ta firma od Sebnitz opravdu k pláči,..třeba je to jen omyl a jedna nula přebývá...



Proč k pláči. Chová se ekonomicky. Nechci je tada nijak obhajovat, ale co by jste dělal vy kdyby jste byl na jejich místě - hromada drahých lokomotiv na skladě a na dračku jdou startovací verze a náhradní díly, které z větší části ještě nevyrábíte motorky, kolečka. A koukáte jak za hranicema zlaté české, ale i domácí ručičky z toho vyrábí vše možné. Zdražíte(po kosmetických úpravách) startovací verzi a napálíte díly. No a my pak jenom nadáváme(oprávněně) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Scoot » pát 13 kvě, 2011 1:37 pm

Dovolím si jeden příklad ze života.

Např. Produkci u automobilky tvoří prodej nových vozidel 70% a 30% prodej náhradních dílů.
Ovšem zisk s obou činností je 50 na 50.
Kupte si náhradní díly a poskládejte si auto doma...(ta doba je už pryč)

Tillig asi nemá nejlepší léta a tak hledá možnosti co zdražit modely?... díly ? Uvidíme co přijde dále...že by nějaký nový obchodní zástupce?

Slova klasika

Je to škoda...můžeme se o tom hádat a dohadovat...ale je to tak jediné co proti tomu můžeme dělat 8)
Scoot
 
Příspěvky: 177
Registrován: pát 18 čer, 2010 8:40 am

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Colonel32 » pát 13 kvě, 2011 1:55 pm

A nebo kupovat konkurenční výrobky.
Colonel32
 
Příspěvky: 986
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod radekkrupka » pát 13 kvě, 2011 2:05 pm

U aut nebo např. u tiskáren, bývají náhradní díly dražší, protože jejich prodej je součástí obchodní strategie. Tzn. výrobci nabízejí celý výrobek za nějakou cenu, kterou o něco stlačí a "zahojí" se pak na náhradních dílech nebo na spotřebním zboží. Např. u tiskáren je to úplně jasné.

U modelů to bude ale asi z jiného důvodu - přeci jen náhradních dílů se podle mě prodá proti hotovým modelům celkem málo... takže přichází v úvahu i náklady na expedici a balení, také může jít o omezení stavby modelů samo domo...

Co jsem slyšel, tak náhradní díly Roco jsou případ sám pro sebe - nevím jak cenou, ale dostupností a dodacími termíny? Kuehn je na tom myslím podobně...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod olik » pát 13 kvě, 2011 3:04 pm

Muj nazor je ze od te doby co uz tam neni pan Tillig jako sef a je tam ten co malem privedl LGB do krachu svoji politikou,tak nam ted chce udelat podobne i zde u Tilliga :oops: :oops: je pravda ze kdyz jsem hovoril v Sebnitz s pani co prodava nahradni dily tak rikala ze ze strany firmy neni zajem mit plny sklad nahradnich dilu a tudiz si lide stezuji ze nemaji to ci ono.......Takze krok nasledujici byl jasny,ale ze to bude tak drsne necekal asi nikdo :x :x
Jako clen Tillig klubu jsem zklaman co se v klubu deje,masinka za 7 let clenstvi od letosniho roku konci,katalog vzdy za 2 roky,a klubove modely jsou ty nejlevnejsi ktere v sortimentu najdeme, letos dokonce uz i model z Ciny.Katalog zmenil format ,myslim ze spatnym smerem :x Takze se opravdu asi neco deje,myslim ze pokud budou takhle pokracovat tak pro hodne lidi to bude smutny konec a nakonec i pro firmu Tillig.......Vzdyt oni nejsou zadny Marklin a pritom se chovaji stejne,myslim cenovou politikou....a jak znamo bez zakazniku neni prodej a bez prodeje pujdou k sipku.........toto je jen muj osobni nazor
olik
 
Příspěvky: 167
Registrován: úte 01 úno, 2011 6:01 pm

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod j p » pát 13 kvě, 2011 3:19 pm

Jeff Hopper píše:
j p píše:
Bedlisch píše:Jó, kdyby to bylo 20%, tak by to ještě šlo. Ale třeba za jednu nápravu na V100 bandážovanou/bez bandáže za 9/7€, tak to je fakt super :oops: Takže jen nápravy na V100 jsou za bratru 800Kč, to v tom Tilligu spadli z višně (nebo spíš z topolu).


Vubec ne. Spis to vypada, ze dosavadni ceny sponozorovali a nahradni dily dodavali bud bez zisku nebo dokonce se ztratou. U drobnych dilu bude nejdrazsi polozkou cas zamestnance.
Pokud si misto jedne napravy objednate celou bednu, tak tak cena za jednu napravu urcite vyjde priznivejsi.



No nevim jestli sponzorovali - kolečka vyjdou na 800,- a to by pak stál zbytek loko jenom 1000,-(beru podle startovací verze) spíše se Tillig snaží prodat celé loko a ceny dílů napálil - kolikrát si normální člověk koupí(pokud s toho něco nestaví) kolečka - nápravy.


Vubec nepochopil.
Cena prace je stejna bez ohledu na to, zda zabalim jedno kolecko nebo jednu masinku. Papirovat musim uplne stejne s kazdym vyrobkem bez ohledu na jeho cenu. Takze ta loko za 1800 bude stat treba 5000 kdyby mela byt dodana po jednotlivych soucastkach.
Zkusim to vysvetlit jeste jednou. Cena se vypocita jako soucet ceny materialu, ceny prace, ceny papirovani, skladovani, baleni a zisku.
Priklad s vasim koleckem (200) a start-masinkou (1800)
Cena materialu jednoho kolecka je treba 20
Cena materialu jedne masinky je treba 500
Cena prace u kolecka 60
Cena prace u masinky 1000
Cena papirovani 100 bude stejna u obou
Baleni u kolecka 10
Baleni u masinky 50
(to baleni by normalne bylo uz cene materialu, tady je to pro nazornost zvlast, aby bylo jasne ze i cena materialu kolecka je vlastne jina podle toho jestli je samostatne nebo v masince)
Z toho mi vychazi zisk u kolecka 10 a u masinky 150
Snad to z takovehoto trivialniho prikladu bude jasne i vsem, kteri nikdy neabsolovali ani zakladni uvod do ekonomie. Vsechna ta cisla jsou jen pro ilustraci. Skutecna kalkulace je ponekud komplikovanejsi.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Jeff Hopper » pát 13 kvě, 2011 5:52 pm

No nevím - je tam spousta dalších faktorů - objem zabalené lokomotivy je větší než objem jedné nápravy - tudíž potřebuji větší sklad - to ale Tillig určitě netrápí. Problém je v tom, že kolečko dostanu od subdodavatele a pošlu při prodeji jako díl dál s minimálním ziskem. Namontuji do své loko a tím prodám více své práce za více peněz. kdyby to bylo jak píšeš tak by nemohly vyjít serie jako vydal třeba Deltax(sestav si sám). Další věc co asi u Tilligu řeší - proč Franta Flinta c Čech pořád objednává kolečka a díly podvozku :?: :roll: :?: :roll: :?: :roll:

Kolečko jsem vzal jako příklad - nevím jak je na tom Tillig s jejich výrobou. 8)

No nezbude než se mrknout po jiné konkurenční loko vhodné k přestavbě.


Ještě mě napadla jedna konspirační teorie - stížnost našich malovýrobců pojezdů u Tilliga, že má levné díly a jejich výrobky nejdou na odbyt. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod maayaa » sob 14 kvě, 2011 12:15 pm

a co ztoho vyplívá pro českého modeláře?
-1 kupovat od Tilliga převážně německé modely?-těžko když kuehn,roco a MTB uvádí na trh české
-2 kupovat drahé díly na přestavbu od Tilliga? jen jestli náhodou nebude levnější koupit kompet mašinu od Kuehna,nebo Pika(jasně až budou)
-3 jít cestou kompletní stavby,včetně pohonu,například pomocí stavebnic od Pojezdy.cz?

no tak mi to připadá,že spíš než plusy převažujou mínusy pro Tilliga.Modeláři v čechách už si zvykli baslit z lecčeho a prostě si jen najdou jinej zdroj.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod Radek Strnad » stř 18 kvě, 2011 12:55 pm

Ještě se vrátím k té nešťastné Rosničce.O vestavbě osvětlení jsem psal na jiném vlákně(Stavba lokomotiv).Teď ještě mé poznatky z provozu.Tedy pánové nic zásadního oproti starší verzi se nezměnilo.Díky zastaralému hnacímu soustrojí je prakticky téměř eliminována funkce setrvačníčku.Zkoušel jsem i vodivost dvojkolí v mezních polohách u mašiny položené na záda.Dvě ze třech dvojkolí ztrácí v určitých místech kontakt se sběrnými plíšky.Nejhorší je to u štředového dvojkolí.Toto se dá eliminovat naohýbáním sběrných plíšků tak ,aby lépe doléhala,ale to je nutné zkoušet a zkoušet....Ovšem středové-nehnací dvojkolí se po přihnutí plíšku, vlivem většího třecího odporu přestává za jízdy otáčet,takže je snad lepší nic neohýbat.V provozu na kolejišti(profil.kolejivo,výhybky EW1)dochází při pomalé jízdě hlavně na výhybkách ke ztrátám napětí,které setrvačník nedokáže překonat a mašinka zastavuje.Nepomáhá ani dekodér KUEHN N025,který jinak dokáže krádkodobé výpadky eliminovat.Byl jsem tedy nućen vyměnit na obou svých mašinkách N025-ky za LENZ Gold mini a podle Houmřího návodu zkonstruovat českou verzi zařízení Power 1.Oproti originálu je tato česká verze v ceně cca 50,-Kč a jak jsem se přesvědčil,tak funguje dobře.Jen místo klasické diody jsem použil kvůli úspoře místa malou skleněnou.Taky kondenzátor by mohl být s větší kapacitou,třeba 800mikro F,ale asi by už byl rozměrově nevyhovující.Kondík HITANO s kap.1000mikroF už se nevejde.No tedy abych to shrnul.Pro ty co přemýšlejí o koupi:V podobě,jakou mašinku nabízí Tillig je tato pro digitální provoz na lokálkovém kolejišti s výhybkami EW1 téměř nepoužitelná.Není osvětlení,malý setrvačník,neustálé ztráty napětí při pomalé jízdě přes výhybky.Bohužel doménou této lokomotivy byly právě pomalé jízdy při posunu nebo traťová služba na několika lokálkách.Nevím kolik z nás má na lokálce EW2???Dále na modelu úplně chybí spodní okno na obou stranách a mizerné dolepy černé barvy ani nebudu dál rozvádět.Viděl jsem zábradlí zelené,bílé,šedé,stříbrné,ale černé tedy opravdu ne.No třeba jsem neměl štěstí.A ty bílé pruhy-no hrůza.Přitom slovenská verze má krásně vyvedený i tenký proužek-asi proto je ta naše dražší :roll: .Takže ty dva malé plusy-setrvačník a průhled kabinou,který stejně zakryje zařízení Houmwer 1,jsou vlastně téměř na nic.Pro uvedení do normálního provozu a k docílení spolehlivé jízdy je třeba investovat do osvětlení(Koch 15,-€-)nebo si něco vytvořit,dále vyrobit si Houmwer 1(50,-Kč)nebo ho koupit(cca800,-Kč),vyrobit nebo koupit nové dolepy(já mám od tuším Hekttora krásné lepty i s vrtulí větráku a pěknou sítí,ale nevím,jestli je ještě nabízí,cca80,-Kč) a použít dekodér Lenz Gold mini na jehož sloty jde napájet Houmwer 1.Kuehn N025 sloty nemá takže nevím jak a jestli by to tam šlo nějak ošulit.V každém případě Lenz je cca o 300,-Kč dražší.Okno jsem si tedy vyřízl a vlepil sklo s rámečkem z leptu,vrtuli a kryt větráku jsem si taky osadil z leptu,to samé madla a stupačky-také lept.Celkem práce cca 10 hodin/první stroj-další už jde rychleji. Co napsat závěrem.....že by snad....Tilligova Pomsta..?..?Obrázky z mého lítého boje o uvedení stroje do provozu jsou na http://KYKLOP68.rajce.idnes.cz/T334
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod vojtas » čtv 19 kvě, 2011 6:00 pm

Kdysi se tu řešily plošinové od ROCO,koukal jsem,a JEZDILY V ČR,dodnes je má jako pracovní vozy Depo ČT... Obrázek
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky v TT na rok 2011

Příspěvekod lisacik » pát 20 kvě, 2011 10:18 am

vojtas píše:Kdysi se tu řešily plošinové od ROCO,koukal jsem,a JEZDILY V ČR,dodnes je má jako pracovní vozy Depo ČT... Obrázek


Je este nieco napisane o tom vagone k-report? Nejak to neviem najst.
D
Jano
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků