Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod VladikC » úte 12 dub, 2011 3:40 pm

radekkrupka píše: Na druhou stranu, téměř vždy se vše nese v duchu rad a doporučení. Neuvědomuju si, že by někdo někoho napadal nebo ho veřejně pranýřoval. Naopak budiž těmto lidem dík, že neváhají ostatním předat nějaké zkušenosti a vědomosti.


S tímto, jako železniční analfabet, zcela určitě souhlasím a děkuji za všechny rady a připomímky zkušenějších a znalejších kolegů. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » čtv 14 dub, 2011 9:57 pm

fruafru píše:... Všechno co je na skutečné železnici stavěno (budováno) je podle výkresů. ... Pokud nechci udělat chybu musím z těchto výkresů vycházet.

S uvedeným souhlas, a k těm pověrám o nutných samostatných vjezdových kolejích pro každou trať je zde jeden výkres, který je v naprostém rozporu se všemi učenými příručkami. Inu - skutečnost byla jiná, než se píše v příručkách.
Odvrat měla pouze trať C a kolej z výtopny, zatímco A,B byly bez odvratu, a VŠECHNO svedeno do jediné koleje a z ní pak odbočovaly koleje stanice.
Pro modeláře dobrý námět při nedostatku místa.
Přílohy
zhlavi-3 trate a vyt.jpg
zhlavi-3 trate a vyt.jpg (44.63 KiB) Zobrazeno 4855 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JBr » pát 15 dub, 2011 6:43 am

Max: bylo by prosim mozne psat i z jakeho mista pochazi dana fotka/planek? Urcite by to ocenilo vic lidi, nejen zvedavy tvor jako ja :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 dub, 2011 8:33 am

JBr píše:Max: bylo by prosim mozne psat i z jakeho mista pochazi dana fotka/planek? Urcite by to ocenilo vic lidi, nejen zvedavy tvor jako ja :)


Jedná se o žst.Rumburk v předválečné úpravě.Dnes LD již nemá odvrat.Tratě zleva z Pánského a Krásné Lípy,jsou vedeny samostatně.Jedině trať od Mikulášovic je svedena na trať Pánský a to přes anglickou výhybku,která je položena ve dvojité kolejové spojce a to tak:

Mikulášovice__
Pánský_______AW__________AW______žst.Rumburk
..........................DKW
Kr.Lípa_______JWL__________JWP____žst.Rumburk

Maxi nepleť tady klukům a začátečníkům hlavu s zhlavími stanic a různými výjimkami ,které procházely postupně dobou svým vývojem :!:
A laskavě když něco zveřejníš napiš i danou epochu .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 dub, 2011 10:10 am

Takže pokud někdo bude modelovat stanici podle současnosti a pak tam mít provoz v epoše II nebo III, je to správně, jo ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Radek Strnad » pát 15 dub, 2011 10:27 am

Klid chlapci.Takovéto podivnosti přetrvávají někde dodnes.Třeba žst.Bečváry na trati Kolín-Ledečko.Tam se před stanicí sbíhají dvě tratě do jedné koleje-jedna od Kolína a druhá od Peček(Zásmuk).Společně překonávají cca 30 metrů přes silnici číslo 2 a pak se teprve větví ve stanici.A v té stanici je ještě odsun osy,tzn.trať Kolín-Ledečko není průjezdná stanicí po hlavní koleji. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 dub, 2011 10:32 am

Max píše:Takže pokud někdo bude modelovat stanici podle současnosti a pak tam mít provoz v epoše II nebo III, je to správně, jo ?


Je třeba se podívat jak se ta ona stanice časem vyvíjela.Víš sám ,že stanice v dnešní VI.epoše jsou spíše osekané.Skladiště jsou pryč,nemluvě o lokomotivních remízach a atd.Jestliže chceme modelovat ,dejme tomu stanici kdy končí parní provoz a začíná nástup motorové trakce,tak aspoň přibližně v té době.Nedovedu si představit stanici postavene v I.epoše na které by byl provozován současný provoz.
U tebe je to ,že zde vložíš plánek stanice ,který je poplatný provozu v té dané době.Je pravda že mnoho stanic stavebně po II.světové válce neprošly.Úpravy byly postupné.
Takže pokud budeš modelovat stanici dle současnosti,tak spíše provoz pro V a VI.epochu.Kdo chce mít páru ,tak stanici poplatné té době,se vším všudy.
Co se týká těch výjimek,ty byly dány předpisy.V publikaci mám třeba uvedenou odbočku u žst.Čejč a ta je bez odvratu a byla až do konce provozu do Klobouk u Brna.Nebo žst .Kostelec na Hané,zde byla vložena anglická výhybka ve zhlaví.Další příklad úvraťová žst.Zásmuky,v žst.Vidnava z hlavní traťové koleje byla vedena vlečka přímým směrem a hlavní trasa pokračovala odbočným směrem.
Je třeba si pohlídat časově co chci modelovat,protože co platilo nebo mohlo provozně být v daném čase,tak dnes prostě neplatí.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Martin HO » pát 15 dub, 2011 10:45 am

Tak se tady vzrušeně dohadujete, ale aby se člověk dozvěděl jakému časovému období výkres alespoň zhruba odpovídal, to neřeknete.
Martin HO
 

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 dub, 2011 10:52 am

Martin HO píše:Tak se tady vzrušeně dohadujete, ale aby se člověk dozvěděl jakému časovému období výkres alespoň zhruba odpovídal, to neřeknete.


Dané období je napsané......předválečné,samozřejmě myslím II.WW.Je možné ,že původní zhlaví žst.Rumburku bylo delší dobu po válce zachováno až do rekonstrukce.Bohužel časový údaj reko zhlaví neznám.Zkusím zapátrat ve svém archívu. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 dub, 2011 10:53 am

Radek Strnad píše:Klid chlapci.


Ale to my jen se kočkujem :lol: :lol: :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 dub, 2011 10:56 am

V Senici na Hané to tak je dodnes - dvě tratě spojené v poli a až po asi 200 metrech je stanice. To aby to SŽDC urychleně přestavěla, aby to vyhovovalo dnešním modelářským příručkám !?!?!
Taky nevím , proč původní stav, odpovídající dané době, je zde stále nazýván "výjimkou". Snad právě ve vztahu k těm příručkám ? Ve vztahu ke skutečnosti to asi nebude....tehdy to postavili tak, jak bylo v oné době normální, dle tehdy platných předpisů.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 dub, 2011 11:15 am

milan ferdián píše:Je třeba se podívat jak se ta ona stanice časem vyvíjela.Víš sám ,že stanice v dnešní VI.epoše jsou spíše osekané.Skladiště jsou pryč,nemluvě o lokomotivních remízach a atd........


Myslím Milane, že slovo "osekané" je málo výstižné, nevystihuje dobře ten dnešní stav - já bych spíš řekl zprzněné, zdevastované. Tak jako zde ukázka bývalé stanice Libštát. Usekané koleje vlevo i vpravo, bez šturců, ale zato zůstala odbočka na vlečku Z DOPRAVNÍ KOLEJE - v popředí.
Přílohy
Libstat_10-2010.jpg
Libstat_10-2010.jpg (84.64 KiB) Zobrazeno 4745 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 dub, 2011 11:24 am

Max píše:
milan ferdián píše:Je třeba se podívat jak se ta ona stanice časem vyvíjela.Víš sám ,že stanice v dnešní VI.epoše jsou spíše osekané.Skladiště jsou pryč,nemluvě o lokomotivních remízach a atd........


Myslím Milane, že slovo "osekané" je málo výstižné, nevystihuje dobře ten dnešní stav - já bych spíš řekl zprzněné, zdevastované. Tak jako zde ukázka bývalé stanice Libštát. Usekané koleje vlevo i vpravo, bez šturců, ale zato zůstala odbočka na vlečku Z DOPRAVNÍ KOLEJE - v popředí.


Tak to je síla......Pro železničního modeláře smutný pohled.Proto mám radši období parního provozu,kde stanice ještě byly stanicemi.
Ještě jsem si vzpoměl na žst.Smržovku.Stanici Senice nad Hanou,též znám.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 dub, 2011 11:43 am

milan ferdián píše:Tak to je síla......Pro železničního modeláře smutný pohled.Proto mám radši období parního provozu,kde stanice ještě byly stanicemi.

Já mám taky raději to období, kdy ještě dráha byla "normální" , tu VI. epochu nemá cenu modelovat, tam stačí jen betonové koryto bez krajiny.....ani cestující ji tam nevidí přes betonové zdi kolem tratí.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 dub, 2011 11:47 am

Ještě doplnění k tomu plánku Rbk - už před 100 lety ten přejezd uprostřed nevyhovoval, tak tam naplánovali podjezd, o čtvrtstoletí později se návrh změnil na nadjezd, ale skutečnost roku 2011 stále odpovídá stavu z roku 1867. V této zemi to je zcela normální.......
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TT-Tom a 1 návštěvník