Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » pon 14 bře, 2011 9:23 am

4.4.můžu
Naposledy upravil Tomáš dne pon 14 bře, 2011 9:27 am, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » pon 14 bře, 2011 9:25 am

Osobně se rád zúčastním jakékoliv akce či setkání.Bohužel ne vždy mi to je pracovně dovoleno.Víkendy padají 100%.Ty mám volné jednou za 5 týdnů a to rád zůstanu s rodinou.
Pokud to bude někdo plánovat na nějaká pevná data na celý rok,tak zde dávám moji dekádu,která je pro mě písmo svaté.Ano dá se pochopitelně vzít dovolená nebo náhradní volno,ale to by musely být jen vyjimečné situace.

O = odpolední tzn můžu cca do 12-13h dopoledne konce bývají po 23h
R = ranní tzn. končím mezi 12-13:30 vyjimečne později....s tím že ranní začínají mezi 3:20-5:00.

červeně jsou vyznačeny státní svátky kde dřu za 100% navíc...tím pádem bych se účastnil jen akcí typu....Tillig rozdává modely grátis
Přílohy
DEKÁDA 2011.zip
(2.8 KiB) 185 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pon 14 bře, 2011 10:20 am

4.4. vyhovuje
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » pon 14 bře, 2011 10:34 am

Takže změna ze čtvrtka na pondělí? Taky můžu - zatím.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomas_C. » pon 14 bře, 2011 11:39 am

4.4 máme denní, což ovšem nic neznamená...jen že přijdem kolem 18:30...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MAREKHO » pon 14 bře, 2011 8:54 pm

U mě dobrý-(zatím) :?: jako vždy.. :roll: .......jelikož termíny výluk a nočních se u nás dozvíme mnohdy den předem :!: :!: Dneska je zrovna noční, ale naštěstí nemusím.. :P
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Re: Brno a okolí

Příspěvekod freekey » úte 15 bře, 2011 12:20 pm

https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 16 bře, 2011 8:09 am

Na jednom ze srazů jsem s Michael Bernátkem dohodnul a následně uskutečnil odkup kolejí a vyhybek z jeho kolejiště. A protože zvláště vyhybky byly v docela zábavném stavu a z jejich obnovou jsem se zapotil, sesmolil jsme malý článeček a doplnil ho o fotografie, aby se i čtenář mohl pobavit. :mrgreen:

http://www.tomashora.cz/2011_03_16_pres ... h-vyhybek/

PS: Michale díky, příště něco težšího... :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » stř 16 bře, 2011 9:50 am

jo chlapče, první zkušenost s novýma vekslama. Provozně to bylo funční na 100%, až pak jsem zjistil, že bude třeba lepšího nářadí a dneska už je to mnohem lepší.

každopádně aspiruješ na nominaci magor roku a pro nás je dobré mít někoho tak šikovného ve spolku :mrgreen:

Tome jak se jmenuje ten roztok co odstraní sekundové lepidlo? Rozlepí to i spoj a nenaleptá plast?

Díky za info.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod mnitka » stř 16 bře, 2011 10:02 am

je to debondér
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 16 bře, 2011 10:16 am

depo201 píše:jo chlapče, první zkušenost s novýma vekslama. Provozně to bylo funční na 100%, až pak jsem zjistil, že bude třeba lepšího nářadí a dneska už je to mnohem lepší.

každopádně aspiruješ na nominaci magor roku a pro nás je dobré mít někoho tak šikovného ve spolku :mrgreen:

Tome jak se jmenuje ten roztok co odstraní sekundové lepidlo? Rozlepí to i spoj a nenaleptá plast?

Díky za info.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jako nářadí používám ploché nevroubkované kleště, řidké sekundové lepidlo, špendlík a šupleru. No a na tvarování oblouků používám ruce. Máš pravdu byla to celkem magořina. :mrgreen:

Jo jmenuje se to debondér, a většinou to plast neleptá, alespoň mě to zatím nikdy nenaleptalo plastovou stavebnici (LPH, Eduard, Hasegawa, Revell), i podloží vyhybek to přežilo. Ale pozor vždy je potřeba to vyzkoušet, jednou mě to naleptalo hračku od Mattela (vyrobeno v Číně), a MNITKA mě v tichosti i nahlas proklíná :lol: :lol: :lol: , protože si tím poleptal (či proleptal ?) karoserii od lokomotivy.

Takže důvěřuj, ale vždy ověřuj.

Ty debondery se doporučují dva, buďto "Debonder P" od pana Douska (tan používám i já) a nebo debonder Flash od stejnejmenné firmy (s tím zkušenost nemám, ale ohlasy jsou velice dobré, narazil jsem na něj až po té co ten první debondér vypekl mnitku), oboje se dá objednat na internetu, třeba tady http://www.modelbox.cz/product_info.php ... ts_id=4047 nebo tady http://www.airbrush-model.cz/shop/sinde ... ca-lepidel. A nebo ho občas mají i v modelářské prodejně na Kounicové ulici.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » stř 16 bře, 2011 10:21 am

vidiš,
já používal kombinačky, pistolovou pájku, nemodelářskou pilku.... raději nevzpomínat už :)

ok zkusím to, potřebuju rozlepit a rozpájet spoje na srdcovce EW3 a upravit geometrii prutu, vyhazuje mi to vagony do odbočky...

díky
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 16 bře, 2011 1:53 pm

depo201 píše:vidiš,
já používal kombinačky, pistolovou pájku, nemodelářskou pilku.... raději nevzpomínat už :)

ok zkusím to, potřebuju rozlepit a rozpájet spoje na srdcovce EW3 a upravit geometrii prutu, vyhazuje mi to vagony do odbočky...

díky


Pokud ti to vyhazuje všechny vagony, bude chyba nepochybně ve vyhybce, pokud jen některé může být chyba i ve vagonech (příliš lehké, zadrhávající kolečka, špatná rozteč u koleček, atd.) mě některé vagony přes vyhybku také nechtějí projet (vyletí skoro při každém projetí libovolnou vyhybkou, ale to jsou fakt hrozný střepy), přitom nové vagony nebo i T334 projede úplně v poho a to třeba dvoujnásobnou rychlostí než je modelová. Pokud máš kovová ložiska na vagonu a kovová kola + správnou rozteč kol tak by měli projet.

Pokud je chyba ve vyhybce, chce to tu vyhybku pořádně proměřit, především by mezera mezi oběma kolejnicemi v celé délce měla být 12 mm s tím že může být o 0,1 mm menší až o 0,2 mm větší, alespoň tak nějak jsem to četl někde v normě. Taky se chce podívat kde přesně to vyhazuje, mě to jednou vyhazoval přechod jazyka a toho plastového prodloužení (stačilo drobné přihnutí jazyku a drobné zbroušení přechodu), další problém může být vývýšený spoj srdcovky. Doporučuji především proměřit tu rozteč, pokud máš méně než 12 mm, může se vagonen nadzvedávat. Každopádně bych si opravu pořádně promyslel, většina drobnosti jde doladit přímo na vyhybce bez demontáže.

Já průjezdnost zkouším různými způsoby, především tou T334 a pak nějakou dlouhou párou, no a také tím že přes vyhybku posílám zvýšenou rychlostí různé vagony, od těch co vím co fungují perfektně, přes ty problémové. Úplně první test sestavené vyhybky provádím z dvounápravou z BTTB vozu, kterou jem si vyložiskoval a osadil kovovými koly 7,7 mm, to posílám přes vyhybku maximálně "závratnými" rychlostmi. ta náprava sama o sobě je celekm nestabilní, takže dohalí sebenepatrnější chybu - špatný přechod jazyk-plastové prodloužení či vyvýšenou srdcovku.

Přeji hodně zdaru.

PS: Ještě mě napadlo že pokudf by to vyskakovalo při jézdě do odbočky v místě kdy to najíždí na srdcovku, bude to buďto zvednutou srdcovkou a nebo tím že jsou koleje srdcovky příliš zasunuty do vyhybky, a tudíž je na odbočce o něco menší rozteč než má být (a tato chyba je pravděpodobnější).
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » stř 16 bře, 2011 3:42 pm

http://img810.imageshack.us/i/srdcovka.jpg/

obě "netovární" koleje u srdcovky musí ven. potřebují ohnout jinak než jsou aktuálně, holt první uprava a je třeba vychytat mouchy :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 16 bře, 2011 5:32 pm

depo201 píše:http://img810.imageshack.us/i/srdcovka.jpg/

obě "netovární" koleje u srdcovky musí ven. potřebují ohnout jinak než jsou aktuálně, holt první uprava a je třeba vychytat mouchy :)


Slyšel jsi někdy přísloví, dvakrát měř - jednou řež ... :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků