Dědek píše:Mám také stoupání cca 2,5 cm na metr, používám třmenová spřáhla do šachty, protože krátké hlavy Roco takovou délku spolehlivě neudrží.
Na rovném úseku to bylo v pohodě, ale v oblouku se spřáhlo občas rozpojilo a zbytek vlaku mi ujel do údolí. Proto jsem přešel na hlavy s třmenem ze starých zásob.
Kulisy mám původní včetně vozů od VDV, nemám s nimi problémy. Po výměně hlav spřáhel mám rozpojování vyřešeno.
U těchto ucelených souprav, které nerozpojuji chci vyzkoušet místo třmenové hlavy pevné spřáhlo od Tilliga k zacvaknutí do šachty.
Jestli se ti vyvrací kulisy, tak předpokládám v oblouku. Asi máš malé oblouky. Já mám jeden oblouk s nejmenším průměrem 760 mm, všechny ostatní jsou mezi 900 - 1000 .
Koleje používám Flexi, ohýbám je tak nějak od oka. Kružítko nepoužívám. Trať nemám ideálně rovnou, záleží jak se to zrovna v tom místě povede.
Asi tak jako na dráze ve skutečnosti. Když člověk (jako mašinfíra) za jízdy spí, tak se občas probudí na nějakém tom hupu, když se ozvou v podvozku vyčvachtaný tlumiče.
A to jsem jezdil Přerov, Žilinu a Děčín (téměř vždy na E 499.2 - nyní řada 150).
No přiznam se že vam moc nevěřim,hodte sem par fotek at nejsou spekulace,protože tahat 44 vozu je fakt sila a oblouky s poloměrem 1000mm bych taky rad viděl pokud se bavime o domacim kolejišti
