
Brejlovec Roco T478.3082 analog:
Včera jsem se pustil do zkoušení a záběhu této lokomotivy. Nemám teď kolejiště, tak jsem postavil malý ovál ze setu T334. V prvních chvílích vypadalo vše dobře. Najednou v Brejlovci luplo výrazně zpomalil, ale otáčky motoru se nezměnily. V oblouku se zastavil úplně. Kola prokluzovala. Zjistil jsem, že přestal fungovat pohon náprav jednoho podvozku, a to toho s bandážovanou nápravou. Vzpomněl jsem si, že tu kdosi něco psal o nedocvaknutých krytech převodů. Mašinu jsem tedy rozebral a opravdu u jednoho podvozku nebyl domáčknutý kryt převodovky, což způsobovalo že šnek vedoucí od motoru nezapadal do ozubeného kola převodovky. Chtěl jsem kryt domáčkout, ale vůbec to nešlo. Náseldovalo tedy další rozebírání. Zjistil jsem, že ani kryt docvaknout nelze. Vadil tomu nějaký výstupek. Asi zbytek po odlévání. Viz. foto. Byl jsem na vážkách, zda opravit nebo reklamovat. Nakonec jsem vzal jehlový pilník a výstupek upiloval. Díl byl spojen s lokomotivou drátky. Neměl jsem k dispozici páječku, tak jsem zbytek lokomotivy zabalil do papírového kapesníku, abych ho ochránil od pilin. Naštěstí materiál není tvrdý (asi dural), šlo to dobře. Potom jsem model sestavil. Další překvapení na mě čekalo, když jsem lokomotivu postavil zpátky na koleje. Nic, ticho jen svítila. Netočil se motor. Znova jsem to rozebral. Při rozebírání jsem asi přihnul jeden kontakt vedoucí k motorku. Tohle řešení mi nepřijde šťastné. Proč to také není spojené připajeným drátkem? Jistě by to bylo spolehlivější.
Pak jsem konečně udělal doporučený záběh. Během prvních 30 minut lokomotiva pozvolna zpomalovala a zpomalovala. Žádné cukání nebo kolísání. Prostě pozvolna sama ubírala plyn. Pak se dokonce úplně zastavila. To zafungovala nadprodudová ochrana trafa Mehano. Měla by fungovat při 0,4A. Zkusil jsem to znovu a zastavila zase. Donesl jsem tedy FZ1 a pokračoval v jízdě. Brejlovec chvíli jezdil dál těžkopádně, to už měl za sebou cca 40 minut záběhu. Pak začal opět pozvolna zrychlovat. Pocitově začal jezdit jakoby lehce, ale občas se začalo objevovat zakolísání, které tady mnozí z vás popisují. Jezdil jsem dál a kolísání se jakoby uplně vytratilo. Nechal jsem mašinu odpočívat. Pak jsem ji pustil znovu a bohužel je to zpět. Nyní má naježděné asi 3h a otáčky motoru stále občas zakolísají a pojezd je poměrně hlučný.
Roco T679.1021:
Tenhle Sergej se v mém případě také nepovedl. Zklamán jsem byl hned po vybalení. Plošina, která je nad světly na čele lokomtivy byla zdefromovaná, jakoby jí někdo zmáčkl do kleší a udělal na ní zub. Že to je z výroby, bylo poznat podle toho, že bílá linka na hraně té pološiny hezky zub kopírovala. Jízda také stála za houby. Převody stašně drnčely. Mám ještě 006, takže jsem měl možnost srovnání. Prodejce mi model beze všeho vyměnil. Nový se zdá být v pořádku.
Po těchto zkušenostech jsem si nakonec ani nepořídil letohradského Sergeje. Z modelů nemám vůbec radost, spíš takové smíšené pocity. Nejsem počítač nýtů a věčný remcal, jako nělteří tady, ale tyhle chyby mi vadí.
I když nemám teď kolejiště, znovu pořádně provětrám i oba Roco Sergeje, co mám, abych zjistil, zda jsou opravdu v pořádku.
Myslím, že neděláme dobře, že se snažíme modely si sami opravovat. Měli bychom to výrobci hodit na hlavu, ať konečné má tu správnou zpětnou vazbu a problémy řeší. Jen mě mrzí, že tím asi upřiděláme práci prodejcům, kteří jsou v tom nevinne.
A stejně nevěřím vůbec tomu, jak se v tomto vlákně píše, že by o problému zatím u Roca nevěděli, evidentně problémy nejsou ojedinělé (zatloukat, zatloukat...).