depo201 píše:Tu je návrh:
1) materiál - kostry modulů, výkresy, seriová výroba
2) odstín štěrku, podloží kolejí a rzy prutů
3) jednoznačné stanovení epochy a ročního období
4) počet modulů a dalšího zařízení v layoutu (moduly, vagony, loko, ovladače, cokoliv dalšího)
5) nohy - materiál, stanovení výšky TK, držáky.
6) barevné přechody modulů (posyp či foliáž, statika)
7) elektro
8 stanovení prvních cílů
9) rozkreslení předběžného layoutu
Tak jsem na to kouknul a sesumarizoval jsem své odpovědi, aby jste se měli co kritizovat:
1) zde bych doporučoval jít cestou kvality, základem modulovky jsou pevné a rovné rámy: materiál buková překližka síla 10mm, nařezání nechat profíkům, montáž opět profi a nebo ten kdo má dobré domácí vybavení a zkušenosti
2) odstín štěrku, podloží kolejí a rzy prutů - dle Zababova (případně modifikace)
- pro porost v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající výrobku číslo 40TT (jemné provedení) nebo 41TT (hrubé provedení) firmy Modely Polák (přiznám se že jsem tuhle řadu zatím neidentifikoval v sortimentu Poláka)
- pro štěrk v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín a velikost odpovídající výrobku číslo 5372 (znělec), velikost TT firmy Modely Polák
- Michal Bernátek použil kombinaci těchto štěrků: 5372 (znělec), 5422 (vápenec hnědý), 5442 (vápenec), 5482 (hnědý)
- pro nátěr pražců v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo F3M (Tmavá zemitě hnědá) firmy AGAMA
- pro nátěr kolejnic v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo 54M (Výfuky) firmy AGAMA
- pro kostru modulu je stanovena černá matná barva (no mě upřímně černá moc nebere, ocenil bych nějakou lepší barvu, třeba strojní šedou

)
3) jednoznačné stanovení epochy a ročního období - doporučoval bych se pokud jde o krajinu pohybovat +- v rámci 3 epochy, ono obecně železnice v ČR žádnou super modernizaci za posledních 50-60 let pokud jde o tratě a stanice nezažila, a vzhledem k lokálkovému pojetí bych se "moderen" vyvaroval (prostě klasické staré budovy, mechanická či první světelná návěstidla atd.), konečně mnoho stanic dnes vypadá podobně jako před 50 lety, pokud jde o roční období volil bych časné léto až léto (květen - červenec)
4) počet modulů bych neomezoval, určil bych tzv. minimum krajinných modulů pro základní sestavu potřebnou pro smysluplné projetí + dořešení stanic, vagony + lokomotivy pro vlastní setkání bych v počátku neomezoval na epochu, vše DCC ovládání, snad jen omezení na počet souprav od jednoho modeláře + omezení délky soupravy (vzhledem k délce lokálkových stanic), v případě veřejné akce (dá li jednou bůh) tak dle epochy, ovladače ???
5) nohy - materiál, stanovení výšky TK, držáky: opět bych šel pokud možno cestou kvality, materiál nejlépe hliník 30 x 30 mm x 2mm, rektifikační zátky, výšku opět dle Zababova, pro místní setkání používají 1000 mm s možností zvýšení na 1300 mm při setkání s německými soudruhy, já bych doporučoval držet se pro naše setkání výšky 1000 mm, většina z nás má nějaké děti, tak ať z toho také něco mají
6) barevné přechody modulů (posyp či foliáž, statika) - barvy opět dle Zababova, u navazujících modulů přechody modulů dle autora
7) elektro - základní zapojení modulů dle Zababova, uvážit volbu lepších konektorů něž jsou banánky, důležitá je kompatibilita (IT konektory CINCH, CANON 9, CANON 25 a podobně), DCC (digitální) ovládání tratě, ovládání příslušenství stanice dle autora stanice
8 ) stanovení prvních cílů - do konce roku 2011 každý alespoň jeden kompletně hotový modul, nebo dva rozpracované s hrubou krajinou, ti co nebudou stavět modul (třeba Tomáš - karosa) mohou být nápomocni s krajinou (propustky, mostky, stromy atd.) nebo třeba se zatravňováním (Marek HO)
9) rozkreslení předběžného layoutu: pro začátek to chce zvolit jednoduchý layout pro základní projetí (stanice + okruh, nebo dvě koncové stanice a trať), držmě se při zemi a neplánujme mega trať s množstvím stanic, odboček atd.; doporučuji určit hlavního projektanta s právem veta, ostatní poradní hlas
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století