novinky 2011

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2011

Příspěvekod vorisekml » čtv 17 úno, 2011 5:38 am

A to by jsi se divil jak se od sebe ty jednotlivé 52 v detailech lišily....na to přijdeš až když to děláš a zjistíš že tu musíš kompletně předělat střechu, u téhle překopat umístění turbodynama, třetí měla odlišné dýmniční vrata. Válka byla krutá. Z továrny šly všechny víceméně shodné ale šrámy z bojů a snaha vrátit je do služby způsobovaly rozličné odlišnosti. Na tyhle detaily přijdeš až když děláš konkrétní stroj. Tedy pokud děláš model, u mašinky je šuma fuk.. . Já se snažím dělat modely. Mě udělalo Roco tou šedou válečnou verzí docela radost, ještě to zkonzultuji s kolegou v říši a pokud bude vše sedět tak ji rád přivítám ve sbírce šedivek.
Já chtěl spíš kolegovi vymluvit koupi té 52.8 DR která je opravdu nejméně vhodná na ČSD verzi. Jinak Gutzoldovo 52 mám 3 a nejezdí špatně, Roco je ale lepší /dražší/. Nejhůř mě jezdí Liliput, tam se dokonce sekal v oblouku rozvod. Paní ČLR měla svůj den a jednotlivé klacky rozvodu poskádala na každé straně modelu trošku jinak a taky ty nešťastné šroubky místo čepů...no Liliput.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 17 úno, 2011 7:35 am

vorisekml píše:A to by jsi se divil jak se od sebe ty jednotlivé 52 v detailech lišily....na to přijdeš až když to děláš a zjistíš že tu musíš kompletně předělat střechu, u téhle překopat umístění turbodynama, třetí měla odlišné dýmniční vrata. Válka byla krutá. Z továrny šly všechny víceméně shodné ale šrámy z bojů a snaha vrátit je do služby způsobovaly rozličné odlišnosti. Na tyhle detaily přijdeš až když děláš konkrétní stroj. Tedy pokud děláš model, u mašinky je šuma fuk.. . Já se snažím dělat modely. Mě udělalo Roco tou šedou válečnou verzí docela radost, ještě to zkonzultuji s kolegou v říši a pokud bude vše sedět tak ji rád přivítám ve sbírce šedivek.
Já chtěl spíš kolegovi vymluvit koupi té 52.8 DR která je opravdu nejméně vhodná na ČSD verzi. Jinak Gutzoldovo 52 mám 3 a nejezdí špatně, Roco je ale lepší /dražší/. Nejhůř mě jezdí Liliput, tam se dokonce sekal v oblouku rozvod. Paní ČLR měla svůj den a jednotlivé klacky rozvodu poskádala na každé straně modelu trošku jinak a taky ty nešťastné šroubky místo čepů...no Liliput.


Přesně jak to píšeš! Na dálku ty mašiny na první pohled jsou de facto stejný, při bližšíhm pohledu je to uplně jinak. A to člověk zkoumá jen fotky z války. Po válce bylo to bylo ještě horší - každá žel. správa si mašiny upravovala dle svých potřeb a možností... Dá se říct že žádná naprosto stejný mašiny nebyly - různě umístěný armatury, kabely, trubky, dynama, světla, vybavení budky...

Nejlepší je vycházet z fotek na konkrétní mašinu... Pokud jde o šedivý mašiny, nej jsou ty ve fotonátěru :D Což ale není právě případ br52 :?

Mimochodem, nedělá už někdo kondenzák konverzi pro ROCO? Ze starý PIKO/Gutzold se mi pancéřáka moc dělat nechce...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod alf » čtv 17 úno, 2011 12:56 pm

Když tu byla řeč o brawě,co tak tohle?
http://www.brawa.de/produkte/h0/lokomot ... -sncf.html
524.0 vám nic neříká? :D Pravda ,ještě jsem se nedopátral za jakou cenu..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: novinky 2011

Příspěvekod Rudolf » čtv 17 úno, 2011 3:17 pm

Ta se už dělá delší dobu ve verzi K.W.St.E. a DRG, cena cca 480 €.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: novinky 2011

Příspěvekod alf » čtv 17 úno, 2011 5:33 pm

No jo,ale ta cena..to je taky Brawa?Kdyby byl k sehnání samotný pojezd..To jen tak člověka napadá.. :wink:
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: novinky 2011

Příspěvekod Rudolf » čtv 17 úno, 2011 6:44 pm

Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: novinky 2011

Příspěvekod loscarlos » pát 18 úno, 2011 7:39 am

Ahoj, myslíte že pokud opravdu čstrain udělá toho kocoura, že budou na trhu i díly ? Mám na mysli jako např. z brejlovců. Mám doma jednoho rozdělanýho z odlitku. Že bych si počkal na zábradlí, abych se s tím nemusel letovat :-). No a okna by taky nebyla k zahození .... ?. No a možná i další detaily ..... ? :-).
HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: novinky 2011

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 18 úno, 2011 7:52 am

loscarlos píše:Ahoj, myslíte že pokud opravdu čstrain udělá toho kocoura, že budou na trhu i díly ? Mám na mysli jako např. z brejlovců. Mám doma jednoho rozdělanýho z odlitku. Že bych si počkal na zábradlí, abych se s tím nemusel letovat :-). No a okna by taky nebyla k zahození .... ?. No a možná i další detaily ..... ? :-).

Spíš bych se bál, že díly zrovna ta okna nebudou úplně pasovat. Se zábradlím to bude podobné.
OT: Zrovna zábradlí by se mi taky hodilo. Letované mi v provozu odchází a tak už mám u jedné T466.2 dost očesanou verzi.
S okny potíž není. Mám dvě loko s odlitků od p. Máši a okna do jedné jsem dělal max. jeden večer - pevná okna (přední,a zadní boční) z obalu od CD - vsazovaná přímo do odlitku (bez lepení), takže jsou téměř zároveň s kastlí, posuvná okna - (prostřední boční) z obalu od foliáže nebo krabičky od vlašáku. Ty jsou podlepená pod odlitek.
Větší pakárnu jsem měl s oknu u leptaného T466.2. Dlouho jsem dumal a nakonec jsem se rozhodnut to neřešit a jsou všechna z obalu od foliáže a podlepená (maskolem - nenechává stopy a v případě, že si vypižlané okénko pokapu, jde snadno pryč) dodělal jsem to včera večer výhledově udělám nějakou fotku.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pát 18 úno, 2011 8:14 am, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: novinky 2011

Příspěvekod loscarlos » pát 18 úno, 2011 7:58 am

Michal Šuhajda píše:S okny potíž není. Mám dvě loko s odlitků od p. Máši a okna do jedné jsem dělal max. jeden večer - pevná okna (přední,a zadní boční) z obalu od CD - vsazovaná přímo do odlitku (bez lepení), takže jsou téměř zároveň s kastlí,

Já vím, že udělat okna nejní problém, ale ta lenost :-) :-) :-). A když by to bylo hotové za pár kaček, že jo ? :lol: Ale je pravda, že asi rozměr nebude pasovat. U zábradlí mi to zatím moc neva, pač nemám navrtané díry pro uchycení. Tak asi počkám co a jak.
HO, už nemodelařím, jen si hraju ....
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 424
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: novinky 2011

Příspěvekod Dědek » sob 19 úno, 2011 9:55 pm

Dědek píše:
Rovněž podvozky jsou po úpravě, mají lepší chodové vlastnosti.
Myslím, že se jim vylepšení povedly a šetřím korunky na další soupravu.

od Michal Dalecký » stř 16 úno, 2011 8:58 am
Tak tohle me celkem zajima. Muzeme poprosit o fotky jak upravenych podvozku, tak i toho nakladu (samotneho u ve voze)? Jsou tam stale na cepu podvozku ty brutalni polozky?H0, DCC, III-IV
Michal Dalecký


Já fotoaparát nemám, není to moje hobby. Obrázky vyfocené telefonem nestojí za nic.
Podvozky mají upraveny jamky pro hroty dvojkolí, jsou posunuty brzdové zdrže více od okolku - asi byly příliš přesně udělané a někdy mohlo docházet k přibrždění podvozku.
Byla upravená i točna, je vyšší. Tím je také lépe vymezena vůle kulisy.
Vozy žádné podložky na čepu podvozku již nemají. Ty byly v minulých sériích, co jsem si koupil. Asi to mnělo být alespoň nějaké závaží.
Koupil jsem si další Eas vozy z poslední série co VDV vyrobili, ty jsou již všechny právě s nákladem a závaží mají uvnitř. Tím, že ten vůz je zatížen, jezdí opravdu výborně.
Mám velké kolejiště, tak si můžu dovolit dlouhé vlaky.
Běžná ucelená souprava je 26 vozů Sas, 42xFalls a 2x35 Eas). Akorát je tahám Sergejem. BR106 nemněla moc šanci, na stoupání jsem jí musel dát přípřež.
Jinak u toho nákladu ponechal výrobce volbu, jaký bude povrch na libovůli zákazníků - písek, štěrk, uhlí atd.
Ty jízdní vlastnosti u tohoto typu vozu byly srovnatelné s vozy Eas-u od Roca, v době kdy také řešili nízkou hmotnost. Jejich zatížením se také dosáhlo zlepšení jízdních vlastností.
U otevřeného vozu je to asi trochu problém, jak vyřešit závaží bez nákladu, pokud by nemněla být moc vysoká podlaha uvnitř nebo zase moc nízko zespodu.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod F. Placheta » ned 20 úno, 2011 9:13 pm

Dědek píše:Běžná ucelená souprava je 26 vozů Sas, 42xFalls a 2x35 Eas). .

Nemel bys nejake foto? Docela bych se podival...42xFalls uz musi byt docela rachot...
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: novinky 2011

Příspěvekod TomBart » pon 21 úno, 2011 1:39 pm

Dědek píše:Dědek píše:
Běžná ucelená souprava je 26 vozů Sas, 42xFalls a 2x35 Eas).



Tak to mě teda zajímá dvojnásob. Hlavně co děljí spřáhla. Buď jsou jiná nebo tomu nevěřím. Doma tahám 20 vozů do stoupání 2,5 cm/m a to je tak maximum. Kulisy vyvalený, spřáhla se trhají ........... no pochlub se.
Možná bych věřil Roco universal,ale už bych nevěřil kulisám, kór u VDV.
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: novinky 2011

Příspěvekod Dědek » pon 21 úno, 2011 5:28 pm

Mám také stoupání cca 2,5 cm na metr, používám třmenová spřáhla do šachty, protože krátké hlavy Roco takovou délku spolehlivě neudrží.
Na rovném úseku to bylo v pohodě, ale v oblouku se spřáhlo občas rozpojilo a zbytek vlaku mi ujel do údolí. Proto jsem přešel na hlavy s třmenem ze starých zásob.
Kulisy mám původní včetně vozů od VDV, nemám s nimi problémy. Po výměně hlav spřáhel mám rozpojování vyřešeno.
U těchto ucelených souprav, které nerozpojuji chci vyzkoušet místo třmenové hlavy pevné spřáhlo od Tilliga k zacvaknutí do šachty.
Jestli se ti vyvrací kulisy, tak předpokládám v oblouku. Asi máš malé oblouky. Já mám jeden oblouk s nejmenším průměrem 760 mm, všechny ostatní jsou mezi 900 - 1000 .
Koleje používám Flexi, ohýbám je tak nějak od oka. Kružítko nepoužívám. Trať nemám ideálně rovnou, záleží jak se to zrovna v tom místě povede.
Asi tak jako na dráze ve skutečnosti. Když člověk (jako mašinfíra) za jízdy spí, tak se občas probudí na nějakém tom hupu, když se ozvou v podvozku vyčvachtaný tlumiče.
A to jsem jezdil Přerov, Žilinu a Děčín (téměř vždy na E 499.2 - nyní řada 150).
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2011

Příspěvekod Martin HO » úte 22 úno, 2011 9:05 pm

Asi se to zde v této podobě neobjevilo : http://www.modeltrain.cz/item.php?kind= ... item=22500
Martin HO
 

Re: novinky 2011

Příspěvekod jirie123 » úte 22 úno, 2011 9:38 pm

Doufám, že je to jen ilustrační foto. Zdá se mi to jako nic moc :?
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek a 6 návštevníků