Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod litice120 » ned 20 úno, 2011 10:21 am

Zdravim,
pridam si taky trochu svoji do mlyna!
Urcite je dobre, ze je konkurence, ze je z ceho vybirat. Ale nezvrha se nekdy tahle diskuze opravdu k tvrde lobby? Nejsem az zas tak vyhraneny kritik, jako je mamut, ale s nekterymi vecmi co pise, musim (pane Bana prominte) souhlasit. Osobne se povazuji za velkeho brejlofila a rekl bych, ze mam tuhle masinu hodne v oku.
At jsem nevidel vyrobek MTB na zivo - porovnavam podle fotek - tak zasadni chybou kterou na nem vidim je tvar bryli - bryle jsou příliš velike, dolni hrana je prilis rovna a celkove jsou plossi, nez ve skutecnosti. Brejle proste takhle nevypadaji...S tim souvisi dalsi charakteristicke znaky - tvar vrchni strechy (krivka na krajní hrane musi mit konkávní tvar, ne konvexní), tvar tubusu reflektoru (tubus musi klesat smerem k brylim, ne byt rovne nebo nedej boze stoupat...). Vsechny tyhle casti daly masine charakteristicky vzhled a konec koncu i jmeno. To jsou proste neodiskutovatelne fakty. Tak se nedivte, ze my brejlofilove je budeme lustrovat velmi peclive. Samozrejme, nekomu to nevadi a tuhle anomalii klidne kousne. Me se to proste ale prici a ta lokomotiva to u me bohuzel diky temto detailum (pro me zasadnim) prohrava.
Koupil jsem si ROCO, nevydrzel jsem. Mam trojku polomacenou a i ctyrku modrou s bleskem. Ani ROCO me uplne nepresvedcilo. Proporce detailu, o kterych pisu, maji ale udelane lepsi, nez MTB. Co ale udelali blbe jsou prilis silne gumy kolem oken na brylich. ANo, model ma jiste limity, nektere veci proste parametricky zmensit nejdou, ale mohli alespon ubrat na siri sloupku. Samozrejme me ROCO nakrklo s tema pevnyma madlama, kdyby tohle nepodelali, byl by to velmi krasny model, pak samozreme ty styky forem na prsou, trhana jizda...Pockejme ale na tretiho v rade - pana Kuehna. Od nej mam temer vsechny jeho modely a jizdni vlastnosti jsou paradni. Po te, co jsem cetl rozhovor s nim v ZM, trochu chapu vic jeho politiku zpozdeni (ktera me taky pekne..Na bastarda uz cekam pul roku)...Tak snad to zpozdeni u bryli nebude prilis velke, abychom mohli jeste letos hodnotit vsechny tri kousky do kupy...
Kritika ma sve misto, kde jinde nez na forech tohoto typu. Mela by ale byt objektivni. Jeslti je nebo neni, to je ale na posouzeni ostatnich. Nejaka cenzura typu "vymazte" zde preci nema misto. Taky prosim nehazejte nekoho, kdo si dovoli napsat ze je neco blbe...hnedka do jednoho pytle s hulvatama. O uspechu toho ktereho modelu stejne nakonec rozhodneme vsichni tim, kolik kusu modelu si nakonec koupime...
Hezkou nedeli,
Paja!
litice120
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř 22 zář, 2010 6:44 am

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jarda H. » ned 20 úno, 2011 11:54 am

litice120 píše: ..... Kritika ma sve misto, kde jinde nez na forech tohoto typu. Mela by ale byt objektivni. .....


Správně napsáno, osobně bych nechal hodnocení kladů a záporů modelu brejlovce MTB na dobu, až bude konkrétně na trhu ! Zatím se tady probírá stále ještě neoficiální zkušební model (i když byl k "ohmatání" vidět na burze) .....
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod TTmili » ned 20 úno, 2011 3:58 pm

litice120 píše:Zdravim,
pridam si taky trochu svoji do mlyna!
Urcite je dobre, ze je konkurence, ze je z ceho vybirat. Ale nezvrha se nekdy tahle diskuze opravdu k tvrde lobby? Nejsem az zas tak vyhraneny kritik, jako je mamut, ale s nekterymi vecmi co pise, musim (pane Bana prominte) souhlasit. Osobne se povazuji za velkeho brejlofila a rekl bych, ze mam tuhle masinu hodne v oku.
At jsem nevidel vyrobek MTB na zivo - porovnavam podle fotek - tak zasadni chybou kterou na nem vidim je tvar bryli - bryle jsou příliš velike, dolni hrana je prilis rovna a celkove jsou plossi, nez ve skutecnosti. Brejle proste takhle nevypadaji...S tim souvisi dalsi charakteristicke znaky - tvar vrchni strechy (krivka na krajní hrane musi mit konkávní tvar, ne konvexní), tvar tubusu reflektoru (tubus musi klesat smerem k brylim, ne byt rovne nebo nedej boze stoupat...). Vsechny tyhle casti daly masine charakteristicky vzhled a konec koncu i jmeno. To jsou proste neodiskutovatelne fakty. Tak se nedivte, ze my brejlofilove je budeme lustrovat velmi peclive. Samozrejme, nekomu to nevadi a tuhle anomalii klidne kousne. Me se to proste ale prici a ta lokomotiva to u me bohuzel diky temto detailum (pro me zasadnim) prohrava.
Koupil jsem si ROCO, nevydrzel jsem. Mam trojku polomacenou a i ctyrku modrou s bleskem. Ani ROCO me uplne nepresvedcilo. Proporce detailu, o kterych pisu, maji ale udelane lepsi, nez MTB. Co ale udelali blbe jsou prilis silne gumy kolem oken na brylich. ANo, model ma jiste limity, nektere veci proste parametricky zmensit nejdou, ale mohli alespon ubrat na siri sloupku. Samozrejme me ROCO nakrklo s tema pevnyma madlama, kdyby tohle nepodelali, byl by to velmi krasny model, pak samozreme ty styky forem na prsou, trhana jizda...Pockejme ale na tretiho v rade - pana Kuehna. Od nej mam temer vsechny jeho modely a jizdni vlastnosti jsou paradni. Po te, co jsem cetl rozhovor s nim v ZM, trochu chapu vic jeho politiku zpozdeni (ktera me taky pekne..Na bastarda uz cekam pul roku)...Tak snad to zpozdeni u bryli nebude prilis velke, abychom mohli jeste letos hodnotit vsechny tri kousky do kupy...
Kritika ma sve misto, kde jinde nez na forech tohoto typu. Mela by ale byt objektivni. Jeslti je nebo neni, to je ale na posouzeni ostatnich. Nejaka cenzura typu "vymazte" zde preci nema misto. Taky prosim nehazejte nekoho, kdo si dovoli napsat ze je neco blbe...hnedka do jednoho pytle s hulvatama. O uspechu toho ktereho modelu stejne nakonec rozhodneme vsichni tim, kolik kusu modelu si nakonec koupime...
Hezkou nedeli,
Paja!


No taky bych k tomu rád něco napsal. Pravdou je, že "brýle" od p. Báni jsou půdorysně plošší než brýle ROCO. Ale rozhodně mi nepříjde že jsou širší a nižší oproti ROCO. Pokud ano mají to z mého pohledu stejně blbě i chlapcí od ROCA. Střecha, taky jsem oproti ROCU neshledal rozdíl takže platí totéž, u reflektoru je pravda co jsi napsal. Zase nadruhou stranu se mi zdá, že MTB je opravdu propracovanější, působí tak už jen díky nesplývavým prolisům, žaluziím, a některých dalších detailů které jsou u ROCO buď rozpité, nebo hodně splývají. Ta madla, to je jasné plus, a vypadá to jinak, a i když v porovnání s ROCO působí poněkud hruběji co se týče právě těch ostrých deatilů tak se mi líbí víc.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod litice120 » ned 20 úno, 2011 4:28 pm

TTmili: >>>.... Ale rozhodně mi nepříjde že jsou širší a nižší oproti ROCO. .............Ta madla, to je jasné plus, a vypadá to jinak, a i když v porovnání s ROCO působí poněkud hruběji co se týče právě těch ostrých deatilů tak se mi líbí víc........<<<

Hele, kde jsem psal ze jsou nižší? Já říkám, že jsou celkově moc veliká, v parametru celé karosérie. Koukněte se na kteroukoliv fotografii realneho brejlovce z tohoto pohledu (z pohledu co fotil v modelu pan Bana)...Treba na strankach ustředního brejlofila Bridella jsou jich mraky (http://www.cztrain.com) ...tam to prostě vidíte. Ta střecha - je to vidět i na te fotce srovnavání obou modelů. Střecha ROCO je v tomto pohledu vypouklá jak má být (sorry za to slovo konkávni :-() ale MTB je vydutý dovnitř coz je spatně. Chapu proc to je, jestli jsou celní okna velká jak tvrdím, střecha tam takto prostě musela přejít.... Ano, je to vidět málo a všimnou si toho úchylové jako já...ale me to proste irituje. Sorry pane Bána, jinak samozrejme poklona Vám patří, to je bez debat (i když se bez mučení přiznám, že mé peníze k Vám zatím nepoplynou)...

Samozrejmě ROCO udělalo některé detaily, za coz bych je nakopl do...Ty madla to je zářný příklad. Na MTB ty vsazená vypadají mnohem líp...Škoda že to pan Bána neudělal na rámu taky (chápu, že je to další práce navíc...). Na webu DS Modely je fotka z 3D od Kuehna...tam jsou madla vsazovaná i na rámu...doufám, že to bude dodrženo, jinak se naprdnu a nekoupím si ani jednoho :-)

Cau Paja
litice120
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř 22 zář, 2010 6:44 am

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod TTmili » ned 20 úno, 2011 4:58 pm

litice120: Tak to s těmi brýlemi jsem špatně pobral, za to se omlouvám :oops: . Ta střecha, malý rozdíl tam je, ale myslím že je nepatrný (narozdíl od jiných věcí), a pravdou je že s těch slov jsem se až orosil jak jsou sprostá :lol: . Jinak samozřejmě chápu, že někoho takový věci nakrknou (a to je slabé slovo), sám jsem vysazený na vozy typu Y (vpodstatě všechny 3 u nás jezdící podtypy + úpravené podtypy z Vagonky Studénka) a je fakt že ač jsou YB/70 od Kuehna sebepřesnější tak se na nich dá pár věcí najít, některé taky docela bijí do očí.
Jinak u brejlovce věřím, a vkládám plnou důvěru v Kuehna, snad jsem neudělal chybu (s jeho modely je to ovšem krajně nepravděpodobné).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod V_Báňa » ned 20 úno, 2011 7:42 pm

litice120 píše: Hele, kde jsem psal ze jsou nižší? Já říkám, že jsou celkově moc veliká, v parametru celé karosérie. Koukněte se na kteroukoliv fotografii realneho brejlovce z tohoto pohledu (z pohledu co fotil v modelu pan Bana)...Treba na strankach ustředního brejlofila Bridella jsou jich mraky (http://www.cztrain.com) ...tam to prostě vidíte. Ta střecha - je to vidět i na te fotce srovnavání obou modelů. Střecha ROCO je v tomto pohledu vypouklá jak má být (sorry za to slovo konkávni :-() ale MTB je vydutý dovnitř coz je spatně. Chapu proc to je, jestli jsou celní okna velká jak tvrdím, střecha tam takto prostě musela přejít....


Vzal jsem šupleru a měřím:

šířka čelního okna (měřeno dole, vně ) Roco = 23.41 MTB = 24.02 takže beru, mám o 0.6mm širší čelní okno tj o 2% než Roco. Tj +0.3mm na každé polovině, a tohle těžko rozhází vydutost ploch. Ale pozor- v dolní části je okna je dělicí rovina (jak hloupé) a je tam schod na každé straně 0.2mm. Je to daň za to, že nebyla dělicí rovina na oblém čele jako ma R. ale na boku vedle dveří, kde se lépe váže. Ten schod lze zaleštit ale na fotkách vzorků je vidět a přidává tedy +0.4mm navíc. Závěr - v produkci bude vyleštěno.

Výška okna od čelníku ROCO= 8.75 MTB= 8.61, takže -0.15mm rozdíl , což je fakt katastrofa (osobně měřeno na vraku 753-192)
Výška okna (ve středu vedle reflektoru) ROCO= 8.46 MTB= 8.60, takže 0.14mm rozdíl , opět tragedie ( taky osobně měřeno na 753-192)

Vydutost ploch: níže je vidět 3D řez karosérii, těsně vedle reflektoru a těsně před bokem- nikde propadlina NENI. Roco má v místě držáků houkaček "rezervu" vydutosti tak 0.15mm, mne střecha v té části se blíží přímce, což vidím jako jediný rozdíl ve tvaru.
ClipBoard-1.jpg
ClipBoard-1.jpg (3.09 KiB) Zobrazeno 5883 krát
ClipBoard-2.jpg
ClipBoard-2.jpg (4.4 KiB) Zobrazeno 5883 krát

Ale když koukám na svoji nastříkanou karosérii, tak v rozích před oknem je po leštění zdánlivý optický klam, navozují dojem konkávnosti. Možná je tam 0.02- 0.03 mm zvlnění v ploše, ale kvuli dvou setinám riskovat fatální poškození formy nebudu.

pudorysný ořez skla, rozdíl střed-okraj mezi MTB a Roco 0.3 mm (měřeno přiložením vedle sebe). Větší poloměr ořezu je viditelný, ale finálně je rozdíl 0.3mm .

jemnost-hrubost detailů (míněno asi hloubka vypálení do roviny +0.05 navíc )- je to tak uděláno na základě mého rozhodnutí a 3D kresby a bude to tak i v jiných modelech. Mne to přijde plastičtější a zajimavější a není náchylné na zalití detailů barvou při opakovaném vrstvení nástřiků.

Já z celé te debaty mám takový divný pocit, ale sám nevím jaký..... že jsem nikde neviděl podobné debaty na téma sergej :twisted:
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 20 úno, 2011 7:55 pm

Chlapi nechte toho, at to Vita dodela do finalni podoby a pak to tady reste. Kazdy model si najde sveho zakaznika i kdyby bylo 10 vyrobcu. Pred rokem by jste slintali nad odlitkama a ted si muzete vybirat z tovarnich modelu od 3 vyrobcu. Chjo.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod V_Báňa » ned 20 úno, 2011 7:57 pm

Ještě jeden pohled na 3D konstrukci střechy. Z objektu spojení profilů je vektorován zadní profil (fialová šipka), ale přední nikoli, tj. plocha nemá důvod vytvořit konávnost.
Přílohy
ClipBoard-3.jpg
ClipBoard-3.jpg (14.41 KiB) Zobrazeno 5867 krát
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Patrik Novák » ned 20 úno, 2011 8:04 pm

pro ty co nevědí jak vypadá kabina a srovnávají optické klamy (už mnohokrát bylo řečeno že model "vs" skutečnost se zdá byti rozdílný , ale při tom rozměry>přepočty sedí)
fotky se nevešly > http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 291140.jpg
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod badliner » ned 20 úno, 2011 8:11 pm

Michal Dalecký píše:Chlapi nechte toho, at to Vita dodela do finalni podoby a pak to tady reste. Kazdy model si najde sveho zakaznika i kdyby bylo 10 vyrobcu. Pred rokem by jste slintali nad odlitkama a ted si muzete vybirat z tovarnich modelu od 3 vyrobcu. Chjo.

S tím nesouhlasím...trh je daný, že bude X krát víc výrobců neznamená, že se prodá X víc modelů...a u TT Brejlovců, někomu z výrobců zůstane Černý Petr.... 8)
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod radekkrupka » ned 20 úno, 2011 8:12 pm

Za sebe můžu říct, že se celá debata dostává do velmi nešťastné roviny. Nerozumím tomu, proč někteří útočí na něco, co ještě není na trhu? To, že pan Báňa pravidelně zveřejňuje průběh vývoje se pro některé jedince bohužel ukázalo jako kontraproduktivní. Copak jiní výrobci diskutují své výrobky během vývoje? Prohlásit během 2 příspěvků že sice "velice obdivuji", nicméně "děte se tím bodnout" je dle mého trošku schizofrenie. To už snad raději, jak se říká - mluviti stříbro, mlčeti zlato. Pana Báni se nijak nezastávám, ač mu fandím. Model jsem viděl na burze a jednoznačně mě svou kvalitou překvapil, zkrátka jsem to nečekal. Nejsem ale brejlofil tudíž nedokážu posoudit diskutované "chyby".
Vždyť je ta debata úplně zcestná...

PS
Patrik Novák píše:http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/Liberec/#PA291140.jpg

Ale to je teprve handmuster nééé? :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod badliner » ned 20 úno, 2011 8:19 pm

nemyslím si ,že je to kontraprodukutivní...naopak marketingově je to chytré, protože se můžou objevit i dobré připomínky..
badliner
 
Příspěvky: 238
Registrován: pon 30 říj, 2006 8:37 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Martin HO » ned 20 úno, 2011 8:35 pm

Z toho co jsem zde na fóru viděl a četl smekám před kolegou Báňou. Nasazuje v prospěch českých modelářů nejen finanční a ostatní rizika, a ještě jim bez postranních úmyslů odkrývá svůj výrobek ještě předtím, než je na pultech.

Bohužel je tady na fóru několik jedinců, kteří "snědli všecku moudrost" a navíc svoji "jedinou pravdu" prosazují dosti nevybíravými, někdy konfliktními až konfrontačními způsoby. Nemyslím si že to je úmysl, ale spíš důsledek příliš emotivního zaujetí pro věc.

Jsem toho názoru, že každý účastník fóra má z principu "nárok" sdělit zde svůj názor, zkušenost, poznatek, zvlášť považuje-li to za přínosné pro ostatní. A ostatní by měli být rádi, že je jim názor (se všemi riziky) sdělen, ať už s ním naloží jakkoli.

Prosím zamysleme se napříště všichni nejen nad obsahem, ale i formou svého sdělení, a buďme k sobě tolerantní a slušní. Slušnost totiž není slabost, jak se v současné společnosti někteří občas mylně domnívají. Díky !

P.S. 1. Toto mé sdělení se netýká pouze tohoto vlákna, je obecné.
2. Škoda že kolega Báňa dělá TT, já bych jej v H0 bral všemi deseti.
Martin HO
 

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod litice120 » ned 20 úno, 2011 8:39 pm

Vsak jo kluci, kazda kritika muze byt pojata jako vylepseni...
Chcete nechcete, ja si stojim za svem. Bryle proste vypadaji jinak. Treba jsou miry i spravne. Ale ten tvar fakt nesedi. Viz prilozeny obr.
Bohuzel i odlitek od Cize je ma udelane lepsi.
Ale rikam jen svuj nazor, nekamenujte me. Od ceho jsou diskuze, nez od tohoto? Panu Banovi fandim, je to super pocin, nicmene z vyse uvedeneho duvodu si jeho model nehodlam koupit. Nic vic, nic min. Kdyz se mu tohle podari opravit, model pak bude urcite o tridu vys a pak treba zmenim nazor...Nepochybuji ze pred par lety bychom se z toho zblaznili....Ale ted je jina situace a mame tady hustou konkurenci. A to je dobre, nemyslite? Ani ve snu by me tohle nenapadlo, ze se budu tesit na tak krasny boj (a nepochybuji ze vyrobci by se bez nej klidne obesli :-))
Caues a uz pana Banu nechme, vzdyt takhle toho ma dost...
Paja.
SROVNANI_MTB_REAL.JPG
srovnavacka
SROVNANI_MTB_REAL.JPG (82.79 KiB) Zobrazeno 5797 krát
litice120
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř 22 zář, 2010 6:44 am

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Settebello » ned 20 úno, 2011 8:43 pm

Martin HO píše:Z toho co jsem zde na fóru viděl a četl ......

2. Škoda že kolega Báňa dělá TT, já bych jej v H0 bral všemi deseti.



S tímto musím plně souhlasit!!

A v N-ku všema dvaceti. Už aby to bylo!! :wink:
Tomáš
-----------------------------
N, A, DCC, ČSD-ČD, lll - V
Uživatelský avatar
Settebello
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 27 črc, 2009 1:02 pm
Bydliště: Choceň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků