Malé kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod Jirka1 » pát 04 úno, 2011 9:57 am

Co se týče té plochy vzadu, zmírnil bych na středu svah a protáhl tam vesnici, aby se to nemuselo celé zalesňovat. A navíc se ta plocha dá celá udělat odnímací, to sníží výšku při uklízení a případném transportu...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pát 04 úno, 2011 9:59 am

yurax píše:
Raaba píše:Fuldo, ten problem se skrytakem (polovina kolejiste pod zemi) resi "logika kruhu" od Milana Ferdiana. Takze, ac nejsem Milanuv agent, doporucuji zakoupit jeho brozuru kolejovych planu.


Logika kruhu je fajn, ale co jsem ja pochopil (mozna spatne), tak clovek zase vic posunuje pod zemi, nez jezdi na povrchu :)


Ve skutečnosti, když dojede vlaková souprava do koncové stanice,tak stroj se odpojí ,objede soupravu a opět najede na stejnou soupravu.Totéž se jedná i v "LOGICE KRUHU" akorát nemáme objízdnou kolej ,ale jen výtažnou.
Vlaková souprava dojede do koncové stanice,stroj se odvěsí,soupravu vytáhneme buď onýn motorákem z koleje nebo prostě prstem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .Tím se uvolní kolej ,stroj vyjede na širou trať,vyčká na opětovné přistavení soupravy a najede na ni.Tečka ,hotovo.Celý vtip je v tom ,že tento proces se jmenuje posun.Jenomže my si už myslíme všichni ,bůhví jaký posun se ve skryťáku neděje.. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod Střelec » pát 04 úno, 2011 11:55 am

Háček je v tom, že to šíbování je leckdy zajímavější a zábavnější, než zbytek provozu. Tuhle jsem cvičně posunoval ve svý "Kamenici" a úplně jsem zapoměl na osobák v "Nový Vsi" :lol: .
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod fulda » pát 04 úno, 2011 1:35 pm

yurax píše:
Raaba píše:Fuldo, ten problem se skrytakem (polovina kolejiste pod zemi) resi "logika kruhu" od Milana Ferdiana. Takze, ac nejsem Milanuv agent, doporucuji zakoupit jeho brozuru kolejovych planu.
Logika kruhu je fajn, ale co jsem ja pochopil (mozna spatne), tak clovek zase vic posunuje pod zemi, nez jezdi na povrchu :)

Ano, logika kruhu je fajn, ale je opravdu náročná na posunování a to zejména "pod zemí" a navíc v podstatě znamená, že ovládací stanoviště je právě někde s výhledem na podzemní část, protože zatím neexistujou spolehlivé a zároveň automatické rozpojovače pro velikost N. A já trochu uvažuji nad tím, že kolejiště někdy budou navštěvovat děti.

miroslav lengyel píše:Já si stále myslím,že bys měl ten výjezd ze stanice vlevo využít jinak.Buď bych udělal koncovou stanici nebo bych v tunelu trať vyhnal křížem doprava,pak stočil oblokem doleva a v levém horním rohu bych měl koncovou stanici.Ten skryťák vzadu bych zrušil a udělal ho v té vratné smyčce.Měl bys koncovou staničku,stanici nácestnou a ještě skryté nádraží na střídání souprav což by Ti poskytlo zajímavý provoz.Ale jak říkám,je to na Tobě.Koukal jsi na ten odkaz zde na fóru?Míra

Ano, koukal jsem na to, moc se mi ten systém líbí, ale pořád se mi moc nechce dělat koncovou stanici - právě kvůli náročnosti posunování.

depo201 píše:Použití obloukových výhybek na levém zhlaví ti prodlouží krátké staniční koleje. :)

Jenže zase "sežere" prostor kde je teď namalovaná točna. A toho prostoru tam je proklatě málo. Ačkoli teď je tam peco točna 15cm a já plánuju nějakou CD točnu takže 13cm.

Jirka1 píše:Co se týče té plochy vzadu, zmírnil bych na středu svah a protáhl tam vesnici, aby se to nemuselo celé zalesňovat. A navíc se ta plocha dá celá udělat odnímací, to sníží výšku při uklízení a případném transportu...

Odnímání a stěhování není na seznamu povolených kroků. Plánuju si vygenerovat v podkroví místnost a zafixovat si jí kolejištěm jako svojí dílnu. Pokud bude kolejiště "odkliditelné", tak bude "odklizeno" a nahrazeno něčím nežádoucím a nedílenským.

Ještě jsem přemejšlel nad jednou zvrhlostí.
Udělat v horní části kamenolom s nějakou úzkokolejkou a malou lanovkou zhora dolu, zhruba takovou jako byla v Solvayových lomech. Tady jsou nějaké odkazy:
http://www.solvayovylomy.cz/historie.php?h=3
http://foto.solvayovylomy.cz/album.php?id_a=175
http://www.lanove-drahy.cz/?page=lan&lan=108
a potom bych dole vlevo udělal nějakou nákladovou část pro nakládání z lanovky. Tím bych dokonce dostal docela zajímavé pracovní téma. Ale ve velikosti N to bude fakt miniaturizace.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod petrh » pát 04 úno, 2011 2:38 pm

nahore byhc udelal krasnou ulici s domky a treba tramvaji nebo trolejbus neco co udelal kdysi konopaslik na svem modulu;) co ty na to?
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 04 úno, 2011 2:45 pm

[quote="fulda]
Ano, koukal jsem na to, moc se mi ten systém líbí, ale pořád se mi moc nechce dělat koncovou stanici - právě kvůli náročnosti posunování.

Ale Ty jseš koukám trochu lenoch :lol: záleží na tom jaký provoz zvolíš :!: Pokud bude do horní stanice jezdit třeba sólo motoráček,tak Ti odpadne objíždění jedné soupravy.Navíc Peco vyrábí v N-ku prima rozpojovač,zrovna to teď řeším z jedním prodejcem,jestli by to šlo použít pro H0 :D Ale můžeš nahoře udělat třeba nějaký ten lom a pak můžeš jezdit bez objíždění soupravy.Nahoru budeš vozy sunout ,zpátky z kopce táhnout a řadit do vlaku až ve stanici.Také můžeš udělat dole ve skryťáku smyčky dvě, :mrgreen: aby se Ti soupravy otáčely oběma směry.Jinak k tomu posunu,časem přijdeš na to,že ten posun a řazení vlaků je zajímavější,než jezdit sem tam s vláčky dokola,uvidíš.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod Raaba » pát 04 úno, 2011 2:59 pm

Navíc Peco vyrábí v N-ku prima rozpojovač,zrovna to teď řeším z jedním prodejcem,jestli by to šlo použít pro H0

2 tydny zpatky jsem si tenhle rozpojovac privezl z Anglie a hodlam ho nasadit na svem TT kolejisti. Jestli to pomuze, muzu zmerit, jaky ma rozpojovac zdvih...
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 04 úno, 2011 3:14 pm

No to bys byl převelice laskav kolego :lol: tohle totiž řeším.Potřebuji totiž dosadit nějaké rozpojovače do již hotového kolejiště a tohle je přesně má představa.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod Raaba » sob 05 úno, 2011 7:09 pm

miroslav lengyel píše:No to bys byl převelice laskav kolego :lol: tohle totiž řeším.Potřebuji totiž dosadit nějaké rozpojovače do již hotového kolejiště a tohle je přesně má představa.Míra

Miroslave, rozpojovac ma zhruba rozmery krychlicky o strane 20mm. Trn rozpojovace (kotva) ma prumer 4mm a vycniva z rozpojovace 32mm. Bohuzel se mi nepodarilo zmerit zdvih. Po pripojeni na trafo FZ1 (svorky stridaveho proudu) rozpojovac jen drobne vybroval, ale jinak se nic nedelo. Nevylucuju, ze je problem v mem starem trafu. Rozpojovac si zada 16V AC o amperech se vyrobce v navodu nezminuje. Hadam, ze by s FZ1 nemel byt problem.
Jinak rozpojovac me stal 4 libry, coz je v podstate stejna cena za kterou se da sehnat u nas (120Kc). Az zjistim, kde je problem, poslu SZ.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod vladino » ned 06 úno, 2011 1:37 am

Nieje to nahodou tento?
Obrázek
Ak ano, on sa nema nijako hybat, je to elektromagnet. Na sprahla musis nalepit alebo inako nainstalovat dalsiu cast Obrázek a ten elektromagnet to potom nadvihne. Pisu tam ze to nie je vhodne pre sprahla s pruzinou.
N scale, CSD, IV epocha, code 55 (PECO)
vladino
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř 24 lis, 2010 4:39 am
Bydliště: London, UK

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 06 úno, 2011 6:23 am

Tak to jsi mě tedy nepotěšil :( já myslel nebo jsem to aspoň tak pochopil podle obrázků,že ten trn se zdvihne a rozpojí zpřáhla :D No nic,nebudeme tady svinit kolegovi vlákno jiným tématem.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod fulda » ned 06 úno, 2011 3:28 pm

OK, ještě se připomenu s jednou otázkou.
Jaké máte kdo názory na použité kolejivo? Hodně často se tu pro N propaguje Peco Code 55, ale nikde se mi k němu nedaří najít nějaká doporučení na skládání. Já doposud používám flaischmann s podložím a docela se mi pozdává.
Na mojem plánku nedokážu odhadnout, jestli se mi vejdou soupravy do všech zatáček.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 06 úno, 2011 4:18 pm

Řekl bych,že Peco je dobré z hlediska modelovosti a ceny.Já jsem použil,byť zde zatracované kolejivo Fleischmann Profi a nemám sebemenší problém.Volil jsem je zejména proto,že můj zrak nelze nazvat orlím :D V Tvém případě,pokud použiješ Fleischmann Piccolo,tak bych si dal bacha na vyhýbky,dělají jak s plastovou,tak napájenou srdcovkou.Určitě bych zvolil druhou možnost pakliže je použiješ.Je tam sice rozdíl cca 5 euro za veksli,ale pokud chceš jezdit pomalu přes vyhýbky,tak se ta investice určitě vyplatí.Jinak na Fleischovi jezdí Shimi a nevím,že by měl nějaké problémy.V každém případě si ušetříš spoustu starostí se štěrkováním :lol: a pokud zvažuješ třeba vratnou smyčku,tak veksle se bezvadně řežou a pokud pojíždíš smyčku jedním směrem,tak nepotřebuješ přestavník. :P vrátí se sama do původní polohy.Co myslíš tím,jestli se Ti vejdou soupravy do zatáček?Pokud použiješ ten nejmenší poloměr a na to posadíš dlouhé rychlíkové vozy,tak to bude vypadat blbě,ale projedou bez problému.Mám poměrně dost FL mašin a i BR 50-ka mi bez problému projede ten nejmenší poloměr,ale nepojíždím ho s ní z výše uvedeného důvodu a taky aby nevypadl lokfürer s kabiny :mrgreen: Je to spíš na lokálku.Na R 420 jezdím i rychlíkačema,ale epocha II,takže délka vozu je 226 mm.Moderní klasy by na tom vypadaly jako pěst na oko.Takže prostá úměra:čím menší poloměr,tím kratší vozy a mašiny.Ale to Ty určitě všechno dávno víš. :D
Mrkni ještě na tohle,pokud to neznáš. http://www.litomysky.cz/kolejiste/NOksa02.htm

P.S.Teď jsem koukal na stránky FL a ty veksle s plastovou srdcovkou už asi ani dělat nebudou.Pokud bys chtěl štěrkovat mají i kolejivo bez štěrku.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod fulda » ned 06 úno, 2011 8:08 pm

Jo jo, právě toho flaischmanna piccolo mám a je v poho.
Mimochodem - to co jsi našel v katalogu "bez podloží" je původní kolejivo Roco.

Pravě že jsem se koukal, že většina "nemodelovejch" vyhybek má ůhel odbočení 15° a nebo větší, většinou pokud dáš 2 vexle za sebe, tak dostaneš koleje cca 35mm od sebe (33,6 pro FL), tomu odpovídají i rozdíly sousedních poloměrů kolejí. U peco se mi nedaří takové informace najít, snad jen že rozdíl R2 a R3 je 35,5mm. Asi jsem strašnej technokrat, ale to už je život.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Malé kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 07 úno, 2011 3:56 am

To vím,že bez podloží je bývalé Roco,došlo zde k rozdělení kompetencí v rámci firmy. :D Jinak pokud bys chtěl nějaké informace o Pecu,tak jedině koupit plánky s jejich příručkou,ale asi úplně nejjednosušší by bylo oslovit Milana Ferdiána :D Ten určitě bude vědět jaké jsou rozteče mezi kolejemi,když kreslí plánky pro použití kolejiva Peco. :P Pokud máš obavy,že Ti budou vagónky škrtat v oblouku o sebe,tak toho bych se opravdu nebál.Jde zase jen o to,že rozteč kolejí pravděpodobně PŘESNĚ neodpovídá realitě.Co se týče zvětšení roztečí,třeba v případě nástupišť,tak se za vyhýbku vloží rovná kolej a tím dostaneš koleje od sebe na požadovanou vzdálenost.Ale to by Ti měl Wintrack ukázat,ne?Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Patrik Novák a 3 návštevníků