TOMÁŠ/BRNO/TT_moduly (NNR)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod radekkrupka » ned 16 led, 2011 10:17 am

Dostal jsem se k tomuto vláknu trochu se zpožděním... měl bych pro Tomáše jisté podněty :)

1) Na takto vysoké opěrné zdi / čelní zdi propustku by jistě mělo být zábradlí. Pokud ne nastávají 2 situace - shnilo a upadlo nebo ho někdo ukradl :) Přidáš-li zábradlí, místo získá na věrohodnosti. http://tauvec.rajce.idnes.cz/propustek_ ... 100023.jpg

2) Připomínky ohledně ukončení mostní konstrukce na opěře (viz připomínky na "ozub" atd) jsou správné. Takhle to určitě nikde není, pokud ano, rád bych to viděl :) http://tauvec.rajce.idnes.cz/most_dil_6/#P1040057.jpg. I ta navazující skála je taková zvláštní...

Jinak se mi zbytek modulů velice líbí.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod airwar » ned 16 led, 2011 3:13 pm

radekkrupka píše:2) Připomínky ohledně ukončení mostní konstrukce na opěře (viz připomínky na "ozub" atd) jsou správné. Takhle to určitě nikde není, pokud ano, rád bych to viděl :)


Pocházím ze stejného města jak Tomáš a tu trať tak trochu znám, sám ji na svém kolejišti chci také modelovat. Ta trať je skutečně v mnoha místech zvláštní a plná anomálií, takže pokud Tomáš tvrdí že ten most takto uložen je, věřil bych mu, byť i mě se to zdá neobvyklé.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » ned 16 led, 2011 5:27 pm

k bodu 1) ano zábradlí určitě bude,ale tyhle drobné doplňky si nechávám až na konec,až se dokončí ta "hrubá práce"

2) Fotku opravdu nemám..ale našel jsem na netu něco velmi podobnýho...
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Smycka/#A1.jpg

nesmí se opravdu zapomínat na to že vědšina staveb na této trati je původní tzn. rok 1870
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod JanoH0e » ned 16 led, 2011 6:46 pm

K bodu 2 : toto je celkom iná situácia ako u teba.Čo máš na obrázku je mostné pole. Problém je ten, že ten " zub ", sa používa aj u mostov drevených.Môj laicky názor je ten, že to, čo si modeloval ako pilier je ten zub a ten zbytok v reále je skrytý v "neporiadku" trate - vegetácia, štrk atď. Tiež mám zopár fotiek pred pokosením a úpravou a po kosení a úprave, potom ten zub je jasne vidieť, aj keď je relatívne malý - zrejme záleží od veľkosti ložísk. Tiež nepredpokladám, že by to bol most z roku 1870, pretože minimálne 2x do roku 1990 prebiehala výmena mostných konštrukcii starých mostov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » pon 17 led, 2011 4:07 pm

Budu se muset vypravit za tím pánem z Rakšic.On dělal na dráze v Bránicích od roku 1945,tak snad vnese nějaké rozklíčení.Ví toho o této trati opravdu hodně i to co semoc nepíše....bohužel se nepamauje kdy měnily pražce....
Nechci se dohadovat,ale řekl bych že ten most pokud není původní 1870,tak minimálně před válkou.On to není nějakej gigant.Je to vlastně jen takovej mostek v lese,přez lesní cestu.max 5-6m vysokej na délku jeden vůz 850 :) ..Když koukám do míst na Mapy cz,kde bych ho měl vidět tak ho bohužel přez les není vidět.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Ro-Ve » pát 21 led, 2011 2:03 pm

Dobrý den tak mě už začíná pomalu fungovat veb.zatím tam toho je málo ale budu se snažit přidávat. www.romanbezucha.cz
Ro-Ve
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 11 led, 2011 3:02 pm

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » pát 21 led, 2011 2:07 pm

Takže pánové záhada s mostem a tím okolím,je objasněna:
shrnu v kostce.Původní příhradový mostek měl 4 pilíře z cihel.Dva krajní (asi se zubem) a dva střední.Když se trať "modernizovala" přišlo i na mostek.Protože byl ovšem nevyhovující s pohledu tonáže,vyřešilo se to mazácky.Obě krajní části,tedy pilíře se zubem a kust mostu se zavezl zeminou.Takže proto jsem neviděl ty zuby.Pak ten zvláštní terén u polířu a v těsném okolí..no je to navážka...Musím uznat velmi důmyslná modernizace :mrgreen: Stálo by za to to v noci odkopat.. :D ale ručně bych to dělat nechtěl
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod airwar » pát 21 led, 2011 9:25 pm

Tomáš píše:Takže pánové záhada s mostem a tím okolím,je objasněna:
shrnu v kostce.Původní příhradový mostek měl 4 pilíře z cihel.Dva krajní (asi se zubem) a dva střední.Když se trať "modernizovala" přišlo i na mostek.Protože byl ovšem nevyhovující s pohledu tonáže,vyřešilo se to mazácky.Obě krajní části,tedy pilíře se zubem a kust mostu se zavezl zeminou.Takže proto jsem neviděl ty zuby.Pak ten zvláštní terén u polířu a v těsném okolí..no je to navážka...Musím uznat velmi důmyslná modernizace :mrgreen: Stálo by za to to v noci odkopat.. :D ale ručně bych to dělat nechtěl


Už jsem psal výše že tato trať je plná anomálií, takže takové řešení mě vůbec nepřekvapuje. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » sob 22 led, 2011 9:10 am

airwar píše:
Tomáš píše:Takže pánové záhada s mostem a tím okolím,je objasněna:
shrnu v kostce.Původní příhradový mostek měl 4 pilíře z cihel.Dva krajní (asi se zubem) a dva střední.Když se trať "modernizovala" přišlo i na mostek.Protože byl ovšem nevyhovující s pohledu tonáže,vyřešilo se to mazácky.Obě krajní části,tedy pilíře se zubem a kust mostu se zavezl zeminou.Takže proto jsem neviděl ty zuby.Pak ten zvláštní terén u polířu a v těsném okolí..no je to navážka...Musím uznat velmi důmyslná modernizace :mrgreen: Stálo by za to to v noci odkopat.. :D ale ručně bych to dělat nechtěl


Už jsem psal výše že tato trať je plná anomálií, takže takové řešení mě vůbec nepřekvapuje. :mrgreen:



mě jen lajcky napadá,jestli se nejedná o stejnou stavební technologii,jakou je postaven ten cihlový most z hlavasu.Co vím tak ho taktéž zasypali....ale je to pouze moje dedukce
http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=78
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod airwar » sob 22 led, 2011 4:08 pm

Tomáš píše:mě jen lajcky napadá,jestli se nejedná o stejnou stavební technologii,jakou je postaven ten cihlový most z hlavasu.Co vím tak ho taktéž zasypali....ale je to pouze moje dedukce
http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=78


Myslíš ten cihlový viadukt který vede od hlavního nádraží k řece Svratce směrem na Heršpické nádraží. Pokud vím tak v některých obloucích jsou uložné prostory, něco bylo dodatečně zazděno a něco zasypáno, otázkou je co bylo důvodem této operace, ale v pevnosti to nejspíš nebude, protože ta část co zůstala slouží dobře.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » sob 22 led, 2011 8:02 pm

airwar píše:
Tomáš píše:mě jen lajcky napadá,jestli se nejedná o stejnou stavební technologii,jakou je postaven ten cihlový most z hlavasu.Co vím tak ho taktéž zasypali....ale je to pouze moje dedukce
http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=78


Myslíš ten cihlový viadukt který vede od hlavního nádraží k řece Svratce směrem na Heršpické nádraží. Pokud vím tak v některých obloucích jsou uložné prostory, něco bylo dodatečně zazděno a neěco zasypáno, otázkou je co bylo důvodem této operace, ale v pevnosti to nejspíš nebude, protože ta část co zůstala slouží dobře.



jjo myslím ten cihlový viadukt.Ono z Brna po té trati 244 je těchto cihlových staveb velmi mnoho,asi oblíbená technologie.Možná taky z důvodů o kterých jsem zde psal,že v tomto okolí není vhodný kámen na pilíře.Např. kousek za Střelicema směr Radostice,pak u Krumlova nadjezd stále slouží.Vše cihla.Možná to je náročný na udržbu,tak je lepší to navěky zasypat.Těžko taky říct kolik ještě takových staveb je na trati zasypáno.
Naposledy upravil Tomáš dne pon 24 led, 2011 9:10 am, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 22 led, 2011 8:15 pm

K tématu. Jestli jsem správně pochopil, původně byla řeč o mostu, který Tomáš ztvárnil v modelu. Pokud byla jeho dvě pole na krajích dosypána, je mi divné, že by na původní pilíře nabyly nadezděny zídky, které by chránily ložiska. Nicméně věřím, že to tak může být, protože ve skutečnosti se dělají věci nad, kterými zůstává rozum stát a tohle je proti tomu prkotina.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod win111 » ned 23 led, 2011 11:45 am

Ro-Ve píše:Dobrý den tak mě už začíná pomalu fungovat veb.zatím tam toho je málo ale budu se snažit přidávat. http://www.romanbezucha.cz

Hezké, fandím. Je dobře, že je na trhu konkurence, k tomu ještě hezká a za rozumnou cenu.
www.modelovazeleznice-ho.cz
Uživatelský avatar
win111
 
Příspěvky: 51
Registrován: čtv 07 úno, 2008 4:35 pm
Bydliště: Moravany u Brna

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod mlha » ned 23 led, 2011 6:19 pm

Už mám stromky od p.Bezuchy doma,velmi pěkné.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: TOMÁŠ/BRNO/TT_segment

Příspěvekod Tomáš » úte 25 led, 2011 8:30 pm

Proč se to tedy zasypalo? Zná někdo rozumné vysvětlení,když některé "cyhlové" (tedy z lepší cihly) pilíře bežně fungují a některé skončily pod náspem.Přitom jsem si myslel,že dříve byly ty cihly,daleko kvalitnější.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zippich a 3 návštevníků