vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod olihope » pát 16 črc, 2010 8:47 am

túto tému som tzy "prefrčal"

Ale celkový záver - nekupovať stavebnice ani EW1 ale EW2, a problém by mal byť zažehnaný ?
resp. sú problémy aj pri iných ako EW1 výhybkách ?

ďakujem z info
olihope
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 14 kvě, 2009 3:50 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jares » pát 16 črc, 2010 2:21 pm

Trochu odbočím, je normální, že u křižovatky K2 jsou vnitřní koleje zkratované? To to trvalo, než jsem na to přišel. Musí se koleje odizolovat, přemýšlel jsem o tom, že dám bistabilní relátko a budu to té izolované části pouštět příslušný pól podle toho, z jakého směru budou postavené výhybky.
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 17 črc, 2010 8:02 am

jares píše:Trochu odbočím, je normální, že u křižovatky K2 jsou vnitřní koleje zkratované? To to trvalo, než jsem na to přišel. Musí se koleje odizolovat, přemýšlel jsem o tom, že dám bistabilní relátko a budu to té izolované části pouštět příslušný pól podle toho, z jakého směru budou postavené výhybky.


Ano s tímto problém jsem měl stenou skušenost.Nacpal jsem mezi vniřní koleje malej kousíček bužírky a problém byl vyřešen.Je smutné že to takje.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 17 črc, 2010 8:10 am

olihope píše:túto tému som tzy "prefrčal"

Ale celkový záver - nekupovať stavebnice ani EW1 ale EW2, a problém by mal byť zažehnaný ?
resp. sú problémy aj pri iných ako EW1 výhybkách ?

ďakujem z info


No vlasnil jsem ještě asi 5 kusů obloukových vyhybek IBW a 2 kusy mi vyhazovaly vygony při průjezdu vnitřním obloukem.Musel jsem trochu přiohnout jazyk aby,šel víc plynuleji do oblouku.
Při stavbě EW2 je nejsložitější ohnout ty malinký plíšky co drží jazyk.Vyhybka po sestavení je ve tvaru Y. podloží se tdy musí např.nahřát fénem a ohout na požadovaný směr.Je otázkou jestli si raději nepřiplatit cca 100kč a nekoupit hotovou EW2 L či P a mít klid.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jsyrovat » pát 12 lis, 2010 10:10 pm

Jelikož jsem si právě pořídil "problémovou" lokomotivu a to daleko více "problémovou", než vše co jsem měl tu čest zatím provozovat, tak sem taky něco přidám. Jedná se o novinku RoCo BR 18. V manuálu to napsané není (i když je možné že v té drobotině jsem špatně a krátce hledal), ale první věc je, že tahle mašina projíždí spolehlivě oblouky od 353mm. Nakonec jsem tuhle informaci našel i někde na webu nějakého prodejce.
Pro výhybky to znamená několik problémů:
První problém - EW1 a IBW (obloukové) mají menší poloměr. U EW1 to nevadí, pokud před i za výhybkou následuje kus rovné koleje, s tím se BR 18 srovná. Pokud následuje oblouk, tak už spolehlivě vyjede ven. S IBW je to podobné, ale tady už je oblouk delší a výhybku je nutné násilím trochu dorovnat do toho poloměru 353 (pokud chceme s BR 18 i odbočit do vnitřního oblouku).
Druhý problém jsou zkraty - v místě, kde jsou k sobě nejblíže jazyky výhybky u srdcovky. Tohle vyřeší vybroušení a zvětšení prostoru pro kolo (některá se přesouvají bočně, nemají samostatný podvozek). Zkraty to vyrábí typicky na IBW, EW1 tím tolik netrpí, ale trpí tím překvapivě více EW2.
Třetí probém se týká výhradně IBW a EW1 - přechod mezi pevnou a pohyblivou částí jazyků - v místě přerušení kolejnice občas je schod nebo je jedna část od druhé odsazená do boku. Opět to vyřeší vybroušení. Další místo je styk kolejnic u srdcovky, kde také občas vzniká ostřejší hrana - to je taky na vybroušení.
Po těchto zásazích problémy v zásadě nejsou. Jezdí to i přes angličana (přes klasický ale jen v případě rovných kolejí okolo), Baeseler i EW3 jsou naprosto bez problémů. Jezdí to bez problémů i přes něco takového: Obrázek
TT, DCC, ep.V, SBB a vše co se objevuje v Zurichu a okolí
jsyrovat
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř 18 úno, 2009 11:32 am

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod jares » pon 20 pro, 2010 1:28 pm

Mám problém s krátkými lokomotivami a dvounápravovými motoráky, že na výhybkách zastavuji, nezkoušel někdo třeba natírat plastové části vodivým lakem, aby se minimalizovala část koleje bez přívodu proudu? Nebo jak vylepšit výhybky, aby tento problém nenastával?
jares
 
Příspěvky: 110
Registrován: pát 23 bře, 2007 9:58 am
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Pavel-HP » pon 20 pro, 2010 2:43 pm

jares píše:Mám problém s krátkými lokomotivami a dvounápravovými motoráky, že na výhybkách zastavuji, nezkoušel někdo třeba natírat plastové části vodivým lakem, aby se minimalizovala část koleje bez přívodu proudu? Nebo jak vylepšit výhybky, aby tento problém nenastával?



Zkus se podívat na doporučení Zababova, kterak připojit vyhybky, aby se nestalo to, co se Ti stává. :!:
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1139
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pon 20 pro, 2010 5:57 pm

U výhybek EW1 je zastavování krátkých vozidel problém.Už se tady toho semlelo hodně a nejlepší,co z toho vyplývá je,se těmto výhybkám vyhnout a osadit jen ty s kovovou srdcovkou.Já sám mám EW1 plné kolejiště a z vlastních zkušeností vím,že lze tyto nedobré vlastnosti téměř eliminovat.Nejdůležitější je absolutní rovina mezi plastovou a kovovou částí srdcovky-co přečnívá lehce a s rozmyslem ubrousit.Nepoužívat tyto výhybky ze stavebnice.Sám mám plast potřen roztokem stříbra zakoupeným v prodejně GES(chce to necat lahvičku ustát v šikmé poloze a k natření použít stříbrný sediment,protože jinak je roztok řídký,a zateče,kam nemá).Vyzkoušet všechna hnací vozidla po otočení břichem vzhůru a přiložením vodičů,zda správně odebírají proud všechna kola a ve všech polohách na ose.Toto je problém hlavně Rosniček,V36 a malých parních trojspřežek.Žádná sláva není ani nový Hektor(tam stačí vyměnit bandážovanou nápravu za klasickou) a nová BR86(to je fakt tragédie)Hlavně u digitálu je to práce pro flegmatiky 8) .Chce to trpělivost a nakonec se ty mouchy dají vychytat :roll: . Sám provozuji takto BR89(to je fakt drobek),Rosničky,Hektory,zkoušel jsem i 364.5 od Schirmera,ale ta je asi na toto nejhorší,ale má běhouny a ty se při troše šikovnosti dají udělat jako sběrné nápravy a vlastnosti se zlepší.Motoráky dvouosé,to je asi beznadějné :roll: ,jedině snad vypružit nápravy nebo nechat sbírat i přívěs.Někdo ty výhybky komplet předělává-viděl jsem na jiném vláknu nebo to byly stránky zmiňovaného Zababova,už nevím,ale kdo má kolejiště už postavené,jako já,těžko to bude vytrhávat. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 8:23 am

Máte někdo zkušenosti s výhybkami http://www.ttfiligran.de/index.asp, co se jízdních vlastností týče? Vyrabějí tuším z prutů snížených na 1,5 mm. Výhybky jsou redukované v poměru 2/3 nebo neredukovaná na dřevěných nebo plastových pražcích, stavebnice nebo hotové. Zejména tan angličan nemá vadu :shock: .
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod MirekTT » stř 25 kvě, 2011 9:15 am

Lubomír píše: z prutů snížených na 1,5 mm.

Chceš po tom jezdit? Asi je to spíše o okolcích kol na vozidlech.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 10:30 am

Zřejmě ano, dle mého názoru těch 0,5mm dolů nové modely snesou. Jde o to, že když postavím veškerou keometrii na EW3 (=výhybka klasická pro 40 do odbočky), jak potom modelovat jiné druhy nebo křižovatky? Z jejich sourtimentu bych bral EW 706-1:6 jako klasickou a dále pak mají štíhlejší. Tato výhybka je v podstatě redukovaná kopie skutečné výhybky 190-1:9, což je klasická čtyřicítková výhybka. Dělají ji i neredukovanou, já bych bral tu redukovanou 2/3. Dále modelovost kolejiva hovoří za vše. A když jsem viděl toho angličana, tak jsem slintal... http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod depo201 » stř 25 kvě, 2011 10:59 am

Dát za téčkovou vekslu 800-1100,- je sebemrskačství :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 11:18 am

Možná, ale líbí se mi filozofie této firmy. Zjevně vědí, co modelují, mají předlohu v reálných výhybkách a kolejích. Což se u TILLIGa dá říct stěží. Pokud se týče ceny, jsem ochoten dělat menší staničky a menší projekty, kupovat si méně modelů, ale kvalitních. Ano, mohu použít EW2 a namýšlet si, že je to čtyřicítková výhybka a mohu použít EW3 a namýšlet si, že je to šedesátková výhybka, ale... :roll:
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Lubomír » stř 25 kvě, 2011 11:26 am

PS: srovnejte jejich DKS (dvojitou kolejovou spojku) a TILLIGem. :shock: A pak jak modelovat třeba Moravské Bránice, kde je DKS tvořena dvěma jednoduchými a dvěma křižovatkovými výhybkami, vše pro rychlost 40. Když si představím tuto nádhernou konstrukci u obou modelářských firem, tak je myslím jasné (zejména pro lidi znalé železničního svršku), kde je zakopaný pes. Myslel jsem si až do dneška, že ty Moravské Bránice z kupovaného kolejiva nejdou postavit.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod milan ferdián » stř 25 kvě, 2011 2:41 pm

Lubomír píše:PS: srovnejte jejich DKS (dvojitou kolejovou spojku) a TILLIGem. :shock: A pak jak modelovat třeba Moravské Bránice, kde je DKS tvořena dvěma jednoduchými a dvěma křižovatkovými výhybkami, vše pro rychlost 40. Když si představím tuto nádhernou konstrukci u obou modelářských firem, tak je myslím jasné (zejména pro lidi znalé železničního svršku), kde je zakopaný pes. Myslel jsem si až do dneška, že ty Moravské Bránice z kupovaného kolejiva nejdou postavit.


Škoda,že jsem nešel tvoji cestou.Ve snaze ušetřit finance zhotovením výhybkové soustavy T/6°v modelové velikosti N/1:160,samodomo jsem dost tvrdě narazil a přitom jsme měl nabídku i přijatelnou cenu na zhotovení této soustavy.
V tomto tvém rozhodnutí ,tě velmi podporuji. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: nadkachna a 1 návštěvník