Test kolejiště / Bezdružice

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod Jarda H. » ned 28 lis, 2010 7:56 pm

pekl024 píše: .... Kokašice (nebo Cebiv) - SN ....


V případě NEBO radši asi Cebiv, ne ? Umožní obohatit provoz - kromě vyhýbání vlaků manipulace a posun vozů.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod pekl024 » ned 28 lis, 2010 9:42 pm

A nebo tak, pokud je to realizovatelné. To by se mi líbilo asi nejvíc. Neumím si to dát do 3D a nedaří se mi to, musím to nějak zkusit.

obr.1 koncové nádraží +8cm
obr.2 základní deska +0cm
obr.3 celkový plánek
Naposledy upravil pekl024 dne pon 10 led, 2011 11:09 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod kiski » pon 29 lis, 2010 11:06 am

Neviem, ale ak bude viditeľná časť len tá vrchná časť obrázku (myslím tá, čo je +8), tak tam budeš mať kopec nevyužitej plochy... Prakticky len stanicu, jeden oblúk, klesajúci do skrytého nádražia a to je všetko... Mne osobne by to asi nestačilo, a vlak by si na šírej trati videl trochu krátko, hneď by zmizol v SN... Ale proti gustu žiadny dišputát, menej býva niekedy viac... :wink: Toť môj názor.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 lis, 2010 11:13 am

Pokud jsem správně pochopil, bude vidět i stanice "dole". Pokud by to měla být lokálka, snažil bych se udělat mezi stanicemi jen viditelnou trať. Lokálky kopírovaly terén a "velké stavby na nich byly jen v případě největší nutnosti.
Není mi jasná koncepce skryté části.
1. proč je SN jen se dvěmi a ještě velmi krátkými kolejemi?
2. proč SN neumožňuje obrat souprav (nebudu-li počítat složité objíždění v SN, kde na to stejně není moc místa), nebyla by lepší smyčka?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod pekl024 » pon 29 lis, 2010 11:28 am

Máte opět pravdu , asi se vrátí k myšlence kolejiště do L. Jen nebudou Kokašice ale Cebiv. Nemám nápad na skryté nádraží , po něčem kouknu na netu snad najdu inspiraci.

[quote="pekl024"]Nápad , úprava tratě Bezdružice - Kokašice(nebo Cebiv)- SN
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 lis, 2010 11:38 am

pekl024 píše:Máte opět pravdu , asi se vrátí k myšlence kolejiště do L. Jen nebudou Kokašice ale Cebiv. Nemám nápad na skryté nádraží , po něčem kouknu na netu snad najdu inspiraci.

pekl024 píše:Nápad , úprava tratě Bezdružice - Kokašice(nebo Cebiv)- SN


Nevzdávej to.Základní myšlenka je skvělá.Nejdříve si dolaď koncovou stanici Bezdružice.Pozorně si prohlédni všechny foto ,co jsou k dispozici k této stanici.Ke svému překvapení zjistiš jak bohatou nákladku a vykládku měla tato stanice.Už jen tu stanici když dotáhneš do zdárného konce,tak budeš určitě spokojený.Tvar do L je ideální.Trať musí kopírovat terén ,zvlnit trasu.Klidně před tunelem Cebiv a vratnou smyčku.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod pekl024 » pon 29 lis, 2010 11:49 am

Milane děkuji, úplně původní myšlenka byla trať Bezdružice - Cebiv - Pňovany. Vzhledem k prostorové omezenosti zůstávají Bedružice - Cebiv a nějak nahradit Pňovany (SN nebo smyčka) Pravda je L formát mi lépe pasuje i domů.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 lis, 2010 12:47 pm

Zde si na tomto svém kolejišti pohrej hlavně s detaily a budeš sám divit.Nebál bych se trojmístné remízy :wink: Podívej se na diego.dana,jak mu stavba jde a přitom se jedná o jednoduché kolejiště,ikdyž s jiným tématem,než máš ty.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod pekl024 » pon 29 lis, 2010 1:18 pm

Zatím jsem dospěl k nějaké představě. Je možno vidět zde http://modelytt.nolimit.cz/kolejiste-2014 obrázek 004 a 004a.
Dolní nádraží a SN není hotové jsou to jen nápady , které je potřeba doladit a upravit. Je možné , že po Vašich reakcích bude vše jinak.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 lis, 2010 2:43 pm

Tak jsem přemýšlel ,hledal a našel.Nápad je od německého kreslíře,přesně se hodí pro naší situaci.Je tam vratná smyčka,kupodivu když si ve SN nasekáš kusých kolejí,nic se nestane a nepotřebuješ ani na druhém zhlaví výhybky,vlastně vzniknou šturcy.Má to jedno drobnou potíž.Vlakové soupravy mohou být je krátké,Mn jen tak pro čtyři nákladní vozy a nebo uplatníš LK :wink:

P.S.Přemýšlím ,že bych tvého nápadu využil pro vánoční téma. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod pekl024 » pon 29 lis, 2010 6:58 pm

Hank mi napsal : V Bezdružicích sloužily 423.0 už od r. 1933, 310.0 jen do r. 1930, mezitím taky 320.0 a 422.0, po válce i 433.0, od r. 1969 T 435.0. V r. 1964 se asi měsíc neúspěšně zkoušela T 334.0. Motorizace osobní dopravy začala už v r. 1930, jezdily tu postupně M 120.2, M 120.4, po válce M 130.2 a M 130.1, ale pak už M 131.1 až do r. 1978. Zkoušela se i M 240.0. Od r. 1978 M 152.0 (810), od r. 1990 až dodnes 742. Takže nejtypičtějšími vozidly na této trati ve 3. epoše byly M 131.1, 423.0 a T 435.0.


Tzn. že potvrzuje moji vizi o provozu lokálky, odvoz dřeva z Cebivi a skládka uhlí v Bezdružicích. Podle toho co jsem četl jezdil nákladní vlak o 4 vozech. Myslím, že pro toto kolejište by jsem napsal rok 1945 až 19??.

Ps: Děkuji a samozřejmě jsem zvědavý :wink:
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod Střelec » úte 30 lis, 2010 6:48 am

Doufam, že budeš mít kliku se sháněním odpovídajících lokomotiv.
Hank sice tvrdí, že jsou "běžně" k mání, ale v tom případě znamená slovo "běžně" shánění nedostatkovýho zboží jak za socialismu. Takže využij jeho nabídky přebytků, dokud ti tu možnost nabízí.
Pro mně "běžně" znamená přijít do obchodu (lhostejno, či kamenného, nebo virtuálního) a pokud na to mam, tak koupit. Motoráky jsou celkem sehnatelné, ale na páry vyjma přeznačených německých lokomotiv za normálních okolností nenarazíš. Jednou jsem viděl prodávat 422.0, ale neodpovídal pojezd a kastle působila polorozteklým dojmem. Taky jsem dvakrát potkal 414.0. Ta měla sice pěknou kastli lokomotivy,předloze ovšem neodpovídal pojezd, ani tendr (byl jiné řady, než s jakým tahle lokomotiva jezdila).
Osobně jsem si kdysi naběh se 423.0 od BDDP (přestavba pojezdu z Br92) - na druhej pokus mi ji udělali sice hezky, ale totálně poničili mechaniku pojezdu a elektriku, takže jsem chtěl zpátky prachy.

Pokud tam budeš dělat i kus silnice, asi budeš muset sladit s daným obdobím i použité dopravní značení. Do března 1939 se tu jezdilo obráceně jako v Anglii, v letech 1935-1938 jsme si vystačili s šesti dopravními značkami (všechny modré s bílými obrázky), červenobílá klasika s černými obrázky přišla až za okupace, ale většina dnešního standardu je až poválečná záležitost. Patrně nejstarší a dost dlouho jedinou "dopravní" značkou byly vyjma rozcestníků přejezdový kříže - dlouho s nápisem "POZOR VLAK".
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod Jarda H. » úte 30 lis, 2010 7:40 am

Střelec píše: ...... sladit s daným obdobím i použité dopravní značení. Do března 1939 se tu jezdilo obráceně jako v Anglii, v letech 1935-1938 jsme si vystačili s šesti dopravními značkami (všechny modré s bílými obrázky), .......


... dohledat se to dá :lol: Přece jen je to něco jiného, než dnes : http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:193 ... C5%99e.gif
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod Střelec » úte 30 lis, 2010 11:23 am

Tyhle platily do osmatřicátýho, pak se zvolna začlo přecházet na bílo-červenej standard a nakonec to řešila okupace. Zajímavý ale bylo, že značky s pruhama (dnes obdélníky) udávající vzdálenost před přejezdem měly šikmou horní hranu (kratší strana směrem k vozovce). Hlavní silnici značil bílej kosočtverec s červeným lemem, řada dalších věcí byla ale po březnu 39 podobná dnešním.
Z mašinkářskýho hlediska jsou pro starší období asi klíčový jen ty věci kolem přejezdů.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště

Příspěvekod hank » úte 30 lis, 2010 6:46 pm

střelec: :roll: Omlouvám se za ten termín "běžně". Já jsem v těch dobách prožil víc než půl života, tak mi to shánění běžné pořád připadá...

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6670
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků