Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 04 zář, 2010 11:40 am

DRSNÁ_STĚNA_TT/1:120_3000*1300_Michal_Šuhajda

Abych vše stihl ,tak jsem vstal brzo ráno ve 4,00. hod :D (co bych pro vás neudělal) a snažil výkres dotáhnout do konce.Skryťáky neuvidíte,ty budou v brožuře. :mrgreen: Celkově jen kreslení cca 60,0hodin.Nejsou zde hodiny za skicování ,navrhování ,výpočty atd.
Tak Michalová premiéra jeho návrhu kolejišť i s vinkulaci.. :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod petrh » úte 02 lis, 2010 3:19 pm

ctvero rocnich obdobi je podle me proste genialni napad... pustiti vivaldiho a soupravu na trat:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 lis, 2010 6:22 pm

Po delší odmlce a patálií s brožurou ,jsem začal opět trochu cvičně kreslit. :mrgreen:

Aby Miško tu páru měl kde otočit.. :D

Lokomotivní depo hračkové_Miško_Trenčín
H0/1:87_PECO/CODE100/12°

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Max » ned 14 lis, 2010 7:33 pm

Taky by to šlo třeba takhle, aby to bylo jako ve skutečnosti. Z velkých vozů házeli uhlí do zbrojních vozíků, stojících podél koleje s vozy s uhlím (červená=600mm). A na opačnou stranu házeli uhlí na zásobní hromady. Takže do vozíků házeli jen dolů, tedy snadnější práce.
Někde mám fotky, možná je najdu. A v tom malém depu by na ten písek stačila kamna v rotundě plus konce. Na tu rovnou kolej za uhlím by se rovnaly mašiny, v tomhle depu jich mohli mít tak 10 i víc. Viz třeba Prostějov.
Přílohy
depo.jpg
depo.jpg (116.95 KiB) Zobrazeno 8924 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Max » ned 14 lis, 2010 7:35 pm

oprav : ...plus konve.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Max » úte 16 lis, 2010 9:31 pm

A jedno hodně podobné skutečné depo je zde :
Přílohy
depo_M.jpg
depo_M.jpg (48.97 KiB) Zobrazeno 8786 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod JBr » úte 16 lis, 2010 9:45 pm

Max: To je Chocen?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Max » úte 16 lis, 2010 10:19 pm

Ano
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » stř 17 lis, 2010 9:28 am

......jen příběh.Stanice je jen náhledem k příběhu.... :wink:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Vindobóna tiše uhání naší malebnou zmenšenou krajinou.Dnes brzo ráno jsme vyjeli ze žst.PECKY ,abych stihnul včas své služební povinnosti.Během jízdy si prohlížím okolí tratě a nestačím se divit,co tu během čase přibylo ,co tu jsem již dlouho nebyl.Blížíme se k mé přestupní stanici žst.PODOLÍ,jedno z nejkrásnějších co jsem zatím poznal.Vjezdové návěstidlo nám hlásá žlutou barvu , strojvůdce sice ví dle sešiťáku,že má zde povinnou zastávku,ale vzápětí se doví o zpožděném rychlíku z opačné strany.Vindobóna lehounce zastavuje u nástupiště koleje1.Vystupuji a zdravím se s vykonávající službou výpravčího ve stanici s Bobem.Prohodíme pár slov a já nastupují do singrovky,připravené k odjezdu.Z druhé strany se od Starých Splavů se skřípotem brzd zastavuje zpožděný rychlík,který zde měl již dávno stát.Cestující s povděkem kvitují ,že osobní přípoj v podobě naší singrovky,ještě neodjel.Výpravčí Bob dává povel k odjezdu Vindobóně a po uvolnění 1 koleje ,dává taktéž povel k odjezdu zpožděnému rychlíku.No jo, koutkem oka jsem zahlédl kdo má službu ,Radek.Určitě měl zase hlavu v oblacích,jak snil o těch Nerátkách.Pousměju se,Bob už dává pokyn k odjezdu, kývu mu na pozdrav a rozjíždíme se.Kola zarachotí na výhybkách,abychom v zápětí přibrzdili,protože zde je nařízena v tomto úseku pomalá jízda.Velká říjnová povodeň,neobvyklá v tuto dobu ,smetla celou odbočku BRNO.Jedeme skoro krokem,ale již vidíme zbrusu novou odbočku ODRY.Celá odbočka je posunuta mimo povodňovou oblast.Neuvěřitelné jak památkaři prosadili svou neústupnost dráham ,postavit repliky zničených služebních budov.Vyvýšené stavědlo poznávám z pražského trianglu na Negrelliho viaduktu,zatímco strážní domek je ze zrušené zastávky HORNÍHO PRYSKU.Zdravíme se s Richardem,který zde poustevničí a již projíždíme městskou zastavbou KOBYLKY situované nedaleko žst.PODOLÍ.S velkým rachotem přejíždíme ocelový příhradový most přes řeku a zastavujeme po chvíli na zastávce s vlečkou železárny HRÁDEK.Škoda,generálního ředitele železáren Dana U. jsem nezahlédl.Určitě zase sedí na ty svých důležitých poradách.Nechápu ,o čem se tam stále radí,zda plán splní na 105% nebo na 110%.Zahoukání a rozjíždíme se,blížíme se k odbočné stanici LIPOVÁ ,zde vystupuji kvůli svým povinnostem.Dívám se na nového výpravčího této stanice.Tvář mi není povědomá,ale se zájmem mým, se už rozhlížím po stanici.
Žst.LIPOVÁ má tři dopravní koleje 1,2 a 3 a další o něco kratší dopravní kolej 4.Manipulační/skládková kolej 4b,zakončena s kusou kolejí vlečky Uhelných skladů,nedílnou součástí všech stanic na vedlejších tratích.Kolej 5 slouží spíše jen pro objíždění souprav na hlavní větvi tratě,i když traťově je zde svedena kolej z místní tratě,aby nerušila křižování a přestup cestujících z osobních vlaků.Strojová stanice má dvě koleje .Polovina remízy je zařízena pro dva motorové vozy nebo jeden delší a druhá polovina patří ještě parní trakci.Remíza má vodárnou s dílnou,sloužíc k drobným opravám.Je zde plně zásobena uhelná skládka pro zbrojení,s popelovou jámou na čištění lokomotivy s nezbytným vodním jeřábem.Pro tankování motorových vozů,byla přistavena kusá kolej,kde zde pravidelně se obměňuje kotlový vůz s naftou odesílaný z vlečky ze žst.PODOLÍ.Vlečné osobní vozy jsou odstavovány na kusé koleji 4a.Kusá kolej navazujíc na manipulační kolej 5,spíše slouží ,jako záchytná,protože někdy třeba určenou zátěž pro místní trať,odstavit zde.Stanice je osazena odjezdovými,skupinovými ,mechanickými návěstidly.Na podolském zhlaví je klasická stavba stavědla,kdežto na rokytnickem zhlaví je stavědlová věž.Jen mě zaujala ještě přijímací budova s opravenou fasádou.Nástupiště jsou u kolejí 1,2 a 4.
Pro osobní vlaky místní lokálky ,která pokračuje do úvraťové žst.ŽLEBY,kde trať končí,kdysi dopravna,dnes konečná zastávka v MAČKOVĚ .Zde zajíždějí jen sólo osobní motoráky,protože povodeň nám nenávratně zničila i koncovou stanici ONDŘEJOV se silnou nákladní dopravou.Snad někdy bude obnovena.Silná nákladní doprava končí přímo ve ŽLEBECH.
Naše hlavní větev tratě pokračuje přes žst.HORNÍ BLATNOU se silnou nákladkou dřeva a končí nám v koncové stanici žst.ROKYTKA.I zde je silná vlečková nákladní doprava se strojním zázemím pro parní lokomotivy.
Odcházím za svými pracovními povinnosti a tiše doufám,že neúprosný čas nám přinese jen již lepší časy pro naše lokálky ….
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod petrh » stř 17 lis, 2010 10:01 am

kdybych neveel, ze to je z layoutu Nscale tak bych si rikal, kde toto muze byt, nadherne poutavy popis.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » stř 17 lis, 2010 7:13 pm

studie stanice STUDÉNKY,hodně zredukované

H0/1:87_PECO/CODE100_6100*X/pavmar

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pavmar » čtv 18 lis, 2010 9:44 am

Možná se tam vejde i nějaké do depo... jako třeba je tady v tom návrhu trenčín...
:-)
H0
Moduly a kolejiště
Epocha IV-V
DCC MINIBOX
pavmar
 
Příspěvky: 294
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod fofros » čtv 18 lis, 2010 11:26 am

No zajímavá studie a hlavně hodně zredukované, nicméně Studénka je hlavně zajímavá tím, že má nástupiště do směru Kopřivnice - Štramberk - Veřovice mimo hlavní kolejiště stanice. Tato odbočka tu zcela chybí a myslím že to je škoda. Trošku jsem si tedy dovolil tuto zajímavou stanici dodělat aby i ten hodně zredukovaný stav trošku více odpovídal skutečnosti. Jinak ještě poznámka, kryté nástupiště je ve studénce od V.epochy, takže pro ty, co by chtěli modelovat III. nebo IV., měly první 4koleje od staniční budovy sypané nástupiště s pevnou hranou. Plán staré staniční budovy bych možná dal do kupy, anebo možná ještě někde našel fotky (koukám ale, že Milan tam má podle půdorysu starou staniční budovu). Vlevo jak jsem dokreslil je strojní stanice s jednou dílnou, jsou to volné koleje kde se odstavují motorové a přípojné vozy a také nákladní vozy fy. Kotouč Štramberk hlavně Faccs a Uacs.
Ještě bych chtěl doplnit, že kolejová skupina směr Bílovec byla od hlavních kolejí oddělená plotem z vlnitého plechu a k nástupišti směr Bílovec vedla visutá přechodová lávka a nástupiště nebylo na druhé straně kolejiště, ale nástupní kolej byla hned první za plotem, kolejová skupina do bílovce měla myslím 4 koleje a zaústění vedlejší trati bylo právě k této 4-té koleji od konce. Na této kolejové skupině se skládaly Mn jak do směru Bílovec, tak i do směru Štramberk.


Ještě doplním, že Strojní stanice s vozovým depem bylo původně nádraží směr Štramberk a trať vycházela opačným směrem než nyní a to doleva za toto nádraží, ale to už bylo hodně dávno, myslím že někdy na konci 50-tých let. Do dneška tam stojí nádražní budova, která slouží jako kanceláře a sociální zázemí pro vlakové čety.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.
fofros
 
Příspěvky: 172
Registrován: stř 17 lis, 2010 5:29 pm
Bydliště: Kopřivnice

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pavmar » čtv 18 lis, 2010 1:51 pm

Mě pátá epocha vyhovuje. :-) je to přesně jak jsem si to představoval... když se rozšíří o další nástupiště na štranberk tak to opravdu bude zajímavější ale to se dostáváme do opětovných monumentálních rozměrů.... nechci dělat kopii, ale volný námět... stanice se bude na kolejišti jmenovat jinak...
:-)
H0
Moduly a kolejiště
Epocha IV-V
DCC MINIBOX
pavmar
 
Příspěvky: 294
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jojo » čtv 18 lis, 2010 4:45 pm

Milanov navrh opat bomba. Ja prikladam len rozstavene depo a točnu. To len ,že sa na tom pracuje. Milanko Dík. :D :lol:
Přílohy
P1020524.JPG
P1020524.JPG (43.63 KiB) Zobrazeno 8385 krát
P1020522.JPG
P1020522.JPG (44.03 KiB) Zobrazeno 8385 krát
H0 ,bez epochy,Traincontroler 7 Silver originál,len digitál.
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků