Koncová stanice Epocha I

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Radek » ned 24 říj, 2010 8:13 am

petrh píše:nwbo udelat co co ma Milan v plancich taky, vjezd do portalu tunelu a dale je jiz kulisa a neni zadne SN, ale normalne nadrazi zde pak staci tri koleje na dve soupravy...
Např? Nemůžu nic použitelného najít. :roll:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod milan ferdián » ned 24 říj, 2010 8:41 am

Radek píše:
petrh píše:nwbo udelat co co ma Milan v plancich taky, vjezd do portalu tunelu a dale je jiz kulisa a neni zadne SN, ale normalne nadrazi zde pak staci tri koleje na dve soupravy...
Např? Nemůžu nic použitelného najít. :roll:


Obrázek

Uploaded with ImageShack.usObrázek

Uploaded with ImageShack.us
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » ned 24 říj, 2010 11:48 am

Milan je sikula:) presne toto jsme myslel:) a urcite by se dalo udelat, ze kulisa by mohla byt odendavaci do drazky na ucytky a tim by mohlo byt kolejiste pro sklopeni zase i o kus plossi, ale byl to jen takovy napad do sandboxu...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 24 říj, 2010 12:35 pm

Podle mně by se té kulisy dalo využít i ve Vláďově plánku a to použít ji v kopci,ktrý zakrývá SN.Taky by mu to snížilo mírně ten kopec,co na něm plánuje buď kostel,nebo vstup do nějakých těch lázní a alespoň by neměl nad celým SN terén kopce.Mohl by tak SN alespoň lépe čistit
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Radek » ned 24 říj, 2010 6:17 pm

Supr. Ani mě nenapadlo, že se v TT taková staníčka vejde. Zhlaví je mnohem jednodušší než točna, či posuvna. A jestli by byla za kulisou, nebo pod kopcem je z tohoto pohledu celkem jedno.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » ned 24 říj, 2010 7:34 pm

fakt se mi libi to reseni 019, krasna smycka a odstavne nadrazi....elegantni reseni koncove, urcite by to slo aplikovat k vladovi
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod D » ned 24 říj, 2010 11:00 pm

Je-li VladikC limitován hloubkou panelu 90 cm, potom mu ty Milanovy plánky ve vedení smyček moc nepomohou. Problém smyčky téměř se dotýkající nádraží zůstane a jen se zdůrazní při vedení tratě mimo skrytou část. V obou pláncích jde o souběh dvou tratí (úvrať). Předpokládám, že stanice první epochy obsluhující dvě tratě by byla daleko rozsáhlejší.

Já bych smyčku zavrhl (prostorové možnosti, změna směru jízdy lokomotivy). Do tunelu bych dal klasickou stanici. Aby objíždějící lokomotiva nemusela vyjíždět z tunelu, byl by kousek za portálem anglický kříž, z jehož druhého ramene by vedla výtažná kolej schovaná za opěrnou zdí vedle portálu. K ukončení nádraží vedeného podél zadní hrany by mohla sloužit kyvná přesuvna nebo klasicky výhybky do oblouku směrem ke konci viditelného nádraží. (Zrovna pro takové skryté nádraží by se hodily třícestné výhybky.)
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Jarda H. » ned 24 říj, 2010 11:18 pm

D píše: ..... (Zrovna pro takové skryté nádraží by se hodily třícestné výhybky.)


Třícestné výhybky v TT je jen sen, pouze výroba SAMO-DOMA ! A jinak, jak koukám po posledních dvou stranách diskuze, tak má VladikC asi hlavu zamotanou a před sebou velké kreslení, kombinování a přemýšlení, co zvoli, jak řešit ......
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » ned 24 říj, 2010 11:23 pm

petrh píše:fakt se mi libi to reseni 019, krasna smycka a odstavne nadrazi....elegantni reseni koncove, urcite by to slo aplikovat k vladovi


Opravdu pěkné návrhy. Také se mi to moc líbí. Je to prostě profesionální práce. :-)

Když nebude v SN smyčka, bude se muset nějak zajistit, aby mi vlaky vyjížděli lokomotivou v čele, byť uhlím napřed. Na obou dvou pláncích je vjezd a výjezd do SN zvlášť. Nic se tam otáčet nemusí. Alespoň tak jsem to pochopil.

Tak jsem vymyslel toto. Pokusím se to nějak popsat. Snad tu mou tatarštinu pochopíte. Do SN přijede vlak na druhou kolej od vrchu, rozpojí se, lokomotiva objede vlak po první koleji od vrchu a zařadí se do čela vlaku. Druhý vlak zatím čeká na třetí koleji od vrchu, aby se mohl se vydat na cestu do stanice. Na páté koleji může být odstaven vlak bez lokomotivy. Na čtvrtou kolej může odstavit své vozy lokomotiva, která přijede ze stanice, odjede na první kolej a sjede k páté koleji pro odstavené vozy, čeká na odjezd do stanice. Tak by mohla, ale fungovat pouze T 3. Za to by žádná lokomotiva při přejíždění nemusel opustit SN. V podstatě by tak mohly být v provozu tři lokomotivy a čtyři soupravy vozů.

Taky jsem zaměnil v pravé části stanice výhybku, koleje se sklopily jako by dolů a přesunul jsem staniční budovu na druhou stranu. Přiznávám, ale že se mi to moc nelíbí.
Přílohy
Bahn15m.jpg
Bahn15m.jpg (51.55 KiB) Zobrazeno 5115 krát
Bahn153dm.jpg
Bahn153dm.jpg (52.94 KiB) Zobrazeno 5115 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Jarda H. » pon 25 říj, 2010 7:38 am

VladikC píše: ..... Taky jsem zaměnil v pravé části stanice výhybku, koleje se sklopily jako by dolů a přesunul jsem staniční budovu na druhou stranu. Přiznávám, ale že se mi to moc nelíbí.


Tak trochu nevím, proč jsi v téhle verzi plánku přehodil SB ?! Vždyť místo dole při hraně panelu je, cesta k budově nemusí být v celé šíři ! Budova je nyní před zvedajícím se kopcem, nevyhneš se terénnímu zářezu (k budově musí vést cesta) - a zase je to komplikace vzádlenosti stanice X SN !!
Když tak koukám na změnu SN, říkám si proč tam nepoužít kulisu krajiny (mírně zvlněná krajina, les !!, příp. potok, který teče kolem kulisy a kdesi před tunelovým portálem mizí z panelu pryř) a nemusíš tvořit kopec. Výškově to ale asi vyjde nastejno :wink: pokud by kulisa nebyla nějakým způsobem vyjímatelná ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pon 25 říj, 2010 7:58 am

Jarda H. píše:[
Tak trochu nevím, proč jsi v téhle verzi plánku přehodil SB ?!
Když tak koukám na změnu SN, říkám si proč tam nepoužít kulisu krajiny (mírně zvlněná krajina, les !!, příp. potok, který teče kolem kulisy a kdesi před tunelovým portálem mizí z panelu pryř) a nemusíš tvořit kopec. Výškově to ale asi vyjde nastejno :wink: pokud by kulisa nebyla nějakým způsobem vyjímatelná ?!


Tu budovu jsem jenom zkousel na doporuceni viz. nekde vyse, ale jak jsem uvedl, tak to se mi to nelibi. Zustanu u puvodniho umisteni.

Nejak si nedovedu predstavit, ze by se z roviny najednou zvedala kulisa. :( Radsi zustanu u toho kopce, ted asi mirnejsiho.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 25 říj, 2010 8:33 am

Jarda H. píše:
VladikC píše: ..... Taky jsem zaměnil v pravé části stanice výhybku, koleje se sklopily jako by dolů a přesunul jsem staniční budovu na druhou stranu. Přiznávám, ale že se mi to moc nelíbí.


Tak trochu nevím, proč jsi v téhle verzi plánku přehodil SB ?! Vždyť místo dole při hraně panelu je, cesta k budově nemusí být v celé šíři ! Budova je nyní před zvedajícím se kopcem, nevyhneš se terénnímu zářezu (k budově musí vést cesta) - a zase je to komplikace vzádlenosti stanice X SN !!
Když tak koukám na změnu SN, říkám si proč tam nepoužít kulisu krajiny (mírně zvlněná krajina, les !!, příp. potok, který teče kolem kulisy a kdesi před tunelovým portálem mizí z panelu pryř) a nemusíš tvořit kopec. Výškově to ale asi vyjde nastejno :wink: pokud by kulisa nebyla nějakým způsobem vyjímatelná ?!


Mě se to takhle s tou budovou třeba líbí.Za ní opěrnou zeď se schodištěm někam nahoru kamkoliv,pár stromů a ta opona,co by šla vyndavat.
http://img218.imageshack.us/g/obrzek.jpg/
Nakreslil jsem taková primitiva půdorysů kolejiště to bílé je prostor pro zvedající se kopec-či skálu a tmavě zelená čára je opona.
V jedné verzi je odkrytá jen část SN a ve druhé verzi je celý prostor rozdělen na dvě scény s koncovými stanicemi.
Teď máš ve skryté části sedm výhybek jako v části viditelné..Proč toho nevyužít :)
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod pavel » pon 25 říj, 2010 10:56 am

To VladikC Pokud budeš dělat SN v takové verzi jaké jsi nakreslil v posledním plánku a vejdou ti tam soupravy podle tvých potřeb a představ, tak já jsem pro všemi deseti :D :wink:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » pon 25 říj, 2010 1:40 pm

taky bych nechal to SN tak jak je jen bych tam udelal hezkou kulisu a to reseni stanice se mi libilo urcite to prvni, kazdiopadne nezoufej Vlado, je to tve kolejiste, delej, co tobe se libi a obcas to okoiguj dle toho tady:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pon 25 říj, 2010 8:25 pm

petrh píše:taky bych nechal to SN tak jak je jen bych tam udelal hezkou kulisu a to reseni stanice se mi libilo urcite to prvni, kazdiopadne nezoufej Vlado, je to tve kolejiste, delej, co tobe se libi a obcas to okoiguj dle toho tady:)


Děkuji všem za jejich rady, podněty, návrhy a výkresy. Je to moc bezva, že to tady takto funguje. Děkuji mnohokrát. :D

Pokusím se ten svůj návrh ještě dále vylepšovat a dodělávat, i když jsem se ještě nerozhodl, kterou variantu SN použiji. Uvidím nakonec jak to bude vypadat v realu. Zde několik detailů, z různých zdrojů, které by mohly vylepšit vzhled kolejiště http://vladikc.rajce.idnes.cz/Detaily/ . Např. na spoustě fotografií jsou koleje zaštěrkovány tak, že nejsou téměř nebo vůbec vidět pražce.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků