K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod VladikC » čtv 29 dub, 2010 9:18 pm

Tak jsem se konečně dokopal nafotit moji, na Aukro.cz vydraženou, T 3. Dle mého jezdí moc pěkně, ale vzhledem k tomu, že jediné srovnání je se starší BR 56, by leckterý z Vás možná tvrdil něco jiného. Já jsem více než spokojený. :) foto na http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/#album . Nelíbí se mi však ta zelená barva, která má k olivové zelené opravdu dost daleko. :( Vážně přemýšlím o přestříkání celé lokomotivy.

Jsou tam také tři obrázky z pózování T 3 na kolejišti Klubu železničních modelářů ČSD - Ústí nad Orlicí, jež mi při mé návštěvě výstavy „Mašinky – aneb, kdo si hraje, nezlobí!“ v Městském muzeu v Ústí nad Orlicí, minulou neděli, umožnil nestor Ousteckých železničních modelářů, kterého mnozí z Vás znáte, pan Pavel Dvořák. Více o výstavě třeba na http://www.honzikovyvlacky.cz/akce/ .
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » sob 25 zář, 2010 11:33 pm

Zdravím,

po delší době, strávené vyhledáváním podkladových materiálů ke K.P.E.V., zapůjčováním knih a "lovením" v "kalných vodách internetu, zvláště u našich východních sousedů a bývalých spojenců, přidávám další příspěvek. Netýká se však toho co jsem kde ulovil, to zatím zpracovávám, je toho opravdu velmi mnoho, ale mé včerejší návštěvy Dne železnice v České Třebové. Nefotil jsem však to co nejspíše všichni ostatní, ale věnoval jsem se "dokumentaci" odstavených starých vozů, které stojí v blízkosti předváděcí plochy u malé točny. Zde jsem našel "kousek" který mne velmi potěšil. V řadě vozů stojí také tři tendry k parním lokomotivám a jeden z nich je podle všeho původem K.P.E.V., alespoň podle označení na podvozku. viz foto na http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_1/ . Zde také můžete shlédnout i ostatní fotografie, které jsem v depu pořídil. Možná se budou někomu fota odstavených vozů hodit, http://vladikc.rajce.idnes.cz/Odstavene_vozy/ . :-)

Cisterny http://vladikc.rajce.idnes.cz/Cisterny/
Tendr 2 http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_2/
Tendr 3 http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_3/
Různé foto http://vladikc.rajce.idnes.cz/Ostatni/
Naposledy upravil VladikC dne pon 27 zář, 2010 10:43 pm, celkově upraveno 4
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » ned 26 zář, 2010 9:18 am

Omlouvám se kolegové,snad nebudu moc OT,mám dotaz.Nemáte někdo fotku,kresbu či typák k rychlíkovému vozu rakouského původu typu Ca 37 z roku 1908,který byl po úpravách v r.1916 přeznačen na Ca 4 ? Přibližný vzhled asi jako ten nahoře Ca 4-55 http://www.kalous.net/imagepassenger.htm .Mohl mít podvozky Pensylvánského typu a nebo podvozky Goerlitz? Děkuji za pomoc.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » úte 28 zář, 2010 9:00 am

:shock: Sakra to je reakcí,to snad ani nezvládnu vstřebat. :lol: :-)
Předně pardon,nejedná se původem o vůz K.P.E.V. ale o kkStB Typu Ca 37 z roku 1908.
Tak zatím jsem vygóglil,že podvozky Pensylvánského typu se začínají montovat od cca 30 let na tzv ,,pancéřáky" Ca ,BCa, CDa a Da a podvozky Goerlitz se používali i na M 251.0 a M 273.0 až po poslední použití na Fa v 1937 .
Zatím to dle chronologie vypadá,že by ty ,,moje" vozy měly být nejspíše osazeny podvozky kkStB Ib VIId .Zde foto poštovního vozy Fa s posledním typem podvozku kkStb If : http://www.parostroj.net/katalog/ov/ima ... _1934b.jpg -takže asi něco podobného :?:
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 zář, 2010 10:15 am

Pája píše:Omlouvám se kolegové,snad nebudu moc OT,mám dotaz.Nemáte někdo fotku,kresbu či typák k rychlíkovému vozu rakouského původu typu Ca 37 z roku 1908,který byl po úpravách v r.1916 přeznačen na Ca 4 ? Přibližný vzhled asi jako ten nahoře Ca 4-55 http://www.kalous.net/imagepassenger.htm .Mohl mít podvozky Pensylvánského typu a nebo podvozky Goerlitz? Děkuji za pomoc.


Nejsem sice znalec.Podklady Železničář 19/82.Popiska,foto i výkres.Zmínka i výkres bez podvozku je v knížce od Vladimíra Zusky "MODELY OSOBNÍCH VOZŮ"/NADAS/1971
Číselná řada Ca 4-5410 až po 4-5452,další Ca 4-5070 až 5110.Existuje barevné foto osobního vozu Ca 4-5461 v Železnici 5/94.Ale nevím jestli zde spadá do této řady.Dle mých zdrojů. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » úte 28 zář, 2010 11:45 am

Děkuji kolego,myšleno se vší skromností,za ty odkazy.

Procházím internet a hlavně parostroj a pro samý oči nevidím.Nejvíce se tomu blíží
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... kkStB.php3
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... _1909.php3

-vůz Ca 4-5461 je asi nejblíže (jen o generaci novější),má delší vzdálenost mezi čepy podvozků jinak je dost podobný tomu co hledám.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 zář, 2010 2:25 pm

Jo abych nezapoměl ,chybí ti klenot BD osobní vůz AB číslo 47 až 56/ČSD ABe 1-3822 až 3831.Vozy byly světlehnědé.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » úte 28 zář, 2010 4:29 pm

Ano to jsou krásný vozy,ale jen 2-nápravový :cry: .
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » úte 28 zář, 2010 4:31 pm

Pája píše:Ano to jsou krásný vozy,ale jen 2-nápravový :cry: .


No a..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod radeksindy » pon 04 říj, 2010 6:09 pm

Popis a výkresy vozů Ca z let 1909 až 1924 byly publikovány v časopise Železnice 1/96, v 4/96 to byly ABa a v 2/97 ABCa. V jednom čísle z prvních dvou ročníků SŽ pak byly ještě článek k vozům ABCa z roku 1912. Většina měla podvozek Ib, typ VIId, který se vyráběl od roku 1908. Základní typ Ib je z roku 1902, vylepšený VIIa z roku 1906. Rozdíly jsou v detailech, které jsou i v H0 těžko realizovatelné. V H0 jsou k dostání odlitky , v TT nevím. Ještě podotýkám, že vozy Ca dostaly čísla 37-xxx až od roku 1913, do té doby nesla čísla někde mezi 10000 až tak do 12000, detaily nemám u sebe.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » pon 04 říj, 2010 9:03 pm

Děkuji,také jsem typoval kkStB VIId.To starý číslování jsem nevěděl.Ještě jednou díky
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Pája » pon 04 říj, 2010 9:16 pm

Jak už jsem jednou psal,asi je to tento :
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... _1909.php3

PS: nenašel by někdo detailní fotku co nejpodobnějších přechodových měchů ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » úte 19 říj, 2010 2:01 pm

Pro zájemce o tuto tématiku plánky osobních, poštovních a zavazadlových vozů viz. viewtopic.php?f=4&t=3722
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » čtv 11 lis, 2010 9:29 pm

Zajímavý obrázek. :D
Přílohy
Tocna.JPG
Tocna.JPG (75.26 KiB) Zobrazeno 5803 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Lubomír Dudek » čtv 25 lis, 2010 1:24 pm

Možná plácnu uplnou blbost,ale takové překřížení kolejí k točně se v modelu moc nevidí,přitom je to v některých případech velice šikovné řešení.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků