Rozmiestnenie návestidiel

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod kiski » ned 31 led, 2010 4:39 pm

No super, teraz sa mi to už konečne riadne pozdáva. Kecu.p, si macher.

A akurát včera som si objednal 6ks stavebníc návestidiel. Presne mi to vyšlo...

Díky moc. Som ti vďačný. 8)

P.S.: už si to aj stiahol preč?? Prečo??
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod kecu.p » ned 31 led, 2010 4:53 pm

Promiň, už je to zpět, mam problémy, udělal jsem návrh, ten dal na rajče, ale potom jsem zjistil ještě pár drobností, tak jsem to znovu aktualizoval v malování, ale bohužel rajče mi pořád vnucuje původní verzy, tak jsem to musel předělat a přejmenovat, ale už tam máš nový snad definitivní 3. verzy rozmístění návěstidel.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod milan ferdián » ned 31 led, 2010 4:59 pm

kecu.p píše:Promiň, už je to zpět, mam problémy, udělal jsem návrh, ten dal na rajče, ale potom jsem zjistil ještě pár drobností, tak jsem to znovu aktualizoval v malování, ale bohužel rajče mi pořád vnucuje původní verzy, tak jsem to musel předělat a přejmenovat, ale už tam máš nový snad definitivní 3. verzy rozmístění návěstidel.


Poslední dotaz,proč u hlavních návěstidel hradla je spodní barva bílá ?

Jinak jsi dobréj :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod kecu.p » ned 31 led, 2010 5:14 pm

Hradlo je vybaveno přivolávací návěstí. Samozřejmě je možnost tam dát 2světelné návěstidla ... zelená / červená. A potom to třeba považovat za hlásku. Což asi vyjde nejjednodušším zapojením.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod kiski » ned 31 led, 2010 6:59 pm

Ďakujem veľmi pekne. Už som si uložil obrázky do osobitnej zložky na to určenej... :lol: :lol:
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod Rizoto » stř 18 srp, 2010 5:15 am

Prosím viete mi pomoct s rozmiestnením návestidiel v stanici? Chcem použit svetelné navestidla (typ "CCCP"). (epocha 50-70 roky) Môžu byť použité aj dve tri výkoľajky. Za pomoc dakujem.

http://80.87.214.40/dvc/001.jpg
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod JBr » stř 18 srp, 2010 7:19 am

Rizoto píše:Prosím viete mi pomoct s rozmiestnením návestidiel v stanici? Chcem použit svetelné navestidla (typ "CCCP"). (epocha 50-70 roky) Môžu byť použité aj dve tri výkoľajky. Za pomoc dakujem.


Na jakem typu trati ma ta stanice byt? Jake SZZ by v ni bylo v realu asi pouzito? Ta spodni kolej vychazejici z praveho zhlavi je vlecka nebo odbocujici trat?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod Rizoto » stř 18 srp, 2010 7:37 am

JBr píše:
Rizoto píše:Prosím viete mi pomoct s rozmiestnením návestidiel v stanici? Chcem použit svetelné navestidla (typ "CCCP"). (epocha 50-70 roky) Môžu byť použité aj dve tri výkoľajky. Za pomoc dakujem.


Na jakem typu trati ma ta stanice byt? Jake SZZ by v ni bylo v realu asi pouzito? Ta spodni kolej vychazejici z praveho zhlavi je vlecka nebo odbocujici trat?


Ta spodna koľaj je vlečka (pokračuje na ďaľši modul). Typ trati? Taka lokolna trať, medziľahla stanica.
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod JBr » stř 18 srp, 2010 8:09 am

Vymyslet a s trochou snahy i zduvodnit tam pujde prakticky cokoliv :)

Osobne bych u takhle male stanice volil skupinove odjezdy:

  • dvousvetelne - jen volno a stuj, v cele stanici jednotna rychlost do 40 km/h
  • trisvetelne - volno, stuj a 40km/h + volno - po prime tratovou rychlosti, v odbocce max 40km/h

Pripadne (a to bych strasne rad zkusil nekdy v budoucnu realizovat u sebe, pokud bude prilezitost) osadit kazde zhlavi jednim odjezdovym dvousvetelnym navestidlem a dopravni koleje osadit navestidly vlozenymi. Ale to uz je reseni ponekud netradicni, byt jeste stale v nekterych stanicich prezivajici (Kladno, Praha-Smichov, Praha-Bubny,...).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod kecu.p » čtv 19 srp, 2010 4:46 am

Nelze osadit výkolejku u váhy z důvodu nedostatečného prostoru od námezníku, dále urči kolik dopravních kolejí chceš mít ve stanici, osobně bych viděl přesunout váhu na druhou stranu stanice na tu (snad) manipulační kolej z vlečky. Teď nemam tolika času, ale snad odpoledne bych mohl mít čas rozvrhnout výkolejky do tvého plánku. Jinak osobně souhlasím s návěstidly jen na zhlaví. Protože v té době co chceš modelovat, na těchto lokálkách releovky nejsou. V roce 1967 byla osazená trať Plzeň - Cheb "novým" SZZ v rámci první DOZ na našem území československé reubliky. Ostatní tratě vedlejšího charakteru měli většinou ještě mechanické návěstidla.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod Rizoto » čtv 19 srp, 2010 5:13 am

kecu.p píše:Nelze osadit výkolejku u váhy z důvodu nedostatečného prostoru od námezníku, dále urči kolik dopravních kolejí chceš mít ve stanici, osobně bych viděl přesunout váhu na druhou stranu stanice na tu (snad) manipulační kolej z vlečky. Teď nemam tolika času, ale snad odpoledne bych mohl mít čas rozvrhnout výkolejky do tvého plánku. Jinak osobně souhlasím s návěstidly jen na zhlaví. Protože v té době co chceš modelovat, na těchto lokálkách releovky nejsou. V roce 1967 byla osazená trať Plzeň - Cheb "novým" SZZ v rámci první DOZ na našem území československé reubliky. Ostatní tratě vedlejšího charakteru měli většinou ještě mechanické návěstidla.


Je to iba nacrtok a nie je v mierke takze sa tam vojde. Vlecka môže pokracovat aj na dalsiom module. Riesenie z návestidlami iba v zahlavy sa mi nepaci takze asi posuniem modelovu dobu na 70-80 roky. Dopravne kolaje mozu byt dve, (tie stredne) Krajne mozu byt manipulacne, (vlecka a stare depo, pre jednu dve páry na nostalgicke jazdy :D ) Prípadne máte iné navrhy a nápady?
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod JBr » čtv 19 srp, 2010 7:59 am

Jak pise kecu.p, rozmysli si, ktera kolej je dopravni a ktera manipulacni, od toho se bude odvijet jak osazeni vykolejkami, tak navestidly. Stejne tak si rozmysli jak moc je dopravne tahle stanice dulezita. Nicmene osobne bych i v 70.-80. letech zustal s navestidly pri zemi. Pises, ze je stanice lokalkova, tak se podivej na realne stanice na lokalkach, i v soucasne dobe. Stale jsou stanice, ktere maji jen vjezdova navestidla bez odjezdovych. Ja na jednu stranu chapu, ze chces, aby ti stanice svitila, ale koukni se na to trosku realisticky :)

Jak priklad ti dam treba svoji "domovskou" stanici Chotebor, ktera dokonce neni ani na lokalce, ale na celostatni trati. Do prelomu 80. a 90. let tam byly mechanicke vjezdy s predvestmi a skupinove odjezdy (SZZ bohuzel nevim). Pak probehla rekonstrukce a od te doby je tam SZZ TEST 10, navestidla sice svetelna s rychlostni soustavou, ale stale jsou odjezdova "jen" skupinova triznakova. A to byly v dobe rekonstrukce do stanice zausteny 4 vlecky - Choteborske strojirny, Oseva, ZZN a ACHP+VU Bilek a nakladni preprava byla rozhodne silnejsi nez v soucasnosti. V sousednich stanicich je to obdobne, Rozsochatec TEST 10 a navestidla stejne jako Chotebor, Zdirec nad Doubravou a Hlinsko v Cechach maji dokonce mechanicke ZZ s navestidly nezavislymi na vymenach (odjezdy take skupinove, jen zelena cervena).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod Rizoto » čtv 19 srp, 2010 8:59 am

JBr píše:Jak pise kecu.p, rozmysli si, ktera kolej je dopravni a ktera manipulacni, od toho se bude odvijet jak osazeni vykolejkami, tak navestidly. Stejne tak si rozmysli jak moc je dopravne tahle stanice dulezita. Nicmene osobne bych i v 70.-80. letech zustal s navestidly pri zemi. Pises, ze je stanice lokalkova, tak se podivej na realne stanice na lokalkach, i v soucasne dobe. Stale jsou stanice, ktere maji jen vjezdova navestidla bez odjezdovych. Ja na jednu stranu chapu, ze chces, aby ti stanice svitila, ale koukni se na to trosku realisticky :)

Jak priklad ti dam treba svoji "domovskou" stanici Chotebor, ktera dokonce neni ani na lokalce, ale na celostatni trati. Do prelomu 80. a 90. let tam byly mechanicke vjezdy s predvestmi a skupinove odjezdy (SZZ bohuzel nevim). Pak probehla rekonstrukce a od te doby je tam SZZ TEST 10, navestidla sice svetelna s rychlostni soustavou, ale stale jsou odjezdova "jen" skupinova triznakova. A to byly v dobe rekonstrukce do stanice zausteny 4 vlecky - Choteborske strojirny, Oseva, ZZN a ACHP+VU Bilek a nakladni preprava byla rozhodne silnejsi nez v soucasnosti. V sousednich stanicich je to obdobne, Rozsochatec TEST 10 a navestidla stejne jako Chotebor, Zdirec nad Doubravou a Hlinsko v Cechach maji dokonce mechanicke ZZ s navestidly nezavislymi na vymenach (odjezdy take skupinove, jen zelena cervena).


Ved prave ze na nasej oravskej trati je svetiel ako na vianocnom stromceku. Trstena tusim 3 odjazdove, Tvrdosin 3-4, Nizna 2. A nepamatam si ze by to bolo niekedy inak.
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod JBr » čtv 19 srp, 2010 9:26 am

Slovenske trate bohuzel neznam, takze nemuzu nijak soudit. Ale pokud mas takovyhle vzor, tak co potom resis? Vezmi planek nektere z tech stanic a aplikuj ho na svoje zadani :) Realita by mela byt ta nejvetsi inspirace.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Rozmiestnenie návestidiel

Příspěvekod kecu.p » čtv 19 srp, 2010 10:04 am

Ty stanice, jak jsou veliké, co se týče délky staničních kolejích?? Určitě ne tak krátké jako máš ty tu staničku. Tvá stanice by měla délku kolejí sotva 100m, možná o 50m více. Ale na cca 400m jaká je klasická délka kolejí na "vetších" stanicích, tak to nemá ani náhodou :-( Takže buďto staničku prodluž a nebo se budeš muset smířit s návěstidly na zhlaví. Odjezdové návěstidlo je umístěno cca 4m před námezníkem. Kolik ti tam zůstane místa mezi návěstidly?? Podle toho plánku by mi to vyšlo na 60 cm (???) délky mezi návěstidly. Což je sotva 60m u H0 a to si myslím, že na tolik návěstidel je to zatraceně málo :-(
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník