odlitky

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Skreach » úte 20 dub, 2010 12:38 pm

mohli by to být tyto?Nebo to jsou jiné co by se dali použít na světla do těch lokomotiv?http://www.svetzarovek.prodejce.cz/k-219/smd/
Skreach
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 17 kvě, 2009 6:26 pm

Příspěvekod Fíkus » úte 20 dub, 2010 12:39 pm

JM píše:A je lepší na opracování ten polyuretan

Kdyby to dělali jak píšu o příspěvek víše, nemusíš řešit opracovávání :( Jen bys odřízl nálitky, doladil aby to sedlo na rám a hned bys šel barvit, eventuelně předtím dodělal detaily...

Dotaz pro znalé, co jezdí na burzy - ty odlitky už vypadají tak, jako je v tom odkazu, nebo se tam porád objevují zalážitosti, které má na svém webu například VoVo ?

Děkuji
Uživatelský avatar
Fíkus
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát 30 říj, 2009 7:45 pm
Bydliště: Chotěboř / Pardubice

Příspěvekod JBr » úte 20 dub, 2010 12:56 pm

Musis mit stesti. Ja uz asi ctvrt roku cekam, az se u Molaty objevi nove 742ky, protoze ty co mu tam ted vzdycky lezi jsou evidentne z formy, ktera uz ledacos zazila.

Mimochodem, pokud nekdo budete porizovat odlitek na Cmelaka od Molaty, tak si dejte bacha, at nedopadnete jako ja. Kdyz mi po par mesicich cekani dorazil pojezd od pana Vilingera, tak jsem ho do odlitku nenapasoval. Ted se mi podarilo sehnat odlitek Ciz, ktery je na pohled aspon o 1,5-2 mm delsi a snad sedne, jeste jsem se nedostal k opracovani.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Patrik Novák » úte 20 dub, 2010 12:57 pm

takhle vypadají už nějakou dobu , několik let , ale nezáleží jen na tom kolikrát odliješ , když všechno půjde jak má vydrží ti forma třeba i 50ks , záleží především na předloze , a to kroucení je skladováním , ty dřívější taky musel někdo udělat (v ruce) dostupnost technologií jako je dnes nebyla

a pokud je chcete ještě lepší tak se do toho pusťte ukažte že to jde a za kolik , vypalte jim rybník , jenže to nikdo neudělá protože investice je vysoká trh již na nějaké procento nasycený s cenou se nedá již moc vysoko jít takže by se náklady nerozpustili tak rychle v prodaném množství

nikoho z nich se nezastávám
, ale kdo chce koupí co je protože dneska nevíš jestli to bude zítra ještě lepší ,
dneska je na výběr to před několika lety nebylo
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 20 dub, 2010 1:04 pm

Patrik Novák píše:takhle vypadají už nějakou dobu , několik let , ale nezáleží jen na tom kolikrát odliješ , když všechno půjde jak má vydrží ti forma třeba i 50ks , záleží především na předloze , a to kroucení je skladováním , ty dřívější taky musel někdo udělat (v ruce) dostupnost technologií jako je dnes nebyla

a pokud je chcete ještě lepší tak se do toho pusťte ukažte že to jde a za kolik , vypalte jim rybník , jenže to nikdo neudělá protože investice je vysoká trh již na nějaké procento nasycený s cenou se nedá již moc vysoko jít takže by se náklady nerozpustili tak rychle v prodaném množství

nikoho z nich se nezastávám
, ale kdo chce koupí co je protože dneska nevíš jestli to bude zítra ještě lepší ,
dneska je na výběr to před několika lety nebylo


Tohle není na finanční investici, spíše o časové! Bohužel všechny zmíněné odlitky jsou z másterů/předloh co neodpovídají současným standardům - takže jediná možnost je udělat to celé znova. A na to musí mít člověk jednak nervy, jednak chuť! Pokud jde o odltiky samotné (Číž, Molata aj) nejsou zas až tak nekvalitní (pominu-li sem tam bublinku či stopu po vytržené formě). Bohužel ty předlohové mástery už jsou o něčem jiném - křivé, stopy po broušení, hrubé detaily atd atd...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Fíkus » úte 20 dub, 2010 1:18 pm

Patriku, já vím, v prvním bodě souhlasím, sám odlejvám, 50 je už přehnané číslo, to bysme se už museli bavit třeba o cínu, tam máme výdrž třeba 200 odlitků, pokud je forma doře natemperované. S těma financema souhlasím už o dost míň, je to o čase, jak píše Petr. Vláčky dělám půl roku, jinak několik mástrů sem udělal - ovšem ne pro mašinky a šlo o jednodušší kousky. Na tyhle oblé tvary si ani netroufám a jen tak netroufnu. Nicméně, jak psal Petr, MOŘE času, vše znova a pořádně. Cena by pak vylezla o něco víš ( typuju ) ale kdyby se to dělalo jak sem zvyklí z klasické kitařiny, sám sem ochotný dát za pořádnej odlitek na mašinu třeba 5 stovek, jenže zatím máme kapku smůlu. Třeba s tím brzy někdo přijde. Tím nechci hanit práci pana Číže a Molaty, je to chválihodné, ten jejich počin a sem za něj také vděčný. Nicméně když sem tudle začal dělat Hydru z odlitku, dopadlo to tak, že sem to rozřezal na jednotlivé podsekce, které mě poslouží jako kopita pro další věci a konkretně bočnice si budu celé nechávat vypalovat lejzrem :(
Páni výrobci, pokud to některý z Vás čte, co se kapinku zamyslet a dělat v mírnějším tempu a obměňovat často formy, vždyť kilo toho nejzákladnějšího silikonu stojí jen pár stovek...
Uživatelský avatar
Fíkus
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát 30 říj, 2009 7:45 pm
Bydliště: Chotěboř / Pardubice

Odlitky

Příspěvekod Hanis85 » stř 21 dub, 2010 11:46 am

Vážení přátelé, výše uvedené řádky co se týče kvality modelů od výrobců Číž a Molata si beru plně k srdci. Jelikož mám možnost sám vyrábět vlastní odlitky rozhodl jsem se, že tak učiním. Jako svůj první počín jsem na četné žádosti (místy i stížnosti) modelářů zvolil lokomotivu 130 (hrbatá). Odlitek je vyroben technologii vakuového lití s polyuretanové pryskyřice. Cena je stanovena na 250 Kč, odlitek se snadno opracovává, neztenčují se stěny okna jsou zakryty jen jemnou blánou. Model je podobně zpracován jako lokomotiva 163 nebo jednotka 460 od p. Bártka. Model bude k prodeji na Pražské burze 24.4.2010. Jestli bude mít uspěch budu pracovat na výrobě dalších modelů.
Hanis85
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát 04 led, 2008 10:09 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Patrik Novák » stř 21 dub, 2010 12:30 pm

bude to novej kus nejen kopie stávajícího ?
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Odlitky

Příspěvekod Hanis85 » stř 21 dub, 2010 1:06 pm

Je tam plno úprav, je to několikrát leštěno, aby to nebylo pomerančové jsou udělané nové pluhy a masky podvozků.
Hanis85
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát 04 led, 2008 10:09 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Fíkus » stř 21 dub, 2010 1:53 pm

Držím palce :!:
Uživatelský avatar
Fíkus
 
Příspěvky: 63
Registrován: pát 30 říj, 2009 7:45 pm
Bydliště: Chotěboř / Pardubice

Re: Odlitky

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 21 dub, 2010 3:38 pm

Hanis85 píše:Vážení přátelé, výše uvedené řádky co se týče kvality modelů od výrobců Číž a Molata si beru plně k srdci. Jelikož mám možnost sám vyrábět vlastní odlitky rozhodl jsem se, že tak učiním. Jako svůj první počín jsem na četné žádosti (místy i stížnosti) modelářů zvolil lokomotivu 130 (hrbatá). Odlitek je vyroben technologii vakuového lití s polyuretanové pryskyřice. Cena je stanovena na 250 Kč, odlitek se snadno opracovává, neztenčují se stěny okna jsou zakryty jen jemnou blánou. Model je podobně zpracován jako lokomotiva 163 nebo jednotka 460 od p. Bártka. Model bude k prodeji na Pražské burze 24.4.2010. Jestli bude mít uspěch budu pracovat na výrobě dalších modelů.


Ta Bártkova 460ka je HO?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Odlitky

Příspěvekod Hanis85 » stř 21 dub, 2010 5:11 pm

Petr Zatrepalek píše:
Hanis85 píše:Vážení přátelé, výše uvedené řádky co se týče kvality modelů od výrobců Číž a Molata si beru plně k srdci. Jelikož mám možnost sám vyrábět vlastní odlitky rozhodl jsem se, že tak učiním. Jako svůj první počín jsem na četné žádosti (místy i stížnosti) modelářů zvolil lokomotivu 130 (hrbatá). Odlitek je vyroben technologii vakuového lití s polyuretanové pryskyřice. Cena je stanovena na 250 Kč, odlitek se snadno opracovává, neztenčují se stěny okna jsou zakryty jen jemnou blánou. Model je podobně zpracován jako lokomotiva 163 nebo jednotka 460 od p. Bártka. Model bude k prodeji na Pražské burze 24.4.2010. Jestli bude mít uspěch budu pracovat na výrobě dalších modelů.


Ta Bártkova 460ka je HO?


On mám podle mě 460 jenom v TT.
Hanis85
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát 04 led, 2008 10:09 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 21 dub, 2010 5:40 pm

Škoda, i když ten Čížův odlitek se dá taky "dodělat"....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Petr_J » sob 24 dub, 2010 1:29 pm

Nemáte někdo tušení jak je na tom pan Máša s výrobou odlitků parních lokomotiv? Marně sháním odlitek 354.1 v H0. Asi před 3/4 rokem jsem ho objednal u p. Daleckého a stále nic, pojezd odpočívá ve skříni :(
Petr_J
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrh » sob 24 dub, 2010 8:21 pm

dneska jsme u nej na stole na burze zadne nevidel, nepletu-li se.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník