Když Tě Milanovy návrhy oslovili a dokonce jsi se stal jedním z mála, kterému Milan plánek nakresli, proč Mrázov nestavíš???
Nedopadne tento plánek stejně?
Místo toho tady vyrukuješ s plánkem, který je o X tříd horší, nejen z hlediska návrhu (neskutečné vedení trati, víceméně memožnost jiného provozu než jízda dokloa...)ale i z hlediska technického provádění (stanice ve spádu, malé skryté nádraží, nadjíždění vlaků).
Myslíš, že tvůj plánek má blíž k realitě než ten který zveřejnil JBr? V čem? Pokud to budeme hodnotit z hlediska využití prostoru, prohrává Tvůj plánek na celé čáře. Navíc si myslím, že je blíž realitě když se vlak vynoří z tunelu, objeví ve stanici (posunuje) a zase odjede, než když vlak vyjede ze stanice, zmizí v tunelu, znovu se objeví kousíček za nádražní budovou a po mostě nadjede trať, po které se do stanice dostal...
Jasně, pokud někdo nedělá modulovku nebo nemá k dispozici bývalý kravín, těžko se přiblížií k realitě. Modelování železnice si vyžaduje spoustu kompromisů, ale je spousta věcí, které jsou zbytečné. Když chceš jízdu vlaku v krajině, proč ne, ale nemusí nadjíždět sám sebe....
Pokud chceš něco podobného , zkus udělat Telgártskou smyčku. Nakonec ta Tvá stanička vypadá jako stanice Vernár, dokud se nestala pouhou zastávkou.
Ale i ve stanici Vernár byly pouze dvě dopravní koleje a ta u budovy byla manipulační.
To je též důvod, proč bývá kolej u budovy většinou nejkratší. Slouží pouze k odstavení vozů, z/do kterých se vy/nakládá zboží, zatímco zbylé koleje slouží ke křižování/předjíždění vlaků. Argument zkrácení koleje u VB je tedy trošku zcestný.
Zajímavý je jak se oháníš financemi pokud jde o tobogán (náklady vzrostou o pár € - za koleje a za materiál na podklad), ale bez ostychu do návrhu plánuješ depo s točnou apod. Pokud bys rozšířil SN o jednu kolej stále jde o míň peněz než za točnu..
Mimochodem podobné paradoy se dají vysledovat u více lidí..
Ohledně depa si neodpustím malou připomínku. Obzvlášť v souvislosti s tebou zmiňovaným obdobím se nabízí otázka: "Proč by v takové stanici mělo být?"
Trochu to rozvedu: I když pominu to, že stanice je lokálková a velké lokomotivy se sem nehodí, proč by měl Sergej, Brejlovec, Zamračená nebo Hektor tankovat (doplňovat cokoliv, nocovat...) zrovna tady? Že by byla stanička uprostřed několikasetkilometrové štreky, kde není nic?
Proč by chudáci cestující měli trčet v takové "díře" a čekat až se u osobního vlaku vymění stroj? Proč by tu měl zůstat stát nákladní vlak? Ve stanici nemusí zastavovat ani manipulák, když zde není důvod - tedy nakládka nebo vykládka.
Odpověď na první otázku zní jasně - Depo je tu v době dieselů naprosto K NIČEMU!
Třebva v době parního provozu tu mohla být postrková lokomotiva pro níákladní vlaky. Pro ni tu mohla bývat remíza, možná i s menším zázemím, ale dnes už se remízi ujala v lepším případě traťovka, v horším byla zbořená.
Sakra na to, že jsem se nechtěl vyjadřovat jsem se nějak trozepsal, ale mazat už to nebudu.
To je tím jak mě nadzvedlo, když si někdo nechá nakreslit plánek a pár měsíců na to vyrukuje s něčím podobným
