žst. Podlesník

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod kiski » ned 18 dub, 2010 10:00 am

Nápad to nie je zlý, ale bez vizualizácie si to dosť dobre teraz neviem predstaviť... porozmýšľam nad tým... díky za nápad...

Mohol by si mi aspoň načrtnúť výškové kóty, ako to myslíš??
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod j-novis » ned 18 dub, 2010 10:32 am

Tady máš moje skryté nádraží + tobogány,aby jsi měl představu,o čem Petr mluvil.
http://img412.imageshack.us/i/skrytaktobgany.png/
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod kiski » ned 18 dub, 2010 11:54 am

Díky za obrázok, ale aj tak podľa toho Petrovho textu si ten môj viem ťažko predstaviť... Spomína tam vonkajšiu aj vnútornú špirálu, a to mi fakt nejde nejako do hlavy... A ešte jedna vec. Neviem či nie je zbytočné robiť dve špirály a veľké skryté nádražie kvôli malej 3-koľajnej staničke... Skôr by som porozmýšľal, ako spraviť tú viditeľnú stanici v rovine tak, ako je to v pôvodnom pláne, len neviem, či to bude vychádzať , ako spomínal radek...

No a keďže Milan je v týchto veciach momentálne neaktívny, zrejme ostanem bezradný, hehehe :lol: :lol: :wink:

Aj tak vďaka za všetky nápady. Asi to možno nakoniec skončí tak, že s tým už nič neurobím. Ale ňúrať nad tým ešte každopádne budem...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 dub, 2010 1:28 pm

Brzo to vzdáváš....Udělal jsem si předběžné výpočty pro stoupání,aby stanice zůstala zachována v rovině.Použil jsem tvoje výpočty,ikdyž jedno stoupání máš dokonce 1:20 :!: Což o to pod most jsem se dostal v pohodě,ale pak je velmi kruté stoupání nalevo a to 1:25,aby souprava vystoupala na železniční nadjezd.
Co se týká stanice,ať chceš nebo nechceš levé i pravé zhlaví musíš úsporně rozvinout ,aby ve stanici byly čtyři staniční koleje,tři dopravní a jedna manipulační a na ni teprve napojena strojová stanice,příklad JILEMNICE.
Přimlouval bych se u staniční budovy kolej manipulační skládková,dvě dopravní na vykřižování vlakových souprav ,spodní manipulační ,na ni napojena Str.st. a nalevo bych použil kusou kolej pro malou vlečku.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod j-novis » ned 18 dub, 2010 2:48 pm

Nikdo ti neradí,že máš udělat velké skryté nádraží,obrázek jsem ti poslal,aby jsi si dokázal představit,co to jsou tobogány(spirály).Být tebou,přehodnotím svůj projekt a zkusím to udělat trochu jinak.Hlavně co se týče stanice a stoupání.Stanici zkus více narovnat a protáhnout doleva,zbyde ti víc místa na stoupání a klesání,zkus trať po obvodu poslat o patro níže,skryté nádraží pak bude pod stanicí nahoře a před klesáním a stoupáním zkus zakroutit trať odbočkou a udělej si jeden ovál uvnitř,přibližně jak máš.Most nemusí nutně křižovat trať,stačí nějaké údolí s potokem,nebo silnice.Jinak jak píše Milan,stoupání máš brutální,pokud ho mašiny vyjedou,tak ne mockrát posobě a motory půjdou kukat a ty budeš shánět nové a stejně předělávat celé kolejiště.Já jsem zde své kolejiště vyšperkoval díky radám zkušenějších,takže ti tady nikdo neříká žádné nesmysli.
Uživatelský avatar
j-novis
 
Příspěvky: 94
Registrován: pát 22 led, 2010 10:56 am
Bydliště: Praha, Štíhlice

Příspěvekod kiski » ned 18 dub, 2010 4:08 pm

Páni, vďaka za všetky pripomienky, určite som to nemyslel tak, že mi radíte nezmysly, to nie, len keď sa nato pozriem aj s finančného hľadiska, ktoré je vo väčšine prípadov všetkých tu na fóre prítomných obmedzené, tak sa veľmi nechcem púšťať do stavby všelijakých pomocných tobogánov a iných vychytávok, ktoré stavbu predražia... Hlavne keď sa jedná o koľajisko takýchto malých rozmerov. Myslel som to skôr tak, že to potom radšej zostanem pri pôvodnom návrhu, ktorý už sám o sebe bol celkom dobrý a v pohode, aj keď s obmedzenými možnosťami prevádzky (nemožnosť posunu kvôli sklonu stanice apod...).
A vzdávať to určite nevzdávam, ešte sa na to mrknem. Ale nie za cenu, že nakoniec to bude tak zmenené, že sa to na pôvodný návrh ani nebude podobať. Práve preto ma totiž tento návrh zaujal, že bol až geniálne jednoduchý...

Ešte raz teda vďaka za pripomienky, a ak to vyzeralo, že som nevďačný, tak to tak určite nie je... Každý konštruktívny návrh ma posúva dopredu a každú pripomienku dlho ho zvažujem...
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Jarda H. » ned 18 dub, 2010 5:27 pm

To kiski : chybí ti trpělivost a to je u modeláře dost důležité :lol: ! Ale teď vážně - hledal jsem pro tebe nějaký podnět, ideu, nápad, .... Plánky malých kolejišť od Milana F. tě zřejmě neoslovily (zřejmě proto, že je tam většinou koncová stánice a provoz je velmi reálný , přibližuje se skutečnosti - tj. není klasický okruh - a taky se ti možná vzhledem k počtu výhybek zdá provedení drahé - nic ve zlém, chápu tě, když člověk není výdělečně činný a nemůže tomu věnovat tolik, kolik by chtěl :D ). Tak jsem našel ještě něco, třeba tě to osloví ?!

Dovolil jsem si použít ideu a náměty kolegy JBr (jemu omluva a poděkování zároveň), odkaz zde : http://vlacky.brozek.org/index.php?typ=txt&id=2 Podívej se, ja se snažil řešit relativně malou stanici na malém prostoru, hlavně se podívej na poslední dva plánky. Tvoje případné úpravy by spočívaly např. že v tunelu by byla dvoukolejka jako skryťák a místo točny s dvoumístnou rotundou uděláš kusou kolej s jednomístnou remízou, před ní pár sudů s naftou. Kolej s původním vybavením pro parní provoz bys vlastně jen naznačil - zakrytá popelová jáma, prázdná skládka uhlí s původní rozpadající se zídkou, funkční by byl jen vodní jeřáb. Současně by bylo místo i na jiné řešení zbrojení nafty, místo sudů čerpací stanice - Bencalor (leptík), odstavená stará cisterna mimo kolej, ...
Kolejiště umožňuje jízdu na okruhu a víc se blíží realitě než tvůj původní plánek. Určitě to stojí za zamyšlení To, co máš jako původní plánek je dle mého trochu hračkovité, ježdění v (budoucí) krajině sem tam a přitom stále jenom kousek od železniční stanice. Nakonec - ať už máme připomínky a komentáře jakékoliv, nakonec stavitel a realizátor jsi ty, my ne !

PS : stanici v každém případě udělej v rovině (třeba jen jak "zafixuješ" odstavené vozy na svahu, aby neujely ?!)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod kiski » ned 18 dub, 2010 6:20 pm

To Jarda H.: vďaka za snahu. Inak čo sa týka Milanových malých koľajísk - PRÁVE tie ma oslovili, a Milan už pre mňa jeden plánik robil, menovite koľajisko Mrázov. Ale predtým, než začnem stavať nejaké koľajisko, tak chcem dokonale zvážiť a preštudovať viacero návrhov, ktoré ma oslovia. Koľajisko a plánik kolegu JBr poznám, veľakrát k nemu na jeho stránky zabieham. Je to malé zlaté koľajisko, ale pre mňa až moc malé. Staničné koľaje sú príliš krátke, aspoň pre mňa, inak to nemá chybu...

K plániku, ktorý tu predkladám - ono sa to nezdá, ale pokiaľ sa tá viditeľná stanica dá do roviny a rozšíri o pár manipulačných koľají, nemusí to byť až taká nuda. A do skryťáku sa stále dajú pridať kusé koľaje pre motorové vozy apod... Nakoniec sa tam celkom dobre dá "vyšantiť".

Nesúhlasím celkom s tým, že JBr-ov plánik sa viac blíži k realite. Takisto je to okruh, ale omnoho kratší a dokonca v podstate na tom plániku nieje nič vidieť, len stanica. To by ma nebavilo, ja predsa tie rušne, ktoré si staviam, chcem trochu vidieť v akcii, ako ťahajú vozne po šírej trati, a nie aby mi hneď zmizli v tuneli... A okrem toho, krajina sa dá inak upraviť, ako som to predložil ja, dá sa vybudovať zastávka, hláska apod... Záleží na predstavivosti modelára... A po rozšírení stanice to môže byť zaujímavá modifikácia obyčajného okruhu. Keby som hneď len obkopíroval stanicu od JBr namiesto mojej, nabralo by to na realistickosti. Možno plus navyše jedna koľaj (dopravná alebo manipulačná) a blíži sa to realite...

Samozrejme, všetko je otázka pohľadu na vec. Dá sa na to pozerať aj tak, a aj tak...:)

Apropó - trpezlivosť. Neviem, ale ako bývalému plastikovému modelárovi mi asi až tak nechýba... :lol: :lol: :lol:
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 19 dub, 2010 6:35 am

A proč bývalému? Plastikařina a vláčky se přece nevylučují, spíše naopak :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 dub, 2010 9:41 am

Když Tě Milanovy návrhy oslovili a dokonce jsi se stal jedním z mála, kterému Milan plánek nakresli, proč Mrázov nestavíš???
Nedopadne tento plánek stejně?

Místo toho tady vyrukuješ s plánkem, který je o X tříd horší, nejen z hlediska návrhu (neskutečné vedení trati, víceméně memožnost jiného provozu než jízda dokloa...)ale i z hlediska technického provádění (stanice ve spádu, malé skryté nádraží, nadjíždění vlaků).
Myslíš, že tvůj plánek má blíž k realitě než ten který zveřejnil JBr? V čem? Pokud to budeme hodnotit z hlediska využití prostoru, prohrává Tvůj plánek na celé čáře. Navíc si myslím, že je blíž realitě když se vlak vynoří z tunelu, objeví ve stanici (posunuje) a zase odjede, než když vlak vyjede ze stanice, zmizí v tunelu, znovu se objeví kousíček za nádražní budovou a po mostě nadjede trať, po které se do stanice dostal...
Jasně, pokud někdo nedělá modulovku nebo nemá k dispozici bývalý kravín, těžko se přiblížií k realitě. Modelování železnice si vyžaduje spoustu kompromisů, ale je spousta věcí, které jsou zbytečné. Když chceš jízdu vlaku v krajině, proč ne, ale nemusí nadjíždět sám sebe....

Pokud chceš něco podobného , zkus udělat Telgártskou smyčku. Nakonec ta Tvá stanička vypadá jako stanice Vernár, dokud se nestala pouhou zastávkou.
Ale i ve stanici Vernár byly pouze dvě dopravní koleje a ta u budovy byla manipulační.

To je též důvod, proč bývá kolej u budovy většinou nejkratší. Slouží pouze k odstavení vozů, z/do kterých se vy/nakládá zboží, zatímco zbylé koleje slouží ke křižování/předjíždění vlaků. Argument zkrácení koleje u VB je tedy trošku zcestný.

Zajímavý je jak se oháníš financemi pokud jde o tobogán (náklady vzrostou o pár € - za koleje a za materiál na podklad), ale bez ostychu do návrhu plánuješ depo s točnou apod. Pokud bys rozšířil SN o jednu kolej stále jde o míň peněz než za točnu..
Mimochodem podobné paradoy se dají vysledovat u více lidí..

Ohledně depa si neodpustím malou připomínku. Obzvlášť v souvislosti s tebou zmiňovaným obdobím se nabízí otázka: "Proč by v takové stanici mělo být?"
Trochu to rozvedu: I když pominu to, že stanice je lokálková a velké lokomotivy se sem nehodí, proč by měl Sergej, Brejlovec, Zamračená nebo Hektor tankovat (doplňovat cokoliv, nocovat...) zrovna tady? Že by byla stanička uprostřed několikasetkilometrové štreky, kde není nic?
Proč by chudáci cestující měli trčet v takové "díře" a čekat až se u osobního vlaku vymění stroj? Proč by tu měl zůstat stát nákladní vlak? Ve stanici nemusí zastavovat ani manipulák, když zde není důvod - tedy nakládka nebo vykládka.

Odpověď na první otázku zní jasně - Depo je tu v době dieselů naprosto K NIČEMU!
Třebva v době parního provozu tu mohla být postrková lokomotiva pro níákladní vlaky. Pro ni tu mohla bývat remíza, možná i s menším zázemím, ale dnes už se remízi ujala v lepším případě traťovka, v horším byla zbořená.
Sakra na to, že jsem se nechtěl vyjadřovat jsem se nějak trozepsal, ale mazat už to nebudu.
To je tím jak mě nadzvedlo, když si někdo nechá nakreslit plánek a pár měsíců na to vyrukuje s něčím podobným :!: :!:
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Yarda » pon 19 dub, 2010 10:59 am

I malá průjezdní stanice na lokálce může mít remízu se zázemím pro motoráky, viz Mirošov...
Jelikož se 80% jízdních výkonů odehrává na rameni Mirošov - Rokycany, slouží mirošovská remíza pro nocování posledního nočního spoje z Rokycan a ráno zase jako první vyráží zpět.
Jen několik spojů denně jsou přímé RO-Nezvěstice. V Mirošově je také sídlo dispečera pro celou trať. Dokud zde fungovala pila, zajížděl sem z RO i manipulák. Ten dokonce zajížděl ještě před revolucí až na nákladiště ZZN do Příkosic a Lipnice (na rameni Mirošov-Nezvěstice), takže v Mirošově trávil čas čekáním na vykřižování. Čas čekání trávila četa kromě mariáše mj. i provozním ošetřením s případným dočerpáním nafty.
Takže kiskiho námět není nic nereálného, dokonce i pro tu točnu by se možná při troše snahy našlo odůvodnění v reálu. Ještě před 100lety byla na této trati točna v Nezvěsticích a kdoví, zda i přímo v Mirošově (nebo na vlečce na šachtu) nebývala kdysi točna, dokud zde byly uhelné doly a na trati uhelné vlaky...
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod intelpetr » pon 19 dub, 2010 1:11 pm

Yarda píše:I malá průjezdní stanice na lokálce může mít remízu se zázemím pro motoráky, viz Mirošov...
Jelikož se 80% jízdních výkonů odehrává na rameni Mirošov - Rokycany, slouží mirošovská remíza pro nocování posledního nočního spoje z Rokycan a ráno zase jako první vyráží zpět.
Jen několik spojů denně jsou přímé RO-Nezvěstice. V Mirošově je také sídlo dispečera pro celou trať. Dokud zde fungovala pila, zajížděl sem z RO i manipulák. Ten dokonce zajížděl ještě před revolucí až na nákladiště ZZN do Příkosic a Lipnice (na rameni Mirošov-Nezvěstice), takže v Mirošově trávil čas čekáním na vykřižování. Čas čekání trávila četa kromě mariáše mj. i provozním ošetřením s případným dočerpáním nafty.
Takže kiskiho námět není nic nereálného, dokonce i pro tu točnu by se možná při troše snahy našlo odůvodnění v reálu. Ještě před 100lety byla na této trati točna v Nezvěsticích a kdoví, zda i přímo v Mirošově (nebo na vlečce na šachtu) nebývala kdysi točna, dokud zde byly uhelné doly a na trati uhelné vlaky...


Já bych dal za příklad i stanici Skalsko....ale v dnešní době by asi remíza již zanikla, kdyby v ní neparkoval Hurvínek.
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php ... 724b6a9836
Obrázek

HO lama
intelpetr
 
Příspěvky: 30
Registrován: pon 22 bře, 2010 5:55 pm
Bydliště: Tratě 340 a 257

Příspěvekod radekkrupka » pon 19 dub, 2010 1:28 pm

Michal to vyjádřil podle mně celkem přesně.... ve stanici kde není ani vlečka, ani manipulační koleje, moc opodstatnění pro depo není. Je to vlastně výhybna...

Skalsko má remízu, vždyť je to bývalá odbočná stanice, než trať do Chotěšova zrušili...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 dub, 2010 1:51 pm

Mirošov i Skalsko (což byla původně odbočná stanice) a další jsou stanice na místních tratích, kde je provoz zajišťován téměř výhradně motorovými vozy.
Myslím, že tam nikdy nesloužila lokomotiva jako Zamračená, Brejlovec nebo Sergej.
Moje poněkud dlouhá připomínka se vztahovala jednak ke zmíněnému období a také k uvedenému vozovému parku.

Co se týká uvedených vzorů - nevím nejsou zrovna nejšťastnější.
Ani jedna z uvedených stanic nemá depo jen tak pro nic za nic.
Jak jsem psal Skalsko bývala odbočnou stanicí. Nerad bych kecal, ale jestli si pamatuju správně, výtopna sloužila pro trať Skalsko - MB Čejetice- D.Bousov-St. Paka

"Hlavní trať" vedla z Chotětova, kde BNB měla zázemí. (dodnes tam výtopna je)
V Mirošově byly vlečky a uhelné doly - vyjížděly odtud nákladní vlaky s uhlím. Navíc (pokud se nepletu byla část do Nezvěstic byla postavena dodatečně, takže Mirošov byl původně koncovou stanicí.

Není (nebyl)tam dispečer pro celou trať, ale jen pro trať Mirošov -Nezvěstice, kde je provoz dle D3. Z Mirošova do Rokycan se jezdí podle D2.

U stanice v plánku se dost dobře nic podobného předpokládat nedá. v první řadě bvy si zasloužila spíš nějakou tu manipulační kolej, případně vlečku, pak by se dalo předpokládat i malé depo.

Upraveno 19.4.v 15:54:
Tak byl Radek rychlejší...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod kiski » pon 19 dub, 2010 3:22 pm

to Michal Šuhajda: no, tak to by sme mali, že Michale? Ja neviem, ale podľa mňa sa to tvoje vyjadrenie dalo napísať aj trošku iným spôsobom, nemyslíš? Napríklad cez SZ alebo mail, či nie? Teraz vyzerám ako poriadny hlupák, a hlavne tomu nerozumiem o nič viac ako predtým. Takisto ťa vôbec nemusí zaujímať, prečo Mrázov zatiaľ (opakujem zatiaľ !!!) nestaviam. Vieš ty, aké ma k tomu vedú dôvody?? Myslím, že ani veľmi nie, takže reakcia ohľadne tohoto nebola veľmi na mieste... To je len a len moja vec.

Za prvé: celý tento topic nebol o tom, či sa tu niekomu predložený plánik páči alebo nie. Podstatné je, že sa páči mne, či nie? A nechcel som nič viac, iba pomôcť s rozšírením stanice, ak to je možné. Konieckoncov, o toto mi ide od prvého príspevku. A čo sa týka toho depa či remízy, ja som napísal, že ho tam chcem, iba ak sa dá logicky zakomponovať
. A teda ak sa nedá, tak som chcel vysvetliť prečo, aby som tomu chápal.

Za druhé: ohľadne plániku na JBr-ových stránkach. Takisto som vyjadril iba svoj názor, na ktorý mám právo. Ty sa nato dívaš inak, ja zase inak. To je celé. Ja zčasti chápem tvoj pohľad na vec (... iba zčasti, nakoľko ja koľajiská nenavrhujem ako ty, takže mám v tom medzery, to priznávam...), ale ty zrejme nechápeš absolútne môj pohľad na vec. Škoda.

A úplne najlepšie na tom celom je to, že ohľadne depa si ma najprv zvozil :? , ale potom v inom príspevku si napísal, že stanička by si zaslúžila prinajmenšom nejakú tú manipulačnú koľaj, a potom by sa tam dalo predpokladať aj nejaké depo. Tak sa pýtam - nie je to náhodou to, o čo mi ide o začiatku :?: :?:

Nehnevaj sa na to, ako som zareagoval, ale sa len bránim, pretože, ako som už napísal predtým, mohol si to vyjadriť aj inou cestou. A možnože by si vyvolal úplne inú reakciu na mojej strane, bol by som sa nad tým riadne zamyslel, a zistil by som, že možno je to celé hlúposť. Takto som akurát trošku nahnevaný, že som tu tento topic vôbec založil... Ale môžem byť len sám na seba, nabudúce budem sakramentsky pozorný, čo sem napíšem...

To Milan Ferdián: Díky Milane, ale môžeš sa prestať snažiť, a zabudni, že som ti to poslal. Aj tak vďaka za doteraz vynaloženú prácu.

//eos
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník