Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod depo201 » úte 13 dub, 2010 8:32 am

Tomáš píše:Tak dorazili první exempláře V100 :P Rozborka byla celkem jednoduchá..cca 8min,šlo to bez problémů nic jsem nezničil.Nejhorší bylo odšroubovat ten plosňák nahoře,šroubky byly zalitý jakousi sr..ou,takže jsem je nemohl povolit,muselo se odbrousit.Takže teď mi v krabičce leží motor dva podvozky a kardanky.Kardanky to bude asi problém č.1 Jsou tak malinké,že až běda.ČS trainový co používá Vilinger jsou velký jak kráva oproti těm origo.Hlava jestli jsem dobře měřil má tak 2,8mm.Takže se budou muset sehnat nový.problém č.2 do 742 se motor ani servačníky nevlezou..do 730,731 jo samozřejmě i do T478
Takže až mi přijdou rámy pokusím se udělat zborku,ale musím sehnat ty kardany


Dobrá práce Tome :wink: rozborka BR218 byla dost komplikovaná, přes digitální dekoder jsem nemohl sundat kastlu. Následovalo broušení rámu, aby vlez do odlitku, protože rám byl moc dlouhý. Osvětlení jsem též nezachránil, bylo připájené k tomu velkému dekodéru TE2 (kooperace tillig/lenz - dnes již minulost). Spřáhla je nutné též předělat.

Shrnuto:
Pojezd BR218 je vhodný pouze na Brejlovce z odlitku a ještě po obroušení rámu. Nápravy sedí přesně. Takže pojezd ano, ale pouze start verze bez digi dekodéru.

Vzhledem k tomu, že jsem obrušoval se složeným pojezdem, je nutné vše rozebrat a dokonale vyčistit.

Nicméně i neosvětlený brejlovec z odlitku má pro mě vetší cenu než osvětlená BR218
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » úte 13 dub, 2010 8:47 am

Tady připojuji ilustrační foto..no mašina za 1500,- a zatím z ní je jen šrot :?
Snad se to povede
http://tauvec.rajce.idnes.cz/V100/#album
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod depo201 » úte 13 dub, 2010 11:08 am

Chtělo by to fotku step by step, nejlépe video :D, ozvučené :P
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod depo201 » úte 13 dub, 2010 5:58 pm

Koukám, že v Bílovicích se asfaltuje asi tak 4x rychleji, než je průměr v republice :D
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » úte 13 dub, 2010 6:20 pm

depo201 píše:Chtělo by to fotku step by step, nejlépe video :D, ozvučené :P


To raději ne to by víc pípalo jak bylo slyšet můj komentář :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » úte 13 dub, 2010 6:29 pm

depo201 píše:Koukám, že v Bílovicích se asfaltuje asi tak 4x rychleji, než je průměr v republice :D

Moc se neradujte, uvidíte později večer na rajčeti.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » úte 13 dub, 2010 7:26 pm

MirekTT píše:
depo201 píše:Koukám, že v Bílovicích se asfaltuje asi tak 4x rychleji, než je průměr v republice :D

Moc se neradujte, uvidíte později večer na rajčeti.


Já jsem taky asfaltoval,lepidlo používám delší dobu.Pokud ti to poprasaklo tak příště takto:
do směsi lepidla vmíchám něco málo sádry,né té obyč,ale sádrokartonářské.Pak namíchám řidší směs a přidám duvilax + něco jaru.No a pak pomůže při silnější vrstvě když se prokládá novinama.Papír pravděpodobně drží dýl vlhkost..takle jsem to pak dělal a neprasko,jen vyjímečně.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » úte 13 dub, 2010 8:05 pm

No mám ješte co zkoušet, každopádně fotky z nezdaru už jsou tam.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod maayaa » úte 13 dub, 2010 8:44 pm

Tomáš píše:.Kardanky to bude asi problém č.1 Jsou tak malinké,že až běda.ČS trainový co používá Vilinger jsou velký jak kráva oproti těm origo.Hlava jestli jsem dobře měřil má tak 2,8mm.Takže se budou muset sehnat nový.

kardany říznout a nastavit,když funguje tohle http://www.mojett.cz/?p=5391 kratší by neměl být problém.zkusil bych trubičky od Litomyskýho,a mám takový tušení,že Šátek měl na burze nějakou sadu na prodloužení
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod depo201 » stř 14 dub, 2010 5:37 am

MirekTT píše:No mám ješte co zkoušet, každopádně fotky z nezdaru už jsou tam.


četl jsem, koukal jsem ... držím palec ať to napodruhé dopadne : )
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 10:23 am

Takže seriál pokračuje:
dneska přišly rámy od DK-model.Jsem z nich nadšen.Je to asi mosaz síla rámu je 3mm,fakt super.Vána sice menší jak u origoše,ale to se dováží.Pouze bych tomu vytkl to,že támy nejsou začištěné,ale lehké líznutí kotoučkem brusky to rychle napraví.Jinak vše ok.Co se týče kompatibility do odlitků Kuber.Měl jsem trochu obavy aby konkurence scháválně nedělala šíři trochu jinak.No protože Kuber má stěny leptů trochu silnější jak DK-model,mohl nastat problém.Do T478 to padne luxusně.bez jakýchkoliv úprav.Nastavení v leptu je 100% 731 a 742,zde se bude musel opět lehce líznout jeden bok jedná se tak max o 1mm,jinak to opět vše sedí ok.
Takže s rámy jsem spokojen teď už to jen skompletovat.
jina malá podotázka pro ty co už tyhle rámy mělyasi to budu muset šoupnout i jinam:na rámu se píše že je potřeba přiletovat drát 0,5mm zespodu u děr otočných čepů....proč?? ...mám tam ty podvozky už šuplý a točí se ok.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 12:00 pm

Protože žena s malou odešly,měl jsem klid experimentovat.Prvně musím říci,že mě oslovila myšlenka spojení setrváků a podvozků pomocí hadiček :idea: ...začal jsem poletovat po bytě a hledal něco vhodného...a ejhle našel jsem starou akvaristickou hadičku :shock: super má vhodný průměr :P hadičku jsem musel prvně povařit aby změkla..pak jsem ji nasadil na oba konce a srovnal motor..ten jsem ještě předtím vypodložil kouskem staré kreditky a setrvačníky nedrhly...sborka byla snadná a ejhle ono to i jede :lol: :lol: mám radost na poprvé jsem to zmákl..sice to ještě bude chtít hodně úsilí než to bude 100% ale už se to pohlo....
viz zde... http://tttvlaky.ic.cz/ (videosoubor Film z V100 T478)
nejvíc mě nadchlo to ticho oproti pojezdům V.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 1:39 pm

Takže nastala malá změna...ty hadičky co jsem prezentoval se nakonec neuvedli jako 100% volba...ano pokud pojezd jel po rovině vše bylo v pořádku v oblouku kolem r310 to už byl problém hadičky se nechtěly ohnout.Takže sem je zrušil a přemýšlel jak to udělat,když doma zatím nemám kardanky patřičné délky.Napadlo mě že skusím původní kardanky přefiknout a spojit je prodloužením...tak se stalo použil jsem klasickou bužírku z drátu a do ní nacpal každou půlku kardanky...no problém se zdá být vyřešen.

Závěr: volba je jasná V100,nevěřil jsem,ale rozdíl je.Hlavně ten hluk mě fascinuje,všechno si jen tak bzučí.....Hlavně pořádně namazat panáčku :lol: ....dojezd setrvačností je taky fascinující...
Takže až budu mít hotové kardanky p.šátka bude to 100%..takhle to jde taky,ale jak je vidět bužírka s sebou pěkně mele,na jízdě se to sice neprojevuje,ale prostě chtěl bych to mít udělaný slušně

video opět k nahlédnutí http://tttvlaky.ic.cz/ (film2)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » stř 14 dub, 2010 1:58 pm

Ještě pár fotek http://tauvec.rajce.idnes.cz/V100/
malý dodatek: původní V100 start váží 100g ..můj Brejlák váží 127g,takže nic není třeba dovažovat
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod depo201 » stř 14 dub, 2010 4:40 pm

Tomáš píše:
Závěr: volba je jasná V100,nevěřil jsem,ale rozdíl je.Hlavně ten hluk mě fascinuje,všechno si jen tak bzučí.....Hlavně pořádně namazat panáčku :lol: ....dojezd setrvačností je taky fascinující...
Takže až budu mít hotové kardanky p.šátka bude to 100%..takhle to jde taky,ale jak je vidět bužírka s sebou pěkně mele,na jízdě se to sice neprojevuje,ale prostě chtěl bych to mít udělaný slušně

video opět k nahlédnutí http://tttvlaky.ic.cz/ (film2)


a to ještě nevíš, co dokáže digitální dekoder a zastavení na milimetry přesně před návěstidlem .)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků