vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod MirekTT » stř 24 bře, 2010 7:12 pm

Tomáš píše:3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce


To se chceš vážně cmrndat s takovými detaily. To si v tomhle životě nezajezdíš :D:wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 7:46 pm

MirekTT píše:
Tomáš píše:3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce


To se chceš vážně cmrndat s takovými detaily. To si v tomhle životě nezajezdíš :D:wink:


Ježdění není prioritou....mimo jiné jak jsem zjistil jinde,ani neumím správně položit koleje :oops:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » stř 24 bře, 2010 8:18 pm

Tomáš píše:Ježdění není prioritou

Na to je nejlepší lék normomodul/dioráma

Tomáš píše:ani neumím správně položit koleje :oops:

Tuhle nemoc mám taky :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Kikan » stř 24 bře, 2010 10:10 pm

Tomáš píše:Pánové měl bych pár dotazů k vyhybkám EW2

1) zkoušel jste někdo vyměnit ten zbytek plastu srdcovky za kovovou část (kousek kolejnice) nebo třeba i ty opornice?
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka/#dscn2683.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160033.JPG
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160032.jpg

2) je jazyk na vyhybce skutečně takto do obloučku jako tomu je i u skutečné vyhybky..(stav do odbočky)
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka ... a_1_19.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160030.JPG

3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160042.jpg


Podívej se tady http://www.kinimaadsa.wz.cz/ v sekci různé. Mám tam popsanou stavbu výhybky EW2.
Kikan
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 30 lis, 2007 7:40 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 bře, 2010 9:50 pm

Kikan píše:
Tomáš píše:Pánové měl bych pár dotazů k vyhybkám EW2

1) zkoušel jste někdo vyměnit ten zbytek plastu srdcovky za kovovou část (kousek kolejnice) nebo třeba i ty opornice?
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka/#dscn2683.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160033.JPG
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160032.jpg

2) je jazyk na vyhybce skutečně takto do obloučku jako tomu je i u skutečné vyhybky..(stav do odbočky)
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka ... a_1_19.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160030.JPG

3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160042.jpg


Podívej se tady http://www.kinimaadsa.wz.cz/ v sekci různé. Mám tam popsanou stavbu výhybky EW2.



v tom článku píšeš že ušetříš 100kč za stavebnici.Když ti to kilo nabídnu postavíš mi tu vyhybku tak jak prezentuješ???
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Kikan » ned 28 bře, 2010 9:24 pm

Asi tak - snažím se stavět moje kolejiště, a to tak že se k tomu dostanu na cca 5 hod. týdně :( . Manželka a moje 3 děti mi to tolerují, ale více času mi nedarují :D . Ono se to možná nezdá, ale postavení jedné výhybky mi trvá cca 2 hodiny.
Kikan
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát 30 lis, 2007 7:40 pm

Příspěvekod martin tichý » stř 26 kvě, 2010 11:59 am

Zdravim, nemáte někdo zkušenost s křížením DGV tvořené čtyřmi výhybkami EW1 a krátkým křížem??, zakoupil jsem dva kousky tohoto díla a doma s hrůzou zjistil, že se lokotky při jízdě přes kříž zastavují, tedy ty s pojezdy V100, o "rosně" ani nemluvim.., ROCO a Kuehn si to ještě "jakžtakž" líbit nechaj.., vůbec mě nenapadlo, že by za ty prachy, který za to chtěj mohl nastat tento problém a teď to mám:-(, ještě než to hodím z okna, nevíte, zda je možné řešit to jinak..??, nějakou úpravou apod..buď kolejiva nebo těch pojezdů, co nahradit ta bandážovaná kola za kovova??..tonoucí se stébla chytá..:-)..:-(
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 345
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvekod Tomáš » stř 26 kvě, 2010 12:51 pm

martin tichý píše:Zdravim, nemáte někdo zkušenost s křížením DGV tvořené čtyřmi výhybkami EW1 a krátkým křížem??, zakoupil jsem dva kousky tohoto díla a doma s hrůzou zjistil, že se lokotky při jízdě přes kříž zastavují, tedy ty s pojezdy V100, o "rosně" ani nemluvim.., ROCO a Kuehn si to ještě "jakžtakž" líbit nechaj.., vůbec mě nenapadlo, že by za ty prachy, který za to chtěj mohl nastat tento problém a teď to mám:-(, ještě než to hodím z okna, nevíte, zda je možné řešit to jinak..??, nějakou úpravou apod..buď kolejiva nebo těch pojezdů, co nahradit ta bandážovaná kola za kovova??..tonoucí se stébla chytá..:-)..:-(


No já neměl přímo tento hotový výrobek,ale skládaljsem si ho doma podobně.Akorád jsem měl angličany na té jedné straně.Problém,který popisuješ mi,taktéž dělal.Pomohlo propájení drátky a samostatné napájení celého celku.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Pája » stř 26 kvě, 2010 7:36 pm

martin tichý píše:Zdravim, nemáte někdo zkušenost s křížením DGV tvořené čtyřmi výhybkami EW1 a krátkým křížem??, zakoupil jsem dva kousky tohoto díla a doma s hrůzou zjistil, že se lokotky při jízdě přes kříž zastavují, tedy ty s pojezdy V100, o "rosně" ani nemluvim.., ROCO a Kuehn si to ještě "jakžtakž" líbit nechaj.., vůbec mě nenapadlo, že by za ty prachy, který za to chtěj mohl nastat tento problém a teď to mám:-(, ještě než to hodím z okna, nevíte, zda je možné řešit to jinak..??, nějakou úpravou apod..buď kolejiva nebo těch pojezdů, co nahradit ta bandážovaná kola za kovova??..tonoucí se stébla chytá..:-)..:-(

Dvojité křížení nemám,ale problém je všeobecný u všech Tilligových výměn.Výrobce se s převodem napětí do jazyků spoléhá na mechanický kontakt mezi jazykem a opornicí (kolejnicí) a to nefunguje spolehlivě.Řešení je naletovat (poblíž čepů) k jazykům tenké lankové vodiče a pomocí nich přivádět napětí spínané buď samotným přestavníkem a nebo pomocným relé.Další problém jsou nevodivé srdcovky,někdo je odfrézovává a nasune delší kolejnice a ty v místě šípového spoje sletuje.Určitě se to tu s výhybkami řešilo.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Pája » čtv 27 kvě, 2010 9:44 am

Tomáš píše:Pánové měl bych pár dotazů k vyhybkám EW2:
3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160042.jpg


Já vím jen o výměnových tělesech od p. Berky :http://www.berka.vyrobce.cz/
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Jacek » čtv 27 kvě, 2010 10:33 am

Pája píše:
Tomáš píše:Pánové měl bych pár dotazů k vyhybkám EW2:
3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160042.jpg


Já vím jen o výměnových tělesech od p. Berky :http://www.berka.vyrobce.cz/

Tělesa od p. Berky používám, jsem s nimi spokojený. Viz moje video s mazutkou - http://www.jacek-modely.cz/soubory/mode ... 3060_m.wmv , přestavení výměny je hned na začátku
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvekod radekkrupka » pon 31 kvě, 2010 7:33 pm

Narazil jsem na poměrně zvláštní věc u obloukových výhybek Tillig EW1. Když si ve skutečném měřítku vykreslím geometrii obou větví a vytisknu, výhybka na to nesedí. Zdá se mi, jakoby oba poloměry byly ve skutečnosti větší, než udává výrobce.

Celý plán kolejiště maluju v autocadu a mám všechny typy výhybek a angličanů zakreslených dle schémat tilligu. Obloukovky na to nesedí, přitom ostatní EW1 a angličani jsou v pořádku. Prvotně jsem na to narazil u mé hlavní stanice. Jelikož mám celé zhlaví v oblouku, nebyl jsem schopný dát ho dohromady a celá geometrie mi ujížděla mimo panel, ačkoli ve wintracku i v Autocadu bylo vše OK.

Jedno řešení je výhybce trochu "pomoct" a přihnout ji. Otázka je, jestli je to dobrý způsob vyřešení problému.

Tak vy, co plánujete si na to dejte pozor.

Pro ilustraci pár fotek, které jsem nafotil minulý týden...

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jirka1 » pon 31 kvě, 2010 8:22 pm

MirekTT píše:
Tomáš píše:3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce

To se chceš vážně cmrndat s takovými detaily. To si v tomhle životě nezajezdíš :D:wink:

A proč ne? Já to spáchal vlastní konstrukcí:
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=99
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=99
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=99

A pro úplnost, zde je podobně řešená výkolejka:
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=99
http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=99

Samozřejmě, že to je plně funkční a pohyblivé. :D
Bez detailů to přeci není ono! :!: :roll:
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Mauglí » sob 26 čer, 2010 6:51 pm

no chlapi ja mám vyrobenú šablónu na TT výhybky typu a geometrie EW 2 pravú a EW3 ľavú a mienim urobiť aj na trojcestné symetrické aj nesymetrické,len je jeden veľký problém a to sú rozmery oporníc v srdcovke,aj keď je šablóna vyfrézovaná s AutoCADu na RS HAIDENHEIN a mám ich vyrobené, tak rozmer medzi koľajnicou a opornicou je podľa TT filigran 0.5mm a Tilliga 1mm,a tu je ten problém,ktorý použiť,ten 0.5mm je perfektný,lebo kolesá dvojosých vozňov tzv.neprepádajú v srdcovke,ako u Tilliga,len pary tu už zadrhávajú a treba ten tvar jazyka do odbočky veľmi presne odskúšavať s každou parnou mašinou a to mám rozpracovaného Papagája 477.0 a u neho čakám najväčší problém na srdcovkách a nakoniec ten čas na výrobu jednej výhybky je skutočne ďaleko cenovo aj od TT filigran,tak preto tie výhybky nemá význam robiť na predaj, sú vysoko neekonomické,zato odpovedajú plne realite vzhľadovo,lebo sú celokovové,pražce pevnostné sú s cuprextitu a zvyšné drevené a opornice ako koľajnicové,tak aj rovný plech a pre vlastnú potrebu sú zadarmo relatívne za cenu koľajnicových prútov,tak preto ich vyrobím,tak toľko k tej problematike a v najbližšej dobe bude foto k tomu čo tu píšem,aby bola predstava o čom sú podomácky robené výhybky a PECO robí HO-e t.j.12mm výhybky,ktoré pasujú na TT,len majú pražce úzkorozchodiek,ale prevedením a cenou sú špička.
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 27 čer, 2010 8:14 am

Mauglí píše:no chlapi ja mám vyrobenú šablónu na TT výhybky typu a geometrie EW 2 pravú a EW3 ľavú a mienim urobiť aj na trojcestné symetrické aj nesymetrické,len je jeden veľký problém a to sú rozmery oporníc v srdcovke,aj keď je šablóna vyfrézovaná s AutoCADu na RS HAIDENHEIN a mám ich vyrobené, tak rozmer medzi koľajnicou a opornicou je podľa TT filigran 0.5mm a Tilliga 1mm,a tu je ten problém,ktorý použiť,ten 0.5mm je perfektný,lebo kolesá dvojosých vozňov tzv.neprepádajú v srdcovke,ako u Tilliga,len pary tu už zadrhávajú a treba ten tvar jazyka do odbočky veľmi presne odskúšavať s každou parnou mašinou a to mám rozpracovaného Papagája 477.0 a u neho čakám najväčší problém na srdcovkách a nakoniec ten čas na výrobu jednej výhybky je skutočne ďaleko cenovo aj od TT filigran,tak preto tie výhybky nemá význam robiť na predaj, sú vysoko neekonomické,zato odpovedajú plne realite vzhľadovo,lebo sú celokovové,pražce pevnostné sú s cuprextitu a zvyšné drevené a opornice ako koľajnicové,tak aj rovný plech a pre vlastnú potrebu sú zadarmo relatívne za cenu koľajnicových prútov,tak preto ich vyrobím,tak toľko k tej problematike a v najbližšej dobe bude foto k tomu čo tu píšem,aby bola predstava o čom sú podomácky robené výhybky a PECO robí HO-e t.j.12mm výhybky,ktoré pasujú na TT,len majú pražce úzkorozchodiek,ale prevedením a cenou sú špička.


Rozměr 0,5 je moc malý !!! viz NEM 110 http://www.morop.org/de/normes/nem110_d.pdf

Vzhledem k tomu jaké TT používá dvojkolí - i kdybys používal kola RP CODE 88 tak by to bylo málo.
Podívej se na profily kol http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Dvojkol%C3%AD_RP25 kde rozměr pro CODE 88 je 0,63 mm !!

I poslední platné znění normy NEM http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Dv ... ly_NEM_311 říká
že v TT může být dvojkolí v rozměru T od 0,6 do 0,7 mm.
To znamená, že pro 0,5 mm ti každé kolo ve štěrbině vystoupá o cca 1 až 2 desetinky výše !!

Zde bych možná zkusil 0,8 mm - je to sice už pod hranicí normy, ale pokud bys šel například do RP ;-) tak by to tolik nevadilo.
Tady jednoznačně platí, že pokud chceš přibližovat rozměry kolejiva skutečnosti, musíš k tomu přídat i správné rozměry dvojkolí včetně jejich profilů !!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků