vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Tomáš » čtv 11 bře, 2010 10:52 am

[quote="D"]Tomáš
takže jestli jsem to dobře pochopil,spíš se tedy přikláníte k tomu typu č.1
Nebo jinak. Klasické křížení odpovídá výhybce EW 2, Baeseler se blíží EW 3. Na moderní vysokorychlostní koridor bych ho tedy klidně použil (i když na mě nejbližším koridoru raději použili dvě klasické dlouhé výhybky).
quote]

Takže toto vysvětlení je dostačující,budu používat EW2,takže k nim klasické křížení
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod TTmili » čtv 11 bře, 2010 3:24 pm

Já jsem pro klasiku taky. Pravda je že ten oblouk je těch 310mm ale to je na "lokálku" tak akorát. Neříkám že to je ideální ale ani EW2 nemá oblouk který by byl přiměřitelný ke skutečnosti. Modelová železnice je o kompromisech, ani HO-káři nemají všade skutečné poloměry apod.
Řeknu to takhle. DKW 1 je pro nás relativně použitelná, provozně spolehlivá výhybka která při použití s EW 1 nebo EW 2 působí i esteticky dobře. Baeseler by se mi pochopitelně líbil víc, je reálnější ale vzhledem k jeho uspořádání je nevhodný a ani se mi vzhledově nelíbí. Kdyby Tillig (popř. Kuehn v tom novým programu) udělal normálního "angličana"s větším poloměrem (aspoň okolo 650mm) a s pružnými jazyky (podobně jako Baeseler) pak by to bylo to nejlepší co by mohlo být.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Myšpulín » pát 12 bře, 2010 6:12 am

Michal Vaniš píše:Je třeba si uvědomit poloměry odboček u obou modelů.
DKW1 má R=310mm, Baeseler R=800.Zde je podstatný rozdíl a z toho vycházím i při úvaze jejich umístění....

Nejsem odborník na geometrii TT kolejiva, tak jen malá poznámečka. Budu vycházet z fotek, které sem umístil D. Poslední dvě fotky toho Baeseler-a.
Ta spodní, nemodelový vzhled - zde při jízdě do odbočky odbočná kolej opravdu vytváří (a zdá se, že i je) plynulý oblouk. Ona středová kolejnice je uprostřed nejužší a směrem k srdcovkám se rozšiřuje. Tady je tvá úvaha správná.
Ta nad ní, modelový vzhled - zde, pokud dobře vidím, je ta středová kolejnice stejné tloušťky. Pak to ovšem znamená, že jízda do odbočky je oblouk na jazycích, jízda přímým směrem a znovu oblouk na jazycích. A zde se již asi o velkém oblouku v praxi hovořit nemůže. On je rozdíl mezi teoretickým a skutečným poloměrem, ovšem vozidla chroupou jen ten skutečný. Je pravdou, že pokud je úkel křížení 15°, pak ty oblouky na jazycích mají jen 7,5°, ale podle mého na nich těch 800 mm není. Aby tam nebylo ještě míň než těch 310.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod D » pát 12 bře, 2010 7:41 am

Myšpulín
> Ta nad ní, modelový vzhled - zde, pokud dobře vidím, je ta středová kolejnice stejné tloušťky. Pak to ovšem znamená, že jízda do odbočky je oblouk na jazycích, jízda přímým směrem a znovu oblouk na jazycích. A zde se již asi o velkém oblouku v praxi hovořit nemůže.

Ta středová kolej je ale opravdu prohnutá. Jen to zakřivení není z toho obrázku tolik vidět, protože nový typ Baeseleru má dvojnásobnou délku než ten starý. Podívej se na krajní koleje, ty jsou prohnuté po celé délce a středová má vůči nim samozřejmě stejný rozchod.

Ale pravdu máš také. Ty tři pražce před jazyky jsou rovně, takže skutečný poloměr bude mírně nižší, než ten vypočítaný na celou výhybku. Netuším, zda Baeseler v obloukové části udržuje konstantní poloměr, ale nebál bych se, že by byl menší než R310.

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Myšpulín » pát 12 bře, 2010 8:07 am

D: Dík za detail. Psal jsem o tom, co jsem viděl s tím, že skutečnost neznám. Oblouk tam tedy je, otázkou tedy zůstavá, jak plynulý. A s tím poloměrem 310 jsem to asi opravdu přestřelil. Pokud ji někdo má, může poměřit a překontrolovat.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Radek Mende » úte 16 bře, 2010 3:56 am

Díky za názory ,moje TT kolejiště není zrovna moc modelové,
ale chci aby po rekonstrukci bylo spolehlivé,takže vzhled nehraje největší roli.
Moje dosavadní zkušenosti s Angličany jsou pouze s BTTB,a to né příliž dobré.
Asi to vypadá,že si pořídím DKW1 i Baeseler,do každého zhlaví se ni hodí jiný.
Také jsem včera slyšel chválu na DGV,takže až pořídím ,tak poreferuji.
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 20 bře, 2010 7:42 pm

Vím,že o tom tady primárně řeč není,ale nechce se mi zakládat nové téma.

Prosím o radu zkušené stavitele modelových výhybek:Kdo z vás a za kolik by mi byl schopen postavit funkční symetrickou třícestnou výhybku v TT???
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jarda H. » sob 20 bře, 2010 7:53 pm

Lubomír Dudek píše: ..... Kdo z vás a za kolik by mi byl schopen postavit funkční symetrickou třícestnou výhybku v TT???


Dobrý dotaz ! ! ! Pokud by se někdo našel, minimálně o 1 kus bych měl určitě zájem.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Pavel-HP » sob 20 bře, 2010 9:54 pm

Lubomír Dudek píše:Vím,že o tom tady primárně řeč není,ale nechce se mi zakládat nové téma.

Prosím o radu zkušené stavitele modelových výhybek:Kdo z vás a za kolik by mi byl schopen postavit funkční symetrickou třícestnou výhybku v TT???


Nevím jestli jsem zrovna zkušený stavitel modelových vyhybek, ale náhled na stavbu nesymetrické třícestné vyhybky je tady: http://moduly.vlakytt.cz/ . Před upozorňuji na to, že jsem stavěl dvě a už ŽÁDNOU další stavět nehodlám. Práce to je totiž k NEZAPLACENÍ.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Radek Mende » ned 21 bře, 2010 5:11 am

Co jsi to za modeláře,když Tě uspokojí stavba pouze dvou výhybek? :D :D
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 21 bře, 2010 6:18 am

Pavel-HP píše:
Lubomír Dudek píše:Vím,že o tom tady primárně řeč není,ale nechce se mi zakládat nové téma.

Prosím o radu zkušené stavitele modelových výhybek:Kdo z vás a za kolik by mi byl schopen postavit funkční symetrickou třícestnou výhybku v TT???


Nevím jestli jsem zrovna zkušený stavitel modelových vyhybek, ale náhled na stavbu nesymetrické třícestné vyhybky je tady: http://moduly.vlakytt.cz/ . Před upozorňuji na to, že jsem stavěl dvě a už ŽÁDNOU další stavět nehodlám. Práce to je totiž k NEZAPLACENÍ.


I tak děkuju,ale myslim,že vše má svou cenu a třeba by se toho někdo ujal.
myslim to vážně a cenu bych respektoval(pokud by nebyla schválně přemrštěná).nakonec bych asi nebyl sám a někdo zkušený by si mohl solidně přivydělat.
Co vy na to stavitelé???
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Pavel-HP » ned 21 bře, 2010 1:55 pm

Radek Mende píše:Co jsi to za modeláře,když Tě uspokojí stavba pouze dvou výhybek? :D :D


Pro sebe potřebuji právě jen ty dvě. A ty už jsem si vymodeloval. :P
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod JBr » ned 21 bře, 2010 2:08 pm

Pavel-HP: Mensi offtopic - ta realna dopravna kvuli ktere jsi delal ty trojcestne vyhybky jsou Skovice?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Pavel-HP » ned 21 bře, 2010 2:37 pm

JBr píše:Pavel-HP: Mensi offtopic - ta realna dopravna kvuli ktere jsi delal ty trojcestne vyhybky jsou Skovice?


Trefa. :D
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomáš » stř 24 bře, 2010 5:48 pm

Pánové měl bych pár dotazů k vyhybkám EW2

1) zkoušel jste někdo vyměnit ten zbytek plastu srdcovky za kovovou část (kousek kolejnice) nebo třeba i ty opornice?
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka/#dscn2683.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160033.JPG
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160032.jpg

2) je jazyk na vyhybce skutečně takto do obloučku jako tomu je i u skutečné vyhybky..(stav do odbočky)
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka ... a_1_19.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160030.JPG

3) zkoušel někdo "modelovat" napodobit ten mechanismus od "přestavníku" ve vyhybce
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160042.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků