K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:30 pm

Parní vůz

ObrázekObrázek

Akumulatorový vůz

ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:38 pm

Motorový vůz

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:41 pm

Osobní vůz

ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:44 pm

Kolejiště K.P.E.V.

Obrázek
ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 8:50 pm

Kolejiště cca 1930..A to je zatím vše.Mám ještě podklady nákladních vozů a ostatní traťových doplňků používaných při K.P.E.V.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod VladikC » úte 09 bře, 2010 9:12 pm

Co na to řici? Tisíceré díky za ochotu a za báječné obrázky. :) A pokud bych ještě mohl troufale požádat o ty traťové doplňky... Díky.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod VladikC » úte 09 bře, 2010 9:27 pm

Myslíte, že je to úplná hovadina a ztracený čas se o něco pokoušet nebo dle zásady "co tě nazabije, to tě posílí" se pokusit o nemožné? Na pojezdu je nepřehlédnutelný rozdíl v táhlech, který se asi těžko bude dát nějak opravit. Jinak čtyři kola to má. :D Díky za každý názor.

http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 bře, 2010 3:52 am

Doplňky K.P.E.V.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 bře, 2010 3:59 am

Nákladní vozy K.P.E.V.

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 bře, 2010 4:12 am

Nákladní vůz pro přepravu vápna

Doporučena literatura:HISTORISCHE BAHNHOFS-BAUTEN/MANFRED BERGER

Pozor ty první sceny jsou rozděleny na dva sceny ,protože scener bere jen formát A4.Třeba tyto podklady vytisknout a zkompletovat :!:

ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 bře, 2010 4:15 am

VladikC píše:Myslíte, že je to úplná hovadina a ztracený čas se o něco pokoušet nebo dle zásady "co tě nazabije, to tě posílí" se pokusit o nemožné? Na pojezdu je nepřehlédnutelný rozdíl v táhlech, který se asi těžko bude dát nějak opravit. Jinak čtyři kola to má. :D Díky za každý názor.

http://vladikc.rajce.idnes.cz/Zeleznice_TT/


Než něco začneš,třeba zjistit zda realna představa(viz parní lokomotiva) jezdila pod K.P.E.V.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

styl doby

Příspěvekod yurax » stř 10 bře, 2010 8:17 am

Tak ackoli mam rad o stupinek modernejsi vozidla, tak patri dodat, ze era Pruska ma nadherne budovy, presne ten styl architektury jak obytne, tak uzitkove se mi libi.
Planujes stavby vyrabet sam, nebo mit koupene? Tedy jestli chces mit mesto, prece jen Prusko neni cesky venkov, kde se da namodelovat realita se stanici 2km od vsi.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: styl doby

Příspěvekod VladikC » stř 10 bře, 2010 10:19 am

yurax píše:Tak ackoli mam rad o stupinek modernejsi vozidla, tak patri dodat, ze era Pruska ma nadherne budovy, presne ten styl architektury jak obytne, tak uzitkove se mi libi.
Planujes stavby vyrabet sam, nebo mit koupene? Tedy jestli chces mit mesto, prece jen Prusko neni cesky venkov, kde se da namodelovat realita se stanici 2km od vsi.


Zdravím,

jak jsem psal výše mám představu, že by to bylo nádraží malého provinčního městečka, žádné honosné kamenné stavby s věžičkami, viz. nádraží v Breslau. Našel jsem velmi pěkné stránky MBZ Modell Bahn Zubehör www.mbz-katalog.de , upozorňuji zvláště na Foto-Galerie, opravdu moc pěkné dle mého gusta, vlastně zde jsem si vzal vzor, ale rozhodně ne v takovém rozsahu :) , a Kreativ Modellbau www.kreativmodellbau.de , kde je spousta staveb a drobných stavbiček, které mohou posloužit jako vzor pro „sochání“ vlastních staveb. Asi jediné o co bych si chtěl koupit je zmiňovaná pila. Ztvárnit celé městečko je asi nereálné a nakonec o tom to není.

Nejsem si však zcela jistý, že se ctihodní měšťané v tehdejším Prusku o mnoho lišili v názorech od těch našich českých či rakouských co se týče stavby železnice a s tím souvisejících nádraží. Myslím tím umístění někde na okraji obce nebo vzdálenějším místě od centra. Nakonec podoba tehdejších měst byla dána jejich dlouhodobým historickým vývojem a mnohde se teprve bourali hradby, které bránily rozvoji měst v souvislosti s průmyslovou revolucí, bavíme-li se o 19. století. Nakonec mnohá města právě díky železnici získávala svoji novou tvář. Nechci nikoho urazit, ale v mém nejbližším okolí je to více než patrné např. Česká Třebová, Ústí nad Orlicí, Choceň a jiná další ku Praze. Kde by tato malá města byly bez železnice, která výrazně napomohla rozvoji místního, u nás především textilního a s tím souvisejícího textilního strojírenského průmyslu? Předpokládám tedy, samozřejmě nevím zda zcela správně, že tomu tak bylo i na druhé straně hranice v Prusku a nádraží přímo u náměstí malého městečka či návsi bude asi velkou výjimkou. :)

Tak tedy malé nádraží se skladištěm a nakládací rampou, několik domů, spíše asi než souvislá zástavba několik samostatně stojících vilek. V této souvislosti hodlám při příští cestě mé manželky za nákupy do polského Klodzka, po cestě navštívit právě nádraží v Miedzylesie a v samotném Klodzku. I když těžko říct co tam bude původního k vidění. :( Chcete prostě před zahájením stavby provést fotografický průzkum a pokusit se sehnat literaturu o daném místě. Mimochodem současná polská občanská architektura, ale i třeba církevních budov (nový kostel na sídlišti v Klodzku), ve zmiňované oblasti je z mého pohledu slušně řečeno poněkud zvláštní.

Upozorňuji, že je to všechno ve fázi představ, snění, domněnek a získávání podkladů. :)
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: styl doby

Příspěvekod yurax » stř 10 bře, 2010 11:04 am

VladikC píše:
Nejsem si však zcela jistý, že se ctihodní měšťané v tehdejším Prusku o mnoho lišili v názorech od těch našich českých či rakouských co se týče stavby železnice a s tím souvisejících nádraží. V této souvislosti hodlám při příští cestě mé manželky za nákupy do polského Klodzka, po cestě navštívit právě nádraží v Miedzylesie a v samotném Klodzku. I když těžko říct co tam bude původního k vidění. :( Chcete prostě před zahájením stavby provést fotografický průzkum a pokusit se sehnat literaturu o daném místě. Mimochodem současná polská občanská architektura, ale i třeba církevních budov (nový kostel na sídlišti v Klodzku), ve zmiňované oblasti je z mého pohledu slušně řečeno poněkud zvláštní.


Mas pravdu, ja se nechal unest predstavami nadrazi v centrech soucasnych Nemeckych mest a situaci okolo hlavni trati do Drazdan a uplne zapomel na napr. Glucholazy, kde je hlavni nadrazi pekne daleko za mestem. Zase je fakt, ze je v centru zastavka Zdroj (Lazne) a Mikulovicka trat se centru priblizuje a zastavka by na ni mohla byt.
Taky souhlasim s tim, ze to, jak Polaci dostavovali puvodne pruska mesta svou architekturou je velice zvlastni a bizarni. Vysledny mix je pro oblast priznacny. Nastesti ale moc puvodniho neborili, ale prilepovali vlastni, tak se Pruska atmosfera mnohde dochovala.
Kdyz uz jsme u tech Glucholaz, tak pridam nekolik fotek
http://im.foto.mapy.cz/original/4a51081 ... 2f0200.jpg
http://im.foto.mapy.cz/original/4a2f954 ... a40200.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2171/227 ... d752_o.jpg

A jedna technicky horsi fotka nadrazi Pilcz na jiz zrusene trati z Opavy
http://im.foto.mapy.cz/original/4a2e7eb ... 2b0700.jpg

Ve fazi predstav jsem taky, to je prece uplne v poradku
:D
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Příspěvekod krakora » stř 10 bře, 2010 11:18 am

Tady je par fotek z Radkova PL
Zrušená koncova stanice, kdysi propojena s trati do Broumova a Mezimesti
Foceno v lete 2007
http://www.unouhuto.webgarden.cz/modely ... ov-pl.html
krakora
 
Příspěvky: 98
Registrován: úte 10 říj, 2006 7:55 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník