Koncové nádraží + vlečkový areál + nápad

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » úte 27 říj, 2009 9:51 am

rchlumecky píše:
el_salamo píše:
milan ferdián píše:
el_salamo píše:Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...


Kde ??? :wink:


:oops: :D

http://www.doucime.com/photos/zhlavi2.jpg


Jsem amatér v navrhování zhlaví, ale zkusil jsem malou úpravu, která se mi zdá logičtější - prohození dvou vyhýbek v rámečku ... jestli je to špatně, tak mě nekamenujte :D

http://romanch.rajce.idnes.cz/Serva-DCC ... 2-cizi.jpg


Naopak,chválím,to jsem přehlédl :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod el_salamo » úte 27 říj, 2009 11:29 am

milan ferdián píše:
rchlumecky píše:
el_salamo píše:
milan ferdián píše:
el_salamo píše:Ještě mě napadla tahle varianta (levá vs. pravá...)

Je to lepší/horší/nemlich to samý (rozdíl je označený červeným rámečkem)...


Kde ??? :wink:


:oops: :D

http://www.doucime.com/photos/zhlavi2.jpg


Jsem amatér v navrhování zhlaví, ale zkusil jsem malou úpravu, která se mi zdá logičtější - prohození dvou vyhýbek v rámečku ... jestli je to špatně, tak mě nekamenujte :D

http://romanch.rajce.idnes.cz/Serva-DCC ... 2-cizi.jpg


Naopak,chválím,to jsem přehlédl :wink:


Koukám, chápu, je to logické :), ale... mám trochu obavy, že mi ta spojka moc zjednodušší život a mohla by mě připravit o zábavu při posunu... zkusím si doma udělat šablonu 1:1 a trochu po ní zaposouvat mašinu, ať vidím, jestli mi někde nezůstane "viset"...

Taky jsem přemýšlel, že bych mohl továrnu zapustit o 1-2cm (1,2-2,4m ve skutečnosti) pod úroveň nádraží a údělat tam pěkný, šáším zarostlý neudržovaný kout. Přibyla by zeleň a přestalo by to působit jako rovná placka...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

návrh

Příspěvekod el_salamo » čtv 29 říj, 2009 10:52 am

Tak jsem se pustil do vyměřování, abych viděl, jestli to má smysl - staniční koleje délky 90-120cm, vlečkový areál se pěkně vlezl i s plánovaným snížením terénu a navíc se mi na nádraží vešla i jedna další vlečka (zřejmě sklad dřeva nebo kovošrot - uvidíme).

Posun vypadal hodně zajímavě a sladit zároveň přijetí Mn vlaku plného surovin a prázdných vozů na výrobky, sestavení druhého pro přesný opak a mezitím ještě přijetí a vypravení soupravy 854+954... už aby to bylo hotové :).

Návrh jsem měl krásně namalovaný, včetně výškových rozdílů, budov, stromečků a návěstidel, až mi nakonec wintrack spadl... takže návrh bude až večer :).
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Re: návrh

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 29 říj, 2009 4:38 pm

el_salamo píše:Tak jsem se pustil do vyměřování, abych viděl, jestli to má smysl - staniční koleje délky 90-120cm, vlečkový areál se pěkně vlezl i s plánovaným snížením terénu a navíc se mi na nádraží vešla i jedna další vlečka (zřejmě sklad dřeva nebo kovošrot - uvidíme).

Posun vypadal hodně zajímavě a sladit zároveň přijetí Mn vlaku plného surovin a prázdných vozů na výrobky, sestavení druhého pro přesný opak a mezitím ještě přijetí a vypravení soupravy 854+954... už aby to bylo hotové :).

Návrh jsem měl krásně namalovaný, včetně výškových rozdílů, budov, stromečků a návěstidel, až mi nakonec wintrack spadl... takže návrh bude až večer :).


Jen doplním - pokud má být stanice podél zdi např. zabudovaná do nábytku apod. tak mi přijde atraktivnější z pohledu pozorovatele když je přijímací budova a vůbec další větší stavby umístěna až za kolejemi - t.j. nazakrývají kolejiště stanice. Lze pak ušetřit dost místa např. tím, že všechny nebo něktré tyto budovy jsou částečně jen jako kulisa nebo je na kulisu nalepená jen jejich přední 1/2. Ze stavebnice továtny tak např. uděláš 2x větší.
Co se týká výtažné koleje je to diskutabilní zdali to není zbytečný luxus.
Ještě přidám pro inspiraci odkaz na pár fotek jedné koncové stanice se zajímavým zaústěním vlečky a nakládkových kolejí přes křižovatky - Nový Jičín město. Lokálka ze Suchdola nad Odrou má jen cca 8km a není tam žádná mezilehlá stanice, kromě tuším nějakého vlečkového areálu - t.j. vše co jede po trati dojede do této stanice.
http://picasaweb.google.com/hobby4you/N ... stCDExCSD#
ObrázekObrázek
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 865
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: návrh

Příspěvekod el_salamo » čtv 29 říj, 2009 5:41 pm

michal_n_cz píše:Jen doplním - pokud má být stanice podél zdi např. zabudovaná do nábytku apod. tak mi přijde atraktivnější z pohledu pozorovatele když je přijímací budova a vůbec další větší stavby umístěna až za kolejemi - t.j. nazakrývají kolejiště stanice. Lze pak ušetřit dost místa např. tím, že všechny nebo něktré tyto budovy jsou částečně jen jako kulisa nebo je na kulisu nalepená jen jejich přední 1/2. Ze stavebnice továtny tak např. uděláš 2x větší.


No, prvních pár let by stanice měla mít zeď jen z jedné (a to ještě té kratší :) ) strany. Navíc stanice bude určitě položená na nábytku ve výšce cca 80cm.

michal_n_cz píše:Co se týká výtažné koleje je to diskutabilní zdali to není zbytečný luxus.
Ještě přidám pro inspiraci odkaz na pár fotek jedné koncové stanice se zajímavým zaústěním vlečky a nakládkových kolejí přes křižovatky - Nový Jičín město. Lokálka ze Suchdola nad Odrou má jen cca 8km a není tam žádná mezilehlá stanice, kromě tuším nějakého vlečkového areálu - t.j. vše co jede po trati dojede do této stanice.


Stanice vypadá velmi, velmi zajímavě - trochu mě překvapuje, že takhle vypečený vlečkový areál ještě nikdo nezkoušel postavit :).

Já bych se ale té výtažné vůbec nebál - jednak se jedná o větší stanici a snad i o větší továrnu. Navíc v budoucnu by měla trať obkroužit celý velký pokoj (4x5m), takže výtažná by se v koncové stanici rozhodně neměla ztratit :).
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod el_salamo » ned 01 lis, 2009 10:13 am

http://www.doucime.com/photos/navrh-finale.jpg

Tak, co takhle?

Vlevo dole přibyla ještě jedna trať - dost přemýšlím, že ji vůbec nebudu využívat a povede do nějakého vlečkového areálu někde v dáli, teoreticky by se mohlo jednat i o nějakou již nepoužívanou trať, kterou bych mohl něchat zmizet v keřích a v šáší...

Angličana nahoře nebudu řezat, panel bude v tomhle místě poněkud do L :)
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod pavel » ned 01 lis, 2009 12:50 pm

Vypadá to dobře, jenom nevím jestli ti v místě označeném sklad, volná skládka vše vejde , tedy jestli to místo je dost dlouhé . Pokud ne tak dát jen malinké skkladišťátko a volnou skládku bez rampy popř. jen volnou skládku.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod el_salamo » ned 01 lis, 2009 7:13 pm

pavel píše:Vypadá to dobře, jenom nevím jestli ti v místě označeném sklad, volná skládka vše vejde , tedy jestli to místo je dost dlouhé . Pokud ne tak dát jen malinké skkladišťátko a volnou skládku bez rampy popř. jen volnou skládku.


Skladiště bude určitě jen malé - něco a-lá trainmania...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 02 lis, 2009 2:01 pm

Kliodně může být hned vedla staniční budovy. Pokud bude trať zarostlá a nepoužívaní, odstavené vozy nevadí. Pokud půjde o krátkou vlečku, ty většinou obsluhovaly lokomotivy od manipulačních vlaků, které posunovaly i s případnými vozy u skladiště, takže by to též nebyl problém. U kusé kolej bych nechal jen volnou kládku, případně rampu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: návrh

Příspěvekod lasak » pon 09 lis, 2009 1:23 pm

michal_n_cz píše:
el_salamo píše:Tak jsem se pustil do vyměřování, abych viděl, jestli to má smysl - staniční koleje délky 90-120cm, vlečkový areál se pěkně vlezl i s plánovaným snížením terénu a navíc se mi na nádraží vešla i jedna další vlečka (zřejmě sklad dřeva nebo kovošrot - uvidíme).

Posun vypadal hodně zajímavě a sladit zároveň přijetí Mn vlaku plného surovin a prázdných vozů na výrobky, sestavení druhého pro přesný opak a mezitím ještě přijetí a vypravení soupravy 854+954... už aby to bylo hotové :).

Návrh jsem měl krásně namalovaný, včetně výškových rozdílů, budov, stromečků a návěstidel, až mi nakonec wintrack spadl... takže návrh bude až večer :).


Jen doplním - pokud má být stanice podél zdi např. zabudovaná do nábytku apod. tak mi přijde atraktivnější z pohledu pozorovatele když je přijímací budova a vůbec další větší stavby umístěna až za kolejemi - t.j. nazakrývají kolejiště stanice. Lze pak ušetřit dost místa např. tím, že všechny nebo něktré tyto budovy jsou částečně jen jako kulisa nebo je na kulisu nalepená jen jejich přední 1/2. Ze stavebnice továtny tak např. uděláš 2x větší.
Co se týká výtažné koleje je to diskutabilní zdali to není zbytečný luxus.
Ještě přidám pro inspiraci odkaz na pár fotek jedné koncové stanice se zajímavým zaústěním vlečky a nakládkových kolejí přes křižovatky - Nový Jičín město. Lokálka ze Suchdola nad Odrou má jen cca 8km a není tam žádná mezilehlá stanice, kromě tuším nějakého vlečkového areálu - t.j. vše co jede po trati dojede do této stanice.
http://picasaweb.google.com/hobby4you/N ... stCDExCSD#
ObrázekObrázek
Michal N.



Mezi stanicemi Suchdol nad Odrou - N.Jičín město byla a je vlečka Vojenského opravárenského závodu a opravovali tam tanky a podobnou těžkou techniku. V dobách nedávno minulých odsud jezdily i ucelené vojenské vlaky. Dnes už opravna není nebo možná je ale železnici již takřka nevyužívá. Další vojenská vlečka je přímo ve stanici N.Jičín město a odtamtud jezdily zakryté vozy s výbušninami.

Ještě přidám plánek žst. Nový Jičín město a Suchdol nad Odrou. Třeba to někomu pomůže a mě doufám nezavřou . :lol: :lol: :lol:


http://sirgeorge.rajce.net/N.Jicin_mesto
lasak
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 06 lis, 2008 2:52 pm
Bydliště: Ostrava

Re: návrh

Příspěvekod michal_n_cz » pon 09 lis, 2009 4:06 pm

lasak píše:Mezi stanicemi Suchdol nad Odrou - N.Jičín město byla a je vlečka Vojenského opravárenského závodu a opravovali tam tanky a podobnou těžkou techniku. V dobách nedávno minulých odsud jezdily i ucelené vojenské vlaky. Dnes už opravna není nebo možná je ale železnici již takřka nevyužívá. Další vojenská vlečka je přímo ve stanici N.Jičín město a odtamtud jezdily zakryté vozy s výbušninami.

Ještě přidám plánek žst. Nový Jičín město a Suchdol nad Odrou. Třeba to někomu pomůže a mě doufám nezavřou . :lol: :lol: :lol:
http://sirgeorge.rajce.net/N.Jicin_mesto

Dávám ty fotky se stanicemi na picasu protože se tam dá zvolit i umístění na mapě a mapu zobrazit jako satelitní, což je výborné pro prostorovou představu. Ty xls náčrty stanic mám nějaké taky - jsou tam dobré ty základní rozměry - délky kolejí a kilometrické polohy vyhýbek atd. - jen to na tom tvém odkazu není vůbec čitelné.
Ten VOP tam totiž asi funguje, jelikož na té satelitní mapě to je pěkně poznat, předávací kolejiště, jednotlivé koleje vlečky, budovy a v areálu dokonce pod plachtama nějaké ty tanky nebo otéčka a další khaki technika.
Jinak Suchdol jue taky dost zajímavá stanice, výpravní budova má kolejiště z obou stran - z jedné hlavní trať a trať do Jičína a z druhé další lokálka do Fulneku. Nevím jak to tam je aktuálně po rekonstrukci.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 865
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod pavel » pon 09 lis, 2009 4:49 pm

Nejenom do Fulneku ale ještě jedna lokálka do Budišova nad Budišovkou
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Zrcadlově otočené

Příspěvekod el_salamo » ned 07 úno, 2010 10:42 pm

Ahoj všichni,

mám tu ještě jednu možnou úpravu své vysněné koncové stanice (nejhůř začátkem března začínám stavět! :) ) - v podstatě jsem vše zrcadlově převrátil. Přibyla malá remíza pro 2 diesely (zřejmě karkulka na posun a nocující Sergej/Hektor)

Hlavně si nejsem jistý místem označeným třemi výkřičníky - dochází tam ke křižování hlavní trati s výtažnou kolejí; vůbec netuším, jestli se to smí nebo nesmí :oops:

Tovární areál je pouze naznačený; ale už teď vím, že bude cca 1-2 cm nad nebo pod úrovní nádraží, aby celý panel nebyl jedna placka.

http://www.doucime.com/photos/zrcadlo2.jpg

Doba cca rok 1970, měřítko TT

A protože je poslední dobou móda přidávat příběh, tak tady taky jeden mám :).

Jaro 1970 - dříve bezvýznamná zastávka Podivín dostala před dvěma lety nový kabát - komplet nová staniční budova, tři koleje navíc a nová továrna hned vedle. Strojová stanice je taky nová - a protože měla být pára už jen v čele historických vlaků, není v nádraží točna. Jenže distribuce nových dieslů se někde zasekla a vlaky s uhlím a cementem pro novou fabriku stále ještě občas přitáhne Němka nebo Štokr (a ti pak musí do nejbližší stanice potupně couvat).

Právě teď je pět ráno a ve stanici odpočívá Sergej s nákladem uhlí. Čeká, až posunovači v karkulce rozvezou do fabriky uhláky a přivezou zpátky naplněné rajky a prázdné vozy. Mezitím přijíždí v 5:37 nová karkulka s pěti rybáky a vykládá zaměstnance fabriky. Karkulka se hned připojuje na druhou stranu osobáku a prakticky prázdný vlak odjíždí zpátky do výchozí stanice.

Ve stanici panuje až do devíti čilý posun; posunovací karkulka vykonává několikrát poměrně dlouhou cestu z nádraží do fabriky a zpět a všichni mají plné ruce práce - tedy kromě mašinfýry Sergeje, který si zašel do místní nádražní restaurace na snídaňovou držťkovou polívku.

Lehce po deváté naskočí obsluha sergeje do mašiny, přejede na začátek vlaku a odjíždí zpátky odkud v noci přijel. Karkulka mezitím v depu načerpá naftu a nádraží až do dvanácti osiří - to se do ní vrátí zase karkulka s rybáky, vyloží zaměstnance na odpolední směnu a počká na pracanty z ranní...

Mimochodem - ano, stanice Podivín není imaginární a je na koridoru. Mám v plánu vystavět staniční budovu a prostor před nádražím podle skutečnosti.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

priemysel

Příspěvekod JanoH0e » pon 08 úno, 2010 12:01 am

Tá výťažna koľaj s spojkou môže byť, pokiaľ po nej túžíš. Vzhľadom k charakteru trate a stanici je to ale zbytočná komplikácia. Priemysel rozhodne nie ten čo navrhuješ v plániku. Na to máš málo vlečkových koľají. Ale väčší podnik ľahkého priemyslu, prečo nie.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod michal.kubista » pon 08 úno, 2010 9:10 am

Chceš ten Podivín nafotit? Bydlím hned vedle, tak to není problém. Tedy jestli chceš budovu a stanici přispůsobyt skutečnosti :-)
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník