od Myšpulín » pát 29 led, 2010 6:50 am
Doufám, že již víš, kde ty smyčky vlastně jsou a kde mají své počátky a konce (logicky).
Pak si musíš ujasnit, jak budou vlastně smyčky při provozu užívány. Zde máš několik možností:
1) Průjezd smyčkou na odjezdu: vlak pustíš do SN a vždy zajede na některou ze čtyř kolejí. Při odjezdu ze SN řešíš, kterým výjezdem jej pustíš ven.
2) Průjezd smyčkou na vjezdu: už při posílání vlaku do SN musíš vědět, kterým směrem bude vlak ze SN odjíždět a podle toho volit cestu na některou ze čtyř kolejí (vlak pojede dál dokola) nebo na smyčku (vlak se bude vracet zpět).
3) Průjezd smyčkou bude až podle potřeby, někdy už při vjezdu, jindy při odjezdu
Takovým bonbonkem 1) a 2) varianty je možnost, že projíždíš smyčky opakovaně za sebou, dokud při 1) nevyjedeš ze SN a 2) nenajedeš na konkrétní kolej SN v požadovaném směru
Nyní, podle vybrané verze, hledáš elektrické řešení problému. Zde je většinou nutné znát délky jednotlivých úseků, ze kterých se smyčka skládá a taktéž délku nejdelší soupravy, která bude jakýmkoli úsekem, jež je součástí smyčky, projíždět. Těch řešení je mnoho podle toho, jsou-li jednosměrné (varianty 1) a 2)) nebo obousměrné, zcela automatické, poloautomatické, manuální, projede-li je vlak bez zastavení nebo ve smyčce musí zastavit.
Takže tady to je nejdřív na tobě, jak jsi zručný v elektrice a co vlastně chceš a dokážeš-li si vybrané řešení zapojit. Pokud alespoň chápeš, co to je proud a jak, kudy a kam teče (pánové elektrotechnici prominou), pak se toho neboj. Jinak ti doporučuji si honem rychle vzít nějakou příručku elertrotechniky a to "tečení proudu" nastudovat, jinak nezapojíš ani jednoduchou výhybku.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář