Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod Martin HO » stř 16 pro, 2009 8:20 am

České dráhy platí statisíce na pojistky managementu

České dráhy vyplácejí svým topmanažerům měsíčně nebývalé vysoké částky na osobní pojištění. Záležitost těchto netradičních požitků ve státem vlastněné hluboce ztrátové firmě už doputovala na antimonopolní úřad. Pojistky jsou navíc podle zjištění Českého rozhlasu uzavřené u AXA životní pojišťovny, ve které dlouhou dobu působil stávající šéf ČD Petr Žaluda.

České dráhy (ČD) přispívají nemalými sumami na pojištění asi desítce manažerů a jejich blízkých spolupracovníků.

Na tuto skutečnost upozornil počátkem listopadu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže anonymně jeden ze zaměstnanců personálního odboru ČD s tím, že při uzavírání smluv mohl být porušen zákon o veřejných zakázkách.

Mluvčí antimonopolního úřadu Kristián Chalupa potvrdil, že na úřad tato informace doputovala: "Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v nedávných dnech obdržel anonymní podnět a v současné době se zjišťuje, zda padá do kompetence našeho úřadu."

Z informací už zmiňovaného zaměstnance drah vyplývá, že výše příspěvků na pojištění činí měsíčně až 85.000 korun na osobu. Navíc má podle téhož zdroje stejný okruh lidí sjednáno ještě rizikové pojištění. Na každého obdarovaného šťastlivce tak měsíčně odteče dalších 13.500 korun.

Podle upozornění, které dorazilo na antimonopolní úřad, jsou pojistky uzavřené na tři roky. Po naplnění smlouvy mohou šéfové Českých drah s naspořenou částkou volně disponovat.

Český rozhlas proto poslal generálnímu řediteli Českých drah Petru Žaludovi otázku, jak to je s jeho pojištěním a jestli mu dráhy skutečně platí na pojištění téměř 100.000 měsíčně. Na otázky zaslané sms zprávou Žaluda odpověděl následovně:

"Ano, mám uzavřenou životní pojistku, na kterou mi může zaměstnavatel přispívat. Není to žádná novinka. Řídící orgány společnosti jsou o ní plně informovány. Pokud se jedná o odměňování, rád bych připomněl, že jsem jako jediný ředitel snížil svůj plat i platy celého managementu o 15 procent, zrušil bonusy za rok 2009 a omezil další výhody, například užívání služebních aut."

Protože se Žaluda odmítl vyjádřit k výši proplácené pojistky, zeptali jsme se ho znovu, jestli máme tedy její námi zjištěnou výši považovat za potvrzenou. Žaluda ale v další sms zprávě znovu odmítl sumu prozradit. "Je to moje individuální pojistka, k jejím detailům se nebudu vyjadřovat," napsal.
Martin HO
 

Příspěvekod Zippich » stř 16 pro, 2009 9:39 am

Martin: Naprostý souhlas
A teď, místo aby soukromník, ať už RegioJet nebo Viamont, nakoupil z evropských peněz moderní vozidla a za jasných podmínek provozoval efektivní dopravu, budeme dál házet veřejné peníze do černé díry ČD, která bude vozit lidi osmdesátkou. A prostý lid, zpracovný socialistickou propagandou, bude přikyvovat jak je dobře, že to nedostal zlý kapitalista.
Hluboce se stydím za to, co se v tomto státě děje...
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod JBr » stř 16 pro, 2009 9:45 am

Tohle me zaujalo na Kacku. Mozne scenare cele situace:

1) RJ bere myšlenku provozování dotovaných vlaků vážně; veškeré potřebné prostředky má k dispozici a všechny závazky vzniklé případnou smlouvou, by byl schopen splnit. Tím získá z kraje nemalé prostředky a pro pořizování nových vozidel také značné dotace z EU. Cestující budou rádi za nová vozidla, pan Jančura za vydělané penízky...

2) RJ bere provozování objednaných vlaků jako reklamní tah ve vlastní prospěch, nebo je pan Jančura jen naivní debílek, který neví do čeho se pouští. Pokud se mu nepodaří získat žádnou zakázku netratí, naopak získá mediální prostor pro své dosavadní aktivity. Pokud se mu podaří ony zakázky získat a nepodaří-li se mu splnit zadání výběrového řízení, bude platit takové pokuty, které jeho firmy zlikvidují.

3) RJ je jen zástěrka pro takový menší podvod. Nejsou vozidla, nejsou peníze, nejsou kšefty, avšak platná legislativa EU i ČR zaručuje vypsání výběrových řízení pro dotovanou železniční dopravu. Následuje žaloba podaná do Bruselu, která má vzhledem ke svému opodstatnění značnou šanci na úspěch. Může to trvat několik let, ale nakonec třeba uspěje. Pokud ne, netratí. Pokud ano, vydělá mnohem více peněz, než kdyby ony žluté vlaky vyjely.

Takže, není lepší dovolit vniknutí RJ na trh? Pokud požadavky splní bude klid. Žádné antireklamy vůči ČD, pouze moderní vozidla a spokojení zákazníci. Nesplní-li dostane peníze stát, který je může dále např. investovat do rozvoje ČD. Pokud se tak ovšem nestane, může se stát, že budeme opět platit všichni...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Zippich » stř 16 pro, 2009 9:54 am

JBr: Platit všichni budeme v každém případě. Ale podle současného scénáře platíme bez výběrového řízení tomu, kdo jen léta leštil správné kliky a kdo se bojí jít do soutěže s ostatními.
Podle mně měl ve férové soutěži největší šance nikoli Jančura, ale Viamont, který už má se železnicí zkušenosti a má zázemí (Mariánky, Sokolov, Trutnov). Teď ale mlčí, protože si nechce rozhněvat mocné. Jančura bojuje, protože nemá co ztratit.
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod JBr » stř 16 pro, 2009 10:04 am

Zippich: Prevedu to na absurdni priklad. Budeme platit vsichni, ale v pripade te varianty 3 by to bylo horsi v tom, ze zatimco ted nase penize tecou tunelem skrz CD (neviditelnym pro bezneho cloveka) a dostavame aspon nejakou sluzbu zajisteni ZDO, v pripade 3 by tekly na zajisteni ZDO (s moznym pridanym tunelem do jine kapsy) a jeste by zaplatily Jancurovi novy Rolls Royce a vlastni ostrov v Karibiku. Ver, ze o tom tunelu by se nepsalo, ale o tom Rollsu jo a tak by to taky videli lidi.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Zippich » stř 16 pro, 2009 10:32 am

Pár informací k tématu z jiných zdrojů.
Jak Česko uniká pravidlům:
http://www.zelpage.cz/clanky/kterak-ces ... enam-utika
Výběrové řízení v Plzni:
http://www.zelpage.cz/zpravy/7455
Kam půjdou peníze za nová vozidla a proč:
http://ekonom.ihned.cz/c1-33176780-romanova-kolonie
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod kubulak » stř 16 pro, 2009 10:39 am

JBr píše:To s temi cenami neni uplne tak pravda. Vlak z Kralup do Prahy stoji sice 45 Kc, ale doveze te az do centra. Pro zakazniky stoji 32 Kc.

Autobusem za 26 Kc dojedes z Kralup na Kobylisy, tedy do pasma B. Pokud chces do centra, musis si zaplatit dalsi jizdenku za 26 Kc, protoze ta za 26 z Kralup plati jen na pasma 3, 2, 1 a B a centrum je P. Pokud si koupis primestskou jizdenku PID, tak te na dojeti z Kralup do centra Prahy bude stat myslim 44 Kc na 7 pasem. Takze rozdil jedne koruny ve prospech busu, v pripade zakaznickeho jizdneho 12 korun ve prospech vlaku.


No, s temahle cenama to ale taky neni uplne pravda :)

Kdyz pojedu vlakem, tak v Praze vylezu na Masarycce, max. predtim na Bubnech, a kamkoli dal potrebuju, bud musim pesky, nebo 18/26 Kc za MHD, nebo taxik.

Zatimco v ty 26Kc jizdence MHD z Kobylis uz mam CELOU Prahu.

Jinak ale musim uznat ze vsechny ty S linky a platnost prazsky MHD solo jizdenky i tramvajenky i na vlaky po cely Praze je krok spravnym smerem. Jeste bych se rad dockal tech novych i "novych" zastavek jako Kacerov, Vysehrad atd... ale bojim bojim ze nejsou penize, takze odklad.. no hlavne ze jsme chteli delat Olympiadu a mame Opencard, co, Beme :(
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod JBr » stř 16 pro, 2009 10:44 am

kubulak píše:No, s temahle cenama to ale taky neni uplne pravda :)


Dostal jste me, inspektore! :) Mas samozrejme pravdu. V tomhle ohledu vychazi nejlip ta 7 pasmova primestska jizdenka. Uz jen proto, ze jeji platnost je 180 minut, takze kdyz ji stipnes dobre, tak stihnes treba z Kralup dojet do Prahy, vyridit/nakoupit co potrebujes (samozrejme v rozumne dojezdove vzdalenosti od busu/vlaku) a na stejnou jizdenku se jeste vratit do Kralup.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod MAREKHO » stř 16 pro, 2009 3:33 pm

http://www.novinky.cz/ekonomika/187107- ... steni.html

Právě jsem objevil na seznamu ,ale už jste mě předběhli..........

Ještě si dovolím poznámku- bydlíme od žel. st. VRANOVICE cca. 8 Km a celé slavné dráhy i s koridorem za xxxxxx peněz jsou mi na prd, když někdo v kanceláři vymyslí jízdní řád pro BUS tak , že to nenavazuje na vlak. Pamatuji, jak manželka nadávala- v sobotu nic nejelo, a v neděli jeden(bus)---tomu říkám služba lidu....
Jednou jela z odpolední z brna a v čekárně byl pozvracený bezdomovec---taky dobrý.......takže čekala na vlak venku v zimě.....
Já osobně jezdím autem ....
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 189
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Příspěvekod TTmili » stř 16 pro, 2009 8:04 pm

Padly tu různé názory a musím říct že někteří mě zarmoutili tím že tolik věří člověku co provozuje jen pár autobusů. V žádném případě nemám nic proti soukromím dopravcům, naopak dopravci typu JHMD, Viamont a pod se mi zamlouvají. Jsou to společnosti které něco dokázali a dokonce sami provozují tratě s veškerým vším okolo. Mě pouze vadí pan Jančura a jeho přístup. Jeho přístup mi příjde takový "jo hurá poďme si hrát s vláčky když už vyšli autobusy". Můj názor je takový že v tom nevidí nic než zisk. Jenže pořád je to jen "autobusák" co provozuje hodně lukrativní autobusovou linku, a asi si myslí že když bude provozovat vlaky v celém kraji tak to bude stejné. Navíc dopravu v celém kraji nikdy nemůže zajistit jen pár jednotkama Desir a Stadlerů. Kde má soupravy vhodné na rychlíky popřípadě i expresy, nebo soupravy pro noční vlaky kde obvikle jede maximálně 5 lidí? A to s tou rychlostí je naprostá blbost, samotný Desiro ať je jak chce odpružený, výkoný a tak prostě nemůže jet nad limit a ten bohužel na většině tratí (ať už elektrifikovaných nebo ne) je okolo 70km/h. Tyhle vlastnosti Desira jako výkon a rychlost se dají využít je na těch tratích "vyšší" kategorie a tam zase nepostačuje Desiro kapacitou, takže nevím nevím.
Mimochodem ty čísla co jsem tady uvedl řekl on sám, a to na rádiu impuls což když jsem to vyslechl tak mě to donutilo tohle téma založit.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod mlha » stř 16 pro, 2009 8:09 pm

Já bych ho to zase nechal zkusit,buď se naučí plavat nebo se utopí,horší než dnes už to být nemůže,ČD se potom zase ke svému kšeftu vrátí.Jinak bohužel nikdo nezjistí jestli na to pan Jančura má nebo nemá,dopředu bych ho neodsuzoval,ať ukáže co dovede
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod F. Placheta » stř 16 pro, 2009 9:04 pm

TTmili píše:Padly tu různé názory a musím říct že někteří mě zarmoutili tím že tolik věří člověku co provozuje jen pár autobusů.


stovky autobusu, je nejvetsi prodejce letenek a jeho Student agency prodava a organizuje au-pair zajezdy jako nejvetsi v tomto oboru jiz od 90-tych let. Rozhodne to neni zadnej zelenac-amater. Navic tu jde predevsim o princip a porusovani zakona ze strany kraju.

TTmili píše:Mě pouze vadí pan Jančura a jeho přístup. Jeho přístup mi příjde takový "jo hurá poďme si hrát s vláčky když už vyšli autobusy".


hranim bych to nenazyval a jeho pristup je uplne stejny jako tehdy pred lety, kdyz zacinal s autobusy, tzn. vidi velkou mezeru na trhu, velky dluh vuci cestujicim, kteri by si zaslouzili neco lepsiho

TTmili píše:Můj názor je takový že v tom nevidí nic než zisk.


proboha a proc ne? vy chodite do prace a vyplatu nechavate zamestnavateli?

TTmili píše:Jenže pořád je to jen "autobusák" co provozuje hodně lukrativní autobusovou linku, a asi si myslí že když bude provozovat vlaky v celém kraji tak to bude stejné.


chtel provozovat i mene lukrativni linku dotovanou krajem a do ni jej take nepustili, viz. Liberecky kraj

TTmili píše: Navíc dopravu v celém kraji nikdy nemůže zajistit jen pár jednotkama Desir a Stadlerů. Kde má soupravy vhodné na rychlíky popřípadě i expresy, nebo soupravy pro noční vlaky kde obvikle jede maximálně 5 lidí?


nebojim se, ze by vse nemel radne pripraveno a ekonomicky podlozeno
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Zippich » stř 16 pro, 2009 10:16 pm

TTmili píše: A to s tou rychlostí je naprostá blbost, samotný Desiro ať je jak chce odpružený, výkoný a tak prostě nemůže jet nad limit a ten bohužel na většině tratí (ať už elektrifikovaných nebo ne) je okolo 70km/h.

Tys asi ještě nejel osmsetdesítkou, viď? Vždyť je to koncepce pojezdu z dvacátých let, která patří do muzea. Ale díky téhle frašce s nimi budeme jezdit pořád. Žlutý nátěr a informační panel to nespraví.
Nevím, jak u vás na Jihlavsku, ale v severních Čechách byla předmětem tendrů doprava na úsecích, kde je místy traťová rychlost 100. (V Plzeňském hejtmanství například i Plzeň-Mladotice (Žatec)). Jezdí ji tam ale jenom rakve nasazené jako spěšňáky. Normální osobáky jezdí řada 810, nebo Regiopříšera. Takže vibrace, skřípění v obloucích, latinskoamerické tance na výhybkách a to vše v maximálně 80km/h.
Na nostalgickou jízdu je to hezký, ale lidi, co jedou ráno do práce, to viděj jinak. Takhle ČD cestující na koleje nedostanou, ale o to jim nejde, že... (viz předchozí příspěvek, poslední link)
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Atkins » čtv 17 pro, 2009 1:02 pm

Jsem naprostý laik ale protože jsme v kolonce "nezařazeno", dovolil bych si reagovat poněkud obecněji: Domnívám se, že národ, který se nechá podplatit populistickou třicetikorunou a zvolí si do krajů KSČSSD si jiné než líné, přebujelé, nakynuté, dominantní, nenažrané ČD, nezaslouží.
P.S. Jezdím vlakem a jezdím jím rád, mnohdy ani nemám jinou možnost.
Žabí tlama je moje velká láska :D
Uživatelský avatar
Atkins
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 15 kvě, 2009 10:23 am

Příspěvekod el_salamo » čtv 17 pro, 2009 1:21 pm

F. Placheta píše:
TTmili píše:Padly tu různé názory a musím říct že někteří mě zarmoutili tím že tolik věří člověku co provozuje jen pár autobusů.


stovky autobusu, je nejvetsi prodejce letenek a jeho Student agency prodava a organizuje au-pair zajezdy jako nejvetsi v tomto oboru jiz od 90-tych let. Rozhodne to neni zadnej zelenac-amater. Navic tu jde predevsim o princip a porusovani zakona ze strany kraju.

TTmili píše:Mě pouze vadí pan Jančura a jeho přístup. Jeho přístup mi příjde takový "jo hurá poďme si hrát s vláčky když už vyšli autobusy".


hranim bych to nenazyval a jeho pristup je uplne stejny jako tehdy pred lety, kdyz zacinal s autobusy, tzn. vidi velkou mezeru na trhu, velky dluh vuci cestujicim, kteri by si zaslouzili neco lepsiho

TTmili píše:Můj názor je takový že v tom nevidí nic než zisk.


proboha a proc ne? vy chodite do prace a vyplatu nechavate zamestnavateli?

TTmili píše:Jenže pořád je to jen "autobusák" co provozuje hodně lukrativní autobusovou linku, a asi si myslí že když bude provozovat vlaky v celém kraji tak to bude stejné.


chtel provozovat i mene lukrativni linku dotovanou krajem a do ni jej take nepustili, viz. Liberecky kraj

TTmili píše: Navíc dopravu v celém kraji nikdy nemůže zajistit jen pár jednotkama Desir a Stadlerů. Kde má soupravy vhodné na rychlíky popřípadě i expresy, nebo soupravy pro noční vlaky kde obvikle jede maximálně 5 lidí?


nebojim se, ze by vse nemel radne pripraveno a ekonomicky podlozeno



Absolutní souhlas!
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník